MS Windows
briani 27239
Hvike fabrikater har systemgenopretning ?
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 13-09-08 22:54

Jeg har netop købt en HP-bærbar. Jeg har nogle gange læst om folk der har
den forfærdeligste bøvl med deres maskine og fortæller om at de har indlæst
alverdens rense-programmer og hvad ved jeg. Og ligeledes brugt et
ubeskriveligt antal timer uden at komme videre.

Jeg har et par gange foreslået dem at lave en systemgenopretning. det kræver
bare ca. 5 klik og en markering. herefter klarer computeren resten. Efter en
halv times tid er computeren som den var da man købte den. Jeg har selv
prøvet det een gang, efter at have lavet en masse kludderværk. Jeg er jo
trods alt sprunget direkte fra Windows 98 til Vista.

Jeg lavede denne systemgenopretning og alt blev ok.

I en anden tråd blev mit forslag kommenteret med at det bestemt ikke virkede
på alle fabrikater.

Nu er det så jeg godt kunne tænke mig at vide følgende, hvis en kan fortælle
det:

Er HP ene om at have markedets nemmeste og ukomplicerede
systemgenopretning? - det virker jomlidt underligt hvis andre mærker ikke
giver deres kunder denne nemme løsningsmodel og især hvorfor de ikke gør.

Det kunne være interessant hvis nogle ville fortælle om deres
computer-mærkes genopretningsmuligheder og hvor nemme eller komplicerede de
er. Så kan vi se hvilket mærke som har den aller nemmeste og hurtigste
genopretning. Hvis det da overhovedet findes på andre mærker end HP.

Jeg må nok sige at jeg er glad ved at have valgt en HP, hvis andre mærker
ikke giver den slags muligheder som HP.

Hilsen Åge

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 13-09-08 23:06

Åge Halldorsson skrev:

>Efter en halv times tid er computeren som den var da man købte den.

ja det er jo rent ud sagt frygteligt, så er bloat/skodware som adobe
reader, Norton antisjask og lignende ubrugeligheder inde på maskinen igen,
det er fanme uhyggeligt du !.

Næ lav en ordenlig installation og derefter en gendannelses fidus via PING
så slipper man for alt crappet

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 13-09-08 23:25

"Ivan V. Klattrup" <ivan.klattrup@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Norton antisjask og lignende ubrugeligheder inde på maskinen igen, det er
> fanme uhyggeligt du !.

SV: Det tror jeg ikke. Mon ikke den kun ligger der som en mulighed. Jeg
skulle da selv bede om installering, hvilket jeg er godt tilfreds med at jeg
gjorde. Efter min systemgenopretning skulle jeg installere den endnu engang.
Og den begyndte en nedtælling fra 60 dages gratis prøveperiode endnu engang.
Måske jeg skulle lave en systemgenopretning igen. GNÆK GNÆK GNÆK

> Næ lav en ordenlig installation og derefter en gendannelses fidus via PING
> så slipper man for alt crappet

SV: Prøv at give en klik-for-klik-(skråstreg)markering-vejledning. Så vi kan
se hvor u-kompliceret det er

Hilsen Åge

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 13-09-08 23:31

Åge Halldorsson skrev:

>SV: Prøv at give en klik-for-klik-(skråstreg)markering-vejledning. Så vi
>kan se hvor u-kompliceret det er

Klik et
http://www.blackviper.com/Articles/OS/InstallVista/installvista1.htm følg
vejledningen

klik to
http://ping.windowsdream.com/ping/howto-2.01.html
følg vejledningen

Ganske ukompliceret.

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 14-09-08 08:34

> Klik et
> http://www.blackviper.com/Articles/OS/InstallVista/installvista1.htm følg
> vejledningen

SV: Hvad skal jeg bruge det til. Jeg er dansker.

> klik to
> http://ping.windowsdream.com/ping/howto-2.01.html
> følg vejledningen

SV: Det kommer da an på om man aner hvad der står.

> Ganske ukompliceret.

SV: Kan intet bruges til. Det er en ommer. Min vejledning er vist den
effektive. Det du kommer med kan en englænder eller en fremmedsproget bruge.

Hilsen Åge

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 14-09-08 08:48

Åge Halldorsson skrev:

>Jeg er dansker.

hvilket ikke er nogen hindring, med mindre man har sat sig for at man ikke
vil lære noget
http://www.lof.dk/index.php?kurser=2

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 14-09-08 09:07

> hvilket ikke er nogen hindring, med mindre man har sat sig for at man ikke
> vil lære noget

___

Helt klart, det har bare ikke noget at gøre med at jeg taler og læser dansk.

PS: Kan skyldes at jeg bor i Danmark

Hilsen Åge

Fra : Max

Dato : 14-09-08 10:02

Hej Åge

> PS: Kan skyldes at jeg bor i Danmark

Sjovt nok troede jeg at du boede i tyskland :)

--
Mvh Max

Fra : Ukendt

Dato : 14-09-08 10:27

> Hej Åge

> Sjovt nok troede jeg at du boede i tyskland :)
>
> --
> Mvh Max
Er Åge ikke flyttet til Holland
Bc

Fra : Max

Dato : 14-09-08 11:17

Hej Bjarne

> Er Åge ikke flyttet til Holland

Måske, er han ikke islænder ?

