moskeer i Afghanistan
Fra : Claus E. Petersen

Dato : 10-07-08 12:11

Der er en masse snak om hvorvidt danmark skal støtte moské opbygning i
Afghanistan.

For ca. 10 år siden mødte jeg en mand der var flygtet til DK fra
borgerkrigen i det tidligere jugoslavien.
Han var selv fra bosnien og hans viv var (og er) serber.

Han fortalte mig at grunden til at han valgte den danske
ambasade/representation var måden de danske soldater agerede på.

I modsætning til andre, hans ord, tog de danske *ikke* parti, men
behandlede alle neutralt, uanset forholdene.

Og så er det jeg tænker.. hvis soldaterne i afghanistan kan hjælpe med
til at smide et par sten på et par sten som bliver en kirke 2000+
kilometer væk, og dermed får et ok forhold til lokal befolkningen i et
ellers fjendtligt område, så er det vel for pokker ok.
Vi snakker afghanistan, ikke rådhuspladsen, og hvis det danske militær
mente der var en konflikt havde de nok ikke støttet op om projektet, vel?

- cep

Fra : Peter

Dato : 10-07-08 13:03

"Claus E. Petersen" <snurrberget@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Og så er det jeg tænker.. hvis soldaterne i afghanistan kan hjælpe med til
> at smide et par sten på et par sten som bliver en kirke 2000+

Nu er en moské ikke lige en kirke, men arnestedet for en totaliær ideologi,
samt terrorvirksomhed.

Fra : Peter

Dato : 10-07-08 13:05

> [...]
> borgerkrigen i det tidligere jugoslavien.
> Han var selv fra bosnien og hans viv var (og er) serber.

Man kunne måske spørge hvor røde halvmåne er i denne forbindelse,
bygger de måske moskéer, - og for hvem i så fald sunnier eller shia,
eller skelner de ikke?
Er de overhovedet synlige?

Fra : Claus E. Petersen

Dato : 10-07-08 16:31

Peter skrev:
> [...]
>

> Man kunne måske spørge hvor røde halvmåne er i denne forbindelse,
> bygger de måske moskéer, - og for hvem i så fald sunnier eller shia,

Du kan også spøtge hvor paven og moder theresas arvinger er.. svaret er
"langt væk fra Helmand".. Vores soldater er nødt til at forholde sig til
realiteter frem for politisk kispus.

- cep

Fra : /Peter

Dato : 10-07-08 16:56

> Du kan også spøtge hvor paven og moder theresas arvinger er.. svaret
> er "langt væk fra Helmand".. Vores soldater er nødt til at forholde
> sig til realiteter frem for politisk kispus.

Men soldater er IKKE udddannede i at bygge moskeer,
man kunne passende send et par hundrede herboende muhamedaneren derned
med en murske i hånden, så lavede de lidt for statens penge.

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 10-07-08 18:39

"/Peter" <nospam@no.mail> wrote in message
> "Claus E. Petersen" <snurrberget@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Men soldater er IKKE udddannede i at bygge moskeer,

Nej, men det er ikke det samme som, at de ikke kan hjælpe med det, vel?

Fra : /Peter

Dato : 10-07-08 18:44

> Nej, men det er ikke det samme som, at de ikke kan hjælpe med det,
> vel?

Jo, de er ike ansat som åndværkere.
De skal hjælpe med at sikre freden såde civile kan bygge!

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 10-07-08 18:53

"/Peter" <nospam@no.mail> wrote in message
> "Christian R. Larsen" <crlarsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jo, de er ike ansat som åndværkere.

Jeg har ikke hørt, at der står i danske soldaters ansættelseskontrakt, at de
ikke må hjælpe til med f.eks. genopbygning af de samfund, de forsøger at
skabe fred i. Men der kan du måske fortælle mig noget andet?

> De skal hjælpe med at sikre freden såde civile kan bygge!

Hvad forstår du ved at sikre freden? I mine øjne er snart sagt alt, der kan
medvirke til at skabe fred og sikkerhed i området, da absolut legitimne
opgaver for en dansk soldat.

