MS Windows
briani 27239
Formatering - skal jeg igen ringe til MS?
Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 31-08-08 23:55

Jeg overvejer at formatere en XP-maskine.

Sidste gang (for et par år siden) blev jeg nødt til at ringe til MS for at
få en ny kode; er det så 100% at jeg skal ringe igen, eller hvad?

Hans
http://www.sitecenter.dk/hanspaulin/

Fra : J

Dato : 01-09-08 01:09

> Jeg overvejer at formatere en XP-maskine.
>
> Sidste gang (for et par år siden) blev jeg nødt til at ringe til MS for at
> få en ny kode; er det så 100% at jeg skal ringe igen, eller hvad?
>
> --

Du gør ALT til et problem.

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 01-09-08 01:53

Nej.

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 01-09-08 08:43

Jens Peter Karlsen skrev:

> Nej.

Godt - det ku være man sku vove et øje så...

Fra : Knagsted

Dato : 01-09-08 11:59

"Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i meddelelsen

> Godt - det ku være man sku vove et øje så...
> --
> Med venlig hilsen
> Hans
> http://www.sitecenter.dk/hanspaulin/

Øh, du HAR vel koden? I så fald kan du blot genbruge den. Man ska' som
bekendt ha' en lille mærkat fra MS på pc'eren, og af den fremgår koden.
*S*

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 01-09-08 12:37

Knagsted skrev:

> Øh, du HAR vel koden?

Dét har jeg - men sidste gang fik jeg at vide at den var blevet aktiveret
for tit e.l.

> I så fald kan du blot genbruge den.

Okay.

> Man ska' som
> bekendt ha' en lille mærkat fra MS på pc'eren, og af den fremgår
> koden. *S*

Det' jo dét!

Fra : Kim

Dato : 01-09-08 14:22

> [...]
>
> Sidste gang (for et par år siden) blev jeg nødt til at ringe til MS for at
> få en ny kode; er det så 100% at jeg skal ringe igen, eller hvad?

Så er det vel ikke det helt store kunst
at gentage seancen ?
Hvad er dit problem ?

Mvh, Kim

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 01-09-08 22:30

Kim skrev:

> Så er det vel ikke det helt store kunst
> at gentage seancen ?

Nej, dét er det ikke.

> Hvad er dit problem ?

At jeg gerne vil undgå at ringe til MS.

Fra : Ukendt

Dato : 01-09-08 15:48

"Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> wrote in message
> [...]
>
> Sidste gang (for et par år siden) blev jeg nødt til at ringe til MS for at
> få en ny kode; er det så 100% at jeg skal ringe igen, eller hvad?

Nu sidder jeg ved en Vista-maskine, men der er da flere måder at få koden på
hent for eksempel følgende gratis program:
http://www.auslogics.com/en/software/system-information

Mvh Sven Lindhardt

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 01-09-08 22:28

Sven Lindhardt skrev:

> Nu sidder jeg ved en Vista-maskine, men der er da flere måder at få
> koden på hent for eksempel følgende gratis program:
> http://www.auslogics.com/en/software/system-information

Jeg ved ikke om vi taler om det samme!?

Fra : Ukendt

Dato : 02-09-08 08:01

> Jeg ved ikke om vi taler om det samme!?
> --
Jeg går ud fra at det er den kode man skal angive, når man installerer fra
CD-en. Den kode, som ofte står på et lille klistermærke på siden af
maskinen.
Det anførte program angiver denne kode plus en masse andre oplysninger om
systemet. Det virker også med XP.
Du kan også søge på "product key finder" med Google, så kommer der
overordentligt mange links til egnede programmer.

Mvh Sven Lindhardt

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 02-09-08 08:19

Sven Lindhardt skrev:

> Jeg går ud fra at det er den kode man skal angive, når man
> installerer fra CD-en. Den kode, som ofte står på et lille
> klistermærke på siden af maskinen.

Den kode jeg snakker om er den MS udleverer når man ringer til dem

Den kode der fulgte med min XP-cd har jeg - jeg kunne blot ikke nøjes
med den sidst jeg installerede, da jeg fik at vide at dét var sket for tit,
eller hvad det nu var beskeden lød på (det er 2 år siden).

Fra : J

Dato : 02-09-08 12:33

> [...]
> med den sidst jeg installerede, da jeg fik at vide at dét var sket for
> tit, eller hvad det nu var beskeden lød på (det er 2 år siden).

Ja, det er tit.

Fra : Rado

Dato : 02-09-08 13:08

On Tue, 2 Sep 2008 09:19:04 +0200, "Hans Paulin \(6310\)"
<me@privacy.net> wrote:

>Den kode der fulgte med min XP-cd har jeg - jeg kunne blot ikke nøjes
>med den sidst jeg installerede, da jeg fik at vide at dét var sket for tit,
>eller hvad det nu var beskeden lød på (det er 2 år siden).

Det absolut nemmeste er at lave et image af systempartitionen når
Windows er installeret og aktiveret, og alle de programmer du bruger
er installeret. Så kan du geninstallere systemet fra dette image lige
så mange gange du vil uden at skulle genaktivere, når blot det er på
samme maskine. Og så slipper du også for at skulle geninstallere alt
helt fra bunden af hver gang.

--
Rado

Formerly,We Suffered From Crimes.
Now,We Suffer From Laws.
- Tacitus

Fra : J

Dato : 02-09-08 16:41

"Rado" <rado@fjernpost1.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> så mange gange du vil uden at skulle genaktivere, når blot det er på
> samme maskine. Og så slipper du også for at skulle geninstallere alt

Paulin ønsker ikke det skal være let. Så er der jo intet at surmule over.

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 02-09-08 22:20

Rado skrev:

> [...]
> så mange gange du vil uden at skulle genaktivere, når blot det er på
> samme maskine. Og så slipper du også for at skulle geninstallere alt

Jeg ville osse gerne være i stand til det - har en kammerat der gør det
på 20 min. - jeg er bare ikke nået dér til i min tekniske udvikling

Var dog ikke klar over at man - også - slap for at genaktivere; détte sidste
ville absolut kunne motivere mig til at lære det!