Når det almindelige bliver ualmindeligt
Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 10-07-08 22:01

I al ubegavethed føler jeg trang til at komme med et af de
upolitiske og fordomsfulde "Ekstra blad's link indlæg".
Et indlæg af typen som nogen elsker og andre elsker at hade.
Man kan jo passende more sig når jeg på min typiske ubegavede facon ,
forsøger at give indlæget en politisk vinkel.

Et banalt og almindeligt gaderøveri på Pontoppidansvej i Helsingør her til
eftermiddag udvikler sig til noget højst ualmindeligt ( eller er det ? ).

Røveriet starter ganske ordinært og typiske Dansk på den almindelige måde ,
altså groft og voldeligt.
To unge mænd slog en 41-årige mand i nakken, mens de væltede hans 49-årige
kone om på gaden og stjal hendes taske. ( læg mærke til det almindelig
danske , ældre kone yngre mand).
De to unge mænd beskrives som "roma typer " også her
ganske ordinært og typisk Dansk, ligeså deres valg af beklædning "sorte
hættetrøjer, cowboybukser og hvide kondisko".
Men byttet ! , tjuvababa mand .....
Det viser sig at tasken indeholder 200.000 kroner og smykker for 30.000 -
40.000 kroner , højst ualmindeligt .
Politiet mener ikke at de to ordinærer og almindelige røverer , var klar
over at der i tasken befandt sig en årsløn af tariff slagsen eller til 1
uges rengøring i ungdomshuset.

Det letter forslåede ægtepar har til politiet forklaret , at de var på vej
til udlandet med det ualmindelige store beløb for at købe hus, hvad der jo
er ganske almindeligt.
Smykker og cool gode danske cash er jo den fortrukende valuta under fremmede
himmelstrøj ,frem for Euro og den slags.

Og her kommer så den politiske vinkel på denne sag !
Jeg linker til simpelthen ti DR/nyheder , derved for sagen
en helt ny og uventet politisk kontekst
http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/kriminalitet/2008/07/10/220035.htm

p.s. Svar der indeholder "Du er ubegavet" vil uden tøven blive plonket.

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : Peter Heide

Dato : 10-07-08 22:08

"Michael Meidahl Jensen" <mmj@FJERNDETTEtidsfaktoren.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/kriminalitet/2008/07/10/220035.htm
>

> p.s. Svar der indeholder "Du er ubegavet" vil uden tøven blive plonket.

Hvad så med : har du drukket for meget vin ?

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 10-07-08 22:24

"Peter Heide" skrev i en meddelelse

> Hvad så med : har du drukket for meget vin ?

Åhh undskyld ,havde jeg vist du ville svare et af mine indlæg havde jeg
naturligvis tilføjet ..

Heidemand kan ligefrem håbe på at få en i sylten

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : Peter Heide

Dato : 10-07-08 23:06

> Åhh undskyld ,havde jeg vist du ville svare et af mine indlæg havde jeg
> naturligvis tilføjet ..
>
> Heidemand kan ligefrem håbe på at få en i sylten

Jeg syntes det var lidt synd at ingen svarede på dit "jeg sér
spøgelser"-indlæg. Nu da du havde gjort dig sådan en umage med research
osv.

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 10-07-08 23:17

"Peter Heide" skrev i en meddelelse

> Jeg syntes det var lidt synd at ingen svarede på dit "jeg >sér
> spøgelser"-indlæg. Nu da du havde gjort dig sådan en >umage med research
> osv.

Snøft ! , begyndelsen på et langt og varmt venskab.

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : Peter Heide

Dato : 11-07-08 00:20

http://www.regionsjaelland.dk/regionens-opgaver/psykiatrien/Sider/default.aspx

Fra : hanzen

Dato : 11-07-08 06:44

"Peter Heide" <pheide@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> "Michael Meidahl Jensen" <mmj@FJERNDETTEtidsfaktoren.dk> skrev i
> meddelelsen news:48768a55$0$56781$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> http://www.regionsjaelland.dk/regionens-opgaver/psykiatrien/Sider/default.aspx

Den er ikke opdateret.
Det nye autognomparadis er ikke med.
--
hilzen
hanzen

Fra : Bo Warming

Dato : 11-07-08 08:19

De autonome er asociale og bør tages med hård hånd af politiet

Hvorfor vil VK regerinen ikke det?