MS Windows
briani 27239
op- og nedgradere mellem forskellige Vista~
Fra : MooreHojer

Dato : 12-08-08 13:05

Hej NG

Jeg har hørt en lille fugl synge om at man "bare" kan installere en ny
version af vista oven på en gammel uden at miste data eller installerede
programmer.
Det eneste der ændre sig er de vistafunktionaliteter som er forskellige for
versionerne.
Er det korrekt!

Jeg har nemlig pt. en Vista Home Premium, som kom med pc'en, og ønsker at
ændre den til en Business, som jeg har adgang til gennem MSDNAA.
Årsagen er et ønske om at få remote desktop "ind i huset".

Ifølge microsofts versionssammenligning er det eneste jeg kommer til at
"miste" mediecenter, dvdmaker og moviemaker.
Er det korrekt, at det er det eneste jeg mister i forhold til den nuværende
version eller er der andre ting jeg skal være opmærksom på?

Til sidst er det så også muligt at skifte tilbage igen til en tidligere
version af vista hvis jeg senere ønsker at komme tilbage til Home Premium?

--
MooreHojer

Fra : Laziter [9440]

Dato : 12-08-08 13:35

"MooreHojer" <simon@moorehojer.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> programmer.
> Det eneste der ændre sig er de vistafunktionaliteter som er forskellige

Du skal vist ikke engang installere en ny version.
Så vidt jeg husker, så skal du "bare" skifte licensnøgle, alle versioner
skulle lige på en og samme DVD, det er blot licensnøglen der afgører hvilken
version du får.

Mvh
Benjamin

Fra : MooreHojer

Dato : 12-08-08 13:38

> Du skal vist ikke engang installere en ny version.
> Så vidt jeg husker, så skal du "bare" skifte licensnøgle,

hvordan er det lige det fungere...

--
MooreHojer

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 13-08-08 16:59

"Laziter [9440]" skrev i en meddelelse
> Så vidt jeg husker, så skal du "bare" skifte licensnøgle, alle
> versioner skulle lige på en og samme DVD, det er blot licensnøglen der
> afgører hvilken version du får.

Det gælder kun, hvis det er Vista Ultimate - den indeholder alle
versioner.

Det øvrige versioner kan IKKE !

Jan

Fra : MooreHojer

Dato : 13-08-08 07:45

Fandt følgende side om hvordan opgraderingen foregår:
http://windowshelp.microsoft.com/Windows/da-DK/Help/3af7e05f-4d2a-4af7-a168-9242f9093bb81030.mspx

og følgende side om hvilke opgraderinger der er mulig (ser ud til man kun
kan opgradere til Ultimate fra Home Premium):
http://windowshelp.microsoft.com/Windows/da-DK/help/37070041-1b90-4433-be0c-ab2855841b981030.mspx

--
MooreHojer