Ventetid
Fra : HSLK

Dato : 07-08-08 06:59

Hejsa

Er der nogle der ved hvor man kan klage over ventetid ???

Nu har jeg snart ventet i 10 mrd på svar om hjælpemiddeler

knus Henriette.

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 07-08-08 10:15

HSLK <bankehytten@yahoo.dk> writes:

> Er der nogle der ved hvor man kan klage over ventetid ???

Klager over ventetid skal sendes til chefen for forvaltningen, altså
borgmesteren.

> Nu har jeg snart ventet i 10 mrd på svar om hjælpemiddeler

Ja, sådan er det desværre ofte.

Jeg antager, at du har haft ringet til hjælpemiddelafdelingen og hørt
om de overhovedet har modtaget din ansøgning. Ring til dem og spørg
hvor længe de regner med at det varer. Når det så er den tid, så ring
igen og spørg hvordan det går og hvor længe de NU regner med det
varer. Bliv ved sådan og husk at skrive telefondagbog. Altså hvem du
har snakket med om hvad hvornår.

Mvh Trine

Fra : HSLK

Dato : 09-08-08 09:43

Trine Kornum Christiansen formulerede torsdag:

> [...]
> igen og spørg hvordan det går og hvor længe de NU regner med det
> varer. Bliv ved sådan og husk at skrive telefondagbog. Altså hvem du

Hejsa

Jeg har ringet flere gange og rykket.
Jeg vil atge dine råd til mig tak skal du have

knus Henriette.

Fra : N/A

Dato : 15-01-09 09:54

Fra : Andreas Falck

Dato : 15-01-09 09:54

HSLK skrev i

> HSLK formulerede torsdag:

> og jeg venter stadig og får en plade hver gange jeg ringer og klager
>

> knus Henriette.

Send en skriftlige klage og udbed dig et skriftligtg svar.

Kommer dette ikke meget hurtigt, da henvend dig til borgmesteren.

--
Med venlig hilsen Andreas Falck
http://bibeltro.dk/ + *DebatForum*

Fra : HSLK

Dato : 17-01-09 08:42

Andreas Falck udtrykte præcist:
> HSLK skrev i

> Send en skriftlige klage og udbed dig et skriftligtg svar.
>
> Kommer dette ikke meget hurtigt, da henvend dig til borgmesteren.

Hejsa

ok det må jeg prøve at formulere, jeg syntes sq det er umenneskeligt at
skulle vente så længe og får man så et afslag ja så skal man vente
endnu længe rpå DSA

knus Henriette.

Fra : Stig Rasmussen

Dato : 01-03-09 19:04

Gå til ergoterapeuten i din kommune

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 01-03-09 21:00

Det hjælper ikke en pind, hvis han/hun er lige så torskedum som hende,
jeg har. - Jeg forstår Henriette, - har selv ventet på en afgørelse
siden jun.08 nu... har klaget over det flere gange, men får blot at
vide, at det skal jeg bare blande mig udenom... "Det tager den tid, det
skal tage" - ordret citat... - Det er åbenbart sådan, at mange af de der
personer fra div. bevillingsnævn og ankenævn tror, de er små 'vorherrer'
over for os brugere.

Det eneste, der åbenbart kan hjælpe noget, er, hvis man kan alliere sig
med en god journalist fra TV, BT eller Ekstrabladet og få dem til at
køre sagen....

mvh. Erik Richard

Fra : HSLK

Dato : 02-03-09 07:40

Hejsa

Jeg er så "heldig" at jeg får besøg af ergo i næste uge kun efter 17
mrd ventetid og hun var helt og total afvisende over for at jeg kunne
få nogen hjælp men hun ville da godt komme og høre på hvad jeg har at
sige.

Knus Henriette.

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 02-03-09 18:39

Hejsa...

HSLK wrote:
> Jeg er så "heldig" at jeg får besøg af ergo i næste uge kun efter 17 mrd
> ventetid og hun var helt og total afvisende over for at jeg kunne få
> nogen hjælp men hun ville da godt komme og høre på hvad jeg har at sige.

Det lyder, som det meget godt kunne være Århus Kommune, Områdekontor
Nord eller Midt. - Jeg har set adskillige sager vedr. både personlig
hjælp og hjælpemidler, hvor de ret og slet har nægtet at følge
Servicelovens paragraffer og henvist til, at det bestemte de helt selv.

Hvis hun skulle være afvisende og sige nej, så sørg for at få det
skriftligt. Sæt en svarfrist på 14 dage. Får du så en afvisning, så klag
videre - helt til tops. - Det er da ikke rimeligt, at en ganske alm.
terapeut står med sådanne afgørelser alene og kan skalte og valte med os
handicappede, som de finder det for godt! - Så giv ikke op, men kør den
så langt som overhovedet muligt - helt til ministeriet om nødvendigt. -
Og er du medlem af en handicaporganisation, så tag kontakt til dem og få
evt. en hjælpemiddel konsulent dérfra med til 'mødet'. - Det lægger
nogle gange en dæ,åper på pamperne...

