Forbud mod at køre i egen hovedstad - kan ~
Fra : Thomas H.

Dato : 01-09-08 17:25

Jeg så lige forleden i nyhederne, at politikerne nærmest står på spring for
at udvide forbuddet mod at køre uden partikelfiltre i København, til
almindelige personbiler og varevogne også!!

Hvad har de gang i? Kan de virkelig forbyde folk der har købt en fuldt
lovlig bil der overholder alle regler og normer og er betalt med 180%
registreringsafgift, at køre i deres egen hovedstad??

Hvad blev der at tidligere fremgangsmåde med, at man fra en skæringsdato
skulle have monteret et eller andet, så som katalysator, seler osv., og alle
der havde ældre biler måtte godt stadig køre rundt, uden at skulle ud at
invistere 5-8.000 på at forbedre bilen.?

Er man virkelig blevet SÅ paniske i miljøets navn efterhånden? Hvis der
først kommer bompenge og min bil bliver forbudt at køre i inden for Ring2
grænsen, må jeg nok indrømme at jeg siger FUCK JER til de få jeg kender i
byen, så må de komme at besøge mig, og alt hvad der ellers ligger derinde,
må man så undvære.

Og så vil jeg ellers smågrine lidt, når jeg drøner rundt i min servicebil
hver dag derinde, og tænker på at det er københavnerne selv, der får lov til
at betale for bompenge, firmaets ekstraudgifter til at montere
partikelfiltre på 20 varevogne, parkeringsudgifter og stigende Dieselpriser.

Noget helt andet er, kan man overhovedet få eftermonteret partikelfilter på
alle biler? Jeg mener jeg læste at det kostede 4-5000 til Mondeoen.

Thomas H. - www.thhe.dk

Fra : Mogens

Dato : 01-09-08 17:50

"Thomas H." <thhedkFjerndetteforpokker@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvad har de gang i?

De følger vel bare den europæiske trend - at bilister trods skatter på
brændstof, køretøjer og veje, skal betale for alt muligt. Jeg er ret glad
for, at jeg valgte firmabil ved sidste jobskifte - fri bil i hele Europa.
Det koster jo det hvide ud af øjnene at køre "selv" efterhånden - og dette
faktum er ikke slået igennem på kørepenge og andet, IMO...

> Noget helt andet er, kan man overhovedet få eftermonteret partikelfilter
> på alle biler? Jeg mener jeg læste at det kostede 4-5000 til Mondeoen.

Ja -
www.nellemannbiler.dk/default.asp?pageid=196&nodeid=%7BA84E695C-B7AC-49D5-BC6A-E4C6604F524D%7D

Fra : Martin Bak

Dato : 01-09-08 18:12

> [...]
> byen, så må de komme at besøge mig, og alt hvad der ellers ligger derinde,

Det er jo netop det der er hensigten. Forureningen er ét problem, det er
såmænd ikke det der skal løses ad denne vej.
De alt for mange biler er et andet problem. Der er simpelthen ikke plads til
dem. Hverken på vejene eller på parkeringsarealerne. Noget må gøres.
Eftersom det nok vil være ret upopulært at rive en masse bygninger ned
forsøger man i stedet at regulere trafikmængden. Og fornuftigt nok
egentligt, at man sorterer de mest svinene køretøjer fra først. Bare
rolig, -det bliver også andres tur
Man _kan_ jo også komme til hovedstaden uden at have bilen med. Som regel er
det at foretrække.

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Thomas H.

Dato : 01-09-08 20:26

> [...]
> rolig, -det bliver også andres tur
> Man _kan_ jo også komme til hovedstaden uden at have bilen med. Som regel

Nej der er ikke plads når man snævrer alle veje ind i hovedstaden -
underligt ikke?

Fra : Martin Bak

Dato : 01-09-08 20:37

> "Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> skrev i en meddelelse

> Nej der er ikke plads når man snævrer alle veje ind i hovedstaden -
> underligt ikke?

Hovedstadens vejnet er etableret på et tidspunkt hvor man end ikke i den
vildeste feberfantasi kunne forstille sig en trafiktæthed som vi har i dag.
Antallet af biler vokser og vokser, og især hermed også de biler som partout
vil indenfor voldene. Det er ganske enkelt ikke holdbart. Jeg har for mit
eget vedkommende for længe siden besluttet mig for, at jeg ikke skal have
bilen med ind til København, medmindre den er strengt nødvendig af hensyn
til "gods". Bilen er en klods om benet derinde.

