Erfaringer med Ford Escort 1,8 benzin fra ~
Fra : Morten

Dato : 21-08-08 02:49

Hej Gruppe

Min kæreste skal til at finde en ny bil, da hendes Mazda er erklæret
teknisk død, her 21 dage inden synshallen har kaldt den ind. Den er
simpelthen rustet op i bunden, så den går ikke igennem.

I går på vej hjem fra arbejde, stod der så en Ford Escort 1,8 benzin
fra 94 inde i vejkanten. Jeg hoppede ud for at kigge lidt på den og
synes at dem så interessant ud til en pris på 14.900,-

Det ser sågar ud som om den er rustbeskyttet i undervognen hvilket
klistermærkerne bekræfter, så det er jo fint.

Men hvad er der af kendte problemer med denne Ford fra '94? Hvis i
kender lidt til modellen og hvad jeg skal kigge efter når vi aftaler
tid med sælger i morgen, så vil jeg blive svært fornøjet.

På forhånd tak.

Mvh
Morten

Fra : Brian

Dato : 21-08-08 10:10

Morten wrote:

> Men hvad er der af kendte problemer med denne Ford fra '94? Hvis i
> kender lidt til modellen og hvad jeg skal kigge efter når vi aftaler
> tid med sælger i morgen, så vil jeg blive svært fornøjet.

Rust, rust og mere rust. Sørg for at få den på en lift og tjekket efter,
løft i alle gummilister og tjek. Derudover er det som på alle andre biler i
den pris og aldersklasse - tjek den generelle stand. Ligner kabinen f.eks
noget der aldrig er blevet gjort rent, har det nok også været så som så med
den øvrige vedligehold.

Her er et link til en gammel FDM brugtbilstest:
http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/20F1B25C-9D62-4CAF-B289-380B30D33E05/0/068070.pdf

/Brian

Fra : Morten

Dato : 21-08-08 22:09

Morten skrev:
> [...]
> kender lidt til modellen og hvad jeg skal kigge efter når vi aftaler
> tid med sælger i morgen, så vil jeg blive svært fornøjet.

det er en fin vogn, men den drikker den er tørstig,,, hvis det ikke er
en STC siger jeg bare Go ford'et kan du leve med at den suger som en
tørstig vandrotte, så fint nok... vil lige sige at hvis det er en STC,
så hold dig væk, bagvanger til sådan en kan IKKE fås mere,,, havde en
fra 1996, måtte køre til ophug med den da vanger og bagpanel var helt
væk... :0( ps. den havde kun fået fords rustbeskyttelse, altså = ingen
eller 4 sprøjt ud i luften...

jeg er sikker på du kan finde en Toyota eller anden Mazda/suzuki til
samme pris ca. 15000, som ser minds lige så godt ud som Forden

mvh.
Morten

Fra : Morten

Dato : 22-08-08 01:31

On 21 Aug., 23:09, Morten <salg-FjernDet...@dyre-FjernDette-bjerg.dk>
wrote:
> jeg er sikker på du kan finde en Toyota eller anden Mazda/suzuki til
> samme pris ca. 15000, som ser minds lige så godt ud som Forden

Er det et generelt råd at gå efter en japansk bil? Vi havde tidligere
en Mazda 323 som blev købt for 2 år siden. Bagbroen på denne er rustet
op i dag.

Fra : Ukendt

Dato : 22-08-08 09:10

Køb en Ford Sierra.
Der holder vanger mv. næsten evigt.
Min er 23 og uden rust i undervognen.

Men jeg må indrømme, den også har fået
SUVO et par gange i dens korte liv:)

Det hele mht. rust i undervognene handler
oftest om mangelfuld omsorg og undervognsbehandling.
Så inden køb, tjek grundigt.

Fra : TDN

Dato : 22-08-08 09:56

"Eque" <-> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Er det et generelt råd at gå efter en japansk bil? Vi havde tidligere
> en Mazda 323 som blev købt for 2 år siden. Bagbroen på denne er rustet

HVAD, prøv du at undersøge hvor mange Sierra der har ladet livet pga rådne
bagvanger...... at din har fået undervognsbehandling løbende ændrer ikke på
at Sierra rådner som alle andre biler fra slut firser og start 90'erne.

Ellers kig efter en Carina fra 95-97 de ruster ikke så meget som Mazda 626
og er meget stabile og har masser af plads.

http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/BC05E564-0902-4DD9-8D8A-06365808EB18/0/040042.pdf

http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/84F8D350-942A-49DE-A81A-29067D432B78/0/020023.pdf

Mvh
Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 22-08-08 20:28

"TDN" <tdnfjerndette@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> på at Sierra rådner som alle andre biler fra slut firser og start 90'erne.

Du har nemmelig HELT ret.
Derfor jeg skrev, man skulle vælge een,
som har været passet korrekt fra start.
Det gælder alle biler iøvrigt.

