Nedarvning af fontstørrelse
Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 17-09-08 08:47

Jeg har lavet nogle skabeloner, og nu får jeg lige at vide,
at der er et problem med nedarvning af fontstørrelse i IE7,
mens det virker i IE6 og Firefox. Nogen der kan forklare,
hvad der sker?

Skabelonen ligger her:
http://kimludvigsen.dk/libris/kompozer/skabeloner/1-1-2-1/index.php

Der er angivet en font-size på 150% i boksen logo, men IE7
ændrer ikke størrelsen på h1 til 150%. Skulle den ikke det?

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Få dit tastatur til at lyde som en gammel skrivemaskine

Fra : Frank Damgaard

Dato : 17-09-08 12:03

Kim Ludvigsen skrev:
> [...]
>
> Der er angivet en font-size på 150% i boksen logo, men IE7 ændrer ikke
> størrelsen på h1 til 150%. Skulle den ikke det?

Har du prøvet med andet end H1, måske lave en speciel overskriftsklasse til
span i stedet for at mixe span og <h1>
jeg kunne mistænke at default for H1 i IE er en fixed fontstørrelse og relativ for FF,
og da du har den efter span vinder H1 i IE.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 17-09-08 12:16

Frank Damgaard skrev:

> Har du prøvet med andet end H1, måske lave en speciel overskriftsklasse til
> span i stedet for at mixe span og <h1>

Jeg er ikke med - der er ikke nogen span i logo-boksen.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Nem backup af Mozilla, Firefox og Thunderbird med MozBackup.

Fra : Frank Damgaard

Dato : 17-09-08 16:57

Kim Ludvigsen skrev:

> Jeg er ikke med - der er ikke nogen span i logo-boksen.

sorry jeg mente <div>'en

det du har fundet ud af er at <h1> øjensynlig som default
er forskellig i IE og FF
men du kunne lige så godt blot definere style på din <div> til overskriften/logo
eller definere en style på <h1>

Fra : Allan Vebel

Dato : 17-09-08 15:48

Kim Ludvigsen skrev:

> Der er angivet en font-size på 150% i boksen logo,
> men IE7 ændrer ikke størrelsen på h1 til 150%.

Prøv med

h1{
font-size:1.3em;
}

defineret efter .logo{}

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 17-09-08 16:07

Allan Vebel skrev:

> Prøv med
>
> h1{
> font-size:1.3em;
> }

Jeg har foreslået ham, der fandt fejlen, at bruge
nedenstående, fordi han dermed kan have en anden
h1-størrelse i de andre bokse. Og det virker helt fint i IE7:
..logo h1 {
font-size:150%;
}

Men jeg er som nævnt nysgerrig efter, hvorfor den
oprindelige kode ikke virker i IE7. Jeg har ikke så meget
styr på nedarvning, men så vidt jeg ved, så burde angivelsen
på .logo da blive bruge på elementer (h1, h2 ... p) i
logo-boksen?

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Beskyt dine data med stærk kryptering - velegnet til bærbare