/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Stigende brændstofpriser=Færre lastbiler?
Fra : Carsten Hjorth


Dato : 30-08-08 16:17

Så er det ikke så skræmmende med de stigende priser, kørte lige en tur fra
Næstved til Skagen, og sad igen og undrede mig når 10-15 lastbiler kører i
et langt tog, hvornår mon vi finder ud af at få de containerer læsset på et
rigtigt tog..
Iøvrigt har nogen jo belært os om at der jo er rigelig plads til en
personbil imellem de her meget frændesøgende lastbiler, så der var jeg,
imellem 2 med måske lige i underkanten af den afstand jeg normalt ville
holde (ved det godt, det er mit ansvar..)
da den forreste bil lige skal ud og samle sten op i nødsporet og slynge den
ind i min forrude... arghhh, prøvede forgæves at få ham til at holde ind på
den næste rasteplads, men nu forstår jeg hvorfor han slingrede, han var jo
blind og døv, den stakkel, det er da godt han har et job.... Er der noget at
gøre? jeg har jo firmaets navn, men de er jo ikke ansvarlige for en chauffør
der laver en fejl? Det kan godt være 2000,- til en ny forrude ikke er
alverden for en rig chauffør, men for mig bliver det en noget anderledes
ferie nu...

/Carsten



 
 
Klaus G. (30-08-2008)
Kommentar
Fra : Klaus G.


Dato : 30-08-08 16:28

> Er der noget at gøre?
Ikke en skid, medmindre du har vidner eller hændelsen på video. Ellers vil
du bare få afvide "bevis det var min bil som smed de sten op".


--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery




Folmer Rasmussen (30-08-2008)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 30-08-08 16:58

On Sat, 30 Aug 2008 17:16:39 +0200, "Carsten Hjorth"
<carstenhjorthfjern@yahoo.dk> wrote:

>Så er det ikke så skræmmende med de stigende priser, kørte lige en tur fra
>Næstved til Skagen, og sad igen og undrede mig når 10-15 lastbiler kører i
>et langt tog, hvornår mon vi finder ud af at få de containerer læsset på et
>rigtigt tog..

>--

Hvis den første af de 15 lastbiler har været den der har kunnet køre
langsomst, og der er overhalingsforbud, så har du forklaringen.

Det kan jo også være, at de for en gangs skyld har kørt som det
forlanges her i gruppen. Altså ikke overhaler, med mindre der er en
stor hastighedsforskel.

Og så brokker du dig også?!

Og du skal være så hjerteligt velkommen til at flytte alt det gods du
orker, over på jernbanen for min skyld.

>--

>Iøvrigt har nogen jo belært os om at der jo er rigelig plads til en
>personbil imellem de her meget frændesøgende lastbiler, så der var jeg,
>imellem 2 med måske lige i underkanten af den afstand jeg normalt ville
>holde (ved det godt, det er mit ansvar..)

Det var jo formentlig dig der kørte, så du må jo også have styr på
det.

>--

>da den forreste bil lige skal ud og samle sten op i nødsporet og slynge den
>ind i min forrude... arghhh, prøvede forgæves at få ham til at holde ind på
>den næste rasteplads, men nu forstår jeg hvorfor han slingrede, han var jo
>blind og døv, den stakkel, det er da godt han har et job.

>--

Hvis man skal reagere på alle de selvudnævnte politibetjente der kører
rundt og dytter og båtter, så har man jo ikke tid til andet.

>--

>.... Er der noget at gøre? jeg har jo firmaets navn, men de er jo ikke ansvarlige for en chauffør
>der laver en fejl? Det kan godt være 2000,- til en ny forrude ikke er
>alverden for en rig chauffør, men for mig bliver det en noget anderledes
>ferie nu...

>--

Med mindre du har en kasko med gratis glasforsikring, så må du nok til
lommerne.

--

Venlig hilsen
Folmer

Carsten Hjorth (30-08-2008)
Kommentar
Fra : Carsten Hjorth


Dato : 30-08-08 17:40


"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
news:d2rib4981fmeo4ivbormp64sc3gushp05a@4ax.com...
> On Sat, 30 Aug 2008 17:16:39 +0200, "Carsten Hjorth"
> <carstenhjorthfjern@yahoo.dk> wrote:
>
>>Så er det ikke så skræmmende med de stigende priser, kørte lige en tur fra
>>Næstved til Skagen, og sad igen og undrede mig når 10-15 lastbiler kører i
>>et langt tog, hvornår mon vi finder ud af at få de containerer læsset på
>>et
>>rigtigt tog..
>
>>--
>
> Hvis den første af de 15 lastbiler har været den der har kunnet køre
> langsomst, og der er overhalingsforbud, så har du forklaringen.

Også forklaringen på at afstanden er så man ikke kan være der (med mindre
man ikke er så klog....)?

> Det kan jo også være, at de for en gangs skyld har kørt som det
> forlanges her i gruppen. Altså ikke overhaler, med mindre der er en
> stor hastighedsforskel.
>
> Og så brokker du dig også?!
>
> Og du skal være så hjerteligt velkommen til at flytte alt det gods du
> orker, over på jernbanen for min skyld.

Det er jo en politisk beslutning at gøre det mere eftertragtet.

>>--
>
>>Iøvrigt har nogen jo belært os om at der jo er rigelig plads til en
>>personbil imellem de her meget frændesøgende lastbiler, så der var jeg,
>>imellem 2 med måske lige i underkanten af den afstand jeg normalt ville
>>holde (ved det godt, det er mit ansvar..)
>
> Det var jo formentlig dig der kørte, så du må jo også have styr på
> det.
>
>>--
>
>>da den forreste bil lige skal ud og samle sten op i nødsporet og slynge
>>den
>>ind i min forrude... arghhh, prøvede forgæves at få ham til at holde ind
>>på
>>den næste rasteplads, men nu forstår jeg hvorfor han slingrede, han var jo
>>blind og døv, den stakkel, det er da godt han har et job.
>
>>--
>
> Hvis man skal reagere på alle de selvudnævnte politibetjente der kører
> rundt og dytter og båtter, så har man jo ikke tid til andet.

Altså sådan nogen der formaster sig til at dytte hvis føreren af et 40 tons
vogntog sidder og smsér el.l? Ja det er da for galt!

>
>>--
>
>>.... Er der noget at gøre? jeg har jo firmaets navn, men de er jo ikke
>>ansvarlige for en chauffør
>>der laver en fejl? Det kan godt være 2000,- til en ny forrude ikke er
>>alverden for en rig chauffør, men for mig bliver det en noget anderledes
>>ferie nu...
>
>>--
>
> Med mindre du har en kasko med gratis glasforsikring, så må du nok til
> lommerne.
>
Ja øv, det er nok det der i virkeligheden trykker

/Carsten



Finn Guldmann (30-08-2008)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 30-08-08 18:33

Carsten Hjorth skrev:
>> Og du skal være så hjerteligt velkommen til at flytte alt det gods du
>> orker, over på jernbanen for min skyld.
> Det er jo en politisk beslutning at gøre det mere eftertragtet.
>
Den beslutning er sådanset truffet. Politikerne har blot lige det lille
problem at de er begyndt at blive klar over hvad de egentlig snakker om.

