ADSL i et lille netværk ?
Fra : Kim

Dato : 22-07-01 12:02

Hej

Min nabo og jeg har vores computere forbundet i et lille netværk med en
switch. Jeg har fået en ADSL linie fra WOL med Router. Min nabo er ikke
interesseret i ADSL. Hvordan kan jeg forhindre at min nabo bruger ADSL
linien ? Routeren og switchen er placeret hos mig.

Router IP: 192.162.1.1
Min IP: 192.162.1.2
Nabo IP: 192.162.1.3

Mvh
Kim

Fra : Poul-Erik Andreasen

Dato : 22-07-01 12:21

Kim wrote:

> [...]
> interesseret i ADSL. Hvordan kan jeg forhindre at min nabo bruger ADSL
> linien ? Routeren og switchen er placeret hos mig.

Der er en lille firewall i routeren, du kan tilgå den fra en Browser, du
bruger http://192.168.1.1 du skal bruge det password som WOL har
udleveret
til dig--

Der kan du blokere al ind og ud til 192.168.1.3
Hvis det er 677 er der så hvidt jeg husker plads
til 10 filtre.

Poul-Erik

Fra : Kim

Dato : 22-07-01 15:21

> Der kan du blokere al ind og ud til 192.168.1.3
> Hvis det er 677 er der så hvidt jeg husker plads
> til 10 filtre.

Tak for svaret Poul-Erik
Det er en Cisco 677 Router. Nu har jeg aldrig prøvet at rode med router
opsætningen før, men jeg har da fundet ud af at logge på routeren med
"Telnet". Er der en der kan fortælle mig hvad jeg skal skrive for at spærre
internet trafik for IP: 192.168.1.3 ?

Fra : Leo Vaeversted

Dato : 23-07-01 01:36

Står det ikk i den manual du fik med. ??

Fra : Kim

Dato : 23-07-01 08:03

> Står det ikk i den manual du fik med. ??

Nej - Desværre ikke

Fra : Tonni Aagesen

Dato : 24-07-01 22:47

"Kim" <zz@mailme.dk> skrev i en meddelelse

> Nej - Desværre ikke

Prøv at spørge på nyhedsgruppen for WOL ADSL kunder. Du kan også læse på
www.paikin.dk der er en uofficiel FAQ om emnet.

Mvh
Tonni Aagesen

Fra : Kim

Dato : 25-07-01 08:46

> Prøv at spørge på nyhedsgruppen for WOL ADSL kunder. Du kan også læse på
> www.paikin.dk der er en uofficiel FAQ om emnet.

Mange tak for svaret