Virtual private network (VPN)
Fra : Bjarke Hansen

Dato : 22-07-01 18:41

Hej Netværks Nørder

Jeg kunne godt tænkte mig at prøve at oprette en VPN forbindelse. Men jeg er
ikke sikker på hvordan det virker..

Det er ved at blive lidt kedeligt med FTP servere

Jeg skal sammen med en anden, prøve at få oprette en visual netværks
forbindelse sammen, med min Windows XP, og hans Windows 2000.

Jeg kører ADSL og han ISDN.

Vi begge er koblet direkte til computeren. Uden NAT og proxy´er

Det skal laves sådan, at man kan gå ind direkte til computerens delte
mapper, til hver en tid..

Altså der skal kun være adgang til de mapper man vil dele. Ligesom en alm.
netværksforbindelse.

Skal man oprette en bruger konto til personen eller what,,,

Og ved i hvor funktionen ligger i XP?

Jeg kan finde en funktion til at connecte til arbejdet´,, via VPN. Men det
ser ik lige ud til at man kan oprette en adgang fra en anden pc...

Takker mange gange for jeres svar

Kontakt mig evt. på min ICQ,,

--
Med Venlig Hilsen
Bjarke Hansen

Fra : Buck

Dato : 23-07-01 07:24

jeg er osse ved at kigge på en VPN løsning men det vil jeg basere på en
separat Linux maskine i hver ende...

så jeg har ikke en færdig løsning til dig, men måske du kan få gavn af denne
faq:
http://kubarb.phsx.ukans.edu/~tbird/vpn/FAQ.html

--
/Buck

Fra : Martin_P

Dato : 23-07-01 12:27

Kære Bjarke Hansen

Dit ICQ nummer, samt en kopi af denne post er sendt til
piracy@microsoft.com

WinXP er da slet ikke kommet på gaden endnu )

Martin_P

Fra : Rohleder

Dato : 23-07-01 13:33

"Martin_P" <dsl6041XXX@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> Kære Bjarke Hansen
>
> Dit ICQ nummer, samt en kopi af denne post er sendt til
> piracy@microsoft.com
>
> WinXP er da slet ikke kommet på gaden endnu )
>
> Martin_P

Kan ikke se det sjove i det indlæg...

Fra : Martin_P

Dato : 23-07-01 12:41

no fun intended - hvorfor skulle det være sjovt?

WinXP på dette stadie vil være at betrage som piratkopieret software.

Hvorfor tror du at software er så dyrt? Det er sq da fordi de bruger
bunker af penge på at lave kopi-beskyttelse. Hvis det ikke var
nødvendigt, ville tingene være betragteligt billigere.

Fra : Kim Greve

Dato : 23-07-01 13:07

"Martin_P" <dsl6041XXX@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse news:f73oltks00r29mc63d080ma86g1le17app@4ax.com...
> [...]
> bunker af penge på at lave kopi-beskyttelse. Hvis det ikke var
> nødvendigt, ville tingene være betragteligt billigere.

Sludder.

De sidste mange år, har diverse software pakker ikke været kopibeskyttet, fordi det ikke kan betale sig at bruge penge på det, fordi der ikke går ret lang tid før beskyttelsen er knækket.

Flere firmaer er nu igen begyndt at kopibeskytte, men tag f.eks. Win XP, dens kopibeskyttelse blev knækket da beta 1 blev tilgængelig.

Og alt den beskyttelse og registerings politik skaber problemer for kunderne.

Tag f.eks. den nye Office XP og dens aktiverings haløj, den skaber også problemer, du kan læse her:
http://www.zdnet.com/anchordesk/stories/story/0,10738,2779746,00.html

Min holdning er, at hvis de forskellige software producenter satte deres priser gevaldigt ned, så ville der også være flere der var villige til at betale, tag f.eks. en Office pakke, jeg vil "næsten" æde min gamle hat på at det kun er 1 ud af 10 pakker der er købt, resten er piratkopier.

Men dermed skal det også være sagt at man aldrig kommer piratkopieringen til livs, uanset hvor meget priserne sættes ned, men der vil til gengæld være flere der køber, og de vil på længere sigt sansynligvis også opgardere.

----
Kim Greve.

Fra : Martin_P

Dato : 23-07-01 13:29

On Mon, 23 Jul 2001 14:07:28 +0200, "Kim Greve"
<i_dont_want@private.emails> wrote:

>Sludder.
Hvorfor sludder? er det ikke den pointe du selv skriver længere nede
på siden?