Der bliver rullet så meget gods på vejene at der slet ikke ville være
plads på det nuværende skinnenet hvis blot en mindre del af det skulle
derover.

At udbygge skinnenettet så det kunne leve op til intentionerne ville
koste et betragtelig antal Kattegatbroer.

Derfor har politikerne valgt at gøre livet så surt for vognmænd og
chauffører at de håber de af den vej kan påvirke hvilke måde godset
transporteres på.

De har blot lige glemt en enkelt del af transportkæden; Kunderne.

>> Hvis man skal reagere på alle de selvudnævnte politibetjente der kører
>> rundt og dytter og båtter, så har man jo ikke tid til andet.
> Altså sådan nogen der formaster sig til at dytte hvis føreren af et 40 tons
> vogntog sidder og smsér el.l? Ja det er da for galt!
>
Nok mere alle dem der dytter hver gang en lastbil har vist sig i2. spor,
fordi de har besluttet at lastbiler ikke skal have lov at overhale.

Og så findes der selvfølgelig også dem der dytter af lastbiler hver gang
de kører forbi en af dem. Den har jeg ikke lige grejet hvorfor.

>> Med mindre du har en kasko med gratis glasforsikring, så må du nok til
>> lommerne.
> Ja øv, det er nok det der i virkeligheden trykker
>
Læs: Gammel bil, ligesom vi andre?

--
MVH Finn Guldmann

www.guldfinn.dk
www.danskvejbruger.dk

Klaus D. Mikkelsen (30-08-2008)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 30-08-08 19:32

Finn Guldmann skriver:
>
> Der bliver rullet så meget gods på vejene at der slet ikke ville være
> plads på det nuværende skinnenet hvis blot en mindre del af det skulle
> derover.

Det har vi talt om og tilbagebevist.....


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Klaus D. Mikkelsen (30-08-2008)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 30-08-08 19:33

Carsten Hjorth skriver:
>
> Også forklaringen på at afstanden er så man ikke kan være der (med mindre
> man ikke er så klog....)?

Finn, den "glemte" du at svare på.....


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Finn Guldmann (30-08-2008)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 30-08-08 20:02

Klaus D. Mikkelsen skrev:
>> Også forklaringen på at afstanden er så man ikke kan være der (med mindre
>> man ikke er så klog....)?
> Finn, den "glemte" du at svare på.....
>
Nej den glemtejeg ikke.

Jeg har tidligere skrevet at jeg hverken kan eller vil forsvare at de
fleste bilister, incl mine kolleger, kører med for kort afstand.

Jeg har endda bedt om at en del af den indsats der gøres overfor
hastighed blev flyttet over til afstand.

--
MVH Finn Guldmann

www.guldfinn.dk
www.danskvejbruger.dk

Per Henneberg Kriste~ (31-08-2008)
Kommentar
Fra : Per Henneberg Kriste~


Dato : 31-08-08 21:33


"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i meddelelsen
news:d2rib4981fmeo4ivbormp64sc3gushp05a@4ax.com...

> Det kan jo også være, at de for en gangs skyld har kørt som det
> forlanges her i gruppen. Altså ikke overhaler, med mindre der er en
> stor hastighedsforskel.

Nahh Folmer - det er jo fri fantasi!

:)

--
Per
Sælges: Solsejl Isabella, velholdt, A-mål 925 cm. Rødt Isabella 975 cm
fortelt. Fjern fjern i mailadresse for at skrive direkte


Niels Bengaard (30-08-2008)
Kommentar
Fra : Niels Bengaard


Dato : 30-08-08 17:25

> Så er det ikke så skræmmende med de stigende priser, kørte lige en tur fra
> Næstved til Skagen, og sad igen og undrede mig når 10-15 lastbiler kører i
> et langt tog, hvornår mon vi finder ud af at få de containerer læsset på
> et rigtigt tog..

Nok aldrig.
Du kunne jo lige så godt foreslå at bilisterne der fylder op over det hele,
skulle tage toget, eller i det mindste fyldte de biler op, så der ikke kun
sidder en i hver.

Mvh Niels



Carsten Hjorth (30-08-2008)
Kommentar
Fra : Carsten Hjorth


Dato : 30-08-08 17:36


"Niels Bengaard" <bengaard@FJERNDETTE850r.dk> skrev i en meddelelse
news:g9bs9b$2gdu$1@newsbin.cybercity.dk...
>> Så er det ikke så skræmmende med de stigende priser, kørte lige en tur
>> fra Næstved til Skagen, og sad igen og undrede mig når 10-15 lastbiler
>> kører i et langt tog, hvornår mon vi finder ud af at få de containerer
>> læsset på et rigtigt tog..
>
> Nok aldrig.
> Du kunne jo lige så godt foreslå at bilisterne der fylder op over det
> hele, skulle tage toget, eller i det mindste fyldte de biler op, så der
> ikke kun sidder en i hver.
>
> Mvh Niels

Vi tager skam også toget når det er muligt, jeg har bare ingen fornemmelse
af (og det gælder også der hvor jeg selv arbejder) at man overhovedet har et
alternativ til lastbiler der vel forurener og slider som flere hundrede
personbiler?

/Carsten



KASO (30-08-2008)
Kommentar
Fra : KASO


Dato : 30-08-08 17:44


> Vi tager skam også toget når det er muligt, jeg har bare ingen fornemmelse
> af (og det gælder også der hvor jeg selv arbejder) at man overhovedet har
> et alternativ til lastbiler der vel forurener og slider som flere hundrede
> personbiler?
>
> /Carsten

Nu er jeg ikke specielt fortaler for lastbiler - de er ofte i vejen men

1: Jeg mener at have læst her, at de store kører 2,5-4 km/l. Hvis du kan få
flere hundrede personbiler til at køre samme strækning på samme mængde
brændsstof, er jeg imponeret... (Flere >= 2, 200/2,5 =80 - dvs. at de kører
minimum 80 km/l ....)

2: Hvor nemt er det mon at lægge skinner ud til alle afsendere og modtagere
(lagre, butikker, fabrikker, privatpersoner, .....)?


Finn Guldmann (30-08-2008)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 30-08-08 19:09

KASO skrev:
>
>> Vi tager skam også toget når det er muligt, jeg har bare ingen
>> fornemmelse
>> af (og det gælder også der hvor jeg selv arbejder) at man overhovedet
>> har et alternativ til lastbiler der vel forurener og slider som flere
>> hundrede personbiler?
> Nu er jeg ikke specielt fortaler for lastbiler - de er ofte i vejen
> men
>
Jeg har den samme holdning til personbiler. De kan heller ikke finde ud
af at flytte sig når de store kommer.

