MS Windows
briani 27239
fjerne menu under opstart
Fra : Per Andreasen

Dato : 24-08-08 16:37

Jeg har på et tidspunkt forsøgt mig med XP Pro, men den er forlængst
udskiftet med XP Home Edition. Alligevel starter min maskine altid op i
promten med en menu, hvor jeg bliver bedt om at vælge operativsystem mellem
disse to. XP Pro står øverst og maskinen starter i denne stilling, hvis jeg
ikke inden 25 sekunder skifter til den anden. Det er dog altid XP Home
Edition, der startes, da den anden ikke længere ligger på maskinen, og
maskinen tilsyneladende kan konstatere dette.
Det er derfor kun en bagatel, men trods alt rar at være fri for.
Kan nogen fortælle mig, hvordan en sådan menu (eller sporene af XP Pro)
fjernes, så maskinen igen starter uden dette lille irritationsmoment.

På forhånd tak Per Andreasen

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 24-08-08 16:57

"Per Andreasen" <per.andreasen(fjern.parantes)@gmail.com> skrev
:

>Kan nogen fortælle mig, hvordan en sådan menu (eller sporene af XP Pro)
>fjernes, så maskinen igen starter uden dette lille irritationsmoment.

Det nemmeste er at højreklikke på Denne Computer = Egenskaber =>
Avanceret => Start og genoprettelse => fjerne fluebenet ved Vis
en liste... eller sætte tiden til 0.

Du kan også ændre boot.ini i redigerknappen, det rummer dog en en
mulighed for at man får slettet noget forkert.
--
Kerim

Fra : Per Andreasen

Dato : 24-08-08 19:04

Hej Kerim

Tak skal du ha´. Det var lige, hvad jeg havde brug for

mvh Per