MS Windows
briani 27239
hvordan ændre key i win xp?
Fra : b.k

Dato : 20-08-08 18:18

Jeg har en lisens til win xp pro dk.Min originalskive er bortkommet og jeg
har på nettet fundet en version som bliver installeret med sp2 ,fix og
færdig.Denne version kræver ingen indtastning af key men da jeg gerne vil
bruge min egen originale key er spørgsmålet::hvordan ændrer jeg den til min
egen key?

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 20-08-08 19:53

"b.k" skrev i meddelelsen
> hvordan ændrer jeg den til min egen key?

Det kan du ikke, når det ikke er nøjagtig samme version.

Hvis det havde været helt samme version, så havde idéen været god nok.

En key passer kun til den version, der er lavet til f.x. en XP Pro Dansk
OEM key kan bruges med andre XP Pro Dansk OEM CD'er - men ikke på andre
versioner som f.x. den corporate versio, som du har "fundet"

Jan

Fra : Claus Tersgov

Dato : 20-08-08 20:38

b.k skrev bl.a. følgende:

> [...]
> ,fix og færdig.Denne version kræver ingen indtastning af key men da
> jeg gerne vil bruge min egen originale key er spørgsmålet::hvordan

Hent keyfinder.exe på mit efternavn/domæne. Jeg vil ikke linke til den. Den
kan gøre jobbet. MEN, det kan være, at din key ikke kan validere med den
aktuelle win installation. Men det finder du ud af, når du går ind på
windows update og får det der "Windows Genuine Advantage" halløj.

Hvis den så brokker sig, så må du bruge den key, du installerede med.

Hvis du har installeret helt uden nogen key, så er det enten en hacket
windows, eller en windows, hvor keyen er lagt i en batfil. Selv VLK
versioner kræver normalt en key ved installationen. Er det en hacket
windows, så er det ikke sikkert, at du kan bruge din key overhovedet.

Claus

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 20-08-08 21:13

On Wed, 20 Aug 2008 19:17:49 +0200, "b.k" <b.kjeldsen@tdcadsl.dk>
wrote:

> [...]
>bruge min egen originale key er spørgsmålet::hvordan ændrer jeg den til min
Ms har hjælpen
http://www.microsoft.com/genuine/selfhelp/PKUInstructions.aspx

/Hans