Klik igennem flash med transparent wmode?
Fra : Kenny

Dato : 05-08-08 18:08

Hej Gruppe,

Jeg håber det er den rigtige gruppe(?)

Er der nogen der har forstand på embedded flash i firefox? Jeg har
nemlig et problem med at man ikke kan klikke igennem et område med
gennemsigtig flash. Fx klik på et link. Jeg har læst mig frem til at
firefox ikke understøtter det. Og det virker da også fint i IE.

Men findes der evt et hack eller lign?

Mvh

Kenneth Felber

Fra : Allan Vebel

Dato : 05-08-08 23:27

Kenny skrev:

> Jeg håber det er den rigtige gruppe(?)

Der findes faktisk en flash-gruppe:

> et problem med at man ikke kan klikke igennem et
> område med gennemsigtig flash.

Send et link til siden med problemet - det er umuligt
at gætte sig til hvad du har gjort galt.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Kenny

Dato : 06-08-08 13:47

> Der findes faktisk en flash-gruppe:

Den virker ikke:(

Serveren svarer ikke...

Fra : Allan Vebel

Dato : 06-08-08 21:25

Kenny skrev:

> Den virker ikke:(

Du skal sikkert opdatere listen fra din news-udbyder.

> Serveren svarer ikke...

Prøv "dk.edb.internet.webdesign.flash" i Google
Groups.

Du glemte:

Fra : Kenny

Dato : 07-08-08 08:39

> Du glemte:

Ja. Det er fordi jeg har disablet det i FF, men jeg gør det lige om så
det kan ses.

http://www.sporturn.com/new -Det er menuen til venstre. Den er 998px
bred. Man skal kunne klikke igennem det usynlige område på links.

Koden til min flash er:

<object classid="clsid:D27cdb6e-ae6d-11cf-96b8-444553540000"
codebase="http://fpdownload.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab#version=8,0,0,0"
width="998" height="430" id="leftmenu" align="middle">
<param name="allowScriptAccess" value="sameDomain" />
<param name="movie" value="leftmenu.swf" /><param name="quality"
value="high" /><param name="wmode" value="transparent" /><param
name="bgcolor" value="#ffffff" /><embed src="leftmenu.swf"
quality="high" wmode="transparent" bgcolor="#ffffff" width="998"
height="430" name="leftmenu" align="middle"
allowScriptAccess="sameDomain" type="application/x-shockwave-flash"
pluginspage="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer" />
</object>

Jeg har forsøgt med at sætte <object> ind i en div som jeg gør meget
mindre (og via klik i flashen og javascript gør DIV'en større, det gav
dog et andet problem da flashen så skulle rezises til 100%x100% hvilket
ikke virkede) men flashen tvinger stadig diven til at være stor.

Fra : Kenny

Dato : 07-08-08 11:17

Allan Vebel skrev:

> Du skal sikkert opdatere listen fra din news-udbyder.

du havde ret:)