Fra : /Peter

Dato : 10-07-08 18:58

> [...]
> at de ikke må hjælpe til med f.eks. genopbygning af de samfund, de
> forsøger at skabe fred i. Men der kan du måske fortælle mig noget

Men der står til gengæld helt klart hjavd deres opgaver er!

I dine øjne?

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 10-07-08 19:16

> Men der står til gengæld helt klart hjavd deres opgaver er!

Det gør der sjældent i en ansættelseskontrakt, så hvad er problemet?

> I dine øjne?

Jeg savner endnu et godt argument for, at jeg tager fejl

Fra : /Peter

Dato : 10-07-08 19:23

> "/Peter" <nospam@no.mail> wrote in message

> Det gør der sjældent i en ansættelseskontrakt, så hvad er problemet?

> Jeg savner endnu et godt argument for, at jeg tager fejl

Et godt argument er at de ikke kan opfylde deres forpligtigelser jvf.
den kontrakt der er indgået, hvori der IKKE står moske-bygger, hvis de
udfører moske-byggeri.

Med andre de skal passe det de er sendt derned for og ikke rende
fjendens ærinde.

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 11-07-08 09:40

"/Peter" <nospam@no.mail> wrote in message
> Et godt argument er at de ikke kan opfylde deres forpligtigelser jvf. den
> kontrakt der er indgået,

Det kan de da - det er arbejdsgiveren, der har sat dem til det.

> hvori der IKKE står moske-bygger, hvis de udfører moske-byggeri.

At det ikke står der, er ikke det samme som, at de ikke må udføre det. Ingen
af mine arbejdsopgaver er nævnt i mon kontrakt, men jeg udfører dem
alligevel.

Fra : Peter

Dato : 11-07-08 10:56

> [...]
>
> At det ikke står der, er ikke det samme som, at de ikke må udføre det.
> Ingen af mine arbejdsopgaver er nævnt i mon kontrakt, men jeg udfører dem

MEN det vil nødvendigvis gå ud over de opgaver de SKAL udføre,
eller tror de gør det i deres fritid?

Fra : /Peter

Dato : 10-07-08 20:09

> "/Peter" <nospam@no.mail> wrote in message

> Det gør der sjældent i en ansættelseskontrakt, så hvad er problemet?

> Jeg savner endnu et godt argument for, at jeg tager fejl

Jamen så er det da godt at Claus E. Petersen kan komme med dem:

Det er ikke lige faldet dig ind at de lokale håndværkere og hele
lokalsamfundene muligvis ville blive blot en anelse knotne over at
'danske soldater tager deres arbejde.'
(c.e.p :lønningerne i forbindelse med byggeriet gik til
fremmedarbejdere?)
hvilket betyder stort set det samme.

C.e.p:
"Derudover er det nok tvivlsomt om et kristent-protestantisk moské
byggeri ville få andet end et par svedne grin frem hos de lokale
imamer."

De grinner altså allerede, det er jo danske soldater der udfører
arbejdet p-tp

Noget helt 3'de er at finde 200 herboende muhammedanere med de
nødvendige kvalifikationer (murere, elektrikere, tømrere osv) som har
den fjerneste interesse i at bygge en moské i et område hvor folk er
negative over at man ikke involverer de lokale håndværkere og som er
kendt for at være den varmeste zone i afghanistan.

Og de danske soldater er bedre kvalificeerede?

Jeg synes det illustreer situatione ganske glimrende.

Fra : /Peter

Dato : 10-07-08 19:04

> [...]
>
> Hvad forstår du ved at sikre freden? I mine øjne er snart sagt alt,
> der kan medvirke til at skabe fred og sikkerhed i området, da absolut

Det er satme nogle langsøgte argumenter du kommer med!

Fra : David Konrad

Dato : 10-07-08 19:05

Christian R. Larsen wrote:

> Jeg har ikke hørt, at der står i danske soldaters
> ansættelseskontrakt, at de ikke må hjælpe til med f.eks. genopbygning
> af de samfund, de forsøger at skabe fred i.

