"1 hjul afbalanceret - 449,18 kr." ?
Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 09-08-08 10:45

Skulle have banket en bule ud i Camryen og bad osse om at få afbalanceret
forhjulene når de nu havde den inde (hos "Toyota" ) - i dag har jeg fået
en separat regning på afbalanceringen:

"1 hjul afbalanceret 449,18 kr. incl. moms"

Hvis der kun er tale om ét hjul synes jeg prisen er noget kraftig - men nu
osse selv om der er tale om 2 stks.

Firmaet har lukket hér i weekenden, men er der nogen bud på hvad man får for
449,18 kr. i dag?

Der var ingen specielle hensyn at tage til hjulene.

Hans
http://www.sitecenter.dk/hanspaulin/

Fra : Esben

Dato : 09-08-08 10:51

> [...]
> for 449,18 kr. i dag?
>
> Der var ingen specielle hensyn at tage til hjulene.

Sidst gav jeg 500,- for afmontering af gamle dæk, montering og afbalancering
af nye - det var så for 4 stk og inkl. aftagning og montering på bilen.

--
Esben

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 09-08-08 10:58

Esben skrev:

> Sidst gav jeg 500,- for afmontering af gamle dæk, montering og
> afbalancering af nye - det var så for 4 stk og inkl. aftagning og
> montering på bilen.

Men næppe hos Toyota eller et lignende værksted?

Jeg har valgt S*perDæk fra efter sidste år at have rystet mig tværs over
landet.

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 09-08-08 11:10

Hans Paulin (6310) skrev:

> Jeg har valgt S*perDæk fra efter sidste år at have rystet mig tværs
> over landet.

Kan i øvrigt se jeg gav 580,- kr. hos SuperDæk for 4 hjul for et år siden.

Fra : Esben

Dato : 09-08-08 11:14

> Men næppe hos Toyota eller et lignende værksted?

Næe, det var hos Quickpot.

--
Esben

Fra : Kåre

Dato : 09-08-08 10:56

> [...]
> osse selv om der er tale om 2 stks.
>
> Firmaet har lukket hér i weekenden, men er der nogen bud på hvad man får

Det denondenhylemig godt nok dyrt!
Det lyder næsten som en times arbejde ???

Normalt ser man at afbalancering af et hjul koster 60 kroner, tror jeg, pr.
hjul. Det er så godt nok heller ikke hos den autoriserede, meeeeeen, et
hjul.....

Jeg ville nok lige spørge dem hvad der gik galt for dem, og hvorfor du skal
betae for at lærlingen havde dårlig mave den dag, og at du derfor skal
betale en times arbejde for at han skulle sidde på tønden...

Kåre

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 09-08-08 11:03

Kåre skrev:

> [...]
> du skal betae for at lærlingen havde dårlig mave den dag, og at du
> derfor skal betale en times arbejde for at han skulle sidde på

Gav 562 kr. for 4 hjul for et år siden samme sted; men dér fik jeg at vide
at jeg fik det til favørpris, da de rettede de "skader" op som SuperDæk lige
havde lavet i deres forsøg på at afbalancere (ét forhjul og ét baghjul helt
ude af balance), så jeg tror egentlig ved nærmere eftertanke at prisen (de
449 kr) "holder"...

Fra : OZ3BTO

Dato : 09-08-08 12:35

> [...]
helt
> ude af balance), så jeg tror egentlig ved nærmere eftertanke at prisen (de

No way .. jow måske på sjælland

1 x dækskift 1 x lapning og 2 x afbalancering gav knapt 1200kr og det var
incl nyt dæk (235/70R15)

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 09-08-08 12:57

OZ3BTO skrev:

> No way .. jow måske på sjælland
>
> 1 x dækskift 1 x lapning og 2 x afbalancering gav knapt 1200kr og
> det var incl nyt dæk (235/70R15)

Okay

Fra : OZ3BTO

Dato : 09-08-08 13:15

> Okay
> --
> Med venlig hilsen
> Hans
> http://www.sitecenter.dk/hanspaulin/

Sidder med kvitt nu (ja det er ikk lavet sort)

dæk = 900kr lapning = 150kr resten op til de 1200 er timebetaling og
hjælpe matrialer

Fra : Autocadster

Dato : 09-08-08 11:14

Kåre skrev:

> Det denondenhylemig godt nok dyrt!
> Det lyder næsten som en times arbejde ???

