Lyd ud på MacBook
Fra : Per Rønne

Dato : 10-09-08 18:06

Jeg har det problem at min MacBook ikke 'vil' sende lyd ud, hverken
gennem den indbyggede højttaler, eller det højttalersæt der er sat på
dock'en.

Det forholder sig dog sådan at den giver lyd ud, når den bootes, og det
forholder sig også sådan, at lige efter at jeg i morges reinstallerede
hele systemet [med reformattering af harddiskens hovedpartition; den
anden bruges af Boot Camp], så kom lyden korrekt ud gennem højttalerne.

Men på et tidspunkt er den gået tabt igen. I Lyd-panelet kan jeg se at
selve lyden er 'greyed out'.

Sætter jeg så et par små usb-højttalere på virker det pludselig uden
problemer, gennem disse højttalere. Men altså ikke igennem dem der
skulle give lyd ud.

Jeg har ikke problemer med mine andre maskiner desangående ?

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 10-09-08 20:18

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Men på et tidspunkt er den gået tabt igen. I Lyd-panelet kan jeg se at
> selve lyden er 'greyed out'.

Jeg kan huske at ha' læst på nettet om en der havde samme problem. Han
opdagede, at der kom rødt lys ud af mini-jack stikket, hvilket vil sige
at Mac'en opførte sig som om der var et lys-leder kabel sat i stikket
hvilket førte til at den sendte lyden ud digitalt via denne forbindelse.
Men der var bare ikke noget kabel i!! Løsningen var som jeg husker den
enten at vedkommende gentagende gange koblede et sæt hovedtelefoner til
stikket (5-6 gange) eller... var det at vedkommende pustede ind i
mini-jack porten... !? Men problemet blev løst

--
Mvh Martin

Fra : Per Rønne

Dato : 10-09-08 20:57

Martin Bredthauer <spam@talentmedia.dk> wrote:

> [...]
> stikket (5-6 gange) eller... var det at vedkommende pustede ind i
> mini-jack porten... !? Men problemet blev løst

Jeg tror at jeg i morgen finder støvsugeren frem - og sætter den mod
hullet i dock'en. Og på selve maskinen.

Dit løsningsforslag minder mig om min boremaskine for et par uger siden.
I længere tid havde jeg ikke kunnet få boret ud af maskinen. Til sidst
henvendte jeg mig hos en værktøjshandler, som måtte bruge to særligt
godt papegøjetænger for at få det ud. Hans råd var at suge støvet ud med
netop en støvsuger, og derefter hælde nogle dråber olie ned i hullet.

Nu virker den som den skal. Jeg regner nu ikke med at skulle bruge olie
på MacBook'en ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Per Rønne

Dato : 11-09-08 08:19

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Jeg tror at jeg i morgen finder støvsugeren frem - og sætter den mod
> hullet i dock'en. Og på selve maskinen.

Det var så ikke det ;-(.

Men der må et eller andet sted være en softwarekonflikt.

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk