IE kunne ikke åbne internetstedet - handl
Fra : Martin

Dato : 05-08-08 17:09

Hej!

Sidder med et MEGET underligt problem
IE7 (og IETester) kommer frem med en "handlingen blev afbrudt" fejl og
når man trykker ok, så kommer man direkte til
"Internet Explorer kan ikke vise websiden" siden

Siden virker perfekt i Safari, opera og Firefox

Siden valider både html og css

Mit eneste bud på hvad der måske kan være galt, er den liiidt lange
areamap på nogle af felterne (fordi jeg brugte et magic wand program da
jeg ikke havde tålmodighed til selv at markerer) men kan det virkelig
være derfor?

http://aarhof.eu/newsgroup/html/dotpage/

PS
Ja, der er prøvet på IE7 fra 3 maskiner, og alle 3 melder fejl

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 05-08-08 20:27

Martin wrote:

> Sidder med et MEGET underligt problem
> IE7 (og IETester) kommer frem med en "handlingen blev afbrudt" fejl og
> når man trykker ok, så kommer man direkte til
> "Internet Explorer kan ikke vise websiden" siden

Hos mig kommer siden frem i både IE 6 og IE 7, men alt til højre for og
under hjulet kommer ikke med.

> Mit eneste bud på hvad der måske kan være galt, er den liiidt lange
> areamap på nogle af felterne

Mine iagttagelser kunne godt tyde på at du har ret.

> (fordi jeg brugte et magic wand program
> da jeg ikke havde tålmodighed til selv at markerer)

Der er godt nok en del felter, men de er ikke så komplicerede at det kan
forsvare den store mængde data defineret for hvert eneste felt. Felterne er
groft sagt trapezformede og 4 koordinater for hvert felt burde være alt
rigeligt. Jeg foreslår derfor at du begynder forfra og denne gang laver det
med håndkraft.

Erik Ginnerskov

Fra : Stig Johansen

Dato : 05-08-08 21:31

Erik Ginnerskov wrote:

> Mine iagttagelser kunne godt tyde på at du har ret.

Efter ca. 30 sekunders frysning kommer min Konqueror med fejl i
javascriptet:
http://gmap.scandesigns.dk/templates/javascript/interface.js

Det kunne måske være det der giver en 'handling afbrudt' i IE ?

Stig Johansen

Fra : Birger

Dato : 05-08-08 22:22

Stig Johansen wrote:

> [...]
> http://gmap.scandesigns.dk/templates/javascript/interface.js
>
> Det kunne måske være det der giver en 'handling afbrudt' i IE ?

Ahh, the blessings of framework...
Nogle kommentarer sat pænt op - efterfulgt af en linie bestående af 79190
karakterer.
I karakter 331 startes en streng, som - så vidt jeg lige kan se i
notepad++ - ikke afsluttes før karakter 79172.

Birger
--
http://bbsorensen.dk
http://varmeretter.dk - hverdagsmad. Sundt, nemt, hurtigt og billigt.

Fra : Stig Johansen

Dato : 06-08-08 06:09

Birger wrote:

> [...]
> I karakter 331 startes en streng, som - så vidt jeg lige kan se i
> notepad++ - ikke afsluttes før karakter 79172.

Det er mest den der 'Brain Fart' af selvopfunden pakkemekanisme, der ikke
rigtig virker i min Konqueror.

Jeg fatter nada af, når man snakker standarder, at man ikke bruger gzip, som
har været standard (RFC) siden 1996, men i stedet prøver på at opfinde
krudtet, den dybe tallerken osv.

Selv fra IE5 og opefter har 'en vis herre' implementeret gzip ud over kun
deflate.

Men det var kun et hint, det kan ligeså godt være Konqueror som fejl i
koden. Det er trods alt ikke lige til at forsøge at debugge obfuscatet
javascript.

Jeg har ikke selv nogen former for danske versioner, og ved derfor ikke hvad
'Handlingen afbrudt' skulle betyde - umiddelbart burde det betyde(synes
jeg) Martin selv, der trykker på 'cancel' eller lign.

Men Microsoft og fejlmeddelslser, jeg er selv stødt på disse eksempler:
"Error 0:"
"Error: An unexpected error occured"
"Error: A catastrofic error occured"

Sidstenævnte var rigtig sjov, for det var en ISAPI applikation, der i sagens
natur er stort set umulig at debugge. Det viste sig at være forkert
password til MS SQLServer - Tak Bill, hvorfor ikke skrive dét ?

Stig Johansen

Fra : Birger

Dato : 06-08-08 07:41

Stig Johansen wrote:

> [...]
> sagens natur er stort set umulig at debugge. Det viste sig at være
> forkert password til MS SQLServer - Tak Bill, hvorfor ikke skrive dét

Mener jeg har mødt "handlingen afbrudt" før, og at det er noget som er for
stort til at kunne håndteres - hvilket man godt kan forestille sig en streng
på 78510 karakterer i javascript (pakket eller krypteret elle ej) er - eller
en fejl, hvorfra ikke kan recoveres.
Og det er ikke nøsvendigvis brugeren der afbryder - det kan godt være Bill
selv...

Det er billigere at ansætte forfattere til fejlkoder, end programmører. Tænk
på, hvor svært det må være, at skulle blive ved at finde på intetsigende
forklaringer...
Hvis Windoze skrev, hvad der var galt, kunne nogen måske finde ud af at
reparere det. Nogen ville så måske opdage at al den her opdatering til
"næste generation", der koster mere HD-plads, mere RAM at arbejde med og
mere processor-kraft for at gøre det samme som forrige version, slet ikke er
nødvendig..

Birger

Fra : Martin

Dato : 06-08-08 14:49

Birger wrote:

> [...]
> mere processor-kraft for at gøre det samme som forrige version, slet ikke er

3 timer efter...
Ja, så fik jeg lavet areamappet om til lidt mere humanske firkanter :)
Men stadig så kom fejlen...
Nu fjernede jeg så javascriptet, og nu virker det, som det skal!

Det helt sjove er så bare at i administrationen er selvsamme javascript
aktivt (og areamappet dog uden onclick og onmouseover) og her virker alt
helt perfekt, også i IE7

Så det er en ganske underlig fejl :)

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 06-08-08 20:06

Martin wrote:

> 3 timer efter...
> Ja, så fik jeg lavet areamappet om til lidt mere humanske firkanter :)

Men du har ikke lagt det ud, så vi kan se forskellen.

> Men stadig så kom fejlen...

Også her, nu kan jeg ikke se siden i hverken IE 6 eller IE 7.

> Nu fjernede jeg så javascriptet, og nu virker det, som det skal!

Må vi se?

Erik Ginnerskov