> 1: Jeg mener at have læst her, at de store kører 2,5-4 km/l. Hvis du kan
> få flere hundrede personbiler til at køre samme strækning på samme
> mængde brændsstof, er jeg imponeret... (Flere >= 2, 200/2,5 =80 - dvs.
> at de kører minimum 80 km/l ....)
>
Har lige været en tur rundt Haparanda. På en tur der nok ligner meget
godt fordelingen af hvor meget vi kører med forskellig mængde gods.

Opad med fra 13 tons gods til Sundsvall og derefter dalende til sidste
aflæsning i Haparanda. Herefter små 300 km uden gods. For så at laste 28
tons til hjemturen.

Ialt 4300 km med et gennemsnit på 3,1 km/l. (3,4 km/l da jeg holdt i
Haparanda.)

Hvis vi så siger at jeg har kørt med en gennemsnitlig totalvægt på 35
tons ( (((13+28)/2)+16)-1,5) (16= egenvægt af bil og trailer) (1,5 som
kompensation af tomkørsel)) og gør det op i personbiler af 1.100 kg
faktisk totalvægt. (nok ikke helt urealistisk som gennemsnit) bliver det
til 31 personbiler (der er nok ikke mange der vil køre i den sidste 0,8
personbil)

Så ender du med at personbilerne skal køre 96 km/l for at transportere
samme mængde samme distance.

> 2: Hvor nemt er det mon at lægge skinner ud til alle afsendere og
> modtagere (lagre, butikker, fabrikker, privatpersoner, .....)?
>
Du glemte tankstationerne.

Brændstof køres jo også ud med lastbiler.

--
MVH Finn Guldmann

www.guldfinn.dk
www.danskvejbruger.dk

KASO (30-08-2008)
Kommentar
Fra : KASO


Dato : 30-08-08 19:32


"Finn Guldmann" <n@a.invalid> skrev i meddelelsen
news:g9c2av$2ih5$1@newsbin.cybercity.dk...
> KASO skrev:
>>
>>> Vi tager skam også toget når det er muligt, jeg har bare ingen
>>> fornemmelse
>>> af (og det gælder også der hvor jeg selv arbejder) at man overhovedet
>>> har et alternativ til lastbiler der vel forurener og slider som flere
>>> hundrede personbiler?
>> Nu er jeg ikke specielt fortaler for lastbiler - de er ofte i vejen
>> men
>>
> Jeg har den samme holdning til personbiler. De kan heller ikke finde ud af
> at flytte sig når de store kommer.



>
>> 1: Jeg mener at have læst her, at de store kører 2,5-4 km/l. Hvis du kan
>> få flere hundrede personbiler til at køre samme strækning på samme mængde
>> brændsstof, er jeg imponeret... (Flere >= 2, 200/2,5 =80 - dvs. at de
>> kører minimum 80 km/l ....)
>>
> Har lige været en tur rundt Haparanda. På en tur der nok ligner meget godt
> fordelingen af hvor meget vi kører med forskellig mængde gods.
>
> Opad med fra 13 tons gods til Sundsvall og derefter dalende til sidste
> aflæsning i Haparanda. Herefter små 300 km uden gods. For så at laste 28
> tons til hjemturen.
>
> Ialt 4300 km med et gennemsnit på 3,1 km/l. (3,4 km/l da jeg holdt i
> Haparanda.)
>
> Hvis vi så siger at jeg har kørt med en gennemsnitlig totalvægt på 35 tons
> ( (((13+28)/2)+16)-1,5) (16= egenvægt af bil og trailer) (1,5 som
> kompensation af tomkørsel)) og gør det op i personbiler af 1.100 kg
> faktisk totalvægt. (nok ikke helt urealistisk som gennemsnit) bliver det
> til 31 personbiler (der er nok ikke mange der vil køre i den sidste 0,8
> personbil)

Hmm - personbil med totalvægt på 1100kg???

Jeg har 2 biler med en _egenvægt_ på hhv. 1300 og 1550kg. Efterhånden som
bilerne har taget på, er det snart svært at finde en personbil, der vejer så
lidt...... (en Golf 1.4 har f.eks. en egenvægt på 1224kg).

>
> Så ender du med at personbilerne skal køre 96 km/l for at transportere
> samme mængde samme distance.
>
>> 2: Hvor nemt er det mon at lægge skinner ud til alle afsendere og
>> modtagere (lagre, butikker, fabrikker, privatpersoner, .....)?
> >
> Du glemte tankstationerne.
>
> Brændstof køres jo også ud med lastbiler.

Jamen - hvad skal vi med dét, hvis vi alle kører med tog?


Finn Guldmann (30-08-2008)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 30-08-08 20:11

KASO skrev:
> Hmm - personbil med totalvægt på 1100kg???
> Jeg har 2 biler med en _egenvægt_ på hhv. 1300 og 1550kg. Efterhånden
> som bilerne har taget på, er det snart svært at finde en personbil, der
> vejer så lidt...... (en Golf 1.4 har f.eks. en egenvægt på 1224kg).
>
Jeg kender ikke fordelingen af personbiler i vægtklasserne, men jeg kan
konstatere at der er lige så mange klasser under 1100 kg som over 1300
kg. (Den midterste klasse er 11001-1300 kg.)

>> Så ender du med at personbilerne skal køre 96 km/l for at transportere
>> samme mængde samme distance.
>>> 2: Hvor nemt er det mon at lægge skinner ud til alle afsendere og
>>> modtagere (lagre, butikker, fabrikker, privatpersoner, .....)?
>> Du glemte tankstationerne.
>> Brændstof køres jo også ud med lastbiler.
> Jamen - hvad skal vi med dét, hvis vi alle kører med tog?
>
Her hvor jeg bor nedlagde de jernbanen i 1932. Det giver mig hhv. 10, 12
og 12 km til de tre nærmeste stationer/holdepladser for tog.

Hvad gør jeg med dem?

--
MVH Finn Guldmann

www.guldfinn.dk
www.danskvejbruger.dk

Henrik Stidsen (30-08-2008)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 30-08-08 23:29

"KASO" <SUK@nospam.invalid> wrote in
news:48b994a6$0$15876$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> Hmm - personbil med totalvægt på 1100kg???

> Jeg har 2 biler med en _egenvægt_ på hhv. 1300 og 1550kg. Efterhånden
> som bilerne har taget på, er det snart svært at finde en personbil,
> der vejer så lidt...... (en Golf 1.4 har f.eks. en egenvægt på
> 1224kg).

Min Yaris har en egenvægt på 900kg, køreklar vægt på 975kg og en totalvægt
på 1400kg. Det er ik helt nede på 1100kg men det er da noget tættere på end
dit Golf eksempel :)

--
Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/
http://fuglemarkedet.dk/ - Danmarks online fuglemarked!

