MS Windows
briani 27239
XP - hvor længe endnu?
Fra : KE Kofod / 7100

Dato : 09-09-08 16:28

Hvor længe kan vi regne med support på XP her tænker jeg også på adgang til
opdatering? .
MEeren er jo stoppet, hvor længe kan vi regne med XPeren? .
/KE Kofod.

Fra : Anders

Dato : 09-09-08 16:37

Har hørt rygter om, det skulle vare 6 år endnu.
Derimod kommer der nok ikke mange flere opdateringer til Vista, da Windows
7 kommer til næste forår.

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 10-09-08 01:09

Du overser at Vista er nyere end XP. Derfor vil dens support også vare
tilsvarende længere.
Der er ganske vist forlydener om at Windows 7 kommer i første kvartal
2010 men det kniber snart med tiden da den endnu ikke er klar i første
beta.

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : Anders

Dato : 10-09-08 06:09

Tror lige du skal have din hukommelse udvidet....
Den 1. beta vers af Windows 7 ligger flere steder på nettet.

Ja, og Vista er nyere end XP, men hvad har det med sagen at gøre.
Vista har langt fra været den success som MS havde forventet...

Fra : Erik Olsen

Dato : 10-09-08 09:16

Anders skrev:

> Ja, og Vista er nyere end XP, men hvad har det med sagen at gøre.
> Vista har langt fra været den success som MS havde forventet...

Det var XP heller ikke i begyndelsen.

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen

Fra : Hauge

Dato : 10-09-08 09:22

Erik Olsen wrote:
> Det var XP heller ikke i begyndelsen.

Men dog ikke en fiasko på Vistas niveau.

Mvh Hauge

Fra : Erik Olsen

Dato : 10-09-08 15:02

Hauge skrev:

> Men dog ikke en fiasko på Vistas niveau.

Det er det vist lidt for tidligt at sige.

Det er fire år siden jeg købte min første PC med XP, først da turde jeg
binde an med den efter at have fået tudet ørerne fulde om hvor dårligt
den fungerede. Jeg har været godt tilfreds.

Nu har jeg lige købt en ny PC med Vista, og jeg har ikke haft nogen
særlige problemer. Lidt med en printerdriver til en HP-printer, men jeg
oplever ikke at Vista er skyld i det.

Selvfølgelig er der ting i Vista som fungerer anderledes end i XP, det
skal man lige vænne sig til. Jeg bliver forhåbentlig aldrig for gammel
til at lære noget nyt.

Fra : Anders

Dato : 10-09-08 11:34

Det ved jeg godt, men det er efter min mening bedre end Vista.

En af de store fejl der er i Vista er. at det er bagud kompatibel til
Windows 98.
Havde MS, nøjedes med at lave den bagudkompatibel til eks. XP, så havde det
været meget bedre.

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 11-09-08 14:47

Du er da velkommen til at pege på et sted, men hvis du nu kikker
ordentligt efter opdager du nok at der er tale om den lækkede Alpha.
Microsoft Connection viser heller intet om en beta, ikke engang et
survey for interesserede Beta testere. (jeg var beta tester på WIN95,
WIN98, WIN98SE, WINME, WIN2000 og Windows XP for ikke at tale om
øvrige betaer jeg har været og er med i)

Support fasen for et program fastsættes efter hvornår det udkom.
Du må åbenbart have nogle kilder hos microsoft andre ikke har for
indtil videre har de da offentligt udtalt at de er godt tilfreds og
salgstallene viser da også at de har solgt en lille smule flere Vista
licenser nu end XP på samme tidspunkt og på samme tidspunkt i forløbet
var der sjovt nok også en masse negativ omtale fra nogle om XP og
hvordan de hellere ville blive ved WIN2000.
Man kunne mistænke at en del er gengangere fra dengang.

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 11-09-08 21:45

Glemte Vista her.

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : Kurt Brixen

Dato : 09-09-08 19:18

On Tue, 9 Sep 2008 17:27:34 +0200, "KE Kofod / 7100" <dyt@baat.dk>
wrote:

>Hvor længe kan vi regne med support på XP her tænker jeg også på adgang til
>opdatering? .

2014

http://support.microsoft.com/lifecycle/?p1=3223

http://www.microsoft.com/windows/lifecycle/default.mspx