Shell diesel kort
Fra : Jasper Norman Ahrens~

Dato : 06-09-08 23:18

Hej.

Shell er ofte "billige" her i byen. Jeg vil derfor bestille et kontokort til
deres standere.

Gennem arbejdet kan jeg få et kort der giver 20 øre rabat / liter. Desværre
kun i forhold til listeprisen.

Men er der nogen der ved, om jeg kan bestille det gennem en eller anden
forening hvor rabatten er endnu højere?

Mvh

Jasper

Fra : jens

Dato : 06-09-08 23:34

"Jasper Norman Ahrensbach" <jasper@FJERNESahrensbach.com> skrev i
meddelelsen news:48c30194$0$15887$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> [...]
> Desværre kun i forhold til listeprisen.
>
> Men er der nogen der ved, om jeg kan bestille det gennem en eller anden

Der kan opnås meget større rabat end det en af mine venner får altid 110øre
i rabat på listeprisen på diesel, men benzin vil de kun give 26øre pr liter
på.
Det er hans arbejdsgiver der har lavet aftalen, og han bliver så trukket i
lønnen for det han tanker for.
Mvh
Jens

Fra : Frank Leegaard

Dato : 07-09-08 02:19

Jasper Norman Ahrensbach wrote:
> [...]
>
> Men er der nogen der ved, om jeg kan bestille det gennem en eller
> anden forening hvor rabatten er endnu højere?

Får 1 kr på diesel gennem jobbet hos Statoil

/F

Fra : Thomas H.

Dato : 07-09-08 08:34

"Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i en meddelelse

> Får 1 kr på diesel gennem jobbet hos Statoil

Ok, er det aftaler alle firmaer der har f.eks. en masse varevogne ude at
køre, kan lave ??

Fra : Frank Leegaard

Dato : 08-09-08 00:26

Thomas H. wrote:
> "Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i en meddelelse

> Ok, er det aftaler alle firmaer der har f.eks. en masse varevogne ude
> at køre, kan lave ??

Jeps .. Vores forbrug betales af firmaet og trækkes i nettolønnen.

/F

Fra : Thomas H.

Dato : 08-09-08 05:14

> Jeps .. Vores forbrug betales af firmaet og trækkes i nettolønnen.

Ok, ville da hellere ha' det på bruttolønnen

Fra : Frank Leegaard

Dato : 09-09-08 07:57

Thomas H. wrote:

> Ok, ville da hellere ha' det på bruttolønnen

Mjow .. Samme her. Men den typiske bogholder er så smålig.

/F

Fra : Ukendt

Dato : 07-09-08 08:20

"Jasper Norman Ahrensbach" skrev i meddelelsen...
> [...]
> Desværre kun i forhold til listeprisen.
> Men er der nogen der ved, om jeg kan bestille det gennem en eller anden

Ja, Shell. De SKAL oplyse hvem, de giver organiseret rabat. Så kan du jo
ringe til de enkelte og spørge hvad rabatten er i kroner/ører.

/Nick

Fra : Henning

Dato : 08-09-08 08:18

On Sun, 7 Sep 2008 00:17:56 +0200, "Jasper Norman Ahrensbach"
<jasper@FJERNESahrensbach.com> wrote:

> [...]
>deres standere.
>
>Gennem arbejdet kan jeg få et kort der giver 20 øre rabat / liter. Desværre

Tilbyder de ikke 60 øre via deres eget Mastercard? Jeg får 1kr via mit
arbejde, Shell fakturerer direkte til mig.

Fra : Snuden

Dato : 08-09-08 16:37

On Mon, 08 Sep 2008 09:17:56 +0200, Henning <no.mail@all.invalid>
wrote:

>Tilbyder de ikke 60 øre via deres eget Mastercard?

Nej - de tilbyder 6% i rabat. De 60 øre fra reklamen er forudsat en
literpris på 10 kr. Det er i øvrigt tidsbegrænset - jeg mener det er
efter 2 eller 3 måneder rabatten falder til 3%. Men lidt har
selvfølgelig også ret :)
--
Snuden

Fra : Jasper Norman Ahrens~

Dato : 08-09-08 22:04

> [...]
> literpris på 10 kr. Det er i øvrigt tidsbegrænset - jeg mener det er
> efter 2 eller 3 måneder rabatten falder til 3%. Men lidt har

Jeps. Ifølge deres folder er rabatten via deres Matercard 3%.

Jeg får i forvejen 100 øre i rabat (listepris) via. arbejdsgiver på YX /
UnoX stationer. Så, rabatten på shell skal altså være en del højere end de
3% for at matche dette. Problemet er at Shell åbenbart snart overtager en
del YX-stationer på motorvejene, så der bliver færre steder at tanke på mit
kort.

Men hvis kravet er, at jeg skal have (endnu) et Mastercard til samlingen, og
oven i købet betale for dette her, kan jeg godt planlægge lidt bedre, for at
tanke hos YX.

Eks. i folderen fortæller med stolthed, at hvis man tanker for 1.500,- om
mdr. bliver besparelsen "hele" 500,- på et år! Givet at rabatten er på 3% Nu
bruger vi godt nok en hel del mere diesel end de 1.500,- / mdr. men helt
ærligt!!! Det er da ikke til at falde i svime over?

Men hvad er historien i dete hele taget med dette her Mastercard? Det er da
fint, at Shell har en aftale med selskabet, men at det åbenbart ikke er
muligt at få et ganske simpelt dieselkort, er da utroligt.

Jeg har netop skiftet bank... og det er siden væltet ind med VISA,
MasterCard og American Express, og det er, vel at mærke, ikke muligt at
fravælge kortene (de er dog gratis, men jeg kan ikke forestille mig at
skulle få brug for et AmEx kort). Men jeg er da godt klar over, at de håber
at vi blot bruger løs, og bagefter hænger på renterne

Mvh

Jasper

Fra : Erik B. Hansen

Dato : 14-09-08 21:42

"Jasper Norman Ahrensbach" <jasper@FJERNESahrensbach.com> wrote in

> end de 3% for at matche dette. Problemet er at Shell åbenbart snart
> overtager en del YX-stationer på motorvejene, så der bliver færre
> steder at tanke på mit kort.

Du akn stadig bruge dit YX kort på disse stationer. Enkelte af dem vil du
dog ikke opnå din rabat.
Jeg fik en lille pamflet med posten fra YX med oversigt over de stationer
Shell ville overtage men hvor man stadig får sin rabat (hvilket er rart på
motorvejsstationerne da priskrig jo tydeligvis rager dem en papand).

--
vh, Erik BH