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Autocadster

Dato : 01-09-08 20:46

Martin Bak forklarede:
> Antallet af biler vokser og vokser

Og præcis derfor er det smart at gøre 2 sporede til 1 sporet og helt
lukke dem der i forvejen er 1 sporet... godt man ikke er
forretningsdrivende i kbh.

Men ok, hvor mange af politikerne bor permanent i købnhavn, nej lige
lige præcis derfor er de kolde i r.... med livet der.

Autocadster / 2620

Fra : Thomas H.

Dato : 02-09-08 05:20

> [...]
> skal have bilen med ind til København, medmindre den er strengt nødvendig
> af hensyn til "gods". Bilen er en klods om benet derinde.

Jeg kører rundt næsten hver dag derinde, og helt ærligt, så slemt er det sgu
ikke med biler, trafikken glider da pænt de fleste steder.
Men når Claus Bondam får lukket Nørrebrogade og Vesterbrogade som han
ønsker, SÅ skal det nok blive godt! Så kommer der nok så mange biler på de
andre veje, at de bliver nødt til at indsnævre dem...

Fra : Martin Bak

Dato : 02-09-08 07:00

> [...]
>
> Jeg kører rundt næsten hver dag derinde, og helt ærligt, så slemt er det
> sgu ikke med biler, trafikken glider da pænt de fleste steder.

Ja det er først for alvor problematisk når man skal af med den. Altså
parkere. Man skal være umánerlig heldig hvis man finder et sted bare i
nogenlunde nærhed af hvor man har sine ærinder, og desuden koster det
kassen.

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Autocadster

Dato : 01-09-08 20:38

Martin Bak forklarede:
> Man _kan_ jo også komme til hovedstaden uden at have bilen med. Som regel er
> det at foretrække.

For hvem ? mig der hav givet 500kilo for en bil, hvor af staten tager
de godt 300kilo, det vel og mærket ved siden af de 56% staten tog før
jeg købte bilen, eller er det ham der køber en cykel for 2kilo og
bruger bus/tog, samme bus tog som jeg med afgiften på biler er med til
atholde i gang

Autocadster / 2620

Fra : Martin Bak

Dato : 01-09-08 20:41

"Autocadster" <autocadster@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> købte bilen, eller er det ham der køber en cykel for 2kilo og bruger
> bus/tog, samme bus tog som jeg med afgiften på biler er med til atholde i

Det indlæg forstår jeg ikke. Hvad du har givet for din bil er da fuldstændig
irrelevant i denne sammenhæng.

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Autocadster

Dato : 01-09-08 20:48

Martin Bak kom med følgende:
> "Autocadster" <autocadster@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Det indlæg forstår jeg ikke. Hvad du har givet for din bil er da fuldstændig
> irrelevant i denne sammenhæng.

Okay så du mener ikke at hvis man har givet 180% i afgift, at man så
burde kunne færdes, uden yderligere at skulle beskates :/

Autocadster / 2620

Fra : Martin Bak

Dato : 01-09-08 21:01

> Martin Bak kom med følgende:

> Okay så du mener ikke at hvis man har givet 180% i afgift, at man så burde
> kunne færdes, uden yderligere at skulle beskates :/

Der sgu da betalt 180% afgift af alle vores biler. Uanset hvad de har
kostet. Hvis du har brugt ? million på en enkelt bil er det da dit problem.
Samfundet vil gerne fremme den offentlige transport i byen. Hvis du vil
betale dig til en anden løsning skal du nok finde en lidt større tegnedreng
frem.

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Autocadster

Dato : 01-09-08 21:15

Den 01-09-2008, skrev Martin Bak:
> "Autocadster" <autocadster@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Samfundet vil gerne fremme den offentlige transport i byen

Og hvor var de uden de 180% i afgift på bilerne ?

Autocadster / 2620

Fra : Martin Bak

Dato : 01-09-08 21:27

> Og hvor var de uden de 180% i afgift på bilerne ?