>De sidste mange år, har diverse software pakker ikke været kopibeskyttet, fordi det ikke kan betale sig at bruge penge på det, fordi der ikke går ret lang tid før beskyttelsen er knækket.
Ævl. Men mange firmaer har valgt ikke at bruge millioner af penge til
at lave en ordentlig kopibeskyttelse, for så ville produktet blive for
dyrt - og dermed var der ingen der ville købe dem

>Flere firmaer er nu igen begyndt at kopibeskytte, men tag f.eks. Win XP, dens kopibeskyttelse blev knækket da beta 1 blev tilgængelig.
Er du radikal? har du svært ved at bestemme dig? Først siger du at
mange firmaer ikke vil kopibeskytte, men det modsiger du her?

Korrekt at WinXP's kopibeskyttelse blev knækket - men gør det det mere
rigtigt at kopiere det? nej, vel.

>Og alt den beskyttelse og registerings politik skaber problemer for kunderne.
Hvilke problemer har du nogensinde haft med et produkt som du har købt
og betalt for? Jeg har aldrig haft nogle problemer.

>Tag f.eks. den nye Office XP og dens aktiverings haløj, den skaber også problemer, du kan læse her:
>http://www.zdnet.com/anchordesk/stories/story/0,10738,2779746,00.html
Det er derfor det hedder en BETA!!!!

>Min holdning er, at hvis de forskellige software producenter satte deres priser gevaldigt ned, så ville der også være flere der var villige til at betale, tag f.eks. en Office pakke, jeg vil "næsten" æde min gamle hat på at det kun er 1 ud af 10 pakker der er købt, resten er piratkopier.
Så tag lige et kig ind på BSA's hjemmeside. der står bl.a. at Danmark
kommer ind på en 2. plads i verden over de lande som bruger MINDST
piratsoftware.

>Men dermed skal det også være sagt at man aldrig kommer piratkopieringen til livs, uanset hvor meget priserne sættes ned, men der vil til gengæld være flere der køber, og de vil på længere sigt sansynligvis også opgardere.
Du er bare fuld af modsigelser, hvad??

Martin_P

Fra : Kim Greve

Dato : 23-07-01 14:01

"Martin_P" <dsl6041XXX@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse news:0s5oltkn8lkreqv1gipffokasa932s1av7@4ax.com...

> Hvorfor sludder? er det ikke den pointe du selv skriver længere nede
> på siden?

Jeg skriver sludder fordi du siger at "software er så dyrt, fordi der bruges mange penge på kopibeskyttelse"

> [...]
> Er du radikal? har du svært ved at bestemme dig? Først siger du at
> mange firmaer ikke vil kopibeskytte, men det modsiger du her?

Om jeg er radikal?, nææææ, men hvad er det ved teksten: "Flere firmaer er nu igen begyndt at kopibeskytte" som du ikke forstår?

> Korrekt at WinXP's kopibeskyttelse blev knækket - men gør det det mere
> rigtigt at kopiere det? nej, vel.

Har jeg da påstået det?

> Hvilke problemer har du nogensinde haft med et produkt som du har købt
> og betalt for? Jeg har aldrig haft nogle problemer.

Jeg har heller ikke haft problemer, men nu er man begyndt på at programmer skal aktiveres

> Det er derfor det hedder en BETA!!!!

Jeg kunne ikke lige finde ordet BETA på denne side.

> Så tag lige et kig ind på BSA's hjemmeside. der står bl.a. at Danmark
> kommer ind på en 2. plads i verden over de lande som bruger MINDST
> piratsoftware.

Jeg snakker piratkopiering generelt, ikke et specielt land.

> Du er bare fuld af modsigelser, hvad??

tsk, sk, tsk... undlader at kommentere det, det kan vist ikke betale sig

SLUT her fra vedr. denne tråd.

----
Kim Greve

Fra : Martin_P

Dato : 23-07-01 14:12

>SLUT her fra vedr. denne tråd.
>

>----
>Kim Greve

Det er også det nemmeste, ikke?

Jeg tror sq du er radikal...

Martin_P(som ikke vil kommentere yderligere, hvis Hr. Kim Greve ikke
vil læse/kommentere)

Fra : Rune Klausen

Dato : 24-07-01 09:55

"Martin_P" <dsl6041XXX@vip.cybercity.dk> wrote in message

> Det er derfor det hedder en BETA!!!!

