Klip i kørekortet - 3 års fødselsdag?
Fra : Henrik N

Dato : 09-09-08 21:22

Hej

Havde systemet med klip i kørekorte iøvrigt ikke fødselsdag her den 1.
september?

Hiphip hurra.. :)

Hvordan kan man få oplyst, hvornår ens klip er fra/eller udløber?

Henrik

Fra : Martin Bak

Dato : 09-09-08 21:50

"Henrik N" <henrik@ingen.mails.her.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> september?
>
> Hiphip hurra.. :)
>
> Hvordan kan man få oplyst, hvornår ens klip er fra/eller udløber?

Ens hvaffornåed?

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Mogens

Dato : 09-09-08 22:01

> Ens hvaffornåed?

De klip du får, har en forældelsesfrist - regnskabet nulstilles.
Jeg vil antage, at den lokale politistation kan fortælle dig status

Fra : Martin Bak

Dato : 09-09-08 22:07

"Mogens" <nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> skrev i en meddelelse
> "Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> skrev i en meddelelse

> De klip du får, har en forældelsesfrist - regnskabet nulstilles.
> Jeg vil antage, at den lokale politistation kan fortælle dig status

Klippet... -det bliver jeg hos frisøren. Det er forøvrigt snart ved at være
tid.

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Ivar

Dato : 09-09-08 22:12

Martin Bak skrev:

> Klippet... -det bliver jeg hos frisøren. Det er forøvrigt snart ved at være
> tid.

Jammen, så må hellere se at cykle der hen.

--
Træt af Outlook Express? Prøv dog noget nyt !!!
MesNews er lige til at gå til.

Fra : Martin Bak

Dato : 09-09-08 22:15

"Ivar" <dild@[nozpam]webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> Jammen, så må hellere se at cykle der hen.

LOL* Jeg kommer lige i tanke om, at jeg da slet ikke _har_ nogen cykel.

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Mogens

Dato : 10-09-08 05:48

> Klippet... - det bliver jeg hos frisøren.

Det skrev jeg ikke - du ændrer mit skriv fra et navneord til et udsagnsord.
Nuvel, vi lever i en farlig trafikal verden, hvor man kan risikerer at
modtgae et klip, før man ved af det...

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 10-09-08 07:58

"Mogens" skrev

> Det skrev jeg ikke - du ændrer mit skriv fra et navneord til et
> udsagnsord.

Mit 10-turs kort til bussen har da et par klip

> Nuvel, vi lever i en farlig trafikal verden, hvor man kan risikerer at
> modtgae et klip, før man ved af det...
Det kan være du kører for agressivt?
Eksempel: Man kommer 5 hurtigere frem fra Bjæverskov til Gladsaxe hvis man
kører agressivt versus "morfar"

- Peter

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 10-09-08 04:25

On Sep 10, 6:48 am, "Mogens" <nyhedsgrupperS...@jubii.dk> wrote:
> Nuvel, vi lever i en farlig trafikal verden, hvor man kan risikerer at
> modtgae et klip, før man ved af det...

Nej man gør ikke, man er sgu godt klar over når det er galt.

--
Christian......http://www.yee-haw.dk
Hold afstand....

Fra : Brian

Dato : 10-09-08 17:19

Christian B. Andresen wrote:

> Nej man gør ikke, man er sgu godt klar over når det er galt.

Njaa... man er klar over hvornår risikoen er til stede, men jeg har 2 gange
ikke opdaget at blive blitzet.

/Brian

Fra : Leif

Dato : 10-09-08 19:56

"Brian" <nej@tak.du> skrev i meddelelsen

> Njaa... man er klar over hvornår risikoen er til stede, men jeg har 2
> gange ikke opdaget at blive blitzet.
>
> /Brian

Det er vel også deri det præventive (burde) ligger....
/Leif

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 11-09-08 00:39

On Sep 10, 6:18 pm, "Brian" <n...@tak.du> wrote:

> Njaa... man er klar over hvornår risikoen er til stede, men jeg har 2 gange
> ikke opdaget at blive blitzet.

Så ved du jo også at det er en mulgihed.
Når jeg kører (pudse-glorie.wav) så kører jeg aldrig så jeg kan få et
klip, aldrig.
Kører aldrig 30 % for hurtigt, aldrig over for rødt, spænder altid
børnene fast etc.
Så jeg vil mene at man kan ikke modtage et klip før man ved af det.

Fra : ShutEye

Dato : 11-09-08 09:02

> [...]
>børnene fast etc.
>Så jeg vil mene at man kan ikke modtage et klip før man ved af det.

