Kan man referancer i koden til andre .txt ~
Fra : Patrick Alessi

Dato : 15-09-08 10:28

Har et ønske om at kunne redigere i min side uden at skulle gå
igennem alle html filer og copy paste et nyt menu punkt eller et
script some lightbox.

Eks:
<head src="head.txt>

<title>::: Patrick Alessi :::</title>

charset=iso-8859-1" />
Tricking | Video Editing | Fun" />
Alessi,animation,tricking,video editing" />
/>
<link rel="shortcut icon" href="images/favicon.ico" />
<link rel="stylesheet" type="text/css" href="style/style.css" />
</head>

Nu skal jeg så til at copy paste:
<script type="text/javascript" src="js/prototype.js"></script>
<script type="text/javascript"
src="js/scriptaculous.js?load=effects,builder"></script>
<script type="text/javascript" src="js/lightbox.js"></script>
<link rel="stylesheet" href="css\lightbox.css" type="text/css"
media="screen" />

Ind i denne header på alle dokumenter hvilket er skide
besværligt. Er det muligt at lave headeren som et eksternt
dokument så jeg kun behøver at redigere et enkelt dokument for at
ændringerne træder i kraft på alle underordnede sider?

Kunne fx se således ud:
<head>
<reference href="head.txt" />
</head>

Det samme gælder menuen.
Er det muligt og hvordan?

-Patrick Alessi

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 15-09-08 10:32

Patrick Alessi skrev:
> Har et ønske om at kunne redigere i min side uden at skulle gå
> igennem alle html filer og copy paste et nyt menu punkt eller et
> script some lightbox.

Det kan gøres med ssi, php, asp eller lignende - afhængig af
hvad dit webhotel tilbyder. Du kan starte med at læse på
nedennævnte side, så får du en ide om, hvordan det gøres.
Forskellen mellem de forskellige teknologier er ikke så stor.

http://www.html.dk/tutorials/ssi

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Ryd op i dine foretrukne bogmærker med AM-DeadLink.