Tekst placering og billed float - CSS
Fra : Birgit Holme

Dato : 06-09-08 16:36

http://www.activeintampa.com/groupskates/thursday.php

Jeg kan ikke få min toptekst "Active in Tampa - all about
skating" til at stå midt på billedet (top-background), hvad gør
jeg galt? Teksten skal være centreret både den ene og anden vej
og være "fri" af rammens overkant.

Dernæst kan jeg ikke få mit Squiggy billede til at floate.
Jeg vil have det på samme linje som "search" boksen. Kan godt få
det til at virke ved at indsætte jublende mange <br> men det er
jo lidt at gå baglæns...

Er der nogen der har nogle gode ideer inden jeg får revet alt mit
hår ud...

Takker/Birgit

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Allan Vebel

Dato : 06-09-08 20:22

Birgit Holme skrev:

> http://www.activeintampa.com/groupskates/thursday.php
>
> Jeg kan ikke få min toptekst "Active in Tampa - all about
> skating" til at stå midt på billedet

Det er fordi du har brugt <span> til formålet - det er et
inline-element. Her brude du have brugt en <h1>.

Her og nu kan det rettes ved at indføre

..toptxt {
padding-top:30px;
display:block;
}

men prøv at lege lidt med <h1>!

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Birgit Holme

Dato : 06-09-08 20:56

Perfect!! Takker.

Det er helt bevist at jeg ikke har "titlen" til at være h1.
Såvidt som jeg har forstået så bruger diverse søgemaskiner h1 til
at kategorisere sider etc.

Hvis det er korrekt forstået så vil jeg hellere have de enkelte
siders overskift til at være h1 og dermed få flere søge-punkter.

Det jeg manglede var "block", men som sagt det virker - pyhh det
var ligefør jeg blev skallet...

/Birgit