/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
KLONK
Fra : Jens Thomsen


Dato : 13-08-08 08:41

....sagde det på motorvejen igår.
Fattede ikke lige hvad det var. Kørte videre med 1x0 i timen en 25 minutter
derefter.
Holdte ved et kryds, kørte over, og 100 meter derefter spinner motoren helt
op, gider ikke trække.
Kører ind til siden.
Den vil gerne trække liiiidt, spinner op, og kan vel køre max 5 km i timen,
hvis overhovedet det.

Det er en RAV4, har kørt en 150.000 km.
Aldrig haft problemet tidligere.

Hvad mon sådan noget kan være??



 
 
Allan F (13-08-2008)
Kommentar
Fra : Allan F


Dato : 13-08-08 16:54


"Jens Thomsen" <jt@nej.nej> skrev i en meddelelse
news:48a29003$0$90273$14726298@news.sunsite.dk...
> ...sagde det på motorvejen igår.
> Fattede ikke lige hvad det var. Kørte videre med 1x0 i timen en 25
> minutter derefter.
> Holdte ved et kryds, kørte over, og 100 meter derefter spinner motoren
> helt op, gider ikke trække.
> Kører ind til siden.
> Den vil gerne trække liiiidt, spinner op, og kan vel køre max 5 km i
> timen, hvis overhovedet det.
>
> Det er en RAV4, har kørt en 150.000 km.
> Aldrig haft problemet tidligere.
>
> Hvad mon sådan noget kan være??
>

Mener du motoren gerne vil tage omdrejninger, men kraften ikke bliver
overført til hjulene? Så er det en knækket trækaksel. Det klonk du hørte var
sikkert leddet, der brød sammen. Manchetten har så holdt sagerne inde,
indtil du belastede leddet ved at sætte i gang fra rødt.

Allan F



Søren Larsen (13-08-2008)
Kommentar
Fra : Søren Larsen


Dato : 13-08-08 17:53


"Allan F" <A_Folmer@post5.tele.dk> skrev i meddelelsen
news:2de5c$48a3037d$55da9a39$9043@news.galnet.dk...
>
> "Jens Thomsen" <jt@nej.nej> skrev i en meddelelse
> news:48a29003$0$90273$14726298@news.sunsite.dk...
>> ...sagde det på motorvejen igår.
>> Fattede ikke lige hvad det var. Kørte videre med 1x0 i timen en 25
>> minutter derefter.
>> Holdte ved et kryds, kørte over, og 100 meter derefter spinner motoren
>> helt op, gider ikke trække.
>> Kører ind til siden.
>> Den vil gerne trække liiiidt, spinner op, og kan vel køre max 5 km i
>> timen, hvis overhovedet det.
>>
>> Det er en RAV4, har kørt en 150.000 km.
>> Aldrig haft problemet tidligere.
>>
>> Hvad mon sådan noget kan være??
>>
>
> Mener du motoren gerne vil tage omdrejninger, men kraften ikke bliver
> overført til hjulene? Så er det en knækket trækaksel. Det klonk du hørte
> var sikkert leddet, der brød sammen. Manchetten har så holdt sagerne inde,
> indtil du belastede leddet ved at sætte i gang fra rødt.
>
> Allan F
>
Hvis motoren gerne vil lidt, kan det ikke være trækakslen. Det er snarere en
sprunget fjeder i koblingens trykfod.

/Søren


Henrik Stidsen (13-08-2008)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 13-08-08 18:01

Søren Larsen <a.and@andeby.dk> wrote in
news:48a31155$0$56775$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> Hvis motoren gerne vil lidt, kan det ikke være trækakslen. Det er
> snarere en sprunget fjeder i koblingens trykfod.

Eller måske bare koblingspladerne er nået til det "slidpunkt" hvor de ikke
kan overføre kræfterne mere.

--
Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/
http://fuglemarkedet.dk/ - Danmarks online fuglemarked!

Brian (13-08-2008)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 13-08-08 18:03

Henrik Stidsen wrote:

> Eller måske bare koblingspladerne er nået til det "slidpunkt" hvor de
> ikke kan overføre kræfterne mere.

Hva dælen - har den gode Hr. Stidsen nu også fået mekanisk indsigt ?!