WinXP er måske ikke en BETA, og meningen med BETA'er ikke at de er gratis,
og der for har en udløbs periode, på 60 dage, eller noget i den retning ?

Du synes måske det er i orden at M$ tager flere hundrede kroner for et beta
OS, som sikkert er fyldt med fejl ? (M$ har altid en million fejl i deres
OS' men ikke destro mindre, så er man nødt til at bruge dem)

-Rune

Fra : Martin_P

Dato : 23-07-01 13:32

> [...]
>
>Men dermed skal det også være sagt at man aldrig kommer piratkopieringen til livs, uanset hvor meget priserne sættes ned, men der vil til gengæld være flere der køber, og de vil på længere sigt sansynligvis også opgardere.

Jeg har sparet dig for besværet:
http://www.bsa.org/denmark/press/newsreleases//2001-05-22.601.phtml

Der står bl.a.(Hvis du gider/kan læse det) at det er hvert 4 program
som er kopieret(=25%). Så dine 1 ud af 10 kan du jo gøre med hvad du
vil - og velbekomme dig. Husk nu saltet til hatten...

Martin_P

Fra : RaYmAn

Dato : 23-07-01 15:01

> Dit ICQ nummer, samt en kopi af denne post er sendt til
> piracy@microsoft.com
>
> WinXP er da slet ikke kommet på gaden endnu )
>
> Martin_P
Jeg kan kun sige en ting...Har du nogensinde hørt om beta-testere?
Guess not...
Jo, piratkopiering er forkert...men jeg fatter stadigvæk ikke folk der er
sådan.. "Åhh, jeg er så god! jeg tror jeg melder en tilfældig person der har
Windows XP fordi det har jeg ikke og så må han heller ikke have det"
det er da noget bavl..
Desuden hører det slet ikke hjemme at overhovedet nævne det her...
Dit svar er 100% offtopic....
Få dig et liv! (Og ja...jeg er ret så ligeglad om du synes mit svar er
latterligt...det er det...men jeg fatter stadigvæk ikke dit _pis_!)
Med "Venlig" Hilsen Jens Andersen (Der rent faktisk kører med en original
lovlig Windows 2000 og har mulighed for at prøve Windows XP gennem hans
arbejde lovligt!)

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 23-07-01 15:03

> [...]
>
> Dit ICQ nummer, samt en kopi af denne post er sendt til
> piracy@microsoft.com
>
> WinXP er da slet ikke kommet på gaden endnu )

Nårr du er da nok Politimand var??

Og jo,,, der er kommet en Preview version på gaden,,

Hvad er dit mål?

Desuden er det da skik at man kan snakke frit på Usenet,,, uden sådan
personer som dig blander sig i OT emner.

Fra : Jakob Wolffhechel

Dato : 23-07-01 15:15

> [...]
>
> Dit ICQ nummer, samt en kopi af denne post er sendt til
> piracy@microsoft.com
>
> WinXP er da slet ikke kommet på gaden endnu )

jeg regner med at dette er en joke. jeg synes nu ikke, den er særligt sjov,
jeg mener som en anden, der har svaret tidligere, at vi burde være fri for
folk som dig i grupperne. dette er en hjælpegruppe, der omhandler netværk.
du er 100% offtopic.

/jakob

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 23-07-01 15:25

"Jakob Wolffhechel" <themuss@it.removethis.dk> wrote in message

> [...]
> folk som dig i grupperne. dette er en hjælpegruppe, der omhandler netværk.

Ja, og hvad skal jeg gøre med ham,,? Da han foretager sig uheldige
handlinger på baggrund af oplysnigner han slet ikke har adgang til.
Er det ikke injourier, eller hvordan det staves?

Fra : Jens B.

Dato : 23-07-01 15:46

INJURIER - sig efter mig: INJURIER

Jens B.

[klip]

Fra : Christian Mygind

Dato : 23-07-01 15:51

> Er det ikke injourier, eller hvordan det staves?

Nej det er det faktisk ikke [& uden o BTW] - der er nok nærmere tale om en
kedelig kombination af begreberne "narrøv" & "sommerferie". Nogle af disse
tager til stranden medbringende en ghettoblaster loaded med Lars Lilholt,
andre flytter rundt jord frem & tilbage i haven og andre igen dummer sig på
Usenet. Mon ikke der lyder et par *plonk*s rundt omkring?