Hehe er DU også blevet god til procent-hovedregning?

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 11-09-08 16:42

"ShutEye" <no@no.no> wrote in

> Hehe er DU også blevet god til procent-hovedregning?

En positiv bieffekt af klippekortet: voksne danskere er blevet bedre til at
beregne 30% og 60% (er det ik der kørekortet ryger med det samme?) :)

Fra : Tom

Dato : 14-09-08 10:38

> [...]

børnene fast etc.
Så jeg vil mene at man kan ikke modtage et klip før man ved af det.

Så er du en af dem som jeg plejer at overhale :p

---
Tom

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 12-09-08 01:20

On Sep 11, 10:01 am, "ShutEye" <n...@no.no> wrote:

> Hehe er DU også blevet god til procent-hovedregning?

Næ, jeg kører bare pænt.

Fra : ShutEye

Dato : 12-09-08 08:53

>Næ, jeg kører bare pænt.

Også her. Altid pænt under +30% :þ

Fra : Specks6812

Dato : 12-09-08 12:27

"Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> said in news:592f3de1-6a48-
4922-81ee-81c2c4a7b055@73g2000hsx.googlegroups.com:

> 2

> n få et

> Næ, jeg kører bare pænt.
>

> --
> Christian......http://www.yee-haw.dk
> Hold afstand....
> Så kan det være vi andre ikke skal holde i kø i evigheder.

Jeg kører som det passer mig og bruger mit overblik og min 6. sans til at
bedømme om jeg skal passe på fotofælder eller anden politivirksomhed.

Nu har jeg kørt som det passer mig i +30 år med mere end 35.000 km
gennemsnitligt i bil og over 10.000 km i gennemsnit på MC om året og
trods hastigheder på op til 250 km/t er jeg idag super elite bilist og
super eltie motorcyklist.

Jeg har aldrig været involveret i ulykker selv om mange ulykker og
krisesituationer er opstået i mit synsfelt uden at de er opstået som en
konsekvens af min tilstedeværelse.

Jeg synes vi skal frigive hastighederne på motorvejene og flytte fokus i
kampagner, indsatsområde og medier fra fart til opmærksomhed og
kompetencer i trafikken.

Fra : Thorbjørn Ravn Ande~

Dato : 13-09-08 09:06

Specks6812 skrev:

> [...]
>
> Jeg synes vi skal frigive hastighederne på motorvejene og flytte fokus i
> kampagner, indsatsområde og medier fra fart til opmærksomhed og

Hvad så med alle dem der ikke er lige så gode bilister som dig? Tør du
køre ubegrænset hastighed på motorvejen med dem i nærheden?

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 12-09-08 02:16

On Sep 12, 9:52 am, "ShutEye" <n...@no.no> wrote:

> Også her. Altid pænt under +30% :þ

Pænt under som mange km/t under ? Eller pænt under, som at når du er
over 30 % over så kører du ikke pænt ?

Fra : ShutEye

Dato : 12-09-08 09:51

>Pænt under som mange km/t under ? Eller pænt under, som at når du er
>over 30 % over så kører du ikke pænt ?

Og her må mit svar så blive: Ja!

:)

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 12-09-08 06:26

On Sep 12, 1:27 pm, Specks6812 <fin...@hotmail.com> wrote:
> [...]
> gennemsnitligt i bil og over 10.000 km i gennemsnit på MC om året og
> trods hastigheder på op til 250 km/t er jeg idag super elite bilist og

Det samme er jeg skam og det uden 250 km/t på MC

> Jeg har aldrig været involveret i ulykker selv om mange ulykker og
> krisesituationer er opstået i mit synsfelt uden at de er opstået som en
> konsekvens af min tilstedeværelse.

Det samme her.

> Jeg synes vi skal frigive hastighederne på motorvejene og flytte fokus i
> kampagner, indsatsområde og medier fra fart til opmærksomhed og
> kompetencer i trafikken.

Det kan danskere ikke håndtere.

Fra : Mogens

Dato : 12-09-08 17:09

> Det kan danskere ikke håndtere.

Enig - det går slet ikke. Og med en den annoncerede 70% stigning i
trafikmængden må fabrikkerne gerne indstille sig på max komfort og lidnende
istedet for power. Sidstnævnte er snart en saga blot at udnytte i dagtimerne
på Europas motorveje :-/

Fra : Specks6812

Dato : 13-09-08 00:57

"Mogens" <nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> said in

> [...]
> lidnende istedet for power. Sidstnævnte er snart en saga blot at
> udnytte i dagtimerne på Europas motorveje :-/

Jeg synes ikke det er noget problem.

