Er frames in eller yt?
Fra : Jens R. rasmussen

Dato : 14-09-08 21:02

Jeg er absolut nybegynder og har læst diverse gode artikler.
Mange af disse fortæller tilbage i 2005 at Frames er på vej ud og
at man istedet bør bruge fx SSI.

Nu har jeg lavet min første hjemmeside med frames og den virker
efter hensigten - men jeg spekulerer på om jeg bør droppe de 2
frames og i stedet lave en menu.inc, som indkluderes på mine ca.
8 sider. Det er i hvert tilfælde hvad de tidligere artikler
foreslår.

Men er frames yt? Thi nu i 2008 accepteres de da stadigvæk,
valideringen er Ok og selv på mobiltelefoner kan jeg få et fint
billede - så har udviklen vendt så frames alligevel ikke mere er
på vej ud - eller betyder "på vej" blot at der kan gå mange år
endnu?
mvh Jens R. Rasmussen

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 14-09-08 21:09

Jens R. rasmussen skrev:

> Jeg er absolut nybegynder og har læst diverse gode artikler.
> Mange af disse fortæller tilbage i 2005 at Frames er på vej ud og
> at man istedet bør bruge fx SSI.

Frames var på vej ud længe før det.

> Nu har jeg lavet min første hjemmeside med frames og den virker
> efter hensigten -

Måske.

> Men er frames yt? Thi nu i 2008 accepteres de da stadigvæk,

De accepteres hvis man bruger en forældet doctype. De hører ikke
hjemme i stricte doctyper.

Her kan du læse om hvilke problemer der er med frames:

   http://html-faq.dk/2009.asp

--
Bertel

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 14-09-08 21:16

Jens R. rasmussen skrev:
> Jeg er absolut nybegynder og har læst diverse gode artikler.
> Mange af disse fortæller tilbage i 2005 at Frames er på vej ud og
> at man istedet bør bruge fx SSI.

Og det gælder endnu mere i dag. Søgetjenesterne står i dag
typisk for over 80 procent af trafikken til en hjemmeside -
se nedenfor.

> Nu har jeg lavet min første hjemmeside med frames og den virker
> efter hensigten

Er du sikker på det? Hvad sker der, hvis en besøgende kommer
ind på hoved-rammen via en søgetjeneste?

Kan dine besøgende bogmærke en underside?

Er du opmærksom på, at søgetjenesterne indekserer din
menu-ramme og din hovedramme som to forskellige sider,
hvorfor du risikerer, at siden rangerer lavere end den
ellers ville have gjort?

Helt klart ja.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Få hjælp til at fjerne spyware og undgå at få mere af