/Brian



Henrik Stidsen (13-08-2008)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 13-08-08 18:21

"Brian" <nej@tak.du> wrote in
news:48a313cc$0$90268$14726298@news.sunsite.dk:

>> Eller måske bare koblingspladerne er nået til det "slidpunkt" hvor de
>> ikke kan overføre kræfterne mere.

> Hva dælen - har den gode Hr. Stidsen nu også fået mekanisk indsigt ?!

hehe, ja, jeg er jo en af dem der ind i mellem lærer af mine erfaringer -
og jeg har jo kørt Peugeot i 2 år så lidt har jeg da lært ;)

Peugeoten sled koblingen ned, kuglelejet i udrykkerlejet smed alle kuglerne
(og så kører den slags som bekendt ikke særlig godt) og samtidig var
koblingspladerne slidt helt ned. Havde den meget specielle oplevelse, på
vej til mekanikeren faktisk, at se omdrejningstælleren gå ca. 1500
omdrejninger op for derefter at falde tilbage igen uden at bilen ændrede
hastighed.

--
Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/
http://fuglemarkedet.dk/ - Danmarks online fuglemarked!

Niels P Sønderskov (13-08-2008)
Kommentar
Fra : Niels P Sønderskov


Dato : 13-08-08 19:38

Henrik Stidsen skrev:

> Peugeoten sled koblingen ned, kuglelejet i udrykkerlejet smed alle kuglerne
> (og så kører den slags som bekendt ikke særlig godt) og samtidig var
> koblingspladerne slidt helt ned.

Det plejer nu at være ham med foden på koblingen, der slider den ned.
Det er da flot klaret på to år.

--
Niels

Henrik Stidsen (13-08-2008)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 13-08-08 19:43

Niels P Sønderskov <npsonder@gmail.com> wrote in
news:48a32a01$0$90274$14726298@news.sunsite.dk:

>> Peugeoten sled koblingen ned, kuglelejet i udrykkerlejet smed alle
>> kuglerne (og så kører den slags som bekendt ikke særlig godt) og
>> samtidig var koblingspladerne slidt helt ned.

> Det plejer nu at være ham med foden på koblingen, der slider den ned.

Nu var jeg 4. ejer af den så det er ik min fejl det hele ;) Derudover tror
jeg også den har slidt ekstra meget på pladerne efter den smed kuglerne i
kuglelejerne.

> Det er da flot klaret på to år.

Den var ca. 6 år gammel på det tidspunkt.

--
Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/
http://fuglemarkedet.dk/ - Danmarks online fuglemarked!

Kent Friis (14-08-2008)
Kommentar
Fra : Kent Friis


Dato : 14-08-08 18:59

Den 13 Aug 2008 18:42:41 GMT skrev Henrik Stidsen:
> Niels P Sønderskov <npsonder@gmail.com> wrote in
> news:48a32a01$0$90274$14726298@news.sunsite.dk:
>
>>> Peugeoten sled koblingen ned, kuglelejet i udrykkerlejet smed alle
>>> kuglerne (og så kører den slags som bekendt ikke særlig godt) og
>>> samtidig var koblingspladerne slidt helt ned.
>
>> Det plejer nu at være ham med foden på koblingen, der slider den ned.
>
> Nu var jeg 4. ejer af den så det er ik min fejl det hele ;)

Var en af ejerne måske en ældre halvdøv person? Sådan en der ikke
kan høre at den skal have en masse omdrejninger og files en del
på koblingen for at komme igang, og derfor slet ikke opdager at
han har for vane at starte i tredje gear?

Mvh
Kent
--
Hvis en sort kat går over vejen foran en bil, betyder det ulykke

.... for katten.

Henrik Stidsen (14-08-2008)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 14-08-08 20:26

Kent Friis <nospam@nospam.invalid> wrote in
news:48a47269$0$90269$14726298@news.sunsite.dk:

> Var en af ejerne måske en ældre halvdøv person? Sådan en der ikke
> kan høre at den skal have en masse omdrejninger og files en del
> på koblingen for at komme igang, og derfor slet ikke opdager at
> han har for vane at starte i tredje gear?

