Reverse DNS eller alternativ.
Fra : Ulrik Lunddahl

Dato : 22-07-01 12:54

Hej Alle!

Jeg er ved at udvikle en database over nogen servere, det er meningen at man
skal kunne søge i databasen.

Mine rådata er serverenes IP adresse, jeg kan så forespørge serverene om en
række parameter og gemme dem i databasen, derved kan søgningen give mening.

Sagen er at der er over 100.000 servere, og at spørge dem er ikke om deres
parametre er ikke så stor en belastning som jeg havde forventet, derimod er
det et kæmpe problem at lave reverse DNS på serverene, det tager simpelthen
alt for lang tid, selv om jeg har udviklet en reverse DNS cache lokalt, da
der kommer over 1000 nye servere til hver dag.

Faktisk er det ikke nødvendigt at lave reverse DNS på alle serverene for at
søgningerne skal give mening, det ville være nok at vide om de var placeret
i USA, Europa, Asien.

Jeg tænker her på om man ud fra IP adressen kan se ca. hvor serveren er
placeret i verden ?

Jeg har kikket på følgende:

http://rfc.net/rfc1466.html
http://www.iana.com/assignments/ipv4-address-space

- og det giver lidt mening, men jeg ved jo ikke om det holder i praksis,
måske nogen kan hjælpe mig lidt her ?

--
Med Venlig Hilsen

Ulrik Lunddahl - nospam037@lunddahl.dk
My heroes: Heddy Lamar & George Antheil

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 07-08-01 06:25

On Sun, 22 Jul 2001 13:54:25 +0200, "Ulrik Lunddahl"
<nospam037@lunddahl.dk> wrote:

> Faktisk er det ikke nødvendigt at lave reverse DNS på alle serverene for at
> søgningerne skal give mening, det ville være nok at vide om de var placeret
> i USA, Europa, Asien.

Der er ingen rigtig god måde at finde ud af det på.

Domæne-navnet siger ikke nødvendigvis noget om hvor serveren står
(Et .dk-domæne kan nemt være hostet i USA, ligesom et .com kan
være hvor som helst). IP-adressen gør det heller ikke (De uddeles
godt nok regionalt, men det siger ikke nødvendigvis noget om,
hvor de er i brug). Der er DNS-records til at angive koordinater,
men de er ikke særlig udbredt.

Hvad er det for et problem, du søger at løse?

-A
FAQ : http://www.net-faq.dk/