[CSS] Float inde i en float
Fra : Rigor Mortis

Dato : 06-08-08 20:21

Jeg har delt min side op i to floats og sat width til 70/30.

Det virker.

Så har jeg forsøgt at dele den store del (70'eren) op i to floats
i 50/50.

Det virker også.

Men så har jeg prøvet at dele den første float op i auto-width,
men skubbet dem til henholdsvis venstre og højre.

Det virker også i begge browsere.

Men når jeg gør dét, så virker float nummer 2 kun i Firefox. I IE
sker der ikke rigtig noget med den sidste opdeling.

Hvad er galt?

-- CSS der virker--
#spalte1 {
   float:left;
   width: 70%;
}
#spalte2 {
   float: left;
   width: 30%;
   }
#spalte3 {
   float:left;
   width: 50%;
}
#spalte4 {
   float:left;
   width: 50%;
   }
-- CSS der IKKE virker--
#spalte1 {
   float:left;
   width: auto;
}
#spalte2 {
   float:right;
   width: auto;
   }
#spalte3 {
   float:left;
   width: 50%;
}
#spalte4 {
   float:left;
   width: 50%;
   }

--
Janus

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 06-08-08 20:41

Rigor Mortis wrote:

> Men når jeg gør dét, så virker float nummer 2 kun i Firefox. I IE
> sker der ikke rigtig noget med den sidste opdeling.
>
> Hvad er galt?

Ikke til at sige, når vi ikke får lov til at se siden. Læg den online og kom
med et link.

At poste lidt kode her er ikke nok til at få hjælp, for ingen gider sidde og
prøve at rekonstruere dit problem. - vi sidder trods alt og bruger vores
sparsomme fritid på vederlagfrit at hjælpe andre.

Erik Ginnerskov