Target validering
Fra : Martin Ploug

Dato : 20-08-08 17:26

Hej

Er det rigtigt, at det ikke er muligt, at få target til at validere
med HTML 4.01 strict ?

Jeg bruger lige nu følgende doctype:
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01//EN"
"http://www.w3.org/TR/html4/strict.dtd">

Valideringen fejler på <a href=http://www.minside.dk
target="_blank">minside.dk</a>.<br>

På forhånd tak.

Mvh. Martin

Fra : Martin Ploug

Dato : 20-08-08 17:29

"Martin Ploug" <mploug@pc.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> med HTML 4.01 strict ?
>
> Jeg bruger lige nu følgende doctype:
> <!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01//EN"

Ok, bare glem det, jeg fandt lige dette:
http://www.webdeveloper.com/forum/archive/index.php/t-268.html

Target bruges ikke med strict.

/Martin

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 20-08-08 17:40

"Martin Ploug" <mploug@pc.dk> skrev

> Target bruges ikke med strict.

Nemlig. Og det er der en grund til.
http://html-faq.dk/1017.asp

Fra : Martin Ploug

Dato : 20-08-08 18:37

"Philip Nunnegaard" <nunnenospam@hitsurf.dk> skrev i meddelelsen
> "Martin Ploug" <mploug@pc.dk> skrev
>
> Nemlig. Og det er der en grund til.
> http://html-faq.dk/1017.asp

Hej Philip

Tak for henvisningen til den fine artikel.
Jeg vil prøve at undgå target fremover

Mvh. Martin

Fra : Sune Storgaard

Dato : 20-08-08 19:43

"Martin Ploug" <mploug@pc.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg vil prøve at undgå target fremover

Der findes mange gode grunde til at undgå at bestemme over target, men der
findes også gode grunde til at gøre , til det formål kan du bruge:
<a onclick="window.open(this.href,'_blank');return false;"
href="http://www.meatspin.com"> whatever</a>

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 20-08-08 20:36

Sune Storgaard skrev:
> "Martin Ploug" <mploug@pc.dk> skrev i en meddelelse
>
> Der findes mange gode grunde til at undgå at bestemme over target, men der
> findes også gode grunde til at gøre ,

Lad os høre én

Jørgen Farum Jensen
http://webdesign101.dk

Fra : Jørn Andersen

Dato : 22-08-08 02:40

On Wed, 20 Aug 2008 21:35:38 +0200, Jørgen Farum Jensen
<jfjenzen@yahoo.dk> wrote:

>Lad os høre én

Hvis man fx har en side, hvor man skriver SMS'er fra, som sendes til en
SMS-gateway med en FORM, så kommer der et svar fra gatawey'en, som er
form'ens action-url.
Hvis man ikke sætter target, er man væk fra sin side og skal finde
tilbage til den.
Hvis man sætter target, kan man bare lukke svar-vinduet og skrive en ny
SMS.

Der kan sikkert findes lignende eksempler, hvor man sender en FORM til
et sted, man ikke selv har kontrol over.

Men det kræver altså en transitional DTD.

Mvh. Jørn

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Stig Johansen

Dato : 22-08-08 06:37

Jørn Andersen wrote:

> Der kan sikkert findes lignende eksempler, hvor man sender en FORM til
> et sted, man ikke selv har kontrol over.

Det kan også med fordel bruges hvor man faktisk har kontrol over 'stedet'.
Nu er det ikke så vigtigt med validering til interne systemer men....

Regnskabsrapportering til upper management f.eks.
Der vil man gerne have måneden, perioden, sidste års osv. til sammenligning.
Her er det ikke særlig smart at genbruge samme vindue.

En anden ting, men det er lidt teknisk, er et generelt SQL værktøj.
Her er det også en fordel at have SQL statementet stående sammen med
resultatet.

Links inde i artikler, f.eks. er min personlige præference også at de bliver
åbnet i et nyt vindue, da jeg (hvis det er interessant) klikker under
læsning, så den loader mens jeg læser videre.
Jo, selv min gamle Konqueror har kunnet åbne i nyt vindue/ny tab i _mange_
år med højreklik.

Men da det ikke er konsistent sker det tit at jeg klikker, bliver irriteret,
trykker back, højreklikker osv.

Dette skal ses som en brugeroplevelse på tværs af webbet, og ikke inden for
de enkelte sider.

Stig Johansen

Fra : Birger Sørensen

Dato : 20-08-08 21:53

Den 20-08-2008, skrev Martin Ploug:
> "Martin Ploug" <mploug@pc.dk> skrev i meddelelsen

> Ok, bare glem det, jeg fandt lige dette:
> [...]

target validerer med transitional/loose - ikke med strict.

Birger

Fra : Rune Jensen

Dato : 21-08-08 23:46

On 22 Aug., 03:40, Jørn Andersen <j...@jorna.dk> wrote:
> [...]

> tilbage til den.
> Hvis man sætter target, kan man bare lukke svar-vinduet og skrive en ny

Kan man ikke hente svaret ind i egen side med XMLHTTP-objectet
serverside?

MVH
Rune Jensen

Fra : Birger Sørensen

Dato : 22-08-08 09:31

Rune Jensen skrev den 22-08-2008:

> Kan man ikke hente svaret ind i egen side med XMLHTTP-objectet
> serverside?
>

> MVH
> Rune Jensen

Det må kunne lade sig gøre.
Det kan dog så ikke svare sig at bruge en form - dens indhold skal
sendes med AJAX, og altså indsamles og opsættes med script - og form's
functionalitet bliver ikke brugt.

Birger