Ped <pedmail@danskbredbaandmail.dk> skrev:
>Rene Hansen (slet INF9L) skrev:
>
>> Koblingen (kabel, ikke
>>hydraulisk)har lissom et punkt
>>halvvejs nede
>> som den "skal over", og det er
>>særligt udtalt på kold motor. Tørt
>> kabel??
>
>Lige præcist de symptomer havde min
>Punto også for et halvt år siden, og
>jeg kørte derfor til mekaniker og
>bad om at få koblingskablet skiftet.
>Men den Fiatkyndige mekaniker sagde:
>"Det er ikke kablet - det er selve
>koblingen." Af forskellige årsager
>blev det ikke lavet med det samme, og
>3 måneder efter gik koblingen så.
>Prisen for at få den lavet var dog
>forholdsvis beskeden: Ca. 2200 kr.
>>
>> Når man bakker giver den nogle
>>"kronk-kronk-kronk" lyde i starten. Det
>> grimme er, at dette kan
>>fremprovokeres ved at holde bilen bremset,
>> sætte i bakgear og lette på
>>koblingen. Forekommer kun i bakgear...
>
>Der kan komme klonk-lyde fra
>udstødningssystemet hvis det ikke er
>monteret korrekt (sidder i spænd),
>eller hvis der er en sten i klemme i
>et af motorophængene. Jeg har
>oplevet det sidste 2 gange
>>
>> Central-låsen....
>
>Pas - sådan har min aldrig opført sig.
>>
>
>M.v.h.
>
>Jens L. Pedersen
>'99 Punto 60SX, 280.000 km (!)
Hej Jens
Jeg er som du sikkert kan forstå selv inde på at det er
koblingen som er i udu, både mht det at den går stramt, men også
de mærkelige lyde, så mon jeg ikke ender med at skifte den på
missen...Jeg laver det selv ude i perlegruset
men det lyder
jo besnærende billigt...
Den med udstødningen kunne også være en grund, eftersom der er
sat ny udstødning hele vejen fra manifold og ud før jg overtog
den, så det er da klart værd at tjekke, og sten i ophæng...Tjahh
indtil nu har jeg fundet småsten mellem kofanger og karrossen
foran, og ind bag venstre inderskærm, så her er der jo klart
noget at kigge efter....
Rigtig mange tak for dine bemærkninger, det er sørme rart at der
er folk som gider hjælpe når det brænder på....
Ren