Varm Seat Ibiza '02 kabine
Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 14-08-08 21:29

Hej. Jeg er dagligt passager i en Seat Ibiza 1,4 fra slutningen af 2002.

Der bliver ufatteligt varmt i kabinen selv om vi har sat blæserluften på
kold. Jeg er godt klar over,
at der aldrig blvier rigtig koldt uden et a/c. Men sammenlignet med den
Renault Clio ('99) og Golf 2 ('91 OG lædersæder)
virker Ibizaen stadig meget varmere !

Er der nogen der ved om det er generelt, eller om bilen måske har nogle
skavanker omkring nolge spjæld?

Mvh
Thomas

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 16-08-08 11:57

On Thu, 14 Aug 2008 22:29:20 +0200, "Thomas Buus Andersen"
<andersen@thomasbuus.dk> wrote:

> [...]
>virker Ibizaen stadig meget varmere !
>
>Er der nogen der ved om det er generelt, eller om bilen måske har nogle

Jeg er godt klar over, at mit forslag er oldnordisk, idet der ikke
indgår computere og anden moderne elektronik i testen.

I vognen er der indtil flere forskellige steder, hvor luft slippes ind
i kabinen. De er som regel kendetegnet ved at der er nogle justerbare
ribber synlige.

Ved at stille varmereguleringen på koldest, og derefter føre en hånd
op foran en eller flere af disse ventilationsdyser, kan det nemt
konstateres, om det er kold/kølig luft der kommer ud.

Er det ikke tilfældet, må fejlen ligge i, at reguleringen er defekt.

--

Venlig hilsen
Folmer