Fabriksgaranti
Fra : Kim

Dato : 20-08-08 09:35

Vil en fabriksgaranti på biler normalt dække
udstødning, eller er det en "sliddel" ?

Mvh, Kim

Fra : Janner

Dato : 20-08-08 15:49

"Kim" <JohnDoe@Falskmail.dk> skrev i en meddelelse
> Vil en fabriksgaranti på biler normalt dække
> udstødning, eller er det en "sliddel" ?
>
> Mvh, Kim
En sliddel med mindre andet specifikt er nævnt.

Vores Honda har 5 års garanti på udstødning hvilket er særskilt nævnt i
garanti bestemmelserne.

/Jan

Fra : Kim

Dato : 20-08-08 17:14

"Janner" <baumspieler@NOTVALID.NONO> skrev i meddelelsen

> En sliddel med mindre andet specifikt er nævnt.

Tænkte det nok
Takker..

Mvh, Kim

Fra : Jacob Rungwald

Dato : 20-08-08 19:59

"Janner" <baumspieler@NOTVALID.NONO> wrote in message

> "Kim" <JohnDoe@Falskmail.dk> skrev i en meddelelse

> En sliddel med mindre andet specifikt er nævnt.

Det kommer vel an på hvad der er galt ? Hvis katalysatoren dør efter 10000km
betragtes det vel ikke som en sliddel ?

Mvh
Jacob

Fra : Kim

Dato : 20-08-08 20:11

"Jacob Rungwald" <jacob@rungwald*remove*.dk> skrev i meddelelsen

> Det kommer vel an på hvad der er galt ? Hvis katalysatoren dør efter
> 10000km betragtes det vel ikke som en sliddel ?

Det er det ikke.... Det er en dieselhakker hvor røret er
knækket lige efter mellemste lydpotte.

Mvh, Kim

Fra : -= JF =-

Dato : 20-08-08 20:46

Kim skrev:

> Det er det ikke.... Det er en dieselhakker hvor røret er
> knækket lige efter mellemste lydpotte.

Skær top og bund af en dåse, f.eks. en dåse færdigmad hvor dåsen er
tykkere end en øldåse.
Klip dåsen op på langs, og vikl den så hårdt som muligt rundt om
bruddet. Sæt den fast med 4-5 spændebånd - og voila... Du kan køre mange
tusinde kilometer.

--
Mvh. John

Fra : Kim

Dato : 20-08-08 21:20

"-= JF =-" <null@null.null> skrev i meddelelsen

> [...]
> Klip dåsen op på langs, og vikl den så hårdt som muligt rundt om bruddet.
> Sæt den fast med 4-5 spændebånd - og voila... Du kan køre mange tusinde

Tak for tippet
Bruddet er foreløbig klaret med en svejsning...

Mvh, Kim

Fra : -= JF =-

Dato : 20-08-08 22:42

Kim skrev:

> Tak for tippet
> Bruddet er foreløbig klaret med en svejsning...

Ingen spaghetti Napoli til dig

--
Mvh. John

Fra : Keld Nygaard

Dato : 20-08-08 21:36

> Vil en fabriksgaranti på biler normalt dække
> udstødning, eller er det en "sliddel" ?

Min Grand Vitara var til 3 års/60000 km eftersyn her i foråret, og der blev
fundet et hul i det yderste lag metal på lydpotten. Potten blev skiftet U/B,
selv om det ikke er nævnt specifikt under garantien...

Med venlig hilsen
Keld Nygaard

www.nygaard.eu