MS Windows
briani 27239
godt råd søges
Fra : rud.henrik@webspeed.~

Dato : 15-08-08 15:37

Hej gruppe !

Har tidligere haft held med et godt råd her i gruppen, så derfor spørger jeg
med glæde igen. Jeg har en LG 900 series maskine der fortæller at der er
opdatering ( servicepack 1 ) klar til at blive installeret, jeg har
forelæbig udsat installeringen lidt. Hvordan er maskinen efter
installationen ?, er alle mine drivere, personlige billeder, og alt andet
som det plejer at være før installationen ?, eller er der ting jeg skal
ordne før jeg sætter igang ?.

På forhånd tak, og hav en rigtig dejlig dag.

Henrik

Fra : MooreHojer

Dato : 15-08-08 15:52

> Jeg har en LG 900 series maskine der fortæller at der er opdatering (
> servicepack 1 ) klar til at blive installeret

Går ud fra at der er tale om Vista

Vista SP1, tilføjer ikke nye funktioner som vi så det med SP2 til XP, men er
opsamling af de forudgånde opdateringer der er udsendt.
Derudover er nogle forbedringer af bl.a. ydelsen og stabilitet (over 200
forbedringer).

Nogle af disse forbedringer er optimering af filkopiering (både lokal og
over LAN), den fryser ikke så meget mere, UAC er mere "samarbejdsvillig" og
ikke nær så pågående, ny søgeprotokol (Windows Search), understøttelse af
exFAT og Windows Server 2008 m.m.

> er alle mine drivere, personlige billeder, og alt andet som det plejer at
> være før installationen ?

De inbyggede drivere i Vista bliver opdatereret, men der ændres ikke på dine
filer. Der er tale om opdateringer/forbedringer af selve Vista så dine filer
vil være uberørt.

> eller er der ting jeg skal ordne før jeg sætter igang ?

Det anbefales at have dine hardwaredrivere opdateret til den nyeste version
inden du installerer SP1

Jeg har personligt ikke oplevet nogle problemer som resultat af SP1, men
skal ikke kunne sige om det er tilfældet for "alle".

--
MooreHojer

Fra : rud.henrik@webspeed.~

Dato : 15-08-08 16:29