Det skal jeg ikke kunne sige. Men bosiddende udenfor byen kan jeg kun i
mareridt forestille mig at være bilist til dagligt i København. Jeg hilser
udvidelsen af den kollektive, især metroen velkommen. Jeg har aldrig været
fan af busser, det er ren tortur. Men Metroen er hurtig, stilfærdig og
effektiv. Lad der hurtigst muligt komme en udvidelse til de mest oplagte
"hot-spots" Indenrigsgården i lufthavnen og Rigshospitalet for eksempel.
Men tilbage på sporet Det _er_ bydende nødvendigt at få reduceret
biltrafikken i København, -ikke mindst til glæde for dig, der åbenbart bor
der med din bil.

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Autocadster

Dato : 01-09-08 21:47

Martin Bak formulerede spørgsmålet:
> ikke mindst til glæde for dig, der åbenbart bor
> der med din bil.

Jeg bor såmænd ikke i københavn, og heldigvis for det for med de
politikere der sider med magten der, ja så er det snart en tom og
kedelig by...

Autocadster / 2620

Fra : claus.b.p.

Dato : 03-09-08 22:02

"Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> skrev i meddelelsen
> Det _er_ bydende nødvendigt at få reduceret biltrafikken i
> København, -ikke mindst til glæde for dig, der åbenbart bor der med din
> bil.

Hvorfor er det lige at det er bydende nødvendigt? Hvis man blot fulgte
almindelig anstændig byplanlægning, lod være med at fjerne vejbaner
permanent og midlertidigt, og lod være med at fjerne parkeringspladser, evt.
byggede nogle få parkeringshuse/kældre, så ville der såmænd sagtens være
plads til alle. De 10% flere eller færre bilister der kan ændres adfærd på,
de vil ikke ændre trafikbilledet en tøddel. Det er helt til grin. Til
gengæld må København skære ned på skoler, børnehaver og vuggestuer fordi der
også skal være råd til embedsmænd med opgave at forske i hvordan man kan
lave en betalingsring eller roadpricing i København, - et emne der slet ikke
er lovhjemmel til. Iøvrigt har der aldrig været så lidt luftforurening som
nu. Det er da fint at man gør luften endnu renere ved at busser, lastbiler
og også gerne taxier og andre der har kørsel som erhverv i byen , får pligt
til at køre med de renest mulige teknologier, men at udvide det til private,
der oftest kun kører ganske få kilometer om året i byerne, det er dybt
godnat. At det så er staten der står som garant for en ekstremt langsom
udskiftning af bilparken, pga. de høje afgifter, det er jo bare et paradoks.
Men at en by skal styre landets miljøpolitik, det er da helt ude i hampen.

/Claus

/Claus

Fra : Master Fat Bastard

Dato : 03-09-08 22:11

claus.b.p. wrote:

> [...]
> bilparken, pga. de høje afgifter, det er jo bare et paradoks. Men at en
> by skal styre landets miljøpolitik, det er da helt ude i hampen.

*PLONK*

Der er for meget du ikke fatter til at jeg gider at forklare meget
uddybende på dine spørgsmål...

Kort svar: Men i bund og grund er det noget værre ævl og vrøvl du lukker
ud. Du kan jo stadigvæk sagtens køre til KBH hvis du vil det, så det
klynkeri giver jeg ikke 5 flade ører for. Det er ligesom om at du gerne
vil have at der kun skal være plads til dig og det skal være gratis for
dig, men du har ikke fattet at bilismen i KBH er eksploderet og måden
man gør plads til alle på, er ved at regulere lovgivningsmæssigt og
sætte begrænsninger op så dem der ikke behøves en bil, ikke fylder
vejene op for dem der rent faktisk har brug for bil i KBH, dvs. beboere
og erhvervsdrivende.

Det er en lille useriøs drømmeverden du befinder dig i!

Fra : claus.b.p.

Dato : 03-09-08 22:45

"Master Fat Bastard" <master@fat_group.com> skrev i meddelelsen

> *PLONK*
Du mener altså at folk skal plonkes blot fordi de ikke har samme mening som
dig? Så behøver jeg jo ikke skrive mere!

> [...]
> erhvervsdrivende.
>
> Det er en lille useriøs drømmeverden du befinder dig i!
Og du læser andres skriverier som Fanden læser biblen. For det første har
jeg ikke noget problem med at køre til København, jeg bor faktisk i
København! For det andet er det mine børns skoler og institutioner som der
ikke er penge til, bl.a. fordi Bondam og Ritt hellere vil bruge penge på
projekter som bilfri søndag og bompenge-planlægning.
Men grundlæggende er jeg skideligeglad med at folk der bor i byen brokker
sig over trafikken, for det første fordi de klapper i som østers når de selv
får bil, for det andet fordi det er deres eget valg at bo i byen, frem for
uden for den.

/Claus

Fra : Jens Olsen

Dato : 04-09-08 11:58

On Wed, 3 Sep 2008 23:02:28 +0200, "claus.b.p." <cbp33@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>de vil ikke ændre trafikbilledet en tøddel. Det er helt til grin. Til ........

Hø - hvem gider dog at køre ind til København, når man har
omegnscentrene med ordentlige tilkørselsforhold og parkeringspladser?

Jens

Fra : claus.b.p.

Dato : 04-09-08 22:34

"Jens Olsen" <ingen@spam.invalid> skrev i meddelelsen
> On Wed, 3 Sep 2008 23:02:28 +0200, "claus.b.p." <cbp33@hotmail.com>
>
> Hø - hvem gider dog at køre ind til København, når man har
> omegnscentrene med ordentlige tilkørselsforhold og parkeringspladser?

Jeg er helt og aldeles enig. Siger det ikke lissom noget om, at de der kører
ind til byen gør det, fordi det rent faktisk er nødvendigt for dem? De få
gange jeg kører indad ender jeg som regel på Fisketorvet. Der er mange, og
gratis parkeringspladser.

/Claus

Fra : Master Fat Bastard

Dato : 01-09-08 21:29

Autocadster wrote:
> [...]
> købte bilen, eller er det ham der køber en cykel for 2kilo og bruger
> bus/tog, samme bus tog som jeg med afgiften på biler er med til atholde

Der er ingen grund til at tude over din egen dumhed her. Der er ingen
der har tvunget dig til at købe en bil til 500.000 kr og hvis (når) man
er så dum at gøre det, så gider jeg *VIRKELIGT* ikke bagefter læse brok
over afgiften... Du er jo ikke blevet snydt på nogen måder.

Du kunne jo have købt en brugt bil til 20.000 kr istedet for at klynke,
men nej... Du vidste hvad du gik ind til, da du betale for bilen.

Fra : Autocadster

Dato : 01-09-08 21:49

Master Fat Bastard kom med følgende:

> [...]
> gøre det, så gider jeg *VIRKELIGT* ikke bagefter læse brok over afgiften...
> Du er jo ikke blevet snydt på nogen måder.

Er man ikke blevet snydt ??? da jeg købte bil kunne man frit færdes på
de danske veje, det er de nu ved at ændre kraftigt på i københavn...

Autocadster / 2620

Fra : Master Fat Bastard

Dato : 02-09-08 20:02

Autocadster wrote:
> Master Fat Bastard kom med følgende:

> Er man ikke blevet snydt ??? da jeg købte bil kunne man frit færdes på
> de danske veje, det er de nu ved at ændre kraftigt på i københavn...

Næ, du er ikke blevet snydt.

Du kan da stadigt frit færdes der ligesom alle de andre der gerne vil
til KBH og skaber trafikpropper, så de kloge har forlængst indset at man
ikke skal tage bilen ind til KBH fordi det er der i forvejen så mange
andre der gør og medmindre man gør noget, eksploderer antallet af biler
i KBH i fremtiden.

Hvis du ikke kan lide at køre til KBH så lad dog være! Hvis du gerne vil
køre til KBH, så er der ingenting der forhindrer dig.

Fra : Bruno

Dato : 01-09-08 18:57

Thomas H. wrote:
> [...]
> lovlig bil der overholder alle regler og normer og er betalt med 180%
> registreringsafgift, at køre i deres egen hovedstad??

Spis en tudekiks.

Hvorfor skal dine penge give dig ret til at svine luften i Kbh og dermed
folks lunger, der er rent faktisk en øget dødelighed blandt dem der bor
i røgen!

Mvh
Bruno

Fra : Autocadster

Dato : 01-09-08 20:16

Bruno har bragt dette til os:

> [...]
> folks lunger, der er rent faktisk en øget dødelighed blandt dem der bor i

Hvem er det lige der skal spise en tudekiks !? spis du bare hele pakken

Den dag de sænker afgifter på biler samt benzin, ja så kan de for min
skyld lukke hele københavn ned, men så skal dem der bor i samme også
betale for at komme ud, for hvorfor skal de forurene uden for

Det er sjovt som politikerne på kbh. rådhus, har en ide om at det hele
bliver meget bedre uden biler... men hvem f..... gider så tage til
københavn

Autocadster / 2620

Fra : Thomas H.

Dato : 01-09-08 20:33

"Bruno" <x@c.d> skrev i en meddelelse

> [...]

> folks lunger, der er rent faktisk en øget dødelighed blandt dem der bor i

Jamen det er jo netop det jeg skriver, jeg holder mig væk i stedet for at
køre derind, og så kan Københavnerne rende rundt på gaderne og sprede
blomster hvis de vil det, I dont care!
I firmadytten er det noget andet, der skriger alle de smarte reklamefirmaer,
og designerbrillebeklædte direktør-typer i smarte nyrenoverede huse med alt
alt for høj husleje jo på, at folk kommer drønende, kører 20 gange rundt om
blokken for at finde en parkeringsplads til 35 kroner i timens, for at lave
deres ting der ikke virker. Så sæt bare roadpricing prisen op til 200
kroner, jeg er ligeglad!

Jeg må formode, at udover alle de lastbiler, varebiler og sælgere der kører
rundt i København, så er resten folk som har én eller anden grund til at
køre der, så jeg tror ikke et betalingsanlæg vil ændre ret meget om dagen,
men om aftenen vil folk holde sig væk.

Fra : Autocadster

Dato : 01-09-08 20:42

Thomas H. formulerede mandag:
> Jeg må formode, at udover alle de lastbiler, varebiler og sælgere der kører
> rundt i København,

De forsvinder langsomt men sikkert, sammen med forretningslivet... det
er jo kanon for omegnen

Det eneste der ikke forsvinder er nok FCK og det er godt det samme

Autocadster / 2620

Fra : claus.b.p.

Dato : 03-09-08 22:09

"Thomas H." <thhedkFjerndetteforpokker@gmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> til at køre der, så jeg tror ikke et betalingsanlæg vil ændre ret meget om
> dagen, men om aftenen vil folk holde sig væk.

Det har du ganske ret i. Om aftenen er det godt nok ikke trafikken der
holder folk væk, men de kæmpe parkeringsafgifter. Og restauranter og andre
der lever af at folk kommer til byen de klager nu over mærkbar nedgang i
omsætningen, så Ritt og Bondam er - heller ikke her - populære.

/Claus

Fra : Ukendt

Dato : 03-09-08 13:51

> [...]
>
>Hvorfor skal dine penge give dig ret til at svine luften i Kbh og dermed
>folks lunger, der er rent faktisk en øget dødelighed blandt dem der bor

Se Bruno jeg kører næsten hver dag til københavn som håndværker,lander
som regel i staden omkring kl 7:00,det er på det tidspunkt ikke til at
få parkerings pladser,hvorfor,fordi der er fyldt op med Københavnernes
egne biler som de åbenbart kun bruger i weekenden,når vi skal belemres
med dem .De har da ikke brug for alle de biler væk med dem,så skal
andre ikke ligge og køre gade op og ned for så at få en plads mange
gange 3 gader væk,og som man så bliver bonnet for.Man kan bare sætte
pakeringsafgiften op så de skal betale det samme som alle andre.så
bliver der sq plads.

/gubbi

Fra : Bruno

Dato : 06-09-08 13:56

gubbi wrote:
> [...]
> gange 3 gader væk,og som man så bliver bonnet for.Man kan bare sætte
> pakeringsafgiften op så de skal betale det samme som alle andre.så

Hvorfor skal Københavnere ikke havde lov til havde bil?

Og det er altså ikke flertallet der kun bruges i weekenden, men det er
da klart at bor og arbejder man i København så vælger man ofte cykel
eller det offentlige når man skal på arbejde.