Finn Guldmann (31-08-2008)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 31-08-08 05:30

Henrik Stidsen skrev:
>> Hmm - personbil med totalvægt på 1100kg???
>> Jeg har 2 biler med en _egenvægt_ på hhv. 1300 og 1550kg. Efterhånden
>> som bilerne har taget på, er det snart svært at finde en personbil,
>> der vejer så lidt...... (en Golf 1.4 har f.eks. en egenvægt på
>> 1224kg).
> Min Yaris har en egenvægt på 900kg, køreklar vægt på 975kg og en totalvægt
> på 1400kg. Det er ik helt nede på 1100kg men det er da noget tættere på end
> dit Golf eksempel :)
>
Nu er det ikke tilladt totalvægt vi snakker om. Det ville jo være lidt
unfair, for så skulle I "leve op til" 48 tons for hele turen.

Det handler om FAKTISK totalvægt. Dvs. det for din vil være lidt over et
tons. Med dig i.

--
MVH Finn Guldmann

www.guldfinn.dk
www.danskvejbruger.dk

KASO (31-08-2008)
Kommentar
Fra : KASO


Dato : 31-08-08 07:47


"Finn Guldmann" <n@a.invalid> skrev i meddelelsen
news:g9d6nr$2vbk$1@newsbin.cybercity.dk...
> Henrik Stidsen skrev:
>>> Hmm - personbil med totalvægt på 1100kg???
>>> Jeg har 2 biler med en _egenvægt_ på hhv. 1300 og 1550kg. Efterhånden
>>> som bilerne har taget på, er det snart svært at finde en personbil,
>>> der vejer så lidt...... (en Golf 1.4 har f.eks. en egenvægt på
>>> 1224kg).
>> Min Yaris har en egenvægt på 900kg, køreklar vægt på 975kg og en
>> totalvægt på 1400kg. Det er ik helt nede på 1100kg men det er da noget
>> tættere på end dit Golf eksempel :)
>>
> Nu er det ikke tilladt totalvægt vi snakker om. Det ville jo være lidt
> unfair, for så skulle I "leve op til" 48 tons for hele turen.
>
> Det handler om FAKTISK totalvægt. Dvs. det for din vil være lidt over et
> tons. Med dig i.

Så hedder det vist "køreklar vægt" (egenvægt + fører + div. drivmidler
(olie, vand, brændstof,...)) - og det gør det da lidt lettere at nå målet,
men der kører vist for mange biler i størrelsen Golf og opefter til at vi
når ned på 1100kg i snit - ellers skulle vi alle køre Yaris (og er det ikke
en sygdom? ).


Henrik Stidsen (31-08-2008)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 31-08-08 09:32

"KASO" <SUK@nospam.invalid> wrote in
news:48ba40e7$0$15891$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> ellers skulle vi alle køre Yaris (og er det ikke
> en sygdom? ).

Den kan behandles effektivt med et skud TS ;)

--
Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/
http://fuglemarkedet.dk/ - Danmarks online fuglemarked!

Henrik Stidsen (31-08-2008)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 31-08-08 09:31

Finn Guldmann <n@a.invalid> wrote in
news:g9d6nr$2vbk$1@newsbin.cybercity.dk:

>> Min Yaris har en egenvægt på 900kg, køreklar vægt på 975kg og en
>> totalvægt på 1400kg. Det er ik helt nede på 1100kg men det er da
>> noget tættere på end dit Golf eksempel :)

> Nu er det ikke tilladt totalvægt vi snakker om. Det ville jo være lidt
> unfair, for så skulle I "leve op til" 48 tons for hele turen.

Nu ikke så pivet ;)

> Det handler om FAKTISK totalvægt. Dvs. det for din vil være lidt over
> et tons. Med dig i.

Altså de 975kg egenvægt + fører og passager, baggage osv? Så er det jo ik
ret langt fra 1100kg til daglig.

--
Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/
http://fuglemarkedet.dk/ - Danmarks online fuglemarked!

Kent Friis (30-08-2008)
Kommentar
Fra : Kent Friis


Dato : 30-08-08 20:06

Den Sat, 30 Aug 2008 18:44:24 +0200 skrev KASO:
>
> 2: Hvor nemt er det mon at lægge skinner ud til alle afsendere og modtagere
> (lagre, butikker, fabrikker, privatpersoner, .....)?

Lige så svært som at lægge asfalt.

Mvh
Kent
--
Hvis en sort kat går over vejen foran en bil, betyder det ulykke

.... for katten.

Finn Guldmann (31-08-2008)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 31-08-08 05:23

Kent Friis skrev:
> Den Sat, 30 Aug 2008 18:44:24 +0200 skrev KASO:
>> 2: Hvor nemt er det mon at lægge skinner ud til alle afsendere og modtagere
>> (lagre, butikker, fabrikker, privatpersoner, .....)?
> Lige så svært som at lægge asfalt.
>
Det er nu knap så nemt.

Vejene skal jo ikke forsynes med strømførende ledninger.

Hvis der overhovedet skal være nogen miljømæssig fidus i at bruge banen
skal der jo bruges el-tog.

Og det gør jo nok det hele lidt mere besværlig.

--
MVH Finn Guldmann

www.guldfinn.dk
www.danskvejbruger.dk

Kent Friis (31-08-2008)
Kommentar
Fra : Kent Friis


Dato : 31-08-08 11:46

Den Sun, 31 Aug 2008 06:23:23 +0200 skrev Finn Guldmann:
> Kent Friis skrev:
>> Den Sat, 30 Aug 2008 18:44:24 +0200 skrev KASO:
>>> 2: Hvor nemt er det mon at lægge skinner ud til alle afsendere og modtagere
>>> (lagre, butikker, fabrikker, privatpersoner, .....)?
>> Lige så svært som at lægge asfalt.
>>
> Det er nu knap så nemt.
>
> Vejene skal jo ikke forsynes med strømførende ledninger.

Hvornår har du sidst været nord for Fredericia?

> Hvis der overhovedet skal være nogen miljømæssig fidus i at bruge banen
> skal der jo bruges el-tog.

Du glemmer at toget har meget mindre rullemodstand.

Mvh
Kent
--
Hvis en sort kat går over vejen foran en bil, betyder det ulykke

.... for katten.

Finn Guldmann (31-08-2008)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 31-08-08 20:52

Kent Friis skrev:
>>>> 2: Hvor nemt er det mon at lægge skinner ud til alle afsendere og modtagere
>>>> (lagre, butikker, fabrikker, privatpersoner, .....)?
>>> Lige så svært som at lægge asfalt.
>> Det er nu knap så nemt.
>> Vejene skal jo ikke forsynes med strømførende ledninger.
> Hvornår har du sidst været nord for Fredericia?
>
Jeg er godt klar over at det ligge for langt væk fra Kbhstrup til at
kunne få strøm.

>> Hvis der overhovedet skal være nogen miljømæssig fidus i at bruge banen
>> skal der jo bruges el-tog.
> Du glemmer at toget har meget mindre rullemodstand.
>
Det bliver vist så rigeligt opvejet af at dieseltog vist end ikke er
kommet til Euro 1.

