Import af bil fra Østrig contra Tyskland?
Fra : Henning

Dato : 23-08-08 20:00

Er der væsentlig forskel i proceduren på at importe en bil fra Østrig
contra Tyskland? Alle guides på nettet er baseret på tysk import.
Momsen i Østrig er 20%, Tyskland 19, så der er ikke den store
prisforskel. Betyder det noget at en bil på østrigske prøveplader (?)
skal gennem Tyskland før der kommer danske prøveplader på mht.
forsikring o.a.?

Fra : Mogens

Dato : 31-08-08 20:30

"Henning" < @> skrev i en meddelelse

> [...]
> prisforskel. Betyder det noget at en bil på østrigske prøveplader (?)
> skal gennem Tyskland før der kommer danske prøveplader på mht.

Min Alfa Romeo 164 Q4 hentede jeg i Østrig. Sælgeren havde organiseret de
grønne prøveplader, som jeg anvendte helt til den danske grænse, hvor jeg
skiftede til DK-prøveplader (midt om natten). Dette blev overvåget af det
tyske politi, som skreg af grin over det danske system - de syntes, jeg
skulle have fortsat helt hjem...

Og så svaret på dit spørgsmål - der er ingen forskel :)