MS Windows
briani 27239
vista tænder selv pc
Fra : Leif Neland

Dato : 19-08-08 05:42

Vista, medion stationær pc.

Jeg sætter pc'en til dvale om aftenen, men alligevel er den tændt om
morgenen...

Bios'en står ikke til at tænde automatisk, hvad kan det så være?

Leif

Fra : Per

Dato : 19-08-08 08:03

Leif Neland wrote:
> Vista, medion stationær pc.
>
> Jeg sætter pc'en til dvale om aftenen, men alligevel er den tændt om
> morgenen...
>
> Bios'en står ikke til at tænde automatisk, hvad kan det så være?

Det kan være din mus.

Den kan nogen gange bevæge sig "af sig selv" - selvom det er meget lidt, så
er det nok til at gå væk fra dvale-tilstanden.

/ Per

Fra : MooreHojer

Dato : 20-08-08 17:41

> Det kan være din mus.

I så fald så kan du slå det fra ved at gå ind i 'Enhedshåndtering' og vælg
'Egenskaber' for din mus, tastatur og andet usb-udstyr og fjern fluebenet
fra 'Tillad at denne enhed vækker computeren' underfanebladet 'Strømstyring'

Det har løst problemet for mig

--
MooreHjoer

Fra : Finn Stampe Mikkelse~

Dato : 19-08-08 08:50

"Leif Neland" <leif@neland.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> morgenen...
>
> Bios'en står ikke til at tænde automatisk, hvad kan det så være?

Hej Leif

Som en anden skriver kan det være din mus, især hvis det er en optisk mus..

Du skriver den ikke står til at tænde automatisk i bios.. Mener du her, at
den ikke har 'Wake on LAN' aktiveret?? Hvis ikke det er det du mener, kan
det også være årsagen.

Havde en veninde der oplevede det samme og fandt ud af, at hendes kat
vandrede over tastaturet om natten, men det havde du sikkert selv tænkt,
hvis du havde kat

/Finn

Fra : Ukendt

Dato : 19-08-08 19:49

Det kan være din antivirus, som vækker PC'en, når den vil scanne den eller
opdatere sine virusdefinitioner.
Har selv problemet med den nye VIPRE Antivirus fra Sunbelt.
Jeg må enten lade være med at sætte 'putteren i dvale
eller slå VIPRE's automatiske opdateringer og planlagte scanninger fra.

Claus