Overbremsende trailer
Fra : oz3bto

Dato : 24-08-08 15:44

En ældre sag af en trailer som egentlig er på vej til skrot skal lige gøre
en sidste gerning først men bremserne er defekte på den måde at den bremser
ret voldsomt

Så voldsomt at hjulene ganske kort blokere hvis man selv bremser normalt

Kan man pille det bremse værk fra på en måde ?

Traileren skal bruges til at tømme dødsboet og derefter ryger den til skrot
eller den lokale genbrugsbutik (De har egen pensioneret mekker der bla.
laver cykler de sælger)

Turen fra boet til genbrugspladsen er ~1½km og farten lav så ingen fare
bare træls med en trailer der hugger så meget i bilen

Fra : Frank R.

Dato : 24-08-08 19:19

Smut du hellere forbi en tankstation og lej en som virker ordentligt,
det er mest sikkert for alle.
--
Hilsen
Frank

Fra : oz3bto

Dato : 24-08-08 19:44

"Frank R." <frankrasx2@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Smut du hellere forbi en tankstation og lej en som virker ordentligt,
> det er mest sikkert for alle.
> --
> Hilsen
> Frank

Så hellere køre med den defekte trailer .. om det er en lejet 500kg uden
bremser eller en 750kg´s med defekte bremser giver hvist det samme
Desuden skal det være lukket trailer og under 1000kg ellers har føren ikke
kørekort nok

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 24-08-08 22:19

"oz3bto" <no@in.dk> skrev i meddelelsen

> Desuden skal det være lukket trailer og under 1000kg ellers har føren ikke
> kørekort nok

Hvad har lukket trailer lige med kørekortet at skaffe? ;)

--
Per

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 24-08-08 22:38

"Per Henneberg Kristensen" skrev

> Hvad har lukket trailer lige med kørekortet at skaffe? ;)

Og er det ikke faktiske vægt der tæller i stedet for tilladte total?

- Peter

Fra : oz3bto

Dato : 24-08-08 23:12

"Peter Lykkegaard" <plykkegaard@gmail.com> skrev i en meddelelse
> "Per Henneberg Kristensen" skrev

> Og er det ikke faktiske vægt der tæller i stedet for tilladte total?
>
> - Peter

Nej det er trailernes tilladte total vægt de går efter samt bilens tilladte
total vægt

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 25-08-08 12:31

"oz3bto" skrev

> Nej det er trailernes tilladte total vægt de går efter samt bilens
> tilladte
> total vægt

Ah ok mht kørekortet (om man skal have hængerkort)
Det er hvad bilen må trække der afgøres af faktiske vægt

- Peter

Fra : oz3bto

Dato : 24-08-08 23:11

"Per Henneberg Kristensen" <phk@fjern_klikpost.dk> skrev i en meddelelse

> "oz3bto" <no@in.dk> skrev i meddelelsen

> Hvad har lukket trailer lige med kørekortet at skaffe? ;)
>
> --
> Per
> Sælges: Solsejl Isabella, velholdt, A-mål 925 cm. Rødt Isabella 975 cm
> fortelt. Fjern fjern i mailadresse for at skrive direkte

Ingen af tankene her i området har lukkede trailere under 1000kg

Fra : Leo Jensen

Dato : 24-08-08 19:45

> [...]
>
> Så voldsomt at hjulene ganske kort blokere hvis man selv bremser normalt
>
> Kan man pille det bremse værk fra på en måde ?

Klip bremsekabler eller bremsestang, det fjerner problemet på den nemme
måde.
Du kunne også skifte dæmperen i påløbsbremsen, det vil gøre traileren
brugbar på den lovlige måde.

Leo

Fra : Ukendt

Dato : 25-08-08 17:01

> Traileren skal bruges til at tømme dødsboet og derefter ryger den til
> skrot
> eller den lokale genbrugsbutik (De har egen pensioneret mekker der bla.
> laver cykler de sælger)

Kan du ikke skrive til mig på xSnAbElAstarchild.dk, jeg vil gerne købe din
trailer!!

Mvh
Morten

Fra : oz3bto

Dato : 26-08-08 12:16

"Morten Juel" <xSnAbElAstarchild.dk> skrev i en meddelelse

> Kan du ikke skrive til mig på xSnAbElAstarchild.dk, jeg vil gerne købe din
> trailer!!
>
> Mvh
> Morten

Den lokale genbrugsbutik er blevet lovet den når vi er færdige .. deres
mekker er bla. ved at købe reservedele hjem til den så han kan lave den

Vi er heldigvis snart færdige med at køre med den

Fra : Kent Friis

Dato : 26-08-08 19:28

Den Tue, 26 Aug 2008 13:15:38 +0200 skrev oz3bto:

> "Morten Juel" <xSnAbElAstarchild.dk> skrev i en meddelelse

> Den lokale genbrugsbutik er blevet lovet den når vi er færdige .. deres
> mekker er bla. ved at købe reservedele hjem til den så han kan lave den

Var det så ikke smartere at lade ham stå få at "deaktivere" bremsen,
så du ikke ender med at ødelægge noget han ikke har bestilt ny hjem
af?

Mvh
Kent

.... for katten.

Fra : oz3bto

Dato : 27-08-08 13:34

"Kent Friis" <nospam@nospam.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> Kent
> --
> Hvis en sort kat går over vejen foran en bil, betyder det ulykke

Er netop ham der har gjort det mod at de fik den bagefter

Fra : Kent Friis

Dato : 27-08-08 18:43

Den Wed, 27 Aug 2008 14:33:30 +0200 skrev oz3bto:

> "Kent Friis" <nospam@nospam.invalid> skrev i en meddelelse

> bla.

> din

> Er netop ham der har gjort det mod at de fik den bagefter

Jeg læste kun at du spurgte om hvordan man gør det.

Mvh
Kent

.... for katten.

Fra : oz3bto

Dato : 27-08-08 19:22

> [...]
> Kent
> --
> Hvis en sort kat går over vejen foran en bil, betyder det ulykke

Gjore jeg også i starten men div. havde jo mere travelt med moral prædiken
som egentlig at hjælpe med at få styr på den

Til sidst tog jeg til genbrugs mekkeren og sagde han måtte få den når vi
var færdige hvis han kunne gøre noget ved bremsen.. og vupti så var kablerne
klippet