For mit eget vedkommende drejer det sig om specialoptik, som
områdekontoret hævder er ganske alm. std. optik, hvor der kun gives
tilskud efter Sygesikringens regler, mens der i min bevilling - og
ligeledes fra min optiker, - klart er gjort opmærksom på, at den
glastype _skal_ henregne under specialoptik. - Så nu ligger sagen hos
Ankestyrelsen, - så vi får se, hvad de kommer frem til...

- Underligt nok skriver ergoterapeuten i sin indstilling til
Ankestyrelsen, at "...Klienten har fået bevilget en CD afspiller, og det
anbefales derfor, at Ankestyrelsen stadfæster kommunens afgørelse..." -
Jeg har aldrig nogensinde fået bevilget andeet en en ombytning af en
kassettebåndoptager til en Daisy-afspiller, - der i sin tid blev
bevilget som læsebåndoptager til medlemmer af Dansk Blindesamfund. Den
maskine kan end ikke afspille en normal musik CD, - Jeg har prøvet.!

mvh. Erik Richard

Fra : HSLK

Dato : 10-03-09 12:53

Hejsa

jeg har bedt om at få alt på skrift.
Hun var ikke helt så afvisende idag nu må vi se.
Hun sagde at man ikke kunne søge en el scooter som et hjælpemiddel kun
som et forbrugsgode med en egen betaling på 50% kan det virkelig var
rigtigt ???

knus Henriette.

Fra : Andreas Falck

Dato : 10-03-09 13:03

HSLK skrev i

[ ... ]
> Hun sagde at man ikke kunne søge en el scooter som et hjælpemiddel kun
> som et forbrugsgode med en egen betaling på 50% kan det virkelig var
> rigtigt ???

Det har jeg aldrig hørt før.

Jeg kender da et par stykker der fået en elscooter helt uden egenbetaling.

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 10-03-09 14:30

HSLK <bankehytten@yahoo.dk> writes:

> Hun sagde at man ikke kunne søge en el scooter som et hjælpemiddel kun
> som et forbrugsgode med en egen betaling på 50% kan det virkelig var
> rigtigt ???

Det er desværre rigtigt. Der er lige kommet en principafgørelse, der
afgør at en elscooter ikke 100% er et hjælpemiddel, men et
forbrugsgode, fordi den også kan bruges til andet end at kompensere
for et handicap. Et af argumenterne er at der efterhånden sælges en
del elscootere i almindelig handel.

Du kan læse principafgørelsen her: http://ast.kommuneinformation.dk/PrincipAfgoerelser/Gamle/Aktive/C/2008/C-042-08.aspx?sw=c-42-08

Mvh Trine, der synes at det er helt hen i vejret!

Stor brugskunstforretning med fuldt sortiment i de søde Gjøltrolde

Fra : HSLK

Dato : 10-03-09 16:46

Trine Kornum Christiansen sendte dette med sin computer:

> [...]
>
> Mvh Trine, der synes at det er helt hen i vejret!

det er helt hen i vejret og også de henføre sig til den afgørelse når
jeg faktisk søgte allerede i 2007 de har bare forhalet sagen i 17 mrd

Så må jeg jo se om det er mulgit for mig at spæde til ellers må jeg jo
side her og glo >:|

Er der mon fonde man kan søge hjælp hos ???

knus Henriette.

Fra : cybs

Dato : 18-03-09 02:56

HSLK skrev:

> [...]

Trine Kornum Christiansen svarede:

Ja, det er en styg afgørelse! Den har også lige været oppe at vende i
folketinget, så jeg.

Men det, at noget regnes som et forbrugsgode, betyder nu ikke, at man
_altid_ skal betale 50% selv. Som der også står i afgørelsen:
"Hvis et forbrugsgode udelukkende fungerede som et hjælpemiddel, betalte
kommunen den fulde anskaffelsespris." Bemærk også, at de flere gange
henviser til "den ældre del af befolkningen".

Eksempler på ting hvor afgørelserne har rykket sig i tidens løb er
vaskemaskiner, opvaskemaskiner og computere - der er nu næsten altid
egenbetaling, fordi ankestyrelsen mener, at de fleste har, og man
alligevel ville ha anskaffet det før eller senere.... Men elscootere!

(snip)

HSLK skrev:

> Er der mon fonde man kan søge hjælp hos ???

Ja! Hvis du er medlem af Dansk Handicapforbund, så kig i bladet
Handicapnyt - der bliver de aktuelle fonde annonceret, på den tid af
året hvor de kan søges.

venligst

susanne

Fra : HSLK

Dato : 21-02-09 07:54

Hejsa

Så sker der endelig noget 16 mrd ventetid. Håber ikke de har fået
stress B-)
så må jeg se om de vil give mig nogen hjælp.

knus Henriette.