Mht. parkeringsafgiften hvad ville du sige til og skulle betale
parkeringsafgift for og holde hjemme hos dig selv? Til din orientering
så kan man få en beboerlicens per hustand og den er forøvrigt ikke
gratis - af samme årsag så sælges lejligheder med privat parkering for
ekstra høje priser (som om de ikke er slemme nok). Leje af en
parkeringsplads i et parkeringshus kan koste 2000 om måneden!

Mvh
Bruno

Fra : Finn Guldmann

Dato : 07-09-08 11:59

Bruno skrev:
> [...]
> ekstra høje priser (som om de ikke er slemme nok). Leje af en
> parkeringsplads i et parkeringshus kan koste 2000 om måneden!

Skal du også betale p-afgift i Kbhstrup hvis du har p-pladsen på din
egen grund?

--
MVH Finn Guldmann

www.guldfinn.dk
www.danskvejbruger.dk

Fra : Master Fat Bastard

Dato : 07-09-08 17:31

Finn Guldmann wrote:

> Skal du også betale p-afgift i Kbhstrup hvis du har p-pladsen på din
> egen grund?

Selvfølgeligt ikke. Men det er de færreste der har en "egen grund" de
kan parkere på. Folk bor jo i lejligheder og har gader og veje lige
under sig. Og hvis man endeligt har en grund, så er det sikkert et
stykke græs hvor man ikke kan få bilen hen og så holder bilen alligevel
på gaden eller en p-plads nærved (og her kræves licens).

Fra : Finn Guldmann

Dato : 07-09-08 18:00

Master Fat Bastard skrev:
> [...]
> stykke græs hvor man ikke kan få bilen hen og så holder bilen alligevel
> på gaden eller en p-plads nærved (og her kræves licens).

Måske det så var en idé at stille som krav, ved leje af en lejlighed, at
der fulgte en p-plads med?

--
MVH Finn Guldmann

www.guldfinn.dk
www.danskvejbruger.dk

Fra : Master Fat Bastard

Dato : 07-09-08 22:41

Finn Guldmann wrote:

> Måske det så var en idé at stille som krav, ved leje af en lejlighed, at
> der fulgte en p-plads med?

Øøøøøøøøh??????? Hvor helvede skulle man få plads til så mange
p-pladser? De er der jo ligesom ikke...

Reelt siger du altså bare at man ikke skal flytte til KBH... Virkeligt
seriøst indlæg du kommer med...

Fra : Finn Guldmann

Dato : 07-09-08 22:58

Master Fat Bastard skrev:
> Øøøøøøøøh??????? Hvor helvede skulle man få plads til så mange
> p-pladser? De er der jo ligesom ikke...
> Reelt siger du altså bare at man ikke skal flytte til KBH... Virkeligt
> seriøst indlæg du kommer med...

Nu nok mere at når de ikke er der må man jo lave dem.

Hvis det blev et gængs krav fra lejerne at der skulle høre en p-plads
med til lejemålet, tror du så ikke udlejerne ret hurtig fandt ud af at
det godt kunne betale sig at få lavet små lokale private p-huse?

--
MVH Finn Guldmann

www.guldfinn.dk
www.danskvejbruger.dk

Fra : claus b.p.

Dato : 08-09-08 23:38

> Hvis det blev et gængs krav fra lejerne at der skulle høre en p-plads med
> til lejemålet, tror du så ikke udlejerne ret hurtig fandt ud af at det
> godt kunne betale sig at få lavet små lokale private p-huse?

Nu er det jo ikke lige sådan at udlejerne ligefrem har problemer med at leje
ud... Der står generelt 10 i kø for hver lejlighed der bliver udbudt.
Noget andet er at der er en bestemmelse om at der til hver ejendom skal
findes et bestemt antal P-pladser. Den har Københavns Kommune så rask væk
givet dispensation for. Så faktisk er der en del byggerier der "skylder" Kbh
nogle P-pladser, men det er Bondam jo ikke ked af.

/Claus

Fra : Master Fat Bastard

Dato : 08-09-08 23:48

claus b.p. wrote:
> [...]
> givet dispensation for. Så faktisk er der en del byggerier der "skylder" Kbh
> nogle P-pladser, men det er Bondam jo ikke ked af.