Måske husker jeg forkert, men er det ikke de danske og øvrige vestlige
soldaters tilstedeværelse, der har skabt ufreden?

Fra : Martin Larsen

Dato : 10-07-08 19:16

"David Konrad" <dadk@webspeed.dk> skrev i meddelelsen

> Måske husker jeg forkert, men er det ikke de danske og øvrige vestlige
> soldaters tilstedeværelse, der har skabt ufreden?

Jow - vi har hårdt brug for pax talebana

Mvh
Martin

Fra : David Konrad

Dato : 11-07-08 02:00

Martin Larsen wrote:

> Jow - vi har hårdt brug for pax talebana

Hvorfor ikke? Så får vi da fred, og narko-produktionen vil kunne falde
tilbage på det lave taleban-niveau.

Men min mening i at minde om begivenhedsrækkefølgen er naturligvis at
bevidstgøre om det groteske i at danske soldater skal reparere moskeer, for
at bliver venner med den kultur de er sendt ned for at bekæmpe, og for at få
"fred" i en krig de selv har været med til at starte.

Men at alternativet er og ikke kan være andet end Taleban er noget vås.
Taleban er et direkte produkt af udenlandsk aggression, og taleban næres for
tiden af den udenlandske tilstedeværelse.

NATO kan aldrig vinde den krig, uanset hvor mange moskeer der bygges.

Fra : Martin Larsen

Dato : 11-07-08 09:22

> [...]
> Taleban er et direkte produkt af udenlandsk aggression, og taleban næres
> for tiden af den udenlandske tilstedeværelse.

Er du ikke klar over hvem der regerede før mullah Omar måtte flygte med sin
bare røv på en motorcykel?

Mvh
Martin

Fra : David Konrad

Dato : 11-07-08 12:32

Martin Larsen wrote:
> "David Konrad" <dadk@webspeed.dk> skrev i meddelelsen

> Er du ikke klar over hvem der regerede før mullah Omar måtte flygte
> med sin bare røv på en motorcykel?

Tag dig sammen.

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 10-07-08 19:17

"David Konrad" <dadk@webspeed.dk> wrote in message

> Måske husker jeg forkert, men er det ikke de danske og øvrige vestlige
> soldaters tilstedeværelse, der har skabt ufreden?

Det afhænger vist af, om man taler om ufreden i Afghanistan eller ufreden i
den øvrige del af verden.

Fra : David Konrad

Dato : 11-07-08 02:01

Christian R. Larsen wrote:
> [...]

Når man taler om Afghanistan og den fred du mener kan opnåes i Afghanistan,
er del vel ufreden i Afghanistan der tales om.

Fra : Ukendt

Dato : 11-07-08 07:09

David Konrad wrote:

> Når man taler om Afghanistan og den fred du mener kan opnåes i
> Afghanistan, er del vel ufreden i Afghanistan der tales om.

Og i Helman provinsen kan man ikke vinde nogen krig. Muslimerne fik deres
første nederlag dér, og englænderne tabte samme sted flere gange 1000 år
senere. Helman er helvede på jord.

Men iøvrigt klart at man måtte forsøge at ramme bin Laden, man kunne ikke
bare tage hans krigserklæring og æde 3000 døde og angreb på skibe og
ambassader, - mens han kunne brovte i medierne over det.

Men vinde i Afghanistan dét kan vi ikke, vi kan holde kræften nede, men det
kommer til at koste blod, sved og tårer i 100 år.

Fra : David Konrad

Dato : 11-07-08 12:47

Knud Larsen wrote:

> Og i Helman provinsen kan man ikke vinde nogen krig. Muslimerne fik
> deres første nederlag dér, og englænderne tabte samme sted flere
> gange 1000 år senere. Helman er helvede på jord.

Tja. Mange har i hvert fald forsøgt, uden større held. Der virker til at
være enighed i snart sagt alle militære kredse, om at hvis man skal have en
chance for at vinde, så skal der sendes i hvert fald 10 gange soldater til
Afghanistan, og der skal kræves et helt andet engagement af Pakistan.