Jeg ved kun om 2 af de tidligere ejere - den ene var sælger hos Peugeot
(jeg har lovet mig selv at det ikke skal blive en vane at købe bil-sælger-
biler...) og den anden var en kørelærer der mente konen skulle have sin
egen bil at køre i.

Men dertil kommer at den faktisk godt kunne være lidt træls at starte, selv
i første gear. Hvis ikke det gik ned af bakke kunne den ikke køre i tomgang
i første gear uden at motoren gik i stå. Så det vil ikke undre mig hvis
både jeg selv og tidligere ejere måske har slidt mere end normalt på
koblingen.

--
Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/
http://fuglemarkedet.dk/ - Danmarks online fuglemarked!

Klaus G. (14-08-2008)
Kommentar
Fra : Klaus G.


Dato : 14-08-08 22:48

> Eller måske bare koblingspladerne er nået til det "slidpunkt" hvor de ikke
> kan overføre kræfterne mere.
Så burde man ikke være det mindste i tvivl, det vil stinke voldsomt at
brændt kobling.


--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery




Henrik Stidsen (14-08-2008)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 14-08-08 23:40

"Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com> wrote in
news:g8296a$20ij$1@newsbin.cybercity.dk:

>> Eller måske bare koblingspladerne er nået til det "slidpunkt" hvor de
>> ikke kan overføre kræfterne mere.

> Så burde man ikke være det mindste i tvivl, det vil stinke voldsomt at
> brændt kobling.

Vel ikke når der ik er mere koblingsplade tilbage? Så er der jo ik rigtig
noget til at give lugten...

--
Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/
http://fuglemarkedet.dk/ - Danmarks online fuglemarked!

KASO (13-08-2008)
Kommentar
Fra : KASO


Dato : 13-08-08 19:41


"Søren Larsen" <a.and@andeby.dk> skrev i meddelelsen
news:48a31155$0$56775$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Allan F" <A_Folmer@post5.tele.dk> skrev i meddelelsen
> news:2de5c$48a3037d$55da9a39$9043@news.galnet.dk...
>>
>> "Jens Thomsen" <jt@nej.nej> skrev i en meddelelse
>> news:48a29003$0$90273$14726298@news.sunsite.dk...
>>> ...sagde det på motorvejen igår.
>>> Fattede ikke lige hvad det var. Kørte videre med 1x0 i timen en 25
>>> minutter derefter.
>>> Holdte ved et kryds, kørte over, og 100 meter derefter spinner motoren
>>> helt op, gider ikke trække.
>>> Kører ind til siden.
>>> Den vil gerne trække liiiidt, spinner op, og kan vel køre max 5 km i
>>> timen, hvis overhovedet det.
>>>
>>> Det er en RAV4, har kørt en 150.000 km.
>>> Aldrig haft problemet tidligere.
>>>
>>> Hvad mon sådan noget kan være??
>>>
>>
>> Mener du motoren gerne vil tage omdrejninger, men kraften ikke bliver
>> overført til hjulene? Så er det en knækket trækaksel. Det klonk du hørte
>> var sikkert leddet, der brød sammen. Manchetten har så holdt sagerne
>> inde, indtil du belastede leddet ved at sætte i gang fra rødt.
>>
>> Allan F
>>
> Hvis motoren gerne vil lidt, kan det ikke være trækakslen. Det er snarere
> en sprunget fjeder i koblingens trykfod.
>

Så'n en RAV4 har vel en art 4WD med viscosekobling ell. lign. til at fordele
trækket - det er måske ikke utænkeligt, at den kunne reagere som beskrevet,
hvis en af trækakslerne var røget?