Bare mellem Euro 3 og Euro 4 er der en forskel på 80 gange. Forstået på
den måde at en Euro 3 motor forurener 80 gange så meget som en Euro 4
motor på visse punkter.

--
MVH Finn Guldmann

www.guldfinn.dk
www.danskvejbruger.dk

Kent Friis (01-09-2008)
Kommentar
Fra : Kent Friis


Dato : 01-09-08 19:13

Den Sun, 31 Aug 2008 21:51:46 +0200 skrev Finn Guldmann:
> Kent Friis skrev:
>>>>> 2: Hvor nemt er det mon at lægge skinner ud til alle afsendere og modtagere
>>>>> (lagre, butikker, fabrikker, privatpersoner, .....)?
>>>> Lige så svært som at lægge asfalt.
>>> Det er nu knap så nemt.
>>> Vejene skal jo ikke forsynes med strømførende ledninger.
>> Hvornår har du sidst været nord for Fredericia?
>>
> Jeg er godt klar over at det ligge for langt væk fra Kbhstrup til at
> kunne få strøm.
>
>>> Hvis der overhovedet skal være nogen miljømæssig fidus i at bruge banen
>>> skal der jo bruges el-tog.
>> Du glemmer at toget har meget mindre rullemodstand.
>>
> Det bliver vist så rigeligt opvejet af at dieseltog vist end ikke er
> kommet til Euro 1.
>
> Bare mellem Euro 3 og Euro 4 er der en forskel på 80 gange. Forstået på
> den måde at en Euro 3 motor forurener 80 gange så meget som en Euro 4
> motor på visse punkter.

På visse punkter, ja. Men ikke den store - CO2.

Mvh
Kent
--
Hvis en sort kat går over vejen foran en bil, betyder det ulykke

.... for katten.

N/A (01-09-2008)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 01-09-08 16:55



Thorbjørn Ravn Ander~ (01-09-2008)
Kommentar
Fra : Thorbjørn Ravn Ander~


Dato : 01-09-08 00:11

Kent Friis skrev den 30-08-2008 21:06:
> Den Sat, 30 Aug 2008 18:44:24 +0200 skrev KASO:
>> 2: Hvor nemt er det mon at lægge skinner ud til alle afsendere og modtagere
>> (lagre, butikker, fabrikker, privatpersoner, .....)?
>
> Lige så svært som at lægge asfalt.

Overser du ikke problematikken med skiftespor i kryds? For ikke at
snakke om rundkørsler?

--
Thorbjørn Ravn Andersen "... plus... Tubular Bells!"

Kent Friis (01-09-2008)
Kommentar
Fra : Kent Friis


Dato : 01-09-08 19:17

Den Mon, 01 Sep 2008 01:11:08 +0200 skrev Thorbjørn Ravn Andersen:
> Kent Friis skrev den 30-08-2008 21:06:
>> Den Sat, 30 Aug 2008 18:44:24 +0200 skrev KASO:
>>> 2: Hvor nemt er det mon at lægge skinner ud til alle afsendere og modtagere
>>> (lagre, butikker, fabrikker, privatpersoner, .....)?
>>
>> Lige så svært som at lægge asfalt.
>
> Overser du ikke problematikken med skiftespor i kryds? For ikke at
> snakke om rundkørsler?

"Skiftespor"? Har vi en Märklin-kører på banen?

Det problem er garanteret løst længe inden man er nået så langt at
det bliver et problem. Bare at nå op på 1930-niveau vil jo tage
mange år.

Mvh
Kent
--
Hvis en sort kat går over vejen foran en bil, betyder det ulykke

.... for katten.

N/A (01-09-2008)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 01-09-08 16:55



Finn Guldmann (30-08-2008)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 30-08-08 18:46

Carsten Hjorth skrev:
>>> Så er det ikke så skræmmende med de stigende priser, kørte lige en tur
>>> fra Næstved til Skagen, og sad igen og undrede mig når 10-15 lastbiler
>>> kører i et langt tog, hvornår mon vi finder ud af at få de containerer
>>> læsset på et rigtigt tog..
>> Nok aldrig.
>> Du kunne jo lige så godt foreslå at bilisterne der fylder op over det
>> hele, skulle tage toget, eller i det mindste fyldte de biler op, så der
>> ikke kun sidder en i hver.
> Vi tager skam også toget når det er muligt, jeg har bare ingen fornemmelse
> af (og det gælder også der hvor jeg selv arbejder) at man overhovedet har et
> alternativ til lastbiler der vel forurener og slider som flere hundrede
> personbiler?
>
Den med slidet er der stærkt delte meninger om. Lige fra slidet svarer
nogenlunde til en lastbil slider lige så meget som det antal personbiler
der skal til for at nå op på den samme totalvægt, og op til at en
lastbil slider lige så meget som 10.000 personbiler.

Hvad angår forureningen er det lidt lettere at finde tal. Her hedder det
sig at mens lastbilerne står for 16% af trafikkens (land, sø og
lufttrafik) forurening står personbilerne for 49%.

Og holder vi os til de enkelte køretøjer er vi tæt på at en ny lastbil
med 460 hk og Euro 5 forurener mindre end en ny diesel 4x4 med 150-250 hk.

Og tager vi bilparken som helhed kommer vi nok til at personbilerne
halter ynkeligt bag efter lastbilerne. Kvag den mega høje afgift på
biler er personbilparken jo forholdsvis gammel og mere forurenende end
nødvendig, mens lastbilerne, der ikke er tynget af samme høje afgift, er
en hel del nyere.

De fleste danske lastbiler skal nok være under 5 år gammel.

Eftermarkedet for brugte danske lastbiler er begyndt at sætte grænser
for hvor gamle de må være. F.eks. har Polen et krav om at brugte
lastbiler der importeres ikke må være over 5 årgammel.

--
MVH Finn Guldmann

www.guldfinn.dk
www.danskvejbruger.dk

Kent Friis (30-08-2008)
Kommentar
Fra : Kent Friis


Dato : 30-08-08 20:13

Den Sat, 30 Aug 2008 19:45:56 +0200 skrev Finn Guldmann:
>
> Og holder vi os til de enkelte køretøjer er vi tæt på at en ny lastbil
> med 460 hk og Euro 5 forurener mindre end en ny diesel 4x4 med 150-250 hk.

"Forurening" nutildags er stort kommet til at betyde "CO2". Og CO2
kan du ikke fjerne uanset hvor mange filtre du sætter på, en liter
diesel bliver til x gram CO2 uanset hvad du gør (nå ja, det kan
også blive til CO, men det er endnu værre).

Kort sagt: Hvad CO2 angår, kan du sammenligne km/l direkte, sålænge
begge er diesel.

(En liter diesel giver 14% mere CO2 end en liter benzin, men indeholder
også tilsvarende mere energi, så på tværs af brændstof-type kan man
ikke sammenligne liter direkte).

De partikelfiltre der er på lastbiler er for at fjerne kræftfremkaldende
stoffer. De tæller ikke i samme kategori som CO2, for det er os selv
der bliver syge af det. Ikke naturen.