--
Mvh Max

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 14-09-08 11:26

> Hej Bjarne

> Måske, er han ikke islænder ?
>
> --
> Mvh Max

________

En islænder ? - Jeg har sgu da aldrig været en hest ? ? ?

Det hedder islænding.

PS: Din KO.

Fra : Max

Dato : 14-09-08 12:42

Hej Åge

> PS: Din KO.

Ps: det hedder dansker, noget du aldrig bliver :)

--
Mvh Max

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 14-09-08 13:05

> Hej Åge

> Ps: det hedder dansker, noget du aldrig bliver :)

_______

Hedder en ko en dansker? . Øhhh....nå! hm. - Kalder du danskere for en flok
køer ??? - Jege tror muhhh-ligvis du har misforstået noget.

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 14-09-08 13:06

Åge Halldorsson skrev:

>Jege tror muhhh-ligvis du har misforstået noget.

Så er det ikke første gang det er sket.

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Ole C

Dato : 14-09-08 14:40

Åge Halldorsson skrev blandt andet:

> En islænder ? - Jeg har sgu da aldrig været en hest ? ? ?
>
> Det hedder islænding.

Kun ifølge en forvrøvlet argumentation fra 1930'erne.
Afdøde Halldor Sigurdsson protesterede vildt, hvis man kaldte ham
islænding - og insisterede på at være islænder.
En belgier og en araber er jo heller ikke altid heste......

> PS: Din KO.

Åh - en ekspertudtalelse

--
vh
Ole C

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 14-09-08 15:37

"Ole C" <mail@FJERNolec.dk> skrev i meddelelsen

> Åh - en ekspertudtalelse
>
> --
> vh
> Ole C

___

Yes. De er nemme at udpege.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 14-09-08 15:58

"Ole C" <mail@FJERNolec.dk> skrev i meddelelsen

> En belgier og en araber er jo heller ikke altid heste......

___

Nej, men i disse tilfælde er der også tale om det samme ord.

Angående ordene "islænding" og "islænder" er der jo tale om to forskellige
ord.
En islænder er udelukkende en pruh-hest og en islænding er udelukkende en
person.

Hilsen Åge

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 14-09-08 16:14

Åge Halldorsson skrev:

>islænder

islænder sb., -en, -e, bf. pl. islænderne (person; hest; trøje).
taget fra retskrivningsordbogen
http://www.retskrivningsordbogen.dk/ro/ro.htm
din islænder

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Ole C

Dato : 14-09-08 21:15

Åge Halldorsson skrev blandt andet:

> En islænder er udelukkende en pruh-hest og en islænding er
> udelukkende en person.

Vrøvl - og jeg ser at andre har vejledt dig.
Spørgsmålet er så, om du vil lade dig vejlede......

--
vh
Ole C

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 14-09-08 21:28

> Spørgsmålet er så, om du vil lade dig vejlede......

eller om du vil lade dig vejlede af en 50%`s-islænding og jeg mener
ISLÆNDING tak

Hilsen Åge Halldorsson,
som har boet i Reykjavik, Island

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 14-09-08 21:33

Åge Halldorsson skrev:

>eller om du vil lade dig vejlede af en 50%`s-islænding og jeg mener
>ISLÆNDING tak

en 50 %s islænder
så er det lettere at forstå problemet med det danske sprog, det er jo
svært for fremmedarbejdere.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 14-09-08 21:44

> en 50 %s islænder
> så er det lettere at forstå problemet med det danske sprog, det er jo
> svært for fremmedarbejdere.

___

Hvid neger, om jeg må bede, tak.

Hilsen Åge

Fra : John

Dato : 14-09-08 21:33

"Åge Halldorsson" <aa.h@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> En islænder er udelukkende en pruh-hest

Sludder. Det kan også være er herlig varm trøje!

John :)

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 14-09-08 21:56

"John" <nogen@pladderballe.ok> skrev i meddelelsen

> Sludder. Det kan også være er herlig varm trøje!
>
> John :)
----

Nej, det kan det ikke. Hvis du trækker i islænder, så betyder det at du
trækker i halen af en hest. Hvis du trækker i en islandsk trøje, så er det
en islændertrøje du trækker i,

Lidt ordforklaring:

Islænding: en indbygger på island
Islænder: islandsk
Islændertrøje Islandsk trøje (som kradser ad Helveg til)

og på Færøerne findes forresten færø-trøjer

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 14-09-08 21:58

rettelse:

Fra : Max

Dato : 14-09-08 22:03

Hej Åge

> Nej, det kan det ikke. Hvis du trækker i islænder, så betyder det at
> du trækker i halen af en hest. Hvis du trækker i en islandsk trøje,
> så er det en islændertrøje du trækker i,

Her taler vi altså dansk, og på dansk er en islænder en trøje eller
en person fra island eller en spegesild eller en lille hest der
både kan gå pasgang og tølt :)

--
Mvh Max

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 14-09-08 22:14

> Her taler vi altså dansk, og på dansk er en islænder en trøje eller
> en person fra island eller en spegesild eller en lille hest der
> både kan gå pasgang og tølt :)

____

Sig mig engang, hvor i alverdens riger og lande bor du egentlig?. Jeg aldrig
før hørt nogle personer her i Danmark kalde en islands trøje for en
islænder. Jeg har kun læst om og hørt danskere tale om islænderTRØJER. Jeg
tror en tøjbuks-ekspedien vil få sig et billigt grin hvis du kom ind til
Tøjexperten og bad om at måtte se på en islænder.
Helt ærligt. Nu er jeg tæt på at grine. Jeg tror altså godt nok at han
vil sige HWA? for noget, hahaa, en islænder??? - Vil du se på en hest? - Vi
har kun tøj her i butikken. Hvor har du hørt danskere tale om trøjer som
hedder en islænder. Og hvor har du læst den betegnelse. Det kan du da ikke
læse nogen steder. Det må altså helt klart være en lokal dialekt i dit
bo-område.

Hilsen Åge

Fra : Max

Dato : 15-09-08 09:47

Hej Åge

> Sig mig engang, hvor i alverdens riger og lande bor du egentlig?. Jeg
> aldrig før hørt nogle personer her i Danmark kalde en islands trøje
> for en islænder. Jeg har kun læst om og hørt danskere tale om

Når man nu påtænker på hvor du bor, ja så kan det jo ikke undre
nogen at du ikke forstår almindelig dansk.

Her er hvad der står i den danske retskrivningsordbog

islænder sb., -en, -e, bf. pl. islænderne (person; hest; trøje).

Så du bør lære dansk før du vil rette på danskernes sprogbrug.

--
Mvh Max

Fra : John

Dato : 14-09-08 22:39

> [...]

> Hvis du trækker i islænder, så betyder det at du trækker i halen af en
> hest. Hvis du trækker i en islandsk trøje, så er det en islændertrøje du

Islænder

1) person, som er hjemmehørende paa Island ell. af islandsk nationalitet

2) islandsk hest

3) (dagl.) islandsk trøje

http://ordnet.dk/ods/opslag?opslag=isl%E6nder

Mere:

islænder sb. fk.
1 = ?islænding
2 zool.; = islandsk?hest
3 tøj; = islandsk?sweater

http://sproget.dk/search?SearchableText=isl%C3%A6nder

John :)

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 14-09-08 22:49

John skrev:

>Islænder
>
>1) person, som er hjemmehørende paa Island ell. af islandsk nationalitet

Det værste er at Åge er faktaresistent, så uanset hvor mange fakta der
kommer på bordet, så vil det ikke blive godtaget af ham.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 14-09-08 22:53

> Det værste er at Åge er faktaresistent, så uanset hvor mange fakta der
> kommer på bordet, så vil det ikke blive godtaget af ham.

Jo hvis det er fakta.

Og fakta er ikke hvad Dansk retsskivnings-et-eller-andet skriver. Man bør
kontakte dem, for at få misforståelsen rettet.
Ingen har måske tænkt over fejlen.

Hilsen Åge

Fra : John

Dato : 15-09-08 00:26

"Åge Halldorsson" <aa.h@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> fakta er ikke hvad Dansk retsskivnings-et-eller-andet skriver

Åge, ve' du va'.. jeg har det også skidt med (eksempelvis) at skrive
majonæse. Det ændrer bare ikke fakta: højere magter har besluttet, at det er
korrekt stavemåde. Jeg græmmes..

Uanset hvad dette lands sproglige begavelser ellers har besluttet i deres
uransagelige visdom, er en person fra Island (for mig) stadig en islænding,
mens en islænder fremdeles er en fin lille hest, eller en herlig varm trøje,
mens mayonnaise (stadig) er velsmagende tilbehør til smørrebrød.

John :)

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 15-09-08 07:45

> Åge, ve' du va'..

SV: Nej

>jeg har det også skidt med (eksempelvis) at skrive majonæse. Det ændrer
>bare ikke fakta: højere magter har besluttet, at det er korrekt stavemåde.
>Jeg græmmes..

SV: Det er nu ikke helt korrekt. Dansk sprognævn fik en masse klager da de
besluttede det med MAJONÆSE. Man besluttede
at derfor at begge måder var korrekte. Det er derfor korrekt både at skrive
majonæse og mayonnaise.
Lige stor ståhej var der om den nye måde at skrive remoulade på. Nemlig
remulade. Begge dele blev også her lige korrekte.
Men det har bare ikke rigtigt noget at der angående det islands-halløj er
tale om deciderede fejl.

> Uanset hvad dette lands sproglige begavelser ellers har besluttet i deres
> uransagelige visdom, er en person fra Island (for mig) stadig en
> islænding, mens en islænder fremdeles er en fin lille hest,

SV: Det er jo det korrekte ja

> eller en herlig varm trøje,

SV: En islændertrøje ja. Men ok, bare jeg kan blive fri for at tage en hest
på. hehe

> mens mayonnaise (stadig) er velsmagende tilbehør til smørrebrød

SV. Det er remulade altså også. Jeg skriver altid majonæse og remulade

Hilsen Åge Halldorsson

Fra : John

Dato : 15-09-08 14:23

"Åge Halldorsson" <aa.h@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg skriver altid majonæse og remulade

Hvorfor mon det ikke overrasker mig..

John

Fra : Chano Andersen

Dato : 15-09-08 12:05

John wrote:
> mens mayonnaise (stadig) er velsmagende tilbehør til smørrebrød.

Velsmagende? Jeg vil nu kalde det forfærdeligt... :P

- Chano Andersen

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 14-09-08 22:50

> Mere:
>
> islænder sb. fk.
> 1 = ?islænding
> 2 zool.; = islandsk?hest
> 3 tøj; = islandsk?sweater
>
> http://sproget.dk/search?SearchableText=isl%C3%A6nder
>
> John :)

_____

Jeg kan godt se at det står der, men det gør det altsåikke mere korrek. Det
er ikke korrekt hvad der skives.

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 14-09-08 23:08

"John" <nogen@pladderballe.ok> skrev i meddelelsen

> [...]

______________

Mail afsendt til Dansk Sprognævn, om deres fejl.

Hilsen Åge Halldorsson

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 14-09-08 23:12

Åge Halldorsson skrev:

>Mail afsendt til Dansk Sprognævn, om deres fejl.

*ROFL*

Hvor mange mails vil du modtage om dine fejltagelser, såsom din
fejltagelse om hvad islænder betyder

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 15-09-08 10:26

> Mail afsendt til Dansk Sprognævn, om deres fejl.
>
> Hilsen Åge Halldorsson

_____

Dansk Sprognævn meddeler at en islænder godt kan være både en person, hest
og trøje. Da jeg protesterer lidt og fortæller min udlægning, fortæller de
at min udlægning godt kan være den rigtige og at det ikke betyder at det er
rigtigt fordi det står i dansk retsskrivningsordbog.Her går man ikke så
meget op i hvad der er rigtigt, for hvem kan bestemme det. Man interesserer
sig for hvad der er gæns tale.
Eksempelvis fortalte de mig at man f.eks. forstår en bjørnetjeneste, som
en tjeneste som fik stik modsat virkning og skadede mere end den hjalp.
Mange unge forstår en bjørnetjeneste som en rigtig stor tjeneste. Derfor
fortalte de mig at retskivningsorbogen også opfatter en bjørnetjeneste som
en stor tjeneste, men samtidig også en misforstået tjeneste.
Så de sagde at både min udlægning og retskrivningsordbogens udlægning er
rigtig.

Islands ambassades kulturafdeling fortæller imidlertid at min udlægning er
100% korrekt. En islænder kan kun være en hest og en trøje er kun en
islændertrøje. Og en islænding er udelukkende en person. Det herskede der
overhovedet ingen tvivl om.
1: Islænding: en person
2: Islændertrøje: en trøje
3: Islænder: en hest

Hilsen Åge

Fra : Tove Krieger

Dato : 15-09-08 10:37

In news:48ce2a31$0$56767$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk,
Åge Halldorsson <aa.h@post.tele.dk> typed:

> [...]
> trøje er kun en islændertrøje. Og en islænding er udelukkende en
> person. Det herskede der overhovedet ingen tvivl om.

Hej Åge.

Jeg (for mit vedkommende) vil give dig fuldstændig ret. I hele mit lange liv
har jeg altid tolket din udlægning som den korrekte. Det lyder i mine ører
helt forkert at kalde en person for islænder, det er en lille sød hest.
Trøjen har jeg også altid kaldt en islandsk sweater, og personen er en
islænding. Ingen - ikke engang sprognævnet får mig til at ændre mening.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Anders

Dato : 15-09-08 14:39

"Tove Krieger" <minimiv@privat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> en islænding. Ingen - ikke engang sprognævnet får mig til at ændre mening.

Hvad vil du så kalde en person fra Island ?

Fra : Tove Krieger

Dato : 15-09-08 17:11

In news:48ce656f$0$3093$ba624c82@nntp02.dk.telia.net,
Anders <anders.forst@gmail.com> typed:
> "Tove Krieger" <minimiv@privat.dk> skrev i en meddelelse

>>> 1: Islænding: en person
>>> 2: Islændertrøje: en trøje

> Hvad vil du så kalde en person fra Island ?

En islænding selvfølgelig (som jeg også skrev), hvad ellers ?

Fra : Ukendt

Dato : 15-09-08 12:09

> [...]
> 100% korrekt. En islænder kan kun være en hest og en trøje er kun en
> islændertrøje. Og en islænding er udelukkende en person. Det herskede der

Strik en islænder
Islænderen har igen fået succes
takket være den Sofie Gråbøl har på i Forbrydelsen
Fås en Islænder mon med et genopretnings program
Bc

Fra : Ole C

Dato : 15-09-08 18:52

Åge Halldorsson skrev blandt andet:

> Dansk Sprognævn meddeler at en islænder godt kan være både en person,
> hest og trøje.

Netop.

> Islands ambassades kulturafdeling fortæller imidlertid at min
> udlægning er 100% korrekt.

Så den islandske ambassades kulturafdeling skulle være en højere myndighed
hvad det danske sprog angår, end Dansk Sprognævn?
Tsk, tsk, tsk....

--
vh
Ole C

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 15-09-08 21:09

> [...]
>
> Så den islandske ambassades kulturafdeling skulle være en højere myndighed
> hvad det danske sprog angår, end Dansk Sprognævn?

__________________

Jeg vil nok holde mig til hvad der er korrekt. Islændingene ved nok mere om
sig selv og om hvad de selv kaldes, end andr folk gør.

Desuden overså du vist hvad jeg skrev at Dansk Sprognævn havde fortalt mig
angående hvad der var korrekt. De sagde jo netop at min udlægning var
korrekt og at det som står
i retskrivningsordbogen ikke nødvendigvis er det som er korrekt. De går
efter hvad der er gængs tale blandt befolkningen og at de mente at det i
samfundet var blevet almindeligt at sige islænder om det hele. Og derfor har
vi taget det med i retskrivningsordbogen. Vi går ikke efter hvad der skulle
være mere korrekt end andet. Vi går efter hvad der er blevet almindelige
udtryk i samfundet.
Jeg synes så bare det er en underlig måde at lave retskrivningsordbog på.
Hun fortalte ogsådet med en bjørnetjeneste. Mange unge kalder en stor
tjeneste for en bjørnetjeneste. Derfor har vi skrevet at det både kan betyde
en stor tjeneste og en det modsatte.
Vi har taget det med fordi mange unge mener at det skulle betyde en stor
tjeneste. Vi går ikke efter hvad der skal være korrekt, men hvad der er
almindelig tale.

KORS, for en tåbelig måde at lave en orbog på. Det betyder jo efterhånden at
alle kan have ret. Jeg får at vide at jeg har ret, men de har også ret. Og
en bjørnetyjeneste betyder en stor tjeneste, men også det modsatte. '

I GUDER! hvad skal man så regne med???

Angående det med islændingene vil jeg nok sige at dansk sprognævn er
ukompetente til deres job. Jeg holder mig i hvert tilfælde til
fagvidenskaben, nemlig islændingene selv. De må vel vide mere om sig selv
end en flok computerspillende ungeyuppi nørder i Dansk Sprognævn. Sådan
opfatter jeg dem i hvert fald.

Hilsen Åge

Fra : Ole C

Dato : 15-09-08 21:46

Åge Halldorsson skrev blandt andet:

> Jeg vil nok holde mig til hvad der er korrekt.

Ifølge din opfattelse, ja - ikke ifølge Dansk Sprognævn.

> Islændingene ved nok
> mere om sig selv og om hvad de selv kaldes, end andr folk gør.

- men er næppe højeste myndighed, når det drejer sig om det danske sprog.

> [...]
> udlægning var korrekt og at det som står
> i retskrivningsordbogen ikke nødvendigvis er det som er korrekt.

Citat fra dit indlæg:
"Dansk Sprognævn meddeler at en islænder godt kan være både en person, hest
og trøje"

(klip, klip, klip)

> Angående det med islændingene vil jeg nok sige at dansk sprognævn er
> ukompetente til deres job.

Ha, ha.
I øvrigt hedder det inkompetent på dansk - og Dansk Sprognævn skal skrives
med store begyndelsesbogstaver.

".....fagvidenskaben..." Hø, hø.

Som det tidligere blev skrevet:
Du er faktaresistent - så EOD herfra.

--
vh
Ole C

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 15-09-08 22:28

>- så EOD herfra.
>
> --
> vh
> Ole C

_____

Ligeledes vil jeg afvise Dansk Sprognævns beslutning om at gøre ordet
"bjørnetjeneste" til en stor tjeneste, bare fordi nogen har misforstået
ordet
og brugt det i forkert betydning. Det kan ikke medføre at det lige pludselig
bliver rigtigt.
En bjørnetjeneste er og bliver en tgjeneste som udvikler sig til at blive
det modsatte af en tjeneste.

Hilsen Åge

Fra : FT

Dato : 15-09-08 22:50

Åge Halldorsson frembragte:
> [...]
> bliver rigtigt.
> En bjørnetjeneste er og bliver en tgjeneste som udvikler sig til at blive

Emigrer til Island...

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 14-09-08 09:08

Åge Halldorsson skrev:

>Min vejledning er vist den effektive

Lav en klik for klik vjledning til hvordan alt det unødvendige medfølgende
crap bliver fjernet efter systemgendannelsen, hvis det tager en hel
weekend at fjerne alle spor af det, så er det intet værd.

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 14-09-08 09:25

> [...]
> crap bliver fjernet efter systemgendannelsen, hvis det tager en hel
> weekend at fjerne alle spor af det, så er det intet værd.

Haha, OK, Så vandt HP altså i enkelthed. Spændende om der er andre mærker
som kan slå dem. Jeg tror det ikke. Og det er egentlig underligt.

PS: klik-for-klik-vejledning i at fjerne crap, som du kalder det. (Men det
er jo ikke det den almindelige bruger har brug for

Klik start - Klik kontrolpanel - Klik fjern et program - Marker programmet
som du vil fjerne - Klik fjern
(5 klik - væsågod at spise)

Det maner til eftertanke at ingen andre kan fremlægge lige så korte
klik-for-klik-vejledninger.

Det er nemlig sådan noget som kan bruges til noget. Korthed, enkelthed. Og
ikke hvad man SYNES der er enkelt. man skal også kunne vise at der virkelig
er det, for almindelige brugere.

Hilsen Åge

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 14-09-08 09:34

Åge Halldorsson skrev:

>lik start - Klik kontrolpanel - Klik fjern et program - Marker programmet
>som du vil fjerne - Klik fjern
>(5 klik - væsågod at spise)

nå det er sådan du fjerner alt hvad der ligger på af norton, desværre
virker din klik for klik vejledning ikke, da filerne til installation af
lortet stadig ligger der.

klik for klik vejledning til at fjerne lortet ønskes.

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Ukendt

Dato : 14-09-08 07:38

> [...]
> giver deres kunder denne nemme løsningsmodel og især hvorfor de ikke gør.

Acer har det bedste genopretnings system jeg har set.
Fuldt på højde med Norton Ghost og Acronis True Image
Og man kan lave alle de genopretnings punkter man vil.
f.eks når man har installeret SP1 (og det virker)
På min "gamle" HP kunne man kun lave et sæt recovery diske
til fabriksindstillingen og det var det.
På Acer kan du f.eks rense din pc for "overflødige" programmer
og så lave en image

Bc

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 14-09-08 08:58

"Bjarne Chr" <bjach> skrev i meddelelsen

> [...]
> til fabriksindstillingen og det var det.
> På Acer kan du f.eks rense din pc for "overflødige" programmer

__

Hej Bc

Nu tænkte jeg jo sådan mere på enkeltheden og ikke alt det man KAN gøre.
Hvis det man KAN gøre betyder at man skal bruge en weekend på det, så er det
for mig intet værd.

Du kan måske give en klik-for-klik-vejledning, så vi kan sammenligne. Som
regel er det der det halter. Jeg kan nemlig godt lide det der med at man
bare lige skal gøre sådan og så kører det bare af sig selv.

Så jo, det er da wældigt, det du skriver, men det kan jo ikke rigtigt bruges
til noget. Hvis det er så enkelt som du skriver, så kan jeg ikke forstå at
du ikke fremlægger klik-vejledning. Det var det jeg synes kunne være
interessant, så vi kan se hvilket mærkat der har den mindst tidskrævende og
mest enkle genopretnings-funktion. Det er jo meget nemt bare at skrive at
det er så nemt, man skal jo også lige kunne bevise det, med en vejledning.

Indtil du har gjort det kan jeg kun tage det på den måde at ACERs system er
ret kompliceret og tidskrævende og slet ikke på niveau med HP. Du har jo
intet skrevet om hvor enkelt det er, måske fordi vejledningen ville blive
for kompliceret. Hvilket den jo altså ikke bliver med HP.

Hilsen Åge

PS: Det skal jo gerne være noget som kan slå nedenstående vejledning i
enkelthed. :

Vejledning
SYSTEMGENOPRETNING AF EN bærbar-HP COMPUTER´
Klik start - Klik recovery maneger - Klik avancerede muligheder - Marker
systemgenopretning - Klik næste
(Her der tale om 5 klik, så går maskinen tilbage til fabriksinstilling. Du
kunne ikke fremlægge en sådan kort klik-handling, altså må HP have en helt
speciel førerstilling)

Vi kan også snuppe vejledningen til
SYSTEMGENDANNELSE AF EN bærbar-HP-COMPUTER
Klik systemgendannelse - Klik næste - Marker det ønskede
gendannelsestidspunkt - Klik næste
(Værsågod at spise - 4 klik)

Fra : Ukendt

Dato : 14-09-08 10:44

> [...]
>
> Nu tænkte jeg jo sådan mere på enkeltheden og ikke alt det man KAN gøre.
> Hvis det man KAN gøre betyder at man skal bruge en weekend på det, så er

To Klik
Acer Recovery management
Genopret Computer
10-15 min. så er computeren "fabriksny" igen.
det tager en times tid fra recovery dvd,en.
Bc

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 14-09-08 11:32

> [...]
> Genopret Computer
> 10-15 min. så er computeren "fabriksny" igen.
> det tager en times tid fra recovery dvd,en.

____

Det lyder som noget der vil noget. Meeennnnn vi skal vist lige klikke start
og klikke udfør, ikke? - så klikkene er vel samme antal som hos HP.
Måske lige et enkelt klik mindre. Jeg havde faktisk hørt noget om at Acer
også havde en nem systemgenopretning. Har Acer også en ligeså nem
systemgendannelse til tidligere tidspunkt?

Hvad med alle andre mærker. er der slet ingen som kan være med? - Er det kun
HP og Acer?

Fra : Per

Dato : 14-09-08 12:01

Åge Halldorsson wrote:
> [...]
> systemgendannelse til tidligere tidspunkt?
>
> Hvad med alle andre mærker. er der slet ingen som kan være med? - Er

Medion har også recovery-funktion.

Det virker også glimrende og nemt.

Boot på recovery dvd - genopret = fabriksindstiling.

/Per

Fra : Ukendt

Dato : 14-09-08 12:19

> [...]
> systemgendannelse til tidligere tidspunkt?
>
> Hvad med alle andre mærker. er der slet ingen som kan være med? - Er det
Du kan springe Start over hvis du har lavet en genvej til
Acer Recovery management Klik Klik
-------------
Ja Acer kan lave seperate gendannelsespunkter (imager)
F.eks afinstallerer man Norton og 60 dages prøveversion af Office
og hvad de ellers har pladret Pc,en til med.
Henter alle opdateringer og så laver man et gendannelsespunkt.
Bc

Fra : ..::JMJ::..

Dato : 14-09-08 12:26

Åge Halldorsson forklarede:
> [...]
> systemgendannelse til tidligere tidspunkt?
>
> Hvad med alle andre mærker. er der slet ingen som kan være med? - Er det kun

Ikke nødvendigvis, jeg har en "bambus" bærbar som kan nulstilles over
vores netværk, tager 12-15 minutter og få klik. Efter endt proces er
den som da den blev anskaffet
Men hvorfor er det så vigtigt for dig at vide det?
...::JMJ::..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 14-09-08 13:08

"..::JMJ::.." <kaliffen@privat.dk> skrev i meddelelsen

> Men hvorfor er det så vigtigt for dig at vide det?
> ..::JMJ::..

____

det er som bare for at se hvilke computermærker som er mest brugervenlige.
Jeg mener nemlig at man skal focucere på at en computer skal kunne bruges af
ALLE. Også dem som tror at google er noget gurgle-vand, til at rense halsen
med.

og sån er det altså bare ikke.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 14-09-08 13:38

> [...]
> Jeg mener nemlig at man skal focucere på at en computer skal kunne bruges
> af ALLE. Også dem som tror at google er noget gurgle-vand, til at rense

____

Årh shit. Jeg mente selvfølgelig ikke, at det bare er sån, at google
selvfølgelig ikke er noget gurglevand. Jo altså selvfølgelig er det ikke
det, men det ikke det jeg mente,
selv om jeg selvføølgelig mener det. ØHHHHHHHH.....hmmm.???

nej glem det.

Jeg mente bare
at det bare er sån at computere ikke bare så uden videre forstås af alle.

Hilsen Åge

Fra : Pico

Dato : 14-09-08 22:17

Åge Halldorsson wrote:
> "Åge Halldorsson" <aa.h@post.tele.dk> skrev i meddelelsen

KLIP

Åge, her er en HP bruger der så abselut ikke er enig med dig Din pointe
er god nok hvis man vil nøjes med Pc'en som den er fra fabriksindstillingen,
men hvem vil det ??
Jeg gider slet ikke tælle de programmer jeg har installeret på denne maskine
udover dem der følger med.
På de 7 Pc'er jeg serviserere her i familien har jeg da lavet et image på
dem alle, det bliver gjort når maskinerne er oppe og kørere som de skal, det
unødvendige der er med fra fabrikken fjernes og instalationerne af de
programmer der er brug for på de enkelte maskiner, office, diverse Adobe
programmer, forskellige værktøjer, spil på børnenes osv. Når der bliver
installeret nye programmer eller på forretnings maskinen når der er mange
mail, ordrebekræftigelser osv. som helst ikke må mistes, bliver der lavet et
nyt image. Går maskinerne i udu, som den ene i sidste uge hvor en HD opgav
ånden, bliver den botable skive smidt i og imaget bliver gendannet, tager
lidt forskellige tid eftersom hvor stort imaget er, men som regel efter en
lille times tid er maskinen klar igen.
Det du beskriver kan kun lade sig gøre hvis du har en kørerende Windows,
ellers skal du hen og trykke på en bestemt taste under boot (vistnok F10 for
HP, det står under bootskærmen) og så er du tilbage ved "fabriksmaskinen" og
kan begunde forfra med at fjerne det du ikke bruger, derefter finde dine
forskellige Cd'er frem med programmerne, jeg tror ikke jeg kan gøre det
under et par dage, hvorimod et Image hurtigt indlæses.
Prøv at følg Klattrups tanker, ikke at jeg kender hans forslag til
imageprogram, men der er mange forskellige og det er abselut det hurtigste.
--
MVH
Pico

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 14-09-08 22:47

"Pico" <Selvestemig@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Åge, her er en HP bruger der så abselut ikke er enig med dig Din
> pointe er god nok hvis man vil nøjes med Pc'en som den er fra
> fabriksindstillingen, men hvem vil det ??

SV: Det vil jeg

> [...]
> Prøv at følg Klattrups tanker, ikke at jeg kender hans forslag til
> imageprogram, men der er mange forskellige og det er abselut det

SV: Ja, det vil det da godt nok være for dig. Vi bruger så bare computeren
forskelligt
Jeg har intet installeret, som ikke var i forvejen og det har jeg heller
ingen planer om at gøre. ´
Du taler om at min metode kun duer med et kørende windows. Ja, det er jo
rigtigt,
men jeg har jo to stk. recovery-cd-er. Hvis der går så meget ged i det at
jeg slet ikke kan
bede windows om at lave en systemgenopretning, så går jeg da ud fra at jeg
bare skal
smide disse cd-er i maskinen og så går den selv igang.
Altså selvfølgelig hvis maskinen ikke er totalt brudt sammen eller HD-en
stået af.
Er det ikke rigtigt?

Hilsen Åge

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 14-09-08 23:13

Åge Halldorsson skrev:

>SV: Det vil jeg

Så må det jo ære det som 95 % af befolkningen vil, det plejer du jo at
sige om ting som du vil.

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Pico

Dato : 14-09-08 23:47

Åge Halldorsson wrote:
> [...]
> computeren forskelligt
> Jeg har intet installeret, som ikke var i forvejen og det har jeg

Hvad pokker bruger du så maskinen til ?

> [...]
> smide disse cd-er i maskinen og så går den selv igang.
> Altså selvfølgelig hvis maskinen ikke er totalt brudt sammen eller

Det har jeg så aldrig prøvet, godt nok har jeg lavet dem, men Image metoden
er bedre for mig
Bemærk lige, det kan også lade sig gøre i boot sekvensen.
--
MVH
Pico

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 15-09-08 00:08

"Pico" skrev:

> Hvad pokker bruger du så maskinen til ?

Til at fortælle om schlägermusikken og norton antisjasks lyksageligheder.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 15-09-08 07:52

> Hvad pokker bruger du så maskinen til ?

SV: Jeg bruger den til at surfe på nettet med og modtage og sende e-post. Og
til at se lidt musikshow fra Holland på. Har intet indlæst udover Google
toolbar. Men måske jeg vil indlæse en screenserveren CAMSTUDIO, så jeg kan
downloade de show jeg ser på skærmen, når det ikke er muligt at downloade en
fil i den forbindelse. Så må man jo selv lave den.
Desuden har jeg en tre-i-ener.

Så det klart nemt for mig at lave en systemgenopretning hvis noget skulle gå
i ged. Herefter skal jeg jo kun indlæse Google-toolbar og måske CAMSTUDIO
som jeg har på back-up.

Hilsen Åge

Fra : Pico

Dato : 15-09-08 09:19

Åge Halldorsson wrote:
> [...]
>
> Så det klart nemt for mig at lave en systemgenopretning hvis noget
> skulle gå i ged. Herefter skal jeg jo kun indlæse Google-toolbar og

Det er jo så ret begrænset Ok det er dit behov, men du er vist ret alene
om at være så begrænset, derfor mener jeg ikke at dine betragtninger er
representiv for mere end ganske få % af Pc brugere, kan selvfølgelig ikke
vide det selvom jeg har kontakt til og hjælper mange.
Har du ellers fornøjelse af islænder haløjet ?
--
MVH
Pico

Fra : Chano Andersen

Dato : 15-09-08 12:18

Åge Halldorsson wrote:

> SV: Det vil jeg

Men det vil folk med maskinen fuld af mails, feriebilleder, diverse
dokumenter, regnskaber og meget andet, altså ikke.

- Chano Andersen.

Fra : Chano Andersen

Dato : 15-09-08 12:11

Bjarne Chr wrote:
> Acer har det bedste genopretnings system jeg har set.
> Fuldt på højde med Norton Ghost og Acronis True Image
> Og man kan lave alle de genopretnings punkter man vil.

Uden at have undersøgt det helt til bunds, mener jeg Lenovos software
kan det samme, jeg er i hvert fald blevet spurgt om noget back op et par
gange.

- Chano Andersen

Fra : Ukendt

Dato : 15-09-08 16:27

"Chano Andersen" <usenet@chanoandersen.dk> skrev i meddelelsen

> Uden at have undersøgt det helt til bunds, mener jeg Lenovos software kan
> det samme, jeg er i hvert fald blevet spurgt om noget back op et par
> gange.
>
> - Chano Andersen
-----------------
Der findes sikkert flere mærker med genopretnings funktioner.
Den ligger normalt på en skjult partion.
det gode ved Acers er at man kan lave flere genopretnings punkter
både som DVD,er og til en harddisk partion eller usb disk.
Det er absolut ikke lykken at skulle helt tilbage til fabriksopsætningen
Bc

Fra : Peter \(8450\)

Dato : 17-09-08 18:59

> [...]
> både som DVD,er og til en harddisk partion eller usb disk.
> Det er absolut ikke lykken at skulle helt tilbage til fabriksopsætningen

På Lenovo ThinkPads kan du også vha. den medfølgende software lave dine egne
backups på den skjulte partition. Man kan endda boote i det lille OS der
ligger på den partitionen og surfe via en Opera browser hvis man har lyst

--
Mvh / Best Regards,
Peter Bak Petersen

Fra : Klaus Jørgensen

Dato : 15-09-08 09:14

Åge Halldorsson brought next idea :
> [...]
> hvilket mærke som har den aller nemmeste og hurtigste genopretning. Hvis det
> da overhovedet findes på andre mærker end HP.

Jeg har selv samlet min aldrende pc, og fra starten har jeg haft
installeret BootIt. Pc'en viser BootIt-menuen et par sekunder inden den
så starter op med det OS jeg har valgt som standard. Hvis jeg skal
"nulstille" min Windows, klikker jeg bare på min BootIt-menu og under
partitionshåndtering vælger hvilket image jeg vil have læst ind (fra
intern/ekstern disk eller en DVD). I min egen opsætning kan jeg så
vælge mellem en ren Windows eller en Windows i den tilstand jeg har
lavet et image af - dette være sig en frisk Windows med et antal
aplikationer installeret, eller bare en backup.
Hvis jeg skulle købe en pc med preinstalleret Windows, ville jeg med
det samme formattere disken og installere en ren Windows (og en
BootIt).

--
/klaus

Brug ikke din rigtige email-adresse på Usenet
- lav en falsk der slutter på ".invalid".
http://tools.ietf.org/html/rfc2606

Fra : Chano Andersen

Dato : 15-09-08 11:53

Åge Halldorsson wrote:
> [...]
> de er. Så kan vi se hvilket mærke som har den aller nemmeste og
> hurtigste genopretning. Hvis det da overhovedet findes på andre mærker

På min meget gamle Amitech PC er det et spørgsmål om et smide en
diskette (JA! Diskette!) i drevet, sammen med en CD-Rom, så klikke et
par gange, og resten går af sig selv.

Min Fujitsu Siemens bærbare, der også er af ældre dato, har en windows
installations CD med, den installere man først, derefter er der et par
driver skriver, som selv indlæser resten.

På min firma PC (En nyere Lenovo laptop) skal jeg blot trykke på en blå
"Thinkvantage" knap ved opstart af dyret, og jeg har mulighed for at
vælge recovery. Hvordan processen fungere ved jeg ikke, og har ikke
tænkt mig at undersøge det. :P

DELL har vidst noget lignende Lenovos, men der er det vidst noget med en
F-Tast ved opstart.

Men der er stor forskel på hvordan de forskellige fabrikanter
implementere funktionen, den findes dog hos stort set alle.

- Chano Andersen.