Hjælp til at lave to kolonner.. Burde være~
Fra : Jacob A. Lund

Dato : 26-08-08 07:34

Hej,

Jeg har ikke beskæftiget mig med HTML og CSS programmering længe.
Men da jeg gerne vil have min egen hjemmeside, tænkte at jeg
ville lave det selv.
Det er gået fint indtil nu. Jeg er bare lige løbet i et dumt
problem.

Jeg kan simpelthen ikke få lavet 2 kolonner på en af mine sider,
hvor jeg også har en contact-form. Nogen der vil tage et kig på
det?

Siden: http://jalund.dk/kontaktreal.html
Style: http://jalund.dk/style.css

Med venlig hilsen
Jacob

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : jopa

Dato : 26-08-08 10:06

"Jacob A. Lund" <jacob@teamjiyo.com> skrev

> Jeg kan simpelthen ikke få lavet 2 kolonner på en af mine sider,
> hvor jeg også har en contact-form. Nogen der vil tage et kig på
> det?

Start forfra du har så mange fejl i koden at det er totalt uoverskueligt at
syne din kode.
http://validator.w3.org/check?verbose=1&uri=http%3A%2F%2Fjalund.dk%2Fkontaktreal.html

Prøv at kigge på kildekoden i denne testside hvor jeg har lavet 2 kolonner
http://cms.jp-web.dk/

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 26-08-08 12:44

Jacob A. Lund skrev:
> [...]
> ville lave det selv.
> Det er gået fint indtil nu. Jeg er bare lige løbet i et dumt

Som John mere end antyder er det ikke gået
så fint som du selv tror. Der er rigtig
mange helt grundlæggende ting galt med
din hjemmeside, som ikke har en dyt med
din formular at gøre.

Start forfra med at læse denne artikel:
http://webdesign101.dk/layout/

Jørgen Farum Jensen
http://webdesign101.dk

Fra : Jacob A. Lund

Dato : 26-08-08 13:31

Haha, I har jo så meget ret! Det havde jeg slet ikke set. Jeg havde
startet med en skabelon, som jeg fandt på one.com's hjemmeside. Det
var åbenbart en rigtig dårlig idé.

Well - det gør ondt, når der nu efterhånden ligger et par timer i det.
Men der er vel ikke andet for end at smide det hele i papirkurven, og
begynde forfra.

Tak for jeres tid!

Fra : jopa

Dato : 26-08-08 13:57

"Jacob A. Lund" <jacob@teamjiyo.com> skrev

> Men der er vel ikke andet for end at smide det hele i papirkurven, og
> begynde forfra.

Rent grafiskt så det da lovende ud

Prøv at downloade et design fra Jørgens side og så arbejd ud fra det.

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 26-08-08 22:07

jopa wrote:

> Rent grafiskt så det da lovende ud
>
> Prøv at downloade et design fra Jørgens side og så arbejd ud fra det.

Og gør så dig selv den tjeneste at bruge FF som monitor, når du udvikler
næste version af siden. Den nuværende ser helt håbløs ud i andet end IE. IE
er alt for tilgivende med hensyn til kodefejl.

Erik Ginnerskov