Mvh
Kent
--
Hvis en sort kat går over vejen foran en bil, betyder det ulykke

.... for katten.

Finn Guldmann (31-08-2008)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 31-08-08 05:26

Kent Friis skrev:
> Den Sat, 30 Aug 2008 19:45:56 +0200 skrev Finn Guldmann:
>> Og holder vi os til de enkelte køretøjer er vi tæt på at en ny lastbil
>> med 460 hk og Euro 5 forurener mindre end en ny diesel 4x4 med 150-250 hk.
> "Forurening" nutildags er stort kommet til at betyde "CO2". Og CO2
> kan du ikke fjerne uanset hvor mange filtre du sætter på, en liter
> diesel bliver til x gram CO2 uanset hvad du gør (nå ja, det kan
> også blive til CO, men det er endnu værre).
> Kort sagt: Hvad CO2 angår, kan du sammenligne km/l direkte, sålænge
> begge er diesel.
> (En liter diesel giver 14% mere CO2 end en liter benzin, men indeholder
> også tilsvarende mere energi, så på tværs af brændstof-type kan man
> ikke sammenligne liter direkte).
> De partikelfiltre der er på lastbiler er for at fjerne kræftfremkaldende
> stoffer. De tæller ikke i samme kategori som CO2, for det er os selv
> der bliver syge af det. Ikke naturen.
>
Det var også derfor jeg drog sammenligning med diesel 4x4. Da diesel jo
afgiver de samme stoffer ved forbrænding uanset om det sker i en lastbil
eller en personbil.

Jeg er ganske klar over at der er forskel i forureningen mellem diesel
og benzin.

--
MVH Finn Guldmann

www.guldfinn.dk
www.danskvejbruger.dk

Kent Friis (31-08-2008)
Kommentar
Fra : Kent Friis


Dato : 31-08-08 11:46

Den Sun, 31 Aug 2008 06:25:55 +0200 skrev Finn Guldmann:
> Kent Friis skrev:
>> Den Sat, 30 Aug 2008 19:45:56 +0200 skrev Finn Guldmann:
>>> Og holder vi os til de enkelte køretøjer er vi tæt på at en ny lastbil
>>> med 460 hk og Euro 5 forurener mindre end en ny diesel 4x4 med 150-250 hk.
>> "Forurening" nutildags er stort kommet til at betyde "CO2". Og CO2
>> kan du ikke fjerne uanset hvor mange filtre du sætter på, en liter
>> diesel bliver til x gram CO2 uanset hvad du gør (nå ja, det kan
>> også blive til CO, men det er endnu værre).
>> Kort sagt: Hvad CO2 angår, kan du sammenligne km/l direkte, sålænge
>> begge er diesel.
>> (En liter diesel giver 14% mere CO2 end en liter benzin, men indeholder
>> også tilsvarende mere energi, så på tværs af brændstof-type kan man
>> ikke sammenligne liter direkte).
>> De partikelfiltre der er på lastbiler er for at fjerne kræftfremkaldende
>> stoffer. De tæller ikke i samme kategori som CO2, for det er os selv
>> der bliver syge af det. Ikke naturen.
>>
> Det var også derfor jeg drog sammenligning med diesel 4x4. Da diesel jo
> afgiver de samme stoffer ved forbrænding uanset om det sker i en lastbil
> eller en personbil.
>
> Jeg er ganske klar over at der er forskel i forureningen mellem diesel
> og benzin.

Det var så kun parantesen du kommenterede.

Mvh
Kent
--
Hvis en sort kat går over vejen foran en bil, betyder det ulykke

.... for katten.

Thorbjørn Ravn Ander~ (01-09-2008)
Kommentar
Fra : Thorbjørn Ravn Ander~


Dato : 01-09-08 00:08

Niels Bengaard skrev den 30-08-2008 18:25:
>> Så er det ikke så skræmmende med de stigende priser, kørte lige en tur fra
>> Næstved til Skagen, og sad igen og undrede mig når 10-15 lastbiler kører i
>> et langt tog, hvornår mon vi finder ud af at få de containerer læsset på
>> et rigtigt tog..
>
> Nok aldrig.
> Du kunne jo lige så godt foreslå at bilisterne der fylder op over det hele,
> skulle tage toget, eller i det mindste fyldte de biler op, så der ikke kun
> sidder en i hver.

Så er der også plads til lastbilerne så vi kan få noget af det gods frem
som der ikke er plads til når det hele skal være passagerer :)

Jeg kan iøvrigt heller ikke helt forstå det med der skulle være masser
af plads på skinnenettet. Som jeg har forstået det, er der ikke meget
luft i Storebæltstunnelen til flere tog, men det skal måske være nattog?

--
Thorbjørn Ravn Andersen "... plus... Tubular Bells!"

Christian B. Andrese~ (01-09-2008)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 01-09-08 02:25

On Aug 31, 9:51 pm, Finn Guldmann <n...@a.invalid> wrote:
> >> Hvis der overhovedet skal være nogen miljømæssig fidus i at bruge banen
> >> skal der jo bruges el-tog.
> > Du glemmer at toget har meget mindre rullemodstand.
>
> Det bliver vist så rigeligt opvejet af at dieseltog vist end ikke er
> kommet til Euro 1.
>
> Bare mellem Euro 3 og Euro 4 er der en forskel på 80 gange. Forstået på
> den måde at en Euro 3 motor forurener 80 gange så meget som en Euro 4
> motor på visse punkter.

Og derfor er det fuldstændigt hjernedødt at DSB køber dieseltog
istedet for at elektricificere resten af nette og købe eltog.


--
Christian......http://www.yee-haw.dk
Hold afstand....
Så kan det være vi andre ikke skal holde i kø i evigheder.

Finn Guldmann (01-09-2008)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 01-09-08 16:55

Christian B. Andresen skrev:
>> Bare mellem Euro 3 og Euro 4 er der en forskel på 80 gange. Forstået på
>> den måde at en Euro 3 motor forurener 80 gange så meget som en Euro 4
>> motor på visse punkter.
> Og derfor er det fuldstændigt hjernedødt at DSB køber dieseltog
> istedet for at elektricificere resten af nette og købe eltog.
>
Det kan vi ikke blive uenig om.

