MS Windows
briani 27239
Afinstallation af programmer
Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 27-08-08 19:57

Jeg laver et gendannelsespunkt og installerer
et program, som jeg prøve at bruge.

Når det så viser sig, at det ikke er noget
alligevel, gendanner jeg computeren.

Nu viser det sig at den folder, som
indeholder programfilerne, stadig ligger
i folderen /programmer/.

Kan man slette en sådan folder uden
videre konsekvenser?

Jørgen Farum Jensen
http://webdesign101.dk

Fra : Knud Erik

Dato : 27-08-08 20:31

"Jørgen Farum Jensen" <jfjenzen@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> alligevel, gendanner jeg computeren.
>
> Nu viser det sig at den folder, som
> indeholder programfilerne, stadig ligger

Hej
Det plejer jeg at gøre, uden videre konsekvenser.

Der kan også ligge rester fra programmet her :
Documents and Settings/All Users/Application Data
og her
Documents and Settings/Brugernavn/Applikation Data

Knud Erik

Fra : AB

Dato : 28-08-08 11:02

> [...]
> alligevel, gendanner jeg computeren.
>
> Nu viser det sig at den folder, som
> indeholder programfilerne, stadig ligger

Det burde ikke give problemer. Bagefter kan du køre RegScrubXP som fjerner
evt. rester fra fjerned programmer.

mvh
AB

Fra : Mikkel Mikkelsen

Dato : 28-08-08 15:34

On Thu, 28 Aug 2008 12:02:21 +0200, AB wrote:

> "Jørgen Farum Jensen" skrev...

> Det burde ikke give problemer. Bagefter kan du køre RegScrubXP som fjerner
> evt. rester fra fjerned programmer.

At vende tilbage til et gendannelsespunkt FØR installationen burde vel ikke
efterlade rester - i hvert fald ikke i registreringsdatabasen?
--
/ Mikkel

Fra : Ole C

Dato : 28-08-08 19:12

Jørgen Farum Jensen skrev blandt andet:

> [...]
> alligevel, gendanner jeg computeren.
>
> Nu viser det sig at den folder, som
> indeholder programfilerne, stadig ligger

Det skulle der ikke være noget i vejen for - men der ligger sandsynligvis
stadig rester i Registry.
Hvis du bruger det gratis Revo Uninstaller: http://www.revouninstaller.com/
får du mulighed for at rydde helt op efter programmerne.
Man skal dog lige tænke sig om, så man ikke får fjernet mere end godt er....

--
vh
Ole C