Hvordan viser jeg RSS på min hjemmeside
Fra : Jesper Schultz

Dato : 08-09-08 11:48

Hejsa,

Jeg kunne godt tænke mig at vise RSS fra andre sites på min
hjemmeside. Jeg har fundet noget reklamebaseret, men det er for
langsomt og for dårligt.

Det som jeg efterlyser kan bl.a. ses her:

http://svogerslev-bk.dk/

Nede i venstre side er der importeret RSS fra bold.dk. Og det som
jeg bedst kan li' er at det er super "simpelt" - der er ikke
noget med billeder, overskrift, teaser m.v. det er kun
overskriften, færdig bum.

Men hvordan laver jeg dette selv?

Jeg så helst en HTML eller javasctript-løsning. Alternativt en
PHP-løsning.

Jeg behøver ikke at få det serveret, men bare links til nogle
guides ville være fint. Jeg har ledt og ledt, men endnu ikke
fundet det rigtige. Kan nogle komme med et par stikort til
søgninger, eller en løsning, så ville jeg blive meget glad.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Kim Schmidt Wind

Dato : 08-09-08 12:54

Jesper Schultz wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
> fundet det rigtige. Kan nogle komme med et par stikort til
> søgninger, eller en løsning, så ville jeg blive meget glad.

Det er lavet med javascrpit koden er her.

<SCRIPT
src="http://www.bold.dk/nyt/avis.php?nn=5&key=SAS&lo=1&w
i=1&amp;tf=1" type=text/javascript></SCRIPT>.

taget direkte fra siden skulle jeg lave det så skulle script stå med
småt.

Kim

Fra : Jesper Schultz

Dato : 08-09-08 14:32

> Det er lavet med javascrpit koden er her.
>
> <SCRIPT
> src="http://www.bold.dk/nyt/avis.php?nn=5&key=SAS&lo=1&w
> i=1&tf=1" type=text/javascript></SCRIPT>.

Hej Kim,

Tak for respons.

Jeg har lige testet scriptet, og det virker også på min side. Men jeg
var mere ude efter en generel løsning, så man kunne importere alle
feeds. Noget i stil med nedenstående.

http://www.rss-info.com/en_rssinclude-simple.html

Ovenstående link har dog ikke alle de muligheder jeg ønsker. F.eks.
vil jeg kun se overskrifter og intet andet.

Jeg er på jagt efter en generator som ovenstående (vil gerne betale
10-20$) eller evt. få noget kode, hvor man blot skal udskifte selve
referencen til RSS-filen