Han er også bøsse... Men jeg kan godt lide hans bilfri nørrebrogade.
Meget fornuftigt.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 12-09-08 18:58

claus b.p. skrev:
> [...]
> givet dispensation for. Så faktisk er der en del byggerier der "skylder" Kbh
> nogle P-pladser, men det er Bondam jo ikke ked af.

Det betyder jo så at det er hos tilsynsrådet du skal klage over at
Kbhstrup byråd tillader at der ikke laves det pligtige antal p-pladser i
forbindelse med byggeri.

Ved det ikke, men du kunne da være heldig at de kunne fortælle Kbhstrup
& Co. at de skal se at få de ting i orden. Evt ved at kommunen pålægges
at oprette det antal p-pladser de har givet tilladelse til ikke er med i
byggerierne. (Så skal du bare se dem få fingeren ud af doktorhullet og
få de dele lavet om.)

--
MVH Finn Guldmann

www.guldfinn.dk
www.danskvejbruger.dk

Fra : Master Fat Bastard

Dato : 08-09-08 23:47

Finn Guldmann wrote:

> Nu nok mere at når de ikke er der må man jo lave dem.

Hold kæft hvor seriøst... Tror du man bare går i gang med en skovl og
kører ned i Silvan?

> Hvis det blev et gængs krav fra lejerne at der skulle høre en p-plads
> med til lejemålet, tror du så ikke udlejerne ret hurtig fandt ud af at
> det godt kunne betale sig at få lavet små lokale private p-huse?

NEJ!!!

Der er flere års venteliste på lejelejligheder i KBH!!! Op til 20 år!!!

De tager sgu' ligesom bare den næste på listen og han parkerer ligesom
alle andre på gaden.

Fra : René Løweneck

Dato : 01-09-08 20:00

Hej Thomas !

> Jeg så lige forleden i nyhederne, at politikerne nærmest står på spring
> for at udvide forbuddet mod at køre uden partikelfiltre i København, til
> almindelige personbiler og varevogne også!!

Samme tåbelige mønster som i andre europæiske byer

> Hvad har de gang i? Kan de virkelig forbyde folk der har købt en fuldt
> lovlig bil der overholder alle regler og normer og er betalt med 180%
> registreringsafgift, at køre i deres egen hovedstad??

Ja. Er Danmark ikke blevet et dejligt land ?

> [...]
> alle der havde ældre biler måtte godt stadig køre rundt, uden at skulle ud
> at invistere 5-8.000 på at forbedre bilen.?

Eller som dengang, hvor fart kampagnerne var begrænset til et rødt hjerte på
landevejstræerne, med denne tekst: "Giv tid". Dengang var Danmark et dejligt
land

> [...]
> byen, så må de komme at besøge mig, og alt hvad der ellers ligger derinde,

Ja, det er sørgeligt. Men jeg har det ligesom dig og vi er nok ikke alene om
at have det sådan. Det vil igen sige, at de forretninger der er indenfor
grænsen, efter et stykke tid vil begynde at gå ned fra en side af, pga.
manglende omsætning. Man kan så selv fatasere sig videre i forløbet - nul
forretninger - huspriser ryger endnu længere ned - folk søger væk fra
området osv osv.

> [...]
> til at betale for bompenge, firmaets ekstraudgifter til at montere
> partikelfiltre på 20 varevogne, parkeringsudgifter og stigende

Det bliver i sandhed de københavnske erhvervsdrivende indenfor grænsen, der
betaler hele gildet. De smarteste af dem, har nok allerede solgt deres
virksomhed indenfor grænsen, eller også er de ved det.

> Noget helt andet er, kan man overhovedet få eftermonteret partikelfilter
> på alle biler? Jeg mener jeg læste at det kostede 4-5000 til Mondeoen.

Aner det ikke.

René Løweneck
http://www.loweneck.dk/rene/default.asp?PG=51
Land Rover Discovery II TD5 - The best 4x4xfar

Fra : Søren C

Dato : 04-09-08 00:34

Hvorfor sidde og tude på en Usenet gruppe??
Der er da ikke een eneste politiker i danmark der læser jeres indlæg
alligevel.
Spild af tid.
Snak nu biler for helved!