Som så koster knap 1000kr hos Toyota, så mon ikke det nærmere er en
halv time, og en halv time passer vel meget godt

I øvrigt er der ikke noget at pive over, man kunne jo bare have spurgt
til prisen først :oÞ

Autocadster / 2620

Fra : N/A

Dato : 10-08-08 19:45

Fra : Evo Light

Dato : 10-08-08 19:45

Kan du sige ca 600 kr ex moms :P
--
Evo Light Aka TFugl etc

1993 Lancer V (CB) 1600 "SemiDefekt"

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 09-08-08 11:01

Hans Paulin (6310) skrev:
> [...]
> 449,18 kr. i dag?
>
> Der var ingen specielle hensyn at tage til hjulene.

Vi har nok vænnet os til at den slags ikke koster noget, fordi det
traditionelt har været skjult i overpriser på dæk når de skal skiftes.

Du skal nok være glad for at de ikke beregnede to gange 450 kr. Toyota
kører med faste priser, som folk er glade for når de kan få en pris der
holder før en reparation, men som selvfølgelig også er for høj i
halvdelen af tilfældene.

Min erfaring er så at de skal holdes en del i ørerne når der skal lægges
mange faste priser sammen, fordi de ikke er helt gode til at finde de
rigtige takster, når fx bremser i forvejen er skilt ad.

--
Niels

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 09-08-08 11:06

Niels P Sønderskov skrev:

> Vi har nok vænnet os til at den slags ikke koster noget, fordi det
> traditionelt har været skjult i overpriser på dæk når de skal skiftes.

Jeg ved det er billigere hos SuperDæk og de andre lavpris - men dér er det
jo så oftest folk der lige er kommet ind fra gaden der bliver sat til det!?
Det er i hvert fald mit indtryk med den gennemtræk man ser.

> [...]
> lægges mange faste priser sammen, fordi de ikke er helt gode til at
> finde de rigtige takster, når fx bremser i forvejen er skilt ad.

Okay - jeg har foreløbig betalt og set glad ud...

Fra : Leif

Dato : 09-08-08 11:03

"Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i meddelelsen
> [...]
> for 449,18 kr. i dag?
>
> Der var ingen specielle hensyn at tage til hjulene.

Mon ikke de har haft begge forhjul oppe i afbalancereren??
Såhh tiden er nok gået med det.....
/Leif

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 09-08-08 11:07

Leif skrev:

> Mon ikke de har haft begge forhjul oppe i afbalancereren??
> Såhh tiden er nok gået med det.....

Jeg forstår ikke helt hvad du mener!?

Fra : Mogens

Dato : 09-08-08 13:54

> Jeg forstår ikke helt hvad du mener!?

Han skriver, om ikke Toyota har brugt tiden på at afbalancere begge hjul. Og
da tid = penge har du betalt for dette. Jeg synes det lyder dyrt - jeg giver
normalt 1/3

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 09-08-08 16:36

Mogens skrev:

> Han skriver, om ikke Toyota har brugt tiden på at afbalancere begge
> hjul. Og da tid = penge har du betalt for dette.

> [...]

Dét vil jeg osse gerne nøjes med fremover

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 06-09-08 22:45

Mogens skrev:

> Han skriver, om ikke Toyota har brugt tiden på at afbalancere begge
> hjul. Og da tid = penge har du betalt for dette. Jeg synes det lyder
> dyrt - jeg giver normalt 1/3

Gjorde jeg osse i dag i Flensborg

Fra : Mogens

Dato : 07-09-08 07:54

> Gjorde jeg osse i dag i Flensborg

Det var dælme billigt - en lørdag?
Nuvel, det samme var gældende for mig OG inkl.moms !!

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 07-09-08 15:11

Mogens skrev:

> Det var dælme billigt - en lørdag?

Yep - spurgte en tysk kollega hvem han kunne anbefale.

Jeg tror vi brugte et kvarter fra vi kom til vi kørte igen - 2 mand
afmonterede hver sin side.

> Nuvel, det samme var gældende for mig OG inkl.moms !!