Allan F (14-08-2008)
Kommentar
Fra : Allan F


Dato : 14-08-08 02:08


"KASO" <SUK@nospam.invalid> skrev i en meddelelse
news:48a32a9c$0$15899$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> "Søren Larsen" <a.and@andeby.dk> skrev i meddelelsen
> news:48a31155$0$56775$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>
>> "Allan F" <A_Folmer@post5.tele.dk> skrev i meddelelsen
>> news:2de5c$48a3037d$55da9a39$9043@news.galnet.dk...
>>>
>>> "Jens Thomsen" <jt@nej.nej> skrev i en meddelelse
>>> news:48a29003$0$90273$14726298@news.sunsite.dk...
>>>> ...sagde det på motorvejen igår.
>>>> Fattede ikke lige hvad det var. Kørte videre med 1x0 i timen en 25
>>>> minutter derefter.
>>>> Holdte ved et kryds, kørte over, og 100 meter derefter spinner motoren
>>>> helt op, gider ikke trække.
>>>> Kører ind til siden.
>>>> Den vil gerne trække liiiidt, spinner op, og kan vel køre max 5 km i
>>>> timen, hvis overhovedet det.
>>>>
>>>> Det er en RAV4, har kørt en 150.000 km.
>>>> Aldrig haft problemet tidligere.
>>>>
>>>> Hvad mon sådan noget kan være??
>>>>
>>>
>>> Mener du motoren gerne vil tage omdrejninger, men kraften ikke bliver
>>> overført til hjulene? Så er det en knækket trækaksel. Det klonk du hørte
>>> var sikkert leddet, der brød sammen. Manchetten har så holdt sagerne
>>> inde, indtil du belastede leddet ved at sætte i gang fra rødt.
>>>
>>> Allan F
>>>
>> Hvis motoren gerne vil lidt, kan det ikke være trækakslen. Det er snarere
>> en sprunget fjeder i koblingens trykfod.
>>
>
> Så'n en RAV4 har vel en art 4WD med viscosekobling ell. lign. til at
> fordele trækket - det er måske ikke utænkeligt, at den kunne reagere som
> beskrevet, hvis en af trækakslerne var røget?

Netop min tanke.

Allan F



KASO (14-08-2008)
Kommentar
Fra : KASO


Dato : 14-08-08 07:15


"Allan F" <A_Folmer@post5.tele.dk> skrev i meddelelsen
news:81883$48a38564$55da9a39$19256@news.galnet.dk...
>
> "KASO" <SUK@nospam.invalid> skrev i en meddelelse
> news:48a32a9c$0$15899$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>>
>> "Søren Larsen" <a.and@andeby.dk> skrev i meddelelsen
>> news:48a31155$0$56775$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>>
>>> "Allan F" <A_Folmer@post5.tele.dk> skrev i meddelelsen
>>> news:2de5c$48a3037d$55da9a39$9043@news.galnet.dk...
>>>>
>>>> "Jens Thomsen" <jt@nej.nej> skrev i en meddelelse
>>>> news:48a29003$0$90273$14726298@news.sunsite.dk...
>>>>> ...sagde det på motorvejen igår.
>>>>> Fattede ikke lige hvad det var. Kørte videre med 1x0 i timen en 25
>>>>> minutter derefter.
>>>>> Holdte ved et kryds, kørte over, og 100 meter derefter spinner motoren
>>>>> helt op, gider ikke trække.
>>>>> Kører ind til siden.
>>>>> Den vil gerne trække liiiidt, spinner op, og kan vel køre max 5 km i
>>>>> timen, hvis overhovedet det.
>>>>>
>>>>> Det er en RAV4, har kørt en 150.000 km.
>>>>> Aldrig haft problemet tidligere.
>>>>>
>>>>> Hvad mon sådan noget kan være??
>>>>>
>>>>
>>>> Mener du motoren gerne vil tage omdrejninger, men kraften ikke bliver
>>>> overført til hjulene? Så er det en knækket trækaksel. Det klonk du
>>>> hørte var sikkert leddet, der brød sammen. Manchetten har så holdt
>>>> sagerne inde, indtil du belastede leddet ved at sætte i gang fra rødt.
>>>>
>>>> Allan F
>>>>
>>> Hvis motoren gerne vil lidt, kan det ikke være trækakslen. Det er
>>> snarere en sprunget fjeder i koblingens trykfod.
>>>
>>
>> Så'n en RAV4 har vel en art 4WD med viscosekobling ell. lign. til at
>> fordele trækket - det er måske ikke utænkeligt, at den kunne reagere som
>> beskrevet, hvis en af trækakslerne var røget?
>
> Netop min tanke.

