Søgefunktion på hjemmeside
Fra : Betina

Dato : 05-09-08 08:25

Hej allesammen,

Hvad skal der til, for at have en søgefunktion på ens hjemmeside?

Brugeren skal have mulighed for, at søge på alle siderne på hele
sitet. Er det nemt nok, eller skal jeg kaste mig over et
cms-system?

Betina

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 05-09-08 10:15

Betina skrev:

> Hvad skal der til, for at have en søgefunktion på ens hjemmeside?

Man har lov at bruge googles søgemaskine på sin hjemmeside. Hvis
man laver det nemt, bliver resultaterne vist i Googles opsætning.
Man kan dog også kode sig til en opsætning man selv bestemmer,
men det har jeg ikke prøvet.

--
Bertel

Fra : Birgit Holme

Dato : 05-09-08 16:04

Du kan også bede google optage din side - i stedet for at vente på
de "kommer forbi" ingen garanti.. http://www.google.com/addurl/

Her kan du læse om hvordan du laver en søgemaskine.
http://www.google.com/coop/cse/

/Birgit

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 06-09-08 21:50

Betina wrote:
> Hej allesammen,
>
> Hvad skal der til, for at have en søgefunktion på ens hjemmeside?

Du kunne også prøve freefind.com - http://www.freefind.com/. Oprettelse af
konto og etablering af resultatside i eget design er beskrevet her:

http://hjemmesideskolen.dk/scripts/search.asp

Erik Ginnerskov

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 07-09-08 08:52

"Erik Ginnerskov" <erik.ginnerskov@live.dk> skrev

> Du kunne også prøve freefind.com - http://www.freefind.com/. Oprettelse af
> konto og etablering af resultatside i eget design er beskrevet her:

Den har dog nogle begrænsninger i hvor meget af éns side den vil indeksere.
Dog er det nok ikke noget problem for de fleste. Jeg har dog ramt grænsen.

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 07-09-08 21:21

Philip Nunnegaard wrote:

> Den har dog nogle begrænsninger i hvor meget af éns side den vil
> indeksere. Dog er det nok ikke noget problem for de fleste. Jeg har
> dog ramt grænsen.

Hvor ligger den grænse? Jeg ved ikke af at jeg trods ret mange sider skulle
have ramt den.

Erik Ginnerskov

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 07-09-08 22:19

"Erik Ginnerskov" <erik.ginnerskov@live.dk> skrev

> Hvor ligger den grænse? Jeg ved ikke af at jeg trods ret mange sider
> skulle have ramt den.

Umiddelbart ser det ud til at de kører med omkring 1200 sider, og at grænsen
er faldet fra uge til uge.

Ifølge dette link er grænsen variabel:
http://www.freefind.com/plans.html#free (No fixed limit)

Men faktum er, at den jeg for side jeg havde tilmeldt, fik mails med
ordlyden "Your site, http://www.hitsurf.dk/ , has been partly indexed".

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 07-09-08 22:53

Philip Nunnegaard wrote:

> Umiddelbart ser det ud til at de kører med omkring 1200 sider, og at
> grænsen er faldet fra uge til uge.

Ok, så varer det vel lidt inden jeg banker hovedet mod loftet. Jeg har under
det halve, så vidt jeg husker.

Erik Ginnerskov

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 07-09-08 23:42

"Erik Ginnerskov" <erik.ginnerskov@live.dk> skrev

> Ok, så varer det vel lidt inden jeg banker hovedet mod loftet. Jeg har
> under det halve, så vidt jeg husker.

Det var også derfor jeg skrev at det næppe var noget problem for flertallet.
På min side har jeg ugentlige hitlister for 25 år tilbage, så allerede her
når jeg loftet. Dertil kommer så det som brugerne har postet gennem de
sidste 6 år.

<offtopic>
Lige nu er forsiden vist et godt eksempel på, at jeg burde lære noget
regulære udtryk, så jeg kunne få skidtet til at validere, uanset hvad
brugerne måtte poste af ting og sager.
</offtopic>

Fra : Stig Johansen

Dato : 08-09-08 06:38

Erik Ginnerskov wrote:

> Ok, så varer det vel lidt inden jeg banker hovedet mod loftet. Jeg har
> under det halve, så vidt jeg husker.

Som jeg læser det, er der en faktuel(fast) grænse på 32MB, hvor sideantallet
dermed er variabelt.
<citat>
(sites limited to 32MB of HTML).
</citat>