MS Windows
briani 27239
Installation af Politikens Dansk Ordbog ?
Fra : Claus E Beyer

Dato : 14-08-08 19:13

Jeg har i Netto købt Politikens Dansk Ordbog med tilhørende cd-rom. Selve
installationen af ordbogen forløber problemfrit, men når jeg efterfølgende
vil køre programmet, får jeg den fejlmelding der vises i nedenstående link:

http://claus.beyer.adr.dk/DanskOrdbogInst.pdf

Jeg har forsøgt på begge mine pc'er. De kører hhv. WinXP Home og WinXP Prof.

Håber at nogen har en løsning på problemet.

Claus

Fra : Jens

Dato : 14-08-08 21:29

"Claus E Beyer" <ceb.news@gmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> installationen af ordbogen forløber problemfrit, men når jeg efterfølgende
> vil køre programmet, får jeg den fejlmelding der vises i nedenstående

Find ud af om du har filen på din harrdisk (C:\windows\System32) og gå
derefter til Start>Kør.. og skriv:

regsvr32 <path & filename for dll eller ocx>

Jens

Fra : Claus Tersgov

Dato : 14-08-08 21:46

Claus E Beyer skrev bl.a. følgende:

> [...]
> Jeg har forsøgt på begge mine pc'er. De kører hhv. WinXP Home og
> WinXP Prof. Håber at nogen har en løsning på problemet.

Det er meget nemt, det er enten virus eller malware. Søg på google!

Jeg har samtlige af politikens ordbøger, og der er ingen filer af denne type
med i nogle af dem. Tvært imod er det en kendt virus.

Claus

Fra : Claus Tersgov

Dato : 14-08-08 21:55

Claus Tersgov skrev bl.a. følgende:

> Det er meget nemt, det er enten virus eller malware. Søg på google!

Nej, nu fandt jeg ud af hvad det er. Det er den funktion i ordbøgerne, der
logger hvilken bruger der skal bruge ordbogen. Ordbøgerne kan jo installeres
til een eller alle brugere.

Så den er altså uskadelig.

Claus

Fra : Claus E Beyer

Dato : 15-08-08 06:23

> Nej, nu fandt jeg ud af hvad det er. Det er den funktion i
> ordbøgerne, der logger hvilken bruger der skal bruge ordbogen.
> Ordbøgerne kan jo installeres til een eller alle brugere.
>
> Så den er altså uskadelig.

Jeg har installeret ordbogen til "Alle brugere", men vil nu forsøge om den
fungerer hvis jeg kun installerer til mig selv.

Claus

Fra : Claus Tersgov

Dato : 15-08-08 14:01

Claus E Beyer skrev bl.a. følgende:

> Jeg har installeret ordbogen til "Alle brugere", men vil nu forsøge
> om den fungerer hvis jeg kun installerer til mig selv.

Hvilken udgave har du?

Det skal mindst være 2. udgaven. Jeg forsøgte efterfølgende for sjov at
installere den første, og den måtte jeg opgive at få til at køre under Xp
uanset kombatibilitets egenskab.

Claus

Fra : Claus E Beyer

Dato : 15-08-08 15:18

> Hvilken udgave har du?

Jeg har 1. udgave.

Claus

Fra : Claus Tersgov

Dato : 15-08-08 18:33

Claus E Beyer skrev bl.a. følgende:

> Jeg har 1. udgave.

Den tror jeg ikke, du får til at køre, den er jo til win95/98. Det
besynderlige er, at omtalte fil slet ikke er med i version 1.00.0000 jeg
har min fra eng/dan-dan/eng

Men du kan hente min fil her, hvis det man hjælpe dig:
www.tersgov.dk/fil.zip

Den er fra eng udgaven, den er heller ikke med i dansk udgaven version 2

Læg den i c:\windows\system32

Claus

Fra : Claus E Beyer

Dato : 15-08-08 20:44

> Den tror jeg ikke, du får til at køre, den er jo til win95/98. Det
> besynderlige er, at omtalte fil slet ikke er med i version 1.00.0000 jeg
> har min fra eng/dan-dan/eng

Der står ellers »Windows 2000, Windows XP og Windows Vista« på den.
Derudover står der:
»1. udgave (c) 2000, 2008
JP/Politikens Forlagshus A/S«

> [...]
> www.tersgov.dk/fil.zip

> Den er fra eng udgaven, den er heller ikke med i dansk udgaven

Tak, det virkede. Nu kan jeg komme ind i ordbogen, som nu oplyser at det er
2. udgave, selv om der står 1. udgave på selve cd'en.

