Sandt eller falsk (vedr. parallelimportere~
Fra : Ukendt

Dato : 16-08-08 13:32

Parallelimporterede dæk:
Parallelimporterede dæk er hentet til Danmark uden om de almindelige
salgskanaler. Det lyder fristende, at man her kan få et af de anerkendte
mærker for omkring halv pris. Men pas på! Dækkene kan være fremstillet til
det fjernøstlige eller sydamerikanske marked og derfor være beregnede til
helt andre klimatiske forhold end de europæiske.
Især under kølige eller fugtige vejrforhold kan disse dæk være farlige for
trafiksikkerheden. Dækkene er ofte fremstillet af en hårdere gummiblanding,
efter en teknologi og med dækmønstre beregnet for andre kørselsforhold.

Fra : alexbo

Dato : 16-08-08 13:49

"KimT" skrev

> [...]
> trafiksikkerheden. Dækkene er ofte fremstillet af en hårdere
> gummiblanding, efter en teknologi og med dækmønstre beregnet for andre

Er det meningen vi skal gætte på om det er sandt eller falsk?

Så må det være falsk,
det er mit klare indtryk at de brugere i denne Ng der har importeret dæk fra
Tyskland ikke har de omtalte problemer.

mvh
Alex Christensen

Fra : Kent Friis

Dato : 16-08-08 14:31

Den Sat, 16 Aug 2008 14:49:14 +0200 skrev alexbo:

> "KimT" skrev

> Er det meningen vi skal gætte på om det er sandt eller falsk?

Det står der i hvert fald i subject.

> Så må det være falsk,
> det er mit klare indtryk at de brugere i denne Ng der har importeret dæk fra
> Tyskland ikke har de omtalte problemer.

Hvis man selv køber dem i Tyskland, ved man jo hvor man får dem fra. Jeg
opfatter spørgsmålet som at man finder et godt tilbud i en butik der
har parralel-importeret dem, og dermed ikke ved hvor de er importeret
fra.

Tyskland har stort set de samme vejrforhold som os.

Mvh
Kent

.... for katten.

Fra : alexbo

Dato : 16-08-08 15:38

"Kent Friis" skrev

> Jeg opfatter spørgsmålet som at man finder et godt tilbud i en butik der
> har parralel-importeret dem, og dermed ikke ved hvor de er importeret
> fra.

Jeg opfatter spørgsmålet som klippet ud af en pressemeddelelse, sådan nogen
man kan læse i gratisaviserne.

Nu er det forøvrigt ikke mit indtryk at der er mindre fugtigt i fjernøsten
og sydamerika end i Danmark.
Danmarks årlige nedbør er 745 mm
Brasilien 1416 mm
Malysia 2409 mm.

mvh
Alex Christensen

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 16-08-08 14:25

On Sat, 16 Aug 2008 14:32:25 +0200, "KimT"
<detsortehul"snabela"hotmail.com> wrote:

> [...]
>efter en teknologi og med dækmønstre beregnet for andre kørselsforhold.

Det er en smøre dækimportørerne sender ud med regelmæssige mellemrum.

Det kan både være sandt og løgn.

Under alle omstændigheder står der på siden af dækket, hvor det er
fremstillet. der står ganske vist ikke til hvilke klimatiske forhold
det er fremstillet, men f.eks. et Continental-dæk, fremstillet i
Hannover Tyskland, må man da regne med også kan anvendes i DK.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Kent Friis

Dato : 16-08-08 14:33

Den Sat, 16 Aug 2008 15:24:52 +0200 skrev Folmer Rasmussen:

> [...]
> det er fremstillet, men f.eks. et Continental-dæk, fremstillet i
> Hannover Tyskland, må man da regne med også kan anvendes i DK.

Det kræver at man ved hvor producenten har fabrikker. Hvis de ikke
har fabrikker i Brazilien, men producerer dæk til det marked i
Tyskland, hjælper det jo ikke noget.

Mvh
Kent

.... for katten.

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 16-08-08 15:24

On 16 Aug 2008 13:32:59 GMT, Kent Friis <nospam@nospam.invalid> wrote:

>Det kræver at man ved hvor producenten har fabrikker. Hvis de ikke
>har fabrikker i Brazilien, men producerer dæk til det marked i
>Tyskland, hjælper det jo ikke noget.

>--

Ja Kent, det er også det jeg skriver.

Har du ferie i øjeblikket?