Som det er nu, har vi blot udsigt til en stillingskrig hvor taleban
uophørligt leverer frisk kanonføde og giver NATO-alliancen få men
psykologisk hårde tab, og NA kan så samtidig stille og roligt ramme civile,
bombe landsbyer ved uheld osv - altsammen en ond spiral unden løsning, lige
indtil den dag om 1-5-10-15-20 år NATO's befolkninger har fået nok, og
trækker sig ud, og situationen i Afghanistan allerede som nu er hundredfold
værre end da man gik ind i landet for at fange Osama Bin Laden.

De danske soldater bruger allerede størstedelen af deres tid på egen
sikkerhed, i øvrigt lige som i Irak. Så er der tid til nogle ekspeditioner
udi i landsskabet, kolonne-kørsel med Røde Halvmåne og den slags. Og nu skal
de altså også hive felt-murerskeen frem, og spilde tid på at bygge moskeer.

Jeg har sådan ikke noget imod at de danske soldater bedriver humanitært
arbejde, og f.eks forsøger at vinde hjerter ved at genopbygge moskeer - det
er da en ædel tanke, men det hjælper jo ikke spor, når man så samtidig ikke
kan vinde den krig, man selv har indledt.

Der er to scenarier for en moske danske soldater har været med til at
genopbygge :

1) den bliver base for taleban og taleban-ideologi
2) den bliver sprængt i luften af taleban, 3 uger efter indvielsen, og
NATO-alliancen kan få skylden.

> Men iøvrigt klart at man måtte forsøge at ramme bin Laden, man kunne
> ikke bare tage hans krigserklæring og æde 3000 døde og angreb på
> skibe og ambassader, - mens han kunne brovte i medierne over det.

Helt enig. Jeg mener da at, også som vi diskuterede dengang, at angrebet var
fuldt berrettiget efter alle krigskunstens regler.

> Men vinde i Afghanistan dét kan vi ikke, vi kan holde kræften nede,
> men det kommer til at koste blod, sved og tårer i 100 år.

Man kunne have startet med en helhjertet indsats. Allerede 1½ år efter
angrebet proklamerede George Bush, eller var det Rumsfeld, at Osama Bin
Laden var ubetydelig og det ikke havde videre prioritet at fange ham. Så
burde man have trukket sig ud, inden man gik i krig i Irak, eller gjort
arbejdet færdigt, og sikret Karzai en reel magtbase der strækker sig længere
ud end Kabuls forstæder, og ikke invaderet Irak.

Fra : Ukendt

Dato : 11-07-08 13:29

David Konrad wrote:

> [...]
> eller gjort arbejdet færdigt, og sikret Karzai en reel magtbase der
> strækker sig længere ud end Kabuls forstæder, og ikke invaderet Irak.

Enig i det hele.

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 11-07-08 09:41

> Når man taler om Afghanistan og den fred du mener kan opnåes i
> Afghanistan, er del vel ufreden i Afghanistan der tales om.

War against terror...

Fra : David Konrad

Dato : 11-07-08 12:51

Christian R. Larsen wrote:

> War against terror...

Nå - den!? Helt ærligt, så burde man da bekæmpe terror, så, i stedet for at
bekæmpe alle mulige andre, eller ligefrem skabe terrorisme. Det er da ikke
internationale terrorister de danske soldater pt bekriger nede i
Afghanistan.

Fra : S. A. Thomsen

Dato : 10-07-08 18:58

On Thu, 10 Jul 2008 19:43:46 +0200, "/Peter" <nospam@no.mail> wrote:

>Jo, de er ike ansat som åndværkere.

De står nok ikke med en hammer i hånden, men yder måske transporthjælp
og teknisk assistance....

>De skal hjælpe med at sikre freden såde civile kan bygge!

Også det....

Fra : /Peter

Dato : 10-07-08 19:04

"S. A. Thomsen" <s_a_thomsen@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> De står nok ikke med en hammer i hånden, men yder måske transporthjælp
> og teknisk assistance....

> Også det....

nej primært det, havd mener du er de primært dsnedt ned for at bygge
mosskeer?