Claus

Fra : Claus Tersgov

Dato : 15-08-08 21:48

Claus E Beyer skrev bl.a. følgende:

> Tak, det virkede. Nu kan jeg komme ind i ordbogen, som nu oplyser at
> det er 2. udgave, selv om der står 1. udgave på selve cd'en.

Alle mine er fra Føtex og under OM står der, at det er en specialudgave
fremstillet til/for Dansk Supermarked..

Claus

Fra : Claus E Beyer

Dato : 15-08-08 14:01

"Claus E Beyer" <ceb.news@gmail.com> skrev i en meddelelse
> "Claus Tersgov" <nospamnews@tersgov.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har installeret ordbogen til "Alle brugere", men vil nu forsøge
> om den fungerer hvis jeg kun installerer til mig selv.

Det fik jeg ikke noget ud af. Der kommer fortsat fejlmeldingen

Fra : Max

Dato : 15-08-08 14:47

Hej Claus

> Det fik jeg ikke noget ud af. Der kommer fortsat fejlmeldingen

Har du prøvet at registrere den omtalte fil ?

--
Mvh Max

Fra : Claus E Beyer

Dato : 15-08-08 15:20

> Hej Claus

> Har du prøvet at registrere den omtalte fil ?

Hej Max.

Hvad vil det sige "at registrere" en fil?

Claus

Fra : Max

Dato : 15-08-08 16:00

Hej Claus

> Hvad vil det sige "at registrere" en fil?

At gøre som Jens foreslog i det første svar på dit spørgsmål.

--
Mvh Max

Fra : Rado

Dato : 15-08-08 16:08

On Fri, 15 Aug 2008 16:20:08 +0200, "Claus E Beyer"
<ceb.news@gmail.com> wrote:

>Hvad vil det sige "at registrere" en fil?

Se svaret fra Jens...

--
Shake The Olympic Hand
http://www.avaaz.org/en/handshake/97.php?cl_tf_sign=1

Fra : Claus E Beyer

Dato : 15-08-08 17:04

"Rado" <rado@fjernpost1.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Se svaret fra Jens...

Jens skriver:
> Find ud af om du har filen på din harrdisk (C:\windows\System32) og gå
> derefter til Start>Kør.. og skriv:

regsvr32 <path & filename for dll eller ocx>

Da jeg jo ikke finder filen "DGuard2.ocx" - hverken på pc'en eller
cd-rom'en - véd jeg ikke hvordan jeg kommer videre.

Kan det måske hjælpe at få filen sendt fra en anden der har den?

-cb

Fra : Claus Tersgov

Dato : 15-08-08 18:50

> [...]

> Selve installationen af ordbogen forløber problemfrit, men når jeg
> efterfølgende vil køre programmet, får jeg den fejlmelding der vises

http://erlconsult.com/erikbertelsen.aspx

Skriv til ham, han er ansvarlig for alle deres elektroniske udgivelser og
programmering. Han må ski da vide hvad han laver

Claus

Fra : Claus E Beyer

Dato : 18-08-08 15:16

> http://erlconsult.com/erikbertelsen.aspx

> Skriv til ham, han er ansvarlig for alle deres elektroniske
> udgivelser og programmering. Han må ski da vide hvad han laver

Jeg skrev i stedet til politikensforlagFJERN@pol.dk og fik i dag
nedenstående svar:

Kære [ikke mit navn]

Vi har haft fejlen på enkelte cd-rommer i oplaget. Hvis du vil give os din
adresse, sender vi en ny ordbogs-cd-rom til dig i morgen.
Cd-rommen er fra et tidligere oplag, men indholdet er identisk med den
ordbog, du har købt.

Venlig hilsen
[Christian xx]