MS Windows
briani 27239
Jeg ER administrator, men
Fra : pm

Dato : 14-09-08 09:36

alligevel nægtes jeg adgang på eksternt drev `???

Under brugerkonti er jeg administrator..har aldrig brugt koder da jeg er ene
om PC
Ved at klikke på en fil i F drevet så får jeg at vide, at adgang nægtes ????
Forudgående har jeg kørt en REGCLEANER.. ka det være årsagen og hvordan får
jeg
adgangen genoprettet ??? Nogen der ved noget ?

pm

Fra : Ole C

Dato : 14-09-08 09:46

pm skrev blandt andet:

> [...]
> årsagen og hvordan får jeg
> adgangen genoprettet ??? Nogen der ved noget ?

Styresystem?
Hvilken fil?

--
vh
Ole C

Fra : pm

Dato : 14-09-08 10:25

"Ole C" <mail@FJERNolec.dk> skrev i meddelelsen

> Styresystem?
> Hvilken fil?
>
> --
> vh
> Ole C UPS..Vista og det er billedfiler..teksten siger "Windows kunne ikke
> få adgang til den angivne enhed, sti eller fil du har muligvis ikke
> nødvendige rettigheder

Det er samtlige filer i det pågældende bibliotek... billederne kan jeg
sagtens kopierer til andet sted, men giver samme besked når jeg vil åbne
dem.. er da LIDT sært..intet problem med andre billedfiler på samme drev
pm

Fra : Ole C

Dato : 14-09-08 11:09

pm skrev blandt andet:

> [...]
> sagtens kopierer til andet sted, men giver samme besked når jeg vil
> åbne dem.. er da LIDT sært..intet problem med andre billedfiler på

Der er nok tale om noget rettighedshalløj - og Vista har nogle særheder på
det område....
Prøv at kigge på mappens Egenskaber>Sikkerhed - og sammenlign evt.
rettighederne med andre mapper, hvor du ikke har problemet.

--
vh
Ole C

Fra : pm

Dato : 14-09-08 13:02

> [...]
> Prøv at kigge på mappens Egenskaber>Sikkerhed - og sammenlign evt.
> rettighederne med andre mapper, hvor du ikke har problemet.

Tak Ole for svaret, men her vises adgang til Alle begge steder...sært
pm

Fra : John

Dato : 14-09-08 20:16

"pm" <ps98@tzeliamail.dk> skrev i en meddelelse

> "Ole C" <mail@FJERNolec.dk> skrev i meddelelsen

> Tak Ole for svaret, men her vises adgang til Alle begge steder...sært
> pm

Det er bare VISTA, derfor gik jeg tilbage til XP----Sådan !!
John T.

Fra : pm

Dato : 14-09-08 09:46

"pm" <ps98@tzeliamail.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> får jeg
> adgangen genoprettet ??? Nogen der ved noget ?

Det skal lige bemærkes, at det IKKE er alle filer på drevet der nægter
adgang