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Kent Friis

Dato : 16-08-08 15:33

Den Sat, 16 Aug 2008 16:24:24 +0200 skrev Folmer Rasmussen:

> Ja Kent, det er også det jeg skriver.

Jo, men alligevel slutter du af med at man må regne med at det kan
anvendes i DK hvis det er fremstillet i Tyskland.

> Har du ferie i øjeblikket?

Niks.

Mvh
Kent

.... for katten.

Fra : Klaus G.

Dato : 16-08-08 15:24

> [...]
> trafiksikkerheden. Dækkene er ofte fremstillet af en hårdere
> gummiblanding, efter en teknologi og med dækmønstre beregnet for andre
Det er vel lidt det samme som den historie der går på at det Shell Helix
olie man kan købe i Bilka f.eks. ikke er af samme kvalitet som den man kan
købe hos forhandleren eller på en Shell Tankstation.

"Aha", tænker man så lige kort. Det vil altså sige at Shell har to
forskellige typer olier med samme specificationer, i dunke som er ens, men
indholdet er faktisk meget forskelligt? Ej vel? :)

Man kunne umildbart godt tro at den med dæk og klimaet har noget at sige,
men mon ikke bare det munder ud i, at der er forskel på dæk imellem, ekstrem
vinterdæk, vinterdæk, helårsdæk, sommerdæk, banedæk, slicks osv.? Sommerdæk
er nok bedre til varmere klima, hvor det ikke vil være smart at smide helårs
dæk på. Køre man steder hvor der altid ligger sne, eller ihvertfald 70% af
året, så er alm. vinterdæk jo heller ikke nok. Så skal man over til de der
"ekstreme dæk" som har kæmper mønster, pigger og jeg ved ikke hvad :)

--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : Kent Friis

Dato : 16-08-08 15:37

Den Sat, 16 Aug 2008 16:24:21 +0200 skrev Klaus G.:
> [...]
> forskellige typer olier med samme specificationer, i dunke som er ens, men
> indholdet er faktisk meget forskelligt? Ej vel? :)

De er da ikke ens. Den der dunk til 300 kr i Bilka er der fire liter
i. Dunken til 300 kr inde ved Shell er der kun en liter i

Sidst jeg manglede en dunk, og Shell var nærmest, havde de faktisk
slet ikke den store dunk. Jeg tror kun de sælger til folk der lige
mangler en slat udenfor normal åbningstid.

Mvh
Kent

.... for katten.

Fra : Klaus G.

Dato : 16-08-08 16:23

> De er da ikke ens. Den der dunk til 300 kr i Bilka er der fire liter
> i. Dunken til 300 kr inde ved Shell er der kun en liter i
Ja, du har ret, sådan havde jeg ikke lige vendt den :D

> Sidst jeg manglede en dunk, og Shell var nærmest, havde de faktisk
> slet ikke den store dunk. Jeg tror kun de sælger til folk der lige
> mangler en slat udenfor normal åbningstid.
Tror jeg også, for priserne på en Shell Tank er helt hen i vejret. Mens
Bilka er nede i en fornuftig pris når de køre tilbud på Helix olierne. Jeg
har brugt Shell Helix Ultra 5w40 på to ud af de tre biler jeg har haft og
jeg har været fuld ud tilfreds.

--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : Kent Friis

Dato : 16-08-08 16:52

Den Sat, 16 Aug 2008 17:23:11 +0200 skrev Klaus G.:
> [...]
> har brugt Shell Helix Ultra 5w40 på to ud af de tre biler jeg har haft og

Jeg har også konsekvent købt Shell Helix Ultra 5w40 i Bilka, siden
bilen var til service på et autoriseret Toyota-værksted, og der
stod Shell Helix Ultra 5w40 på regningen.

Mvh
Kent

.... for katten.

Fra : Hojvaelde@gmail.com

Dato : 20-08-08 02:34

On 16 Aug., 14:32, "KimT" <detsortehul"snabela"hotmail.com> wrote:
> [...]
> efter en teknologi og med dækmønstre beregnet for andre kørselsforhold.

Det der ee en ting. Du kan købe kendte dækmærker i kina der aldrig har
set andet en en fabrik i en baggård. Fremstillet med det rigtige
mønster, navn og mærker på siderne, men af en tilfældig gummiblanding.
Har selv set billeder taget af en arbejdskollega.

Jeg ville aldrig købe parallel importerede dæk. Jeg er bange for hvad
jeg får.

Nej jeg sælger ikke dæk

Benny