Ny bil... MB 220 / A6 / 520 / 525
Fra : Jasper Norman Ahrens~

Dato : 25-08-08 23:03

Hej.

Jeg går og lurer på en "ny" bil fra 05-06.

Jeg havde egenligt set på en Saab 9-5 men konen nedlagde veto, og ved
nærmere eftersyn, ser den da også lidt "trist" ud i forholdt til tyskerne.
(Jeg har ikke kørt den, så jeg aner ikke hvad jeg taler om

Men eftersom min gamle bil er en MB 220 CDi fra 2002, er det meget naturligt
at se på en næsten magen til. Men er en E220 CDi fra 06 ok, eller er der
"råddenskab" i modellen jeg skal undgå? Der var vist noget med affjedringen
i de tidligere modeller? Jeg vil naturligvis helllere op i en 270 / 320 men
de bliver hurtigt dyre! Det skal være Avantage, da jeg ikke bryder mig om
det "træfarvede" træ i Classic og Elegance modellerne. (og Avantage er vel
også alle sænkede en smule, så de ikke er så "morfar-agtige"?)

Konen er vild med A6´eren, men som jeg ser det, skal jeg op i en 2.7 TDi for
en fin motor, og skal der være aut. gear, bliver den hurtigt rasende dyr
(>500.000). Jeg synes da, at det er en flot, flot bil, men der kører
efterhånden rigtigt mange af dem, og den siger mig ikke rigtigt noget. Men
det kunne da være at en tur i en med den store motor, kunne få mig til at
ændre mening.

BMW´en er jeg til gengæld vild med. Jeg har en kollega der havde en chippet
535´er. Den var virkelig lækker. (i de 3 uger han havde den før han smadrede
den Men desværre skal børnene stadig gå i børnehave, have tøj på
kroppen, mad hver dag, så jeg må begrænse mig til en 520 eller 525´er. Denne
svarer vel nogenlunde til en MB 220 / 270 i motorydelse?

Så jeg er i syv sind! Det ville være rart, hvis nogen kunne skrive at jeg
for alt i verden skal undgå BMW 520d eller BM 270 fordi et eller andet
Eller prøv dog den A6´er 2.0 fordi den bare er alle tiders.

Skriv!

Mvh

Jasper

Fra : Lars Bisgaard

Dato : 25-08-08 23:39

> [...]
> for alt i verden skal undgå BMW 520d eller BM 270 fordi et eller andet
> Eller prøv dog den A6´er 2.0 fordi den bare er alle tiders.

Tja, i forige uge var jeg en smut i østrig i en " desværre " lånt 2005 A6
3.0 TDI Quattro, bedre køretøj har jeg endnu tilgode at prøve.
De kan vel idag findes lige under 500.000 afhængigt af udstyr, km osv.

Mvh

Lars Bisgaard

Fra : news@tele.dk

Dato : 26-08-08 07:08

"Jasper Norman Ahrensbach" <jasper@FJERNESahrensbach.com> skrev i
meddelelsen news:48b32c0b$0$15887$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Hej.
>

> Men eftersom min gamle bil er en MB 220 CDi fra 2002, er det meget
> naturligt at se på en næsten magen til. Men er en E220 CDi fra 06 ok,
> eller er der

Jeg har stået i næsten samme situation, havde en W203 og den stod til
udskiftning da den var ved at være 2½ år gammel og kørte på benzin. Så vi
kiggede derefter lidt på en 204'er model C280. men både min hustru og jeg
blev ret hurtige enige om at den var helt tåbelig indrettet og droppede den
relativt hurtigt. Vi besluttede os så for at købe en lidt ældre e-klasse
indtil den nye 212'er kommer på markedet næste år. Så valget stod lidt
imellem en 211'er i modellerne 220 og 280/320. altså uden de andre mærker,
man er vel konservativ

Jeg synes en 220 har for lille en motor til en så stor bil og samtidig
larmer den en del mere end 280/320. Så valget faldt efter nogle prøveture på
en en 320 avantgarde. Hvilket jeg bestemt ikke har fortrudt.

Martin Kiefer
www.kiefer.dk

Fra : Ukendt

Dato : 26-08-08 08:41

news@tele.dk wrote:
> men både min
> hustru og jeg blev ret hurtige enige om at den var helt tåbelig
> indrettet og droppede den relativt hurtigt.

Tåbelig indrettet? Vil du uddybe?

Fra : claus b.p.

Dato : 26-08-08 22:49

"news@tele.dk" <news2@kiefer.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> larmer den en del mere end 280/320. Så valget faldt efter nogle prøveture
> på en en 320 avantgarde. Hvilket jeg bestemt ikke har fortrudt.

Nu ved jeg ikke hvor i landet i bor, men efter at have været i kløerne på
Mercedes Danmarks uduelige, arrogante og småsvindlende personale, med en
220CDIer der efterhånden ikke har et sted på karossen uden rust og er fyldt
med alle mulige andre dyre sygdomme, så blev denne, min 4. Mercer også min
sidste.

/Claus

Fra : Jasper Norman Ahrens~

Dato : 27-08-08 22:37

> [...]
> 220CDIer der efterhånden ikke har et sted på karossen uden rust og er
> fyldt med alle mulige andre dyre sygdomme, så blev denne, min 4. Mercer

Hmm.. Jeg har fået skiftet 2 døre + en bagklap uden problemer på
rustgarantien. Så det kan jeg vel ikke brokke mig over. Mine forældre købte
til gengæld en spritny Citroen, der aldrig nogen sinde kom til at fungere
ordenligt. Og forhandleren / værkstedet gjorde intet for at hjælpe. Mon ikke
også der er nogen der kender til en BMW ejer der har oplevet noget uheldigt?
Man kan blive ved... Alle har deres historie at fortælle, alle kender nogen
der kender nogen, eller har læst om en MB S-klasse ejer der betalte 1.7 mio.
for dyret. Og 14 dage efter var der kun dækkene og lædersæderne tilbage.
Resten var rustet bort.

Bevares... der har været problemer, men pga. MB mærket har pressen og andre
været over historiten som høge. Set i forhold til MB, er det ikke meget man
har hørt til fx. Mondeo ejere der oplevede de samme problemer.(og der er
sikkert flere) Det er jo ikke nær så underholdende at skrive / læse en
artikel om en bil til 300.000,- hvis bilen til 900.000 har de samme
problemer.

/Jasper

Fra : TDN

Dato : 28-08-08 18:46

"Jasper Norman Ahrensbach" <jasper@FJERNESahrensbach.com> skrev i
meddelelsen news:48b5c8f6$0$15894$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> [...]
> skrive / læse en artikel om en bil til 300.000,- hvis bilen til 900.000

Mon ikke det er fordi at Ford har været opgaven voksen, straks erkendt
problemet og laver rusten uanset om rusteftersyn har været overholdt uden
vrøvl i modsætning til Mercedes der lod de første kunder selv betale for at
få lavet rusten trods 30 års rustgaranti og først da FDM's jurister begyndte
at grille dem og udbasunere deres mangel på velvilje og billeder af rustne
Mercedes'er og beretninger om ustabil elektronik at de modstræbene begyndte
at lave rusten.

mvh.
Thomas

Fra : Mogens

Dato : 31-08-08 22:28

"Jasper Norman Ahrensbach" <jasper@FJERNESahrensbach.com> skrev i en
meddelelse news:48b32c0b$0$15887$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Jeg går og lurer på en "ny" bil fra 05-06.

Dajligt :)

> Jeg havde egenligt set på en Saab 9-5 men konen nedlagde veto, og ved
> nærmere eftersyn, ser den da også lidt "trist" ud i forholdt til tyskerne.
> (Jeg har ikke kørt den, så jeg aner ikke hvad jeg taler om

Dét er vist udelukkende et spørgsmål om styling - en 9-5 ser ganske
fornuftig ud IMO med et "aero-set"

> og Avantage er vel også alle sænkede en smule, så de ikke er så
> "morfar-agtige"?

Ja, undervognen er "strammet op" i Advantage

> [...]
> det kunne da være at en tur i en med den store motor, kunne få mig til at

A4 / A6 3.0 TDI, IMO

> [...]
> have tøj på kroppen, mad hver dag, så jeg må begrænse mig til en 520 eller
> 525´er. Denne svarer vel nogenlunde til en MB 220 / 270 i motorydelse?

Kender et par ejere af 520d - med en chip kører den et godt.
BMW 535 er stadig den rigtige model, IMO...

> Så jeg er i syv sind! Det ville være rart, hvis nogen kunne skrive at jeg
> for alt i verden skal undgå BMW 520d eller BM 270 fordi et eller andet
> Eller prøv dog den A6´er 2.0 fordi den bare er alle tiders.

Du har spurgt om det samme tidligere og svaret er vel stadig:
1) Vælg en MB, hvis du er til "morfar" (du kender jo stilen)
2) Vælg en BMW, hvis du er sporty anlagt
3) Vælg en Audi (IKKE med 2 liters benzinmotor), hvis du er "midt imellem"

Jég ville vælge en BMW 525d, 530d eller 535d alt efter pengepungens
størrelse.
Og med de tilstande, der efterhånden hersker på motorvejene, ville jeg om
nødvendigt vælge udstyr fremfor motorkraft, fordi selv de mindste 6
cylindrede dieselmsakiner har masser af power...