Internet i Linux med TDC Bredbånd ADSL?
Fra : Lasse Mikkelsen

Dato : 22-07-01 12:46

Jeg har uden held forsøgt at få Internet til at virke i Linux med et
TDC Bredbånd ADSL abb. Nogen der ved eller selv har fået det til at
virke - jeg kører uden router og får min Internet-IP direkte fra TDC's
DHCP server. Det mærkelige er også at jeg ikke kan gå på nettet i
Windows før efter flere timer efter jeg har skiftet fra Linux til
Windows.

Håber nogen kan hjælpe.

Fra : Jesper Skriver

Dato : 22-07-01 14:51

On Sun, 22 Jul 2001 11:46:10 GMT, Lasse Mikkelsen wrote:
> [...]
>DHCP server. Det mærkelige er også at jeg ikke kan gå på nettet i
>Windows før efter flere timer efter jeg har skiftet fra Linux til

Fordi din Linux maskine holder leasen.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Lasse Mikkelsen

Dato : 22-07-01 15:03

Jamen det kommer slet ikke op at køre i Linux, den står i over 2 min
og melder herefter fejl når jeg har sat den til at bruge DHCP.

Fra : Jesper Skriver

Dato : 22-07-01 21:05

On Sun, 22 Jul 2001 14:02:34 GMT, Lasse Mikkelsen wrote:

>Jamen det kommer slet ikke op at køre i Linux, den står i over 2 min
>og melder herefter fejl når jeg har sat den til at bruge DHCP.

Hvad mere præcist siger den ?

Jeg har set at en gammel DHCP klient i NetBSD 1.4 core dumpede når
den fik en DHCP option den ikke kendte.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Lasse Mikkelsen

Dato : 22-07-01 21:18

On 22 Jul 2001 20:05:21 GMT, harvest@wheel.dk (Jesper Skriver) wrote:

>Hvad mere præcist siger den ?

Skal prøve at se om jeg kan få lidt mere info med tcpdump.

Fra : Jesper Skriver

Dato : 22-07-01 21:46

On Sun, 22 Jul 2001 20:18:00 GMT, Lasse Mikkelsen wrote:

>Skal prøve at se om jeg kan få lidt mere info med tcpdump.

Ja, men i første omgang ville fejl beskederne måske sige noget
mere ...

Hvis du har gang i tcpdump, så prøv at pipe'e det gennem dhcpdump,
som kan findes på http://www.mavetju.org/unix/general.phtml

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Lasse Mikkelsen

Dato : 22-07-01 22:46

Pipe?

Fra : Jesper Skriver

Dato : 23-07-01 10:09

On Sun, 22 Jul 2001 21:46:22 GMT, Lasse Mikkelsen wrote:

>Pipe?

tcpdump -np -s 1518 -lenx port bootps or port bootpc | dhcpdump

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Lasse Mikkelsen