/Chr

Fra : Jakob Wolffhechel

Dato : 23-07-01 20:58

> [...]
> handlinger på baggrund af oplysnigner han slet ikke har adgang til.
> Er det ikke injourier, eller hvordan det staves?

for så vidt jeg ved, er windows xp i beta....

hvilken forbindelse har du hos tdc.... jeg kan se, du sidder på adsl, men er
det en opkaldsforbindelse... altså ne1 (tror jeg nok) eller har du fast ip?

jeg tror nu heller ikke tdc vil udlevere brugeroplysninger på den meget
tynde bevisførelse, der har været i denne sag.

og sige, ha nar sendt dit icq nummer med.. come on... du skal forøvrigt bare
sætte icq til KUN at tillade andre at adde dig til deres liste, hvis du
auther dem, så tror jeg, de får svært ved at retsforfølge dig. så er
oplysningerne om dig nemlig ulovligt indhentet og ubrugelige i en retssag.
så vidt jeg ved....

fut den til noget jura....

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 23-07-01 21:23

>så vidt jeg ved, er windows xp i beta....

Jep

> hvilken forbindelse har du hos tdc.... jeg kan se, du sidder på adsl, men
er
> det en opkaldsforbindelse... altså ne1 (tror jeg nok) eller har du fast
ip?

Nej ingen fast IP

> jeg tror nu heller ikke tdc vil udlevere brugeroplysninger på den meget
> tynde bevisførelse, der har været i denne sag.

Tjaa,, det tager da ik 2 minutter at finde hvor jeg bor....

> [...]
> auther dem, så tror jeg, de får svært ved at retsforfølge dig. så er
> oplysningerne om dig nemlig ulovligt indhentet og ubrugelige i en retssag.

Du kan stadig se mine email adresser, samt telefonnummer mm...

Jeg stoler nu på folk,, og gider da ikke gemme mig ned bag en busk,, bare
fordi Martin_P skal komme og blande sig...

Desuden tror jeg at Martin_P er missundelig,,, han har selv skrevet i
usenet... "Martin_P(Som glæder sig til XP)
" så siger jeg til martin,,, Køb din beta udgave i Danmark for 54,5 kr. tror
jeg det er inkl. Porto.

Den virker fremragende... og jeg køber såmen også Windows Xp når den komme
ud.. Det er det bedste styresystem til dato..

Fra : Jens

Dato : 23-07-01 22:42

> [...]
>
> Dit ICQ nummer, samt en kopi af denne post er sendt til
> piracy@microsoft.com
>
> WinXP er da slet ikke kommet på gaden endnu )

Så er du da en padde hvis du har gjort det kloge åge!!!

Jeg har f.eks. en fuldt lovlig kopi af Windows XP som jeg har fået foræret
af Microsoft. Det er en beta RC 1 (Release Candidate 1).
I daglig tale kalder jeg den Windows XP og altså ikke beta af Windows XP.

Jens

Fra : Jens

Dato : 23-07-01 22:52

> Hej Netværks Nørder
>

> Jeg kunne godt tænkte mig at prøve at oprette en VPN forbindelse. Men jeg
er
> ikke sikker på hvordan det virker..

Det virker fint når det kører.........

> Det er ved at blive lidt kedeligt med FTP servere

Ja, hvis man bare sidder dagen lang og kigger på den

> Jeg skal sammen med en anden, prøve at få oprette en visual netværks
> forbindelse sammen, med min Windows XP, og hans Windows 2000.

Jeg så mene at den ene ihvertfald skal være en serverversion af
styresystemet, eller har i ikke muligheden (Her tænker jeg på PPTP og RAS)

> Jeg kører ADSL og han ISDN.

Så er det vist smartest at du er server!

> [...]
> mapper, til hver en tid..
>
> Altså der skal kun være adgang til de mapper man vil dele. Ligesom en alm.

Umiddelbart ingen problemer. Man giver bare tilladelse til noget og ikke til
andet. Delte mapper kan også fint ses!

> Skal man oprette en bruger konto til personen eller what,,,

Installere RAS og PPTP på serveren.

> Og ved i hvor funktionen ligger i XP?

Så godt kender jeg ikke XP endnu!

> Jeg kan finde en funktion til at connecte til arbejdet´,, via VPN. Men det
> ser ik lige ud til at man kan oprette en adgang fra en anden pc...

Nej, det kræver nok en server i den anden ende......

> Takker mange gange for jeres svar

Selv tak, og jeg skal nok lade være med at true med at melde dig for noget
ulovligt som jeg ikke engang aner om du gør/foretager dig!

Jens