--
MVH Finn Guldmann

www.guldfinn.dk
www.danskvejbruger.dk

N/A (01-09-2008)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 01-09-08 16:55



Kurt B. Andersen (30-08-2008)
Kommentar
Fra : Kurt B. Andersen


Dato : 30-08-08 21:00


"Carsten Hjorth" <carstenhjorthfjern@yahoo.dk> skrev i meddelelsen
news:48b96421$0$90269$14726298@news.sunsite.dk...
> da den forreste bil lige skal ud og samle sten op i nødsporet og slynge
> den ind i min forrude... arghhh, prøvede forgæves at få ham til at holde
> ind på den næste rasteplads, men nu forstår jeg hvorfor han slingrede, han
> var jo blind og døv, den stakkel, det er da godt han har et job.... Er der
> noget at gøre? jeg har jo firmaets navn, men de er jo ikke ansvarlige for
> en chauffør der laver en fejl? Det kan godt være 2000,- til en ny forrude
> ikke er alverden for en rig chauffør, men for mig bliver det en noget
> anderledes ferie nu...
>
> /Carsten
>
>
Det er flere gange blevet fastslået, at man ikke er ansvarlig for, at et dæk
på ens bil samler en sten op og slynger i hovedet på en anden bilist. Heller
ikke selv om den blev samlet op i et nødspor. Hvem ved iøvrigt noget om, at
den ikke sad der i forvejen og bare ventede på det rette øjeblik til at
forlade dækket.
Der er kun en til at dække sådanne skader - ens egen kaskoforsikring. Har
man ingen er det bare ærgerligt.
Så lad være med at ærgre dig over, at du ikke fik stoppet ham. Det havde
ikke hjulpet dig. Kun når noget skvatter af læsset og rammer en anden
bilist, vil chaufføren have et ansvar for evt. skader.

Kurt


Carsten Hjorth (31-08-2008)
Kommentar
Fra : Carsten Hjorth


Dato : 31-08-08 09:37


"Kurt B. Andersen" <kurtanospam@privat.dk> skrev i en meddelelse
news:48b9a6bc$0$56795$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Carsten Hjorth" <carstenhjorthfjern@yahoo.dk> skrev i meddelelsen
> news:48b96421$0$90269$14726298@news.sunsite.dk...
>> da den forreste bil lige skal ud og samle sten op i nødsporet og slynge
>> den ind i min forrude... arghhh, prøvede forgæves at få ham til at holde
>> ind på den næste rasteplads, men nu forstår jeg hvorfor han slingrede,
>> han var jo blind og døv, den stakkel, det er da godt han har et job....
>> Er der noget at gøre? jeg har jo firmaets navn, men de er jo ikke
>> ansvarlige for en chauffør der laver en fejl? Det kan godt være 2000,-
>> til en ny forrude ikke er alverden for en rig chauffør, men for mig
>> bliver det en noget anderledes ferie nu...
>>
>> /Carsten
>>
>>
> Det er flere gange blevet fastslået, at man ikke er ansvarlig for, at et
> dæk på ens bil samler en sten op og slynger i hovedet på en anden bilist.
> Heller ikke selv om den blev samlet op i et nødspor. Hvem ved iøvrigt
> noget om, at den ikke sad der i forvejen og bare ventede på det rette
> øjeblik til at forlade dækket.
> Der er kun en til at dække sådanne skader - ens egen kaskoforsikring. Har
> man ingen er det bare ærgerligt.
> Så lad være med at ærgre dig over, at du ikke fik stoppet ham. Det havde
> ikke hjulpet dig. Kun når noget skvatter af læsset og rammer en anden
> bilist, vil chaufføren have et ansvar for evt. skader.
>
> Kurt

Ja det kan jeg godt se (nu..) men man bliver bare så ærgelig, ruden er kun
1/2 år gammel, og jeg synes så stadig at det er underligt at lave et sving
ind i nødsporet, igen med tanke på at manden altså fører et 40 tons vogntøj
der bare kvaser en personbil...

/Carsten



Henrik Stidsen (31-08-2008)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 31-08-08 10:08

"Carsten Hjorth" <carstenhjorthfjern@yahoo.dk> wrote in
news:48ba57e3$0$90273$14726298@news.sunsite.dk:

> Ja det kan jeg godt se (nu..) men man bliver bare så ærgelig, ruden er
> kun 1/2 år gammel, og jeg synes så stadig at det er underligt at lave
> et sving ind i nødsporet, igen med tanke på at manden altså fører et
> 40 tons vogntøj der bare kvaser en personbil...

Underligt - ja
Unormalt - tværtimod

Man skal ikke køre ret meget på motorvejen før man begynder at spekulere på
om nødsporet er der for at undgå at lastbilerne ødelægger autoværnet og
ryger af vejen hele tiden. Man kan så undre sig over hvorfor grøfterne
langs de store landeveje ikke er fyldt op med lastbiler...

--
Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/
http://fuglemarkedet.dk/ - Danmarks online fuglemarked!

Kent Friis (31-08-2008)
Kommentar
Fra : Kent Friis


Dato : 31-08-08 11:48

Den 31 Aug 2008 09:08:25 GMT skrev Henrik Stidsen:
> "Carsten Hjorth" <carstenhjorthfjern@yahoo.dk> wrote in
> news:48ba57e3$0$90273$14726298@news.sunsite.dk:
>
>> Ja det kan jeg godt se (nu..) men man bliver bare så ærgelig, ruden er
>> kun 1/2 år gammel, og jeg synes så stadig at det er underligt at lave
>> et sving ind i nødsporet, igen med tanke på at manden altså fører et
>> 40 tons vogntøj der bare kvaser en personbil...
>
> Underligt - ja
> Unormalt - tværtimod
>
> Man skal ikke køre ret meget på motorvejen før man begynder at spekulere på
> om nødsporet er der for at undgå at lastbilerne ødelægger autoværnet og
> ryger af vejen hele tiden. Man kan så undre sig over hvorfor grøfterne
> langs de store landeveje ikke er fyldt op med lastbiler...

Der er ikke langt nok mellem rundkørslerne til at de kan nå at falde
i søvn

Mvh
Kent
--
Hvis en sort kat går over vejen foran en bil, betyder det ulykke

.... for katten.

Henrik Stidsen (31-08-2008)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 31-08-08 13:24

Kent Friis <nospam@nospam.invalid> wrote in
news:48ba76d8$0$90271$14726298@news.sunsite.dk:

>> Man skal ikke køre ret meget på motorvejen før man begynder at
>> spekulere på om nødsporet er der for at undgå at lastbilerne
>> ødelægger autoværnet og ryger af vejen hele tiden. Man kan så undre
>> sig over hvorfor grøfterne langs de store landeveje ikke er fyldt op
>> med lastbiler...

> Der er ikke langt nok mellem rundkørslerne til at de kan nå at falde
> i søvn

Det lyder som en meget sandsynlig forklaring ;)

--
Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/
http://fuglemarkedet.dk/ - Danmarks online fuglemarked!

Peter Dalgaard (31-08-2008)
Kommentar
Fra : Peter Dalgaard


Dato : 31-08-08 11:07

On Sun, 31 Aug 2008 08:31:35 +0000, Henrik Stidsen wrote:

> "KASO" <SUK@nospam.invalid> wrote in
> news:48ba40e7$0$15891$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:
>
>> ellers skulle vi alle køre Yaris (og er det ikke en sygdom? ).
>
> Den kan behandles effektivt med et skud TS ;)


Det må vist nærmere kaldes vaccine. Forsøgene på at efterbehandle er knap
så vellykkede. Ikke at det egentlig bekymrer os medlemmer af det grånende
segment.