Med fokus på trafikantens opmærksomhed og kompetencer vil vi nok kunne
frembringe en bedre standard af trafikkultur generelt og langt færre
ulykker - også selvom man frigiver hastigheden på motorvejsnettet.

Fra : Mogens

Dato : 13-09-08 06:25

"Specks6812" <findit@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> frembringe en bedre standard af trafikkultur generelt og langt færre
> ulykker - også selvom man frigiver hastigheden på motorvejsnettet.

Desværre ikke når du vender blikket mod de geogrfiske problemområder, vi
kender idag. Nu ved jeg ikke hvor du færdes, men områder som Vejle-Århus,
Odense-Fredericia samt "København" vil eksplodere i trafikulykker, hvis der
var fri hastighed...

Fra : Kent Friis

Dato : 13-09-08 09:33

Den Sat, 13 Sep 2008 05:24:56 GMT skrev Mogens:
> [...]
> Odense-Fredericia samt "København" vil eksplodere i trafikulykker, hvis der

Hvordan kommer du til den konklusion?

Jeg kører selv til og fra Vejle hver eneste dag. Ja, der sker mange
ulykker, men det er sjældent man overhovedet *kan* køre så hurtigt
at fri hastighed ville have nogen betydning. Om man må køre 110 eller
250 er fuldstændig ligegyldigt, når hele køen bevæger sig med 80 km/t.

Tvært imod er jeg enig med "Specks" i at det ville være bedre at lære
folk at køre ordentligt. Det gælder især afstand, både når man kører
og når man skifter vognbane. Og så noget så simpelt som at skifte til
højre vognbane i god tid inden man skal dreje.

De fleste ulykker jeg ser sker faktisk ved Vejle Syd frakørslen. Jeg
er slet ikke i tvivl om at folk der forsøger at skifte vognbane i
sidste øjeblik er årsagen til de fleste af dem.

Mvh
Kent

.... for katten.

Fra : Mogens

Dato : 13-09-08 13:16

"Kent Friis" <nospam@nospam.invalid> skrev i en meddelelse

> Hvordan kommer du til den konklusion?
> Jeg kører selv til og fra Vejle hver eneste dag. Ja, der sker mange
> ulykker

Folk banker op i røven på køen - set så tit. Det bliver sgu ikke bedre af
fri hastighed

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 13-09-08 09:35

"Mogens" skrev

> [...]
> kender idag. Nu ved jeg ikke hvor du færdes, men områder som Vejle-Århus,
> Odense-Fredericia samt "København" vil eksplodere i trafikulykker, hvis
Hvis motorvejen er proppet er der forhåbentligt de færreste der bare tænker
på at køre hurtigere end de fleste?

- Peter

Fra : Mogens

Dato : 13-09-08 13:16

"Peter Lykkegaard" <plykkegaard@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvis motorvejen er proppet er der forhåbentligt de færreste der bare
> tænker på at køre hurtigere end de fleste?

Se svaret til Kent

Fra : Specks6812

Dato : 13-09-08 11:59

> [...]
> Vejle-Århus, Odense-Fredericia samt "København" vil eksplodere i
> trafikulykker, hvis der var fri hastighed...

Det er klart at der er områder hvor differentieret hastighedsbegrænsning
kan være nødvendigt på motorveje.

Og på landeveje vil differentieret hastighedsbegrænsning også være en god
løsning kombineret med adskillelse mellem kørselsretninger i stedet for
fuldt optrukne linjer.

Fra : Mogens

Dato : 13-09-08 13:16

> Det er klart at der er områder hvor differentieret hastighedsbegrænsning
> kan være nødvendigt på motorveje.

Så skriv det istedet

Fra : Specks6812

Dato : 13-09-08 20:08

"Mogens" <nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> said in news:xaOyk.2290$U5.4653
@newsb.telia.net:

> "Specks6812" <findit@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Så skriv det istedet

Det har jeg så lige gjort så hvorfor opfordringen på noget som er
overstået?

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 15-09-08 01:59

On Sep 14, 11:37 am, "Tom" <christen...@bigfoot.com> wrote:

> [...]
> Hold afstand....
> Så kan det være vi andre ikke skal holde i kø i evigheder.
>
> Så er du en af dem som jeg plejer at overhale  :p

Det kan godt være, jeg kører ca. 130 km/t på motorvej, 90 km/t på
landevej (hvor der er 80 km/t grænse), 90 på motorvej med trailer og
50 i byerne, med mindre der er skiltet andet.