MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Egenskaber for skærm
Fra : Carsten

Dato : 15-08-08 13:57

Hej

jeg har brug for hjælp. Jeg har fået en virus på min PC, der hedder
Trojan.Downloader/NMC-Rich
Jeg har nu kørt Super Antispyware 2 gange og fjernet de filer som trojaneren
har lagt - men i Egenskaber for Skærm mangler jeg nu fanen for Baggrund og
fanen for Pauseskærm.
Når jeg starter PC'en får jeg helt blå skærm og en advarsel tværs over
skærmen, der siger "WARNING - Spyware detected on your computer. Install an
antivirus or spyware remover to clean your computer"
Kan i hjælpe mig??

Jeg kører XP prof på en Amitec stationær

Carsten

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 15-08-08 15:08

Det er ikke nok med Antispyware. Du skal bruge Antivirus. AVG og Avast
er glimrende og gratis.

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : Knud Erik

Dato : 15-08-08 15:10

"Carsten" <skjul@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> an antivirus or spyware remover to clean your computer"
> Kan i hjælpe mig??
>
> Jeg kører XP prof på en Amitec stationær

Hej
Hvad med at prøve en systemgendannelse.
Ellers prøv at deaktivere systemgendannelse
( der ligger måske noget snavs i et gendannelsespunkt )
og scan med SUPERAntiSpyware i fejlsikret tilstand.

Knud Erik

Fra : Carsten

Dato : 15-08-08 18:02

Nu tror jeg at jeg har prøvet samtlige antivirusprogrammer og samtlige
antispywareprogrammer uden resultat, og det eneste jeg mangler er at
deaktivere systemgendannelse, for hvordan gør jeg det. Når jeg vil køre
systemgendannelse får jeg kun lov til at vælge ét gendannelsespunkt, og det
ligger helt sikkert efter jeg har fået trojaneren
Carsten

Fra : Knud Erik

Dato : 15-08-08 20:04

> [...]
> systemgendannelse får jeg kun lov til at vælge ét gendannelsespunkt, og
> det ligger helt sikkert efter jeg har fået trojaneren

Højreklik "Denne Computer" => Egenskaber => Systemgendannelse

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 15-08-08 20:47

"Carsten" <skjul@tdcadsl.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> systemgendannelse får jeg kun lov til at vælge ét gendannelsespunkt, og
> det ligger helt sikkert efter jeg har fået trojaneren

Det er så uheldigvis en af de skiderikker, som fjerner
systemgendannelsespunkterne, netop for at man ikke skal kunne gå tilbage.
Hvis du har prøvet med dine antivir programmer så prøv evt. om du kan koble
op mod nogle af de onlinescannere, som ligger på nettet og prøv dem. Bare
søg på onlinescanner i google.
Hvis ingen af dem p.t. kan fjerne din trojaner/virus er den nok så ny, at
man ikke har fundet medicinen endnu, men hvis du til stadighed kan opdatere
dine antivir og spyware programmer, skulle der nok være en mulighed for, at
inden længe vil medicinen være der.
Prøv evt. om spywarefri.dk kan hjælpe dig. De ved meget om værktøjer til at
fjerne de sidste nye skiderikker m.m.

Kurt

Fra : Carsten

Dato : 16-08-08 19:56

Hej allesammen

Jeg må indrømme, at jeg gav op. Jeg har formatteret disken og genindlæst
Windows - og nu virker det igen.

Tak for alle de gode råd

Carsten