Jeps - jeg har set en Golf, hvor en trækaksel gik. Den havde jo så ikke
4WD - og stod helt stille
Jeg måtte så hjælpe den stakkels, undrende kvinde, der kørte den med at
skubbe den væk fra vejen. Hun forstod ikke, hvad der lige skete - men
motoren gik fint - den flyttede bare ikke noget - og det føltes ikke som en
kobling.


Jens Thomsen (13-08-2008)
Kommentar
Fra : Jens Thomsen


Dato : 13-08-08 21:29

> Hvis motoren gerne vil lidt, kan det ikke være trækakslen. Det er snarere
> en sprunget fjeder i koblingens trykfod.

Den ide kan jeg også godt lide, det lyder nemlig ikke så dyrt



Jens Thomsen (13-08-2008)
Kommentar
Fra : Jens Thomsen


Dato : 13-08-08 20:48


> Mener du motoren gerne vil tage omdrejninger, men kraften ikke bliver
> overført til hjulene?

Ja, jeg kan måske få den til at køre en halv meter meget meget langsomt.

> Så er det en knækket trækaksel. Det klonk du hørte var sikkert leddet, der
> brød sammen. Manchetten har så holdt sagerne inde, indtil du belastede
> leddet ved at sætte i gang fra rødt.

Lyder fornuftigt.
Hvad mon sådan noget koster i runde tal?

En kobling ville koste 11K inkl moms



Allan F (14-08-2008)
Kommentar
Fra : Allan F


Dato : 14-08-08 02:10


"Jens Thomsen" <jt@nej.nej> skrev i en meddelelse
news:48a33a8a$0$90271$14726298@news.sunsite.dk...
>
>> Mener du motoren gerne vil tage omdrejninger, men kraften ikke bliver
>> overført til hjulene?
>
> Ja, jeg kan måske få den til at køre en halv meter meget meget langsomt.
>
>> Så er det en knækket trækaksel. Det klonk du hørte var sikkert leddet,
>> der brød sammen. Manchetten har så holdt sagerne inde, indtil du
>> belastede leddet ved at sætte i gang fra rødt.
>
> Lyder fornuftigt.
> Hvad mon sådan noget koster i runde tal?
>
> En kobling ville koste 11K inkl moms
>

De skal have hjulet af, skilt trækakslen af (den ene ende sidder i
differentialet, og kan så vidt jeg ved bare trækkes ud), sat en ny på og
samlet hele molevitten igen. Afhængig af timepriser, vil jeg tro det ligger
på små 3000, alt efter hvor bøvlet det er at skille ad. Min gamle passat var
glad for at ødelægge leddene på trækakslerne, og der var prisen der på lag.

Allan F



Jens Thomsen (14-08-2008)
Kommentar
Fra : Jens Thomsen


Dato : 14-08-08 07:29

> De skal have hjulet af, skilt trækakslen af (den ene ende sidder i
> differentialet, og kan så vidt jeg ved bare trækkes ud), sat en ny på og
> samlet hele molevitten igen. Afhængig af timepriser, vil jeg tro det
> ligger på små 3000, alt efter hvor bøvlet det er at skille ad. Min gamle
> passat var glad for at ødelægge leddene på trækakslerne, og der var prisen
> der på lag.

Det lyder godt
Jeg har bildt mig selv ind at det er det der er galt

Melder tilbage bagefter!



Morten (14-08-2008)
Kommentar
Fra : Morten


Dato : 14-08-08 09:38

Jens Thomsen skrev:
> ...sagde det på motorvejen igår.
> Fattede ikke lige hvad det var. Kørte videre med 1x0 i timen en 25 minutter
> derefter.
> Holdte ved et kryds, kørte over, og 100 meter derefter spinner motoren helt
> op, gider ikke trække.
> Kører ind til siden.
> Den vil gerne trække liiiidt, spinner op, og kan vel køre max 5 km i timen,
> hvis overhovedet det.
>
> Det er en RAV4, har kørt en 150.000 km.
> Aldrig haft problemet tidligere.
>
> Hvad mon sådan noget kan være??
>
>
>
Kobling og Sving hjul, kendt felj ved de der RAV4, ved at Toyota I Dk
har fundet ud af noget med at hvis man tager svinghjul og Kobling fra en
Avensis, så er den meget billigere end den der sidder på en RAV4, men få
en Orig. Toyota værksted til at lave det, så kan det være du kan få det
på noget Kulance, da bilen kun er 6 år.... og kun har løbet 150000,
Forsøget er der da, da det er en kendt Toyota Rav4 Fejl.... Held og lykke