--
O__ ---- Peter Dalgaard Øster Farimagsgade 5, Entr.B
c/ /'_ --- Dept. of Biostatistics PO Box 2099, 1014 Cph. K
(*) \(*) -- University of Copenhagen Denmark Ph: (+45) 35327918
~~~~~~~~~~ - (p.dalgaard@biostat.ku.dk) FAX: (+45) 35327907

Henrik Stidsen (31-08-2008)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 31-08-08 11:14

Peter Dalgaard <p.dalgaard@biostat.ku.dk> wrote in
news:48ba6d2a$0$56769$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

>>> ellers skulle vi alle køre Yaris (og er det ikke en sygdom?
>>> ).

>> Den kan behandles effektivt med et skud TS ;)

> Det må vist nærmere kaldes vaccine. Forsøgene på at efterbehandle
> er knap så vellykkede. Ikke at det egentlig bekymrer os medlemmer af
> det grånende segment.

En Yaris der har fået TS er nu ellers behandlet ganske effektivt mod alle
negative indvirkninger af Yaris :p Hvis man gør det ordentligt kan man
endda opnå beundrende blikke fra brian-typer ;)

--
Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/
http://fuglemarkedet.dk/ - Danmarks online fuglemarked!

Peter Dalgaard (31-08-2008)
Kommentar
Fra : Peter Dalgaard


Dato : 31-08-08 11:48

On Sun, 31 Aug 2008 10:13:34 +0000, Henrik Stidsen wrote:

> Peter Dalgaard <p.dalgaard@biostat.ku.dk> wrote in
> news:48ba6d2a$0$56769$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:
>
>>>> ellers skulle vi alle køre Yaris (og er det ikke en sygdom? ).
>
>>> Den kan behandles effektivt med et skud TS ;)
>
>> Det må vist nærmere kaldes vaccine. Forsøgene på at efterbehandle
>> er knap så vellykkede. Ikke at det egentlig bekymrer os medlemmer af
>> det grånende segment.
>
> En Yaris der har fået TS er nu ellers behandlet ganske effektivt mod
> alle negative indvirkninger af Yaris :p Hvis man gør det ordentligt kan
> man endda opnå beundrende blikke fra brian-typer ;)


Javist. Men forsøg på at give TS når først den _har_ fået Yaris giver jo T-
Sport eller Luna Sport, o.l. Førstnævnte har fået flere heste men ved ikke
rigtig hvad den skal med dem, og sidstnævnte er ren dekoration (omend
navi'en frister lidt).


--
O__ ---- Peter Dalgaard Øster Farimagsgade 5, Entr.B
c/ /'_ --- Dept. of Biostatistics PO Box 2099, 1014 Cph. K
(*) \(*) -- University of Copenhagen Denmark Ph: (+45) 35327918
~~~~~~~~~~ - (p.dalgaard@biostat.ku.dk) FAX: (+45) 35327907

Henrik Stidsen (31-08-2008)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 31-08-08 13:23

Peter Dalgaard <p.dalgaard@biostat.ku.dk> wrote in
news:48ba76e9$0$56769$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> Javist. Men forsøg på at give TS når først den _har_ fået Yaris giver
> jo T- Sport eller Luna Sport, o.l. Førstnævnte har fået flere heste
> men ved ikke rigtig hvad den skal med dem, og sidstnævnte er ren
> dekoration (omend navi'en frister lidt).

Luna Sport er ikke TS - TS = T-Sport :)

T-Sport har også almindelige analoge visere til speedometer og
omdrejningstæller istedet for de der jammerlige digitale der sidder i den
almindelige Yaris. Og så er den generelt bare bedre og sjovere at køre i
end en almindelig Yaris.

--
Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/
http://fuglemarkedet.dk/ - Danmarks online fuglemarked!

Peter Dalgaard (31-08-2008)
Kommentar
Fra : Peter Dalgaard


Dato : 31-08-08 20:48

On Sun, 31 Aug 2008 12:22:48 +0000, Henrik Stidsen wrote:

> Peter Dalgaard <p.dalgaard@biostat.ku.dk> wrote in
> news:48ba76e9$0$56769$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:
>
>> Javist. Men forsøg på at give TS når først den _har_ fået Yaris giver
>> jo T- Sport eller Luna Sport, o.l. Førstnævnte har fået flere heste men
>> ved ikke rigtig hvad den skal med dem, og sidstnævnte er ren dekoration
>> (omend navi'en frister lidt).
>
> Luna Sport er ikke TS - TS = T-Sport :)
>
> T-Sport har også almindelige analoge visere til speedometer og
> omdrejningstæller istedet for de der jammerlige digitale der sidder i
> den almindelige Yaris. Og så er den generelt bare bedre og sjovere at
> køre i end en almindelig Yaris.

Sorry. Der var jeg blevet forvirret.

Det jeg prøvede på at sige var at den NYE 1.8 TS, bygget på den
forstørrede Yaris, ikke er så sjov som din 1.5 TS der er bygget på den
lille model. Dvs. TS virker ikke på en Yaris der har fået Yaris.

Men 1.8'eren hedder jo netop ikke T-Sport, så det blev noget vrøvl....


--
O__ ---- Peter Dalgaard Øster Farimagsgade 5, Entr.B
c/ /'_ --- Dept. of Biostatistics PO Box 2099, 1014 Cph. K
(*) \(*) -- University of Copenhagen Denmark Ph: (+45) 35327918
~~~~~~~~~~ - (p.dalgaard@biostat.ku.dk) FAX: (+45) 35327907

Henrik Stidsen (31-08-2008)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 31-08-08 20:54

Peter Dalgaard <p.dalgaard@biostat.ku.dk> wrote in
news:48baf571$0$56768$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

>> T-Sport har også almindelige analoge visere til speedometer og
>> omdrejningstæller istedet for de der jammerlige digitale der sidder i
>> den almindelige Yaris. Og så er den generelt bare bedre og sjovere at
>> køre i end en almindelig Yaris.

> Sorry. Der var jeg blevet forvirret.

Det kan jo ske for os alle :)

> Det jeg prøvede på at sige var at den NYE 1.8 TS, bygget på den
> forstørrede Yaris, ikke er så sjov som din 1.5 TS der er bygget på den
> lille model.

Det er også hvad jeg har hørt, at den nye udgave ikke var et nær så godt
køb - den koster vist 280.000kr?

Kan egentlig godt forestille mig at den ekstra størrelse gør at den er knap
så sjov at køre.

> Dvs. TS virker ikke på en Yaris der har fået Yaris.

Nå ja, det var jo først i 2005 at Yaris'en fik Yaris (det ka man godt undre
sig lidt over egentlig...)

> Men 1.8'eren hedder jo netop ikke T-Sport, så det blev noget vrøvl....

Hmmm, det troede jeg egentlig den gjorde - har de droppet den betegnelse
til de nye varianter?

--
Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/
http://fuglemarkedet.dk/ - Danmarks online fuglemarked!

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408849
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste