MS Windows
briani 27239
Opstartsproblemer
Fra : Jgood

Dato : 12-09-08 08:56

Når jeg tænder min computer første gang, er den begyndt at afbryde
opstarten til Windows - den standser med sort skærm og en hvid cursor
der blinker - så sker der ikke mere...

Ved genstart booter computeren som den skal og starter Windows...

Nogen bud på problemet og dets løsning?

- jg

Fra : Lone

Dato : 12-09-08 10:45

"Jgood" <jgood@post7.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Ved genstart booter computeren som den skal og starter Windows...

Ingen bud på løsning desværre - men min maskine har opført
sig nøjagtig ligesådan efter hentning af MS-opdateringerne
i august. (XP-home SP3)

Satser på det løser sig med en af september-opdateringerne!

--
vh Lone

Fra : Lone

Dato : 22-09-08 10:08

"Lone" <logro@mail.tele.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> i august. (XP-home SP3)
>
> Satser på det løser sig med en af september-opdateringerne!

Yes! Nu fungerer det her igen!

Har gjort følgende:
1)åbnet i fejlsikret som Kurt foreslog og genstartet
2)kørt sfc/ scannow
3)hentet september updates fra MS

..........alt sammen samme dag da jeg var ved at være småtræt
af det genstarten hver gang jeg tændte dyret.
Ikk så snedigt ift. fejlfinding/ vide _hvad_
der så løste det..........men nu virker det

--
vh Lone

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 12-09-08 19:21

"Jgood" <jgood@post7.tele.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> blinker - så sker der ikke mere...
>
> Ved genstart booter computeren som den skal og starter Windows...

Det kan være noget driverhalløj, som driller. Prøv at starte i fejlsikret.
Når den er kommet helt ind i fejlsikret, genstarter du og lader den nu boote
normalt. Det kan ofte nulstille driverfejl osv.

Kurt