Vi betalte osse moms

Fra : Jens C. Hansen

Dato : 09-08-08 11:41

Hans Paulin (6310) wrote:
> [...]
> en separat regning på afbalanceringen:
>
> "1 hjul afbalanceret 449,18 kr. incl. moms"

De har taget sig lige vel godt betalt for den smule.
Som andre har skrevet, måske er der en lærling inde i spillet.
Jeg ved af erfaring at det godt kan være svært at fordele
oplæringspengene på kundernes regninger.

> Hvis der kun er tale om ét hjul synes jeg prisen er noget kraftig - men nu
> osse selv om der er tale om 2 stks.

Hvis du var gået til O.B. Dækservice i Odense, var du nok sluppet med
100 kr.
Muligvis 150-200 for alle 4.

(navnet lyder måske af mere, men det er en gammel mand, som laver
dækservice i sin lille baggård).

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 09-08-08 11:55

Jens C. Hansen skrev:

> De har taget sig lige vel godt betalt for den smule.
> Som andre har skrevet, måske er der en lærling inde i spillet.
> Jeg ved af erfaring at det godt kan være svært at fordele
> oplæringspengene på kundernes regninger.

Ok

> [...]
> 100 kr.
> Muligvis 150-200 for alle 4.
>
> (navnet lyder måske af mere, men det er en gammel mand, som laver

Tror jeg - i forbindelse med fremtidige afbalanceringer - "kryber" tilbage
til den lille lokale hér i byen som vi før brugte

Fra : Tom

Dato : 09-08-08 21:48

> Ok

> Tror jeg - i forbindelse med fremtidige afbalanceringer - "kryber" tilbage
> til den lille lokale hér i byen som vi før brugte

Fik nye dæk og afballancering hos Kalle for ½ år siden. Kurt er der ikke
mere så standarden er hævet ganske betragtelig. Ham som lavet det nu er helt
ok, og hans priser meget fair. Afballanceringen er også i top.

--
Tom

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 09-08-08 23:35

Tom skrev:

> [...]
> ikke mere så standarden er hævet ganske betragtelig. Ham som lavet
> det nu er helt ok, og hans priser meget fair. Afballanceringen er

Okay Tak

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 09-08-08 13:58

> [...]
> for 449,18 kr. i dag?
>
> Der var ingen specielle hensyn at tage til hjulene.

Jeg tror (som også andre er inde på) at du har betalt for den tid der reelt
er brugt på opgaven.
Måske endda efter et fastlagt tidsforbrug på deres computer a'la
Tolerancedata/Autodata.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 09-08-08 16:35

Per Beer Hansen skrev:

> Jeg tror (som også andre er inde på) at du har betalt for den tid der
> reelt er brugt på opgaven.
> Måske endda efter et fastlagt tidsforbrug på deres computer a'la
> Tolerancedata/Autodata.

Eller som hos VW da jeg var dér.

Æder den osse

Fra : Mogens

Dato : 10-08-08 10:47

Du er ikke alene - http://fpn.dk/motor/bil/article1405556.ece

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 10-08-08 11:02

Mogens skrev:

> Du er ikke alene - http://fpn.dk/motor/bil/article1405556.ece

Så den godt

Vil som sagt fremover nøjes med den lokale til småreparationer

Fra : Calle e mann fro Syn~

Dato : 11-08-08 00:22

> [...]
> for 449,18 kr. i dag?
>
> Der var ingen specielle hensyn at tage til hjulene.

Sønderborg eller Aabenraa, eller et helt andet sted???

--
Venlig hilsen
Calle.

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 11-08-08 00:30

Calle e mann fro Synnejylland skrev:

> Sønderborg eller Aabenraa, eller et helt andet sted???

Sønderborg - men ikke "Bil & co".

Fra : Calle e mann fro Syn~

Dato : 11-08-08 00:48

> Sønderborg - men ikke "Bil & co".
> --
> Med venlig hilsen
> Hans
> http://www.sitecenter.dk/hanspaulin/

hvem har mere toyota i sønderborg?

--
Venlig hilsen
Calle.

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 11-08-08 00:56

Calle e mann fro Synnejylland skrev:

> hvem har mere toyota i sønderborg?

Erling (havde).

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 08-09-08 02:57

On Sep 7, 4:11 pm, "Hans Paulin \(6310\)" <m...@privacy.net> wrote:

> Yep - spurgte en tysk kollega hvem han kunne anbefale.
>
> Jeg tror vi brugte et kvarter fra vi kom til vi kørte igen - 2 mand
> afmonterede hver sin side.

Hit med adressen, det er vel altid rart at få anbefalet gode
steder

--
Christian......http://www.yee-haw.dk
Hold afstand....

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 08-09-08 11:36

Christian B. Andresen skrev:

> Hit med adressen, det er vel altid rart at få anbefalet gode
> steder

"Reifendienst Boysen":

http://www.reifen-boysen.de/

- kør forbi Danfoss, følg havnen, drej til venstre mod Glücksburg ved
Karstadt og kør ca 2 km. "ligeud" - dér ligger så en Shell på venstre hånd

Fra : Fly Christensen

Dato : 08-09-08 13:56

On Mon, 8 Sep 2008 12:36:22 +0200, "Hans Paulin \(6310\)"
<me@privacy.net> wrote:

>"Reifendienst Boysen":
>
>http://www.reifen-boysen.de/
>
> - kør forbi Danfoss, følg havnen, drej til venstre mod Glücksburg ved
>Karstadt og kør ca 2 km. "ligeud" - dér ligger så en Shell på venstre hånd

Hmm, dem kan jeg faktisk ikke lide. Jeg har været der en enkelt gang,
men jeg har ikke lyst til at komme der igen.

Du kan tage et kig på viborg.de. Der finder du Euromaster Flensburg
Gutenbergstr. 14, 24941 Flensburg. Du skal fra Fördepark ind mod byen.
Overfor A.T.U. Dreker du til højre. Første gang til højre igen.

Eller kigge forbi Premio Reifen-Service Schleswiger Str. 44 24941
Flensburg. Fra Fördepark ind mod byen. Kommer lige før broen. Hvis du
kører over broen, og ikke kender Flensborg er du på potte, så tag den
til venster ind ad den lille vej ved fodgængerlyset og drej straks til
venstre ind på p-pladsen.
Der har jeg selv været. Fint sted.

Du kan også bruge den her:

http://www.google.de/search?hl=de&q=reifendienst+flensburg&btnG=Google-Suche&meta=

Både Thomsen og Meerbach har et godt ry.

Fly

Fra : Mogens

Dato : 08-09-08 17:13

> Både Thomsen og Meerbach har et godt ry.

Men slår de priserne hos Reifendirekt og lignende??

Fra : Fly Christensen

Dato : 09-09-08 04:03

On Mon, 08 Sep 2008 16:13:17 GMT, "Mogens" <nyhedsgrupperSLET@jubii.dk>
wrote:

>"Fly Christensen" <x_nospam_x@gmx.net> skrev i en meddelelse

>Men slår de priserne hos Reifendirekt og lignende??

Ikke på selv dækket, tror jeg. De par gange, hvor jeg har spurgt, har
reifendirekt, eller andre internetbikser, været billigere med dækket.

Fly

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 08-09-08 22:18

Fly Christensen skrev:

> Hmm, dem kan jeg faktisk ikke lide. Jeg har været der en enkelt gang,
> men jeg har ikke lyst til at komme der igen.

Hvorfor?

Fra : Fly Christensen

Dato : 09-09-08 04:05

On Mon, 8 Sep 2008 23:18:12 +0200, "Hans Paulin \(6310\)"
<me@privacy.net> wrote:

>Hvorfor?

De virkede totalt ligeglade med, om jeg var der eller ej. Det virkede
nærmest som om, at jeg generede dem ved, at de skulle indstille
sporingen.

Fly

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 09-09-08 05:38

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 08-09-08 04:50

On Sep 8, 12:36 pm, "Hans Paulin \(6310\)" <m...@privacy.net> wrote:

> "Reifendienst Boysen":
>
> http://www.reifen-boysen.de/
>
>  - kør forbi Danfoss, følg havnen, drej til venstre mod Glücksburg ved
> Karstadt og kør ca 2 km. "ligeud" - dér ligger så en Shell på venstre hånd

Mange tak.
Vil overvejes næste gang der skal nye dæk på bilen.

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 08-09-08 12:48

Christian B. Andresen skrev:

> Vil overvejes næste gang der skal nye dæk på bilen.

Samme hér.