> Ellers kig efter en Carina fra 95-97 de ruster ikke så meget som Mazda 626

Riskogere siger mig normalt intet.
Rust behøver ikke være et problem,
hvis man blot tar' den alvorlig.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 22-08-08 20:45

Eque skriver:

> Du har nemmelig HELT ret.
> Derfor jeg skrev, man skulle vælge een,
> som har været passet korrekt fra start.

Og så er der da ingen grund til at vælge en gammel balje som en Sierra.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 22-08-08 15:45

Eque skriver:

> Køb en Ford Sierra.
> Der holder vanger mv. næsten evigt.

Og månen er lavet af grøn ost.

Fra : N/A

Dato : 22-08-08 15:56

Fra : Morten

Dato : 22-08-08 02:54

On 22 Aug., 10:09, "Eque" <-> wrote:
> [...]
> SUVO et par gange i dens korte liv:)
>
> Det hele mht. rust i undervognene handler
> oftest om mangelfuld omsorg og undervognsbehandling.

Den jeg har kig på nu lader til at have fået undervognsbehandling (der
sidder et tykt lag sort "tjere" i bunden og der er klistermærker i
ruderne), men det ser en lille smule sjusket ud. Jeg må ned og kigge
ind under.

Fra : Morten

Dato : 22-08-08 04:06

On 22 Aug., 10:55, "TDN" <tdnfjernde...@tele2adsl.dk> wrote:

> [...]
>
> Ellers kig efter en Carina fra 95-97 de ruster ikke så meget som Mazda 626
> og er meget stabile og har masser af plads.

Tak for dit svar og dine links. Der er ikke så mange Carina'er til
salg. Men hvad med en Skoda? Der er et par 1.6 Felicia'er rundt
omkring til godt 15-18.000 fra 95-96.

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 22-08-08 12:38

Morten wrote:

> Tak for dit svar og dine links. Der er ikke så mange Carina'er til
> salg. Men hvad med en Skoda? Der er et par 1.6 Felicia'er rundt
> omkring til godt 15-18.000 fra 95-96.

Sådan en har jeg kørt rundt i i tolv år:

- Bagklappen ruster som bare ....

- Koblingen er et svagt punkt. Check at den ikke fedter.

Motoren kan nærmest ikke slides op og er ganske økonomisk af sådan en gammel
svend at være. Jeg kunne uden problemer komme over 14 km/l selv med ganske
meget bykørsel.

Du kan eventuelt maile mig for yderligere info.

Ebbe

Fra : Morten

Dato : 22-08-08 15:56

Morten skrev:

> Tak for dit svar og dine links. Der er ikke så mange Carina'er til
> salg. Men hvad med en Skoda? Der er et par 1.6 Felicia'er rundt
> omkring til godt 15-18.000 fra 95-96.

Felicia.... Svære at skaffe reservedele til !!! alt på de modeller er
ved at udgå.... Og igen Rust Rust Rust... bilen er jo mere end 10 år
gammel som de siger i tyskland, så er de skrottet og væk, derfor ligger
VW gruppen ikke inde med mange dele til dem mere.!!!, skal det være
sådan en lille "kone" bil, så kig efter en VW Polo 6N model, godt nok er
gearkassen lidt svage, men den er billig i reservedele... ellers de
japanere der er snakket om tidligere,,,

Fra : N/A

Dato : 22-08-08 15:56

Fra : Morten

Dato : 22-08-08 14:16

Fik prøvet en Peugeot 405 1,4 4d. iS fra '94 her til aften. Den har
gået 214.000 km og har kun haft én ejer. Den blev synet i sidste måned
med en kommentar fra synsmanden om at køretøjet var "Nydeligt og
aldeles velholdt". En kommentar som jeg må siges at dele. Kabinen var
ekstremt velholdt og der var intet rust at finde bortset fra en lille
"plet" ved højre baglygte. Ingen rust i baggagerummet, ved "kanter" på
motorrummet eller under bilen. Alt så virkelig fint ud hvorfor jeg er
rimelig varm på bilen.

Der er dog to ting jeg oplevede som jeg lige vil vende med jer andre i
gruppen.

- når man giver gas efter at have skiftet fra 1-2 og fra 2-3 gear er
det som den hakker en lille smule ved lave omdrejninger. Ikke hver
gang men den gjorde det et par gange på den ½ time vi kørte i den.
Ellers trækker den jævnt hele vejen. Hvorfor denne hakken?
- efter en lille kort sviptur kørte blæseren ude i motorrummet.
Temperaturmåleren i instrumenteringen viser maks 90* - hvorfor kører
blæseren i motorrummet? Defekt temp. måler eller?

Udover ovenstående er der ingenting at komme efter. Bilen trækker
jævnt, bremser "lige" og der er ingen mis-lyde overhovedet.

Håber i kan komme med en indikation på, hvad der kan skyldes
ovenstående.