Jens Thomsen (14-08-2008)
Kommentar
Fra : Jens Thomsen


Dato : 14-08-08 11:57

> Kobling og Sving hjul, kendt felj ved de der RAV4, ved at Toyota I Dk har
> fundet ud af noget med at hvis man tager svinghjul og Kobling fra en
> Avensis, så er den meget billigere end den der sidder på en RAV4

Ja det lyder jo straks meget dyrere end de andre gode forslag

Hvor kan man se mere om emnet?
Google kendte ikke rigtigt til det?



Jens Thomsen (15-08-2008)
Kommentar
Fra : Jens Thomsen


Dato : 15-08-08 14:22

> Kobling og Sving hjul, kendt felj ved de der RAV4, ved at Toyota I Dk har
> fundet ud af noget med at hvis man tager svinghjul og Kobling fra en
> Avensis, så er den meget billigere end den der sidder på en RAV4

Nå, det var kobling og svinghjul.
Det koster 21.000 inkl moms at få lavet og så bliver den bygget om til fast
kobling eller fast svinghjul. Kan ikke lige huske hvad de sagde.
Det skulle være 5.000 billigere end den der normalt sidder på RAV4.

Tak for kaffe, kendt fejl og så skal man betale den slags summer



ShutEye (18-08-2008)
Kommentar
Fra : ShutEye


Dato : 18-08-08 01:24

>> Kobling og Sving hjul, kendt felj ved de der RAV4, ved at Toyota I Dk har
>> fundet ud af noget med at hvis man tager svinghjul og Kobling fra en
>> Avensis, så er den meget billigere end den der sidder på en RAV4
>
> Nå, det var kobling og svinghjul.
> Det koster 21.000 inkl moms at få lavet og så bliver den bygget om til
> fast kobling eller fast svinghjul. Kan ikke lige huske hvad de sagde.
> Det skulle være 5.000 billigere end den der normalt sidder på RAV4.

Fy for pokker da.

> Tak for kaffe, kendt fejl og så skal man betale den slags summer

Jeg hader godt nok at ligge under min bil en ellers dejlig søndag, men med
de penge i spil så er det ok alligevel :)



Morten (26-08-2008)
Kommentar
Fra : Morten


Dato : 26-08-08 12:37

Jens Thomsen skrev:
>> Kobling og Sving hjul, kendt felj ved de der RAV4, ved at Toyota I Dk har
>> fundet ud af noget med at hvis man tager svinghjul og Kobling fra en
>> Avensis, så er den meget billigere end den der sidder på en RAV4
>>
>
> Nå, det var kobling og svinghjul.
> Det koster 21.000 inkl moms at få lavet og så bliver den bygget om til fast
> kobling eller fast svinghjul. Kan ikke lige huske hvad de sagde.
> Det skulle være 5.000 billigere end den der normalt sidder på RAV4.
>
> Tak for kaffe, kendt fejl og så skal man betale den slags summer
>
>
>
Hej Jens, ja jeg er sku ked af det er så dyrt, men husk på du har en bil
i Rigtig mange år endnu i sådan en Toyota, hvor der kun skal skiftes
filter, så Held og lykke med din nye investering i din vogn, ved det er
træls at skulle hoste op med så mange penge... men som sagt det er en
kendt fejl for os der arbejder med biler til dagligt.. så mærkeligt at
de ikke ville prøve noget kulance... men 26000 og 21000 der er jo
forskel ja 5000 for en kobling fra en Avensis, nok også derfor de har
lavet det sådan, desværre kan det ikke engang betale sig at købe delene
i tyskland, tro mig det har jeg også undersøgt... det koster Netto for
dele i tyskland ca. 18000!!(uden Moms og Fortjeneste, og arbejsløn)!! så
kommer arbejdsløn oven i... derfor vidste jeg det nok var billigere i
DK... da jeg håber de 21000 er incl. Montering og Moms...

Igen god tur i din Rav4

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177504
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408551
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste