MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Vistas: Samme opdateringer igen og igen.
Fra : Kurt Pedersen

Dato : 16-08-08 13:29

Hej NG
Min kones bærbar har Vistas installeret.
Den har på et tidspunkt fundet 3 opdateringer. Når computeren lukkes
installeres opdateringerne, og når den starter op igen afslutter den
installationen af opdateringerne. Dette gentager sig hver gang coputeren
genstartes. Det bruger en masse tid og er meget iriterende.
Har i en løsning? så hører jeg gerne fra Jer.
mvh
Kurt

Fra : KentBM

Dato : 16-08-08 17:16

Kurt Pedersen skrev:
> [...]
> installationen af opdateringerne. Dette gentager sig hver gang coputeren
> genstartes. Det bruger en masse tid og er meget iriterende.
Har du prøvet at google opdateringen? Det kunne være, at andre også har
samme problem. Søg på KBxxxxxx og se, hvad du finder.

Hvis jeg skulle foreslå en (sikker) løsning ud fra beskrivelsen af
problemet, så ville det være at smide genetablerings CDen i maskinen og
begynde forfra. Men skulle næppe være nødvendigt.

--

Kent

Fra : Bjarne K.

Dato : 16-08-08 18:00

"Kurt Pedersen" <ktp.ktpttt@get2net.dk> wrote in message
> [...]
> genstartes. Det bruger en masse tid og er meget iriterende.
> Har i en løsning? så hører jeg gerne fra Jer.

Du kunne jo prøve at slå automatisk update fra.

Dernæst prøv at hente de 3 opdateringer manuelt, og installere dem. Det
løser mange gange problemer med windows update.

Bjarne K.

Fra : Kurt Pedersen

Dato : 19-08-08 16:10

Hej NG
Tak for svarene.
Nu er det sådan at vistas fortæller ikke hvad det er den har gang i. Når man
slukker computeren får man kun det sidste af opdateringsfasen at se, og når
den så starter op viser den "opdaterer 3 af 3 0%. Det er de oplysninger den
giver og det er jo lidt svært ud fra dem at downloade de pågældende
opdateringer.
mvh
Kurt

Fra : Bjarne K.

Dato : 19-08-08 20:04

> [...]
> og når den så starter op viser den "opdaterer 3 af 3 0%. Det er de
> oplysninger den giver og det er jo lidt svært ud fra dem at downloade de

Viser den ikke under windows update, hvor mange der mangler at blive
installeret ?

Bjarne K.

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 19-08-08 23:04

On Tue, 19 Aug 2008 17:09:30 +0200, "Kurt Pedersen"
<ktp.ktpttt@get2net.dk> wrote:

> [...]
>den så starter op viser den "opdaterer 3 af 3 0%. Det er de oplysninger den
>giver og det er jo lidt svært ud fra dem at downloade de pågældende

En bekendt har en, som når dertil, og så lukker den ned, hvordan
kommer du / han videre?

--
Slet transportmidlet før eu
__o

Fra : Kurt Pedersen

Dato : 22-08-08 16:27

Hej NG
Når vindows lukker ned er den jo nødt til at skrive at når den genstarter så
skal den færdiggøre installationen. Når den så er startet op og
installationen er færdiggjort så er den jo nødt til at fjerne den komando
der har fortalt den at den skal færdiggøre installationen ellers vil det
gentage sig ved næste opstart. Så det er fjernelsen af denne komando som den
ikke har fået gjort. Men hvor skal man lede? Dette gælder jo også for den
komando der fortæller den at den skal initialisere opdateringerne før den
lukker ned/genstarter.
mvh
Kurt

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 22-08-08 17:24

On Fri, 22 Aug 2008 17:27:03 +0200, "Kurt Pedersen"
<ktp.ktpttt@get2net.dk> wrote:

> [...]
>komando der fortæller den at den skal initialisere opdateringerne før den

Du har sikkert ret.

Den prøver at installere den, og så lukker den ned, starter op igen og
så fremdeles.
Det mest irriterende er at jeg ikke kan komme i kontakt med det
påtiske frev, selv om jeg booter derfra, så nu ryger harddisken over i
min USB boks og bliver formatteret derfra. Er det helt galt med det
optiske, prøver jeg at flytte et over fra en anden bærbar.

Det er jo nødbendigt at få brudt den cirkel den er havnet i.

Og alt det vrøvl, fordi hun absolut skulle opdatere iden at være
sikker på der var strøm på batteriet.

Det skulle jo ikke være nødvendigt at lade det op før den ikke kan
mere.

Grrrrr!!!