css billede placering
Fra : jonas linderoth

Dato : 14-08-08 14:50

jeg kan ikke få billedet til at være helt ud til kanten her

www.jo.wep.dk/bund.htm

tak for hjælpen på forhånd

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : MooreHojer

Dato : 14-08-08 15:10

> jeg kan ikke få billedet til at være helt ud til kanten her
> www.jo.wep.dk/bund.htm

Hvilket af billederne skal ud til kanten? Billede2.gif eller Billede3.gif?

Derudover så prøv lige at tjekke siden i både FireFox og IE7.. langt fra
samme resultat....
Det skyldes sanssynligvis at din kode er mangelfuld (for at sige det mildt).
Prøv lige at smide html, head,body og de andre obligatoriske dele af
skelettet ind, så er der større sandsynlighed for at tingene opfører sig
"korrekt".

--
MooreHojer

Fra : jonas linderoth

Dato : 14-08-08 16:22

det er det øverste det er også kun en fremvisning den rigtige side er

www.jo.wep.dk

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 14-08-08 20:59

jonas linderoth skrev:
> det er det øverste det er også kun en fremvisning den rigtige side er
>
> www.jo.wep.dk

Det er jo ikke meget bedre. Valider
din side:
http://validator.w3.org

Problemet med billeder og andre
elementer, der ikke når helt ud i
kanten, skyldes som regel at man
har forsømt at nulstille margin
og padding for root-elementet:

html, body {
margin:0;
padding:0;
border:none;
}

Jørgen Farum Jensen
http://webdesign101.dk

Fra : Allan Vebel

Dato : 14-08-08 17:16

jonas linderoth skrev:

> jeg kan ikke få billedet til at være helt ud til kanten her
>
> www.jo.wep.dk/bund.htm

Sæt margin:0; på body i css-filen.

--
Allan Vebel