Fra : S. A. Thomsen

Dato : 10-07-08 19:14

On Thu, 10 Jul 2008 20:04:26 +0200, "/Peter" <nospam@no.mail> wrote:

>nej primært det,

Ja, har jeg da skrevet andet...???

>havd mener du er de primært dsnedt ned for at bygge
>mosskeer?

Nej, men at hjælpe med det, er måske den nemmeste vej til at beskytte
de egentlige håndværkere (soldaterne bliver ikke så ofte angrebet af
lokalbefolkningen)...

Fra : /Peter

Dato : 10-07-08 19:20

> Ja, har jeg da skrevet andet...???

> Nej, men at hjælpe med det, er måske den nemmeste vej til at beskytte
> de egentlige håndværkere (soldaterne bliver ikke så ofte angrebet af
> lokalbefolkningen)...

De kan selvfølgelig også lære at at BRUGE moskeen og bede til den lokale
månegud,
ikke så opfører den skjulte fjende sig sikkert pænt.

Fra : S. A. Thomsen

Dato : 10-07-08 20:31

On Thu, 10 Jul 2008 20:20:00 +0200, "/Peter" <nospam@no.mail> wrote:

>De kan selvfølgelig også lære at at BRUGE moskeen og bede til den lokale
>månegud,
>ikke så opfører den skjulte fjende sig sikkert pænt.

Nu er du sgu for langt ude...

EOD

Fra : /Peter

Dato : 10-07-08 20:35

> Nu er du sgu for langt ude...

Nå, hvis man føjer muhamedanerne opfører de sig pænt -et stykke tid i
hvertfald!

Fra : /Peter

Dato : 10-07-08 18:54

> Nej, men det er ikke det samme som, at de ikke kan hjælpe med det,
> vel?

Der render tusindvis muhamedanere rundt herjemme som kommer fra områder
hvor moske-byggeri ikke er ukendt, dem kunne kan passende sender derned
og hjælpe med byggeriet så de danske soldater kan passe deres egentlige
arbejde -hvad er porblemet i det?

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 10-07-08 19:19

> [...]
> hvor moske-byggeri ikke er ukendt, dem kunne kan passende sender derned og
> hjælpe med byggeriet så de danske soldater kan passe deres egentlige

Jeg ser ikke noget, der indikerer, at du vil være i stand til at forstå
årsagen, hvis jeg giver dig den.

Fra : /Peter

Dato : 10-07-08 19:26

> "/Peter" <nospam@no.mail> wrote in message

> Jeg ser ikke noget, der indikerer, at du vil være i stand til at
> forstå årsagen, hvis jeg giver dig den.

Årsagen, men du ikke problemerne?

Hvad er problemet i at folk fra lignede steder eller samme sted er med
til at genopbygge landet?

Fra : Claus E. Petersen

Dato : 10-07-08 19:39

/Peter skrev:
> [...]
> man kunne passende send et par hundrede herboende muhamedaneren derned
> med en murske i hånden, så lavede de lidt for statens penge.

God idé...

200 danske muhammedanske håndværkere bygger en moské.

[...]

jeg vil tro at lønnen skal sættes endog særdeles højt før de ville
overveje at tage jobbet.

- cep

Fra : /Peter

Dato : 10-07-08 19:51

> [...]
> lokalsamfundene muligvis ville blive blot en anelse knotne over at
> lønningerne i forbindelse med byggeriet gik til fremmedarbejdere?

Ser du ikkke et problem i danske lønnede soldater laver deres arbejde,
i øjeblikket?

> Derudover er det nok tvivlsomt om et kristent-protestantisk moské
> byggeri ville få andet end et par svedne grin frem hos de lokale
> imamer.

Så de griner allerede nu, da det er danske soldater der bygger nu!

> [...]
> negative over at man ikke involverer de lokale håndværkere og som er
> kendt for at være den varmeste zone i afghanistan.

Er danske soldater bedre kvalificerede ?

> jeg vil tro at lønnen skal sættes endog særdeles højt før de ville
> overveje at tage jobbet.

Nej de kan skam tvinges derned, det hedder jobtræning,
for langtidsledige!

Fra : Claus E. Petersen

Dato : 10-07-08 20:00

/Peter skrev:
> "Claus E. Petersen" <snurrberget@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Ser du ikkke et problem i danske lønnede soldater laver deres arbejde,
> i øjeblikket?

Du tror ikke seriøst på at danske soldater fiser rundt med murskeer vel?

> Så de griner allerede nu, da det er danske soldater der bygger nu!

Da jeg talte om at hjælpe med at smide sten på sten var det nu ikke så
bogstaveligt ment.
Jeg har ikke set en video af livregimentet med mørtel på uniformen og
murskeer i hånden... endnu da, men send et link hvis du finder en.

> Er danske soldater bedre kvalificerede ?

Til at garantere sikkerhed i forbindelse med byggeri og ved rådgivning
angående logistik, ja bestemt.

> Nej de kan skam tvinges derned, det hedder jobtræning,
> for langtidsledige!

Jeg tror faktisk ikke at der findes langtidsledige håndværkere, uanset
religion.

- cep

Fra : /Peter

Dato : 10-07-08 20:10

"Claus E. Petersen" <snurrberget@yahoo.com> skrev i en meddelelse

Jeg synes du har skudt dig selv i foden med dine egne argumnter!

Fra : Claus E. Petersen

Dato : 10-07-08 20:27

/Peter skrev:
> "Claus E. Petersen" <snurrberget@yahoo.com> skrev i en meddelelse
>

> Jeg synes du har skudt dig selv i foden med dine egne argumnter!

aw!

Hvorfor dog det?

- cep

Fra : /Peter

Dato : 10-07-08 20:34

> aw!
>
> Hvorfor dog det?

Hvis du ikke fatter det...

PLONK!

Fra : Claus E. Petersen

Dato : 10-07-08 20:34

/Peter skrev:
> "Claus E. Petersen" <snurrberget@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Hvis du ikke fatter det...
>
> PLONK!

Politisk diskussion når den er bedst.. eller diskuterede jeg evolution
med en imam? jeg kom sågu lige i tvivl.

- cep

Fra : /Peter

Dato : 10-07-08 20:42

> Politisk diskussion når den er bedst.. eller diskuterede jeg evolution
> med en imam? jeg kom sågu lige i tvivl.

Hvis du ikke fatter hvad du selv skriver, hvordan vil du så diskuterer?

Fra : Claus E. Petersen

Dato : 10-07-08 20:49

/Peter skrev:

> Hvis du ikke fatter hvad du selv skriver, hvordan vil du så diskuterer?

Du afviser mine argumenter med "Jeg synes du har skudt dig selv i foden
med dine egne argumnter!" uden at uddybe på hvilke punkter du er uenig
med mig.
Det er, efter min mening, lidt sølle i en politisk nyhedsgruppe.

- cep

Fra : /Peter

Dato : 10-07-08 20:58

"Claus E. Petersen" <snurrberget@yahoo.com> skrev i en meddelelse
news:48766833$0$15900>>> Politisk diskussion når den er bedst.. eller
diskuterede jeg evolution

> Du afviser mine argumenter med "Jeg synes du har skudt dig selv i
> foden med dine egne argumnter!" uden at uddybe på hvilke punkter du er
> uenig med mig.

Jeg har pillet dine argumtenter fra hinanden (indlæg: 10. juli 2008
20:51)
og brugt dem i mod dig, at du så modargumenterer dette med nogle nonsens
spørgsmål
(indlæg: 10. juli 2008 20:59) er dit problem.

Fra : Tveskaeg

Dato : 10-07-08 13:26

On Thu, 10 Jul 2008 13:10:36 +0200, "Claus E. Petersen"
<snurrberget@yahoo.com> wrote:

> [...]
>Vi snakker afghanistan, ikke rådhuspladsen, og hvis det danske militær
>mente der var en konflikt havde de nok ikke støttet op om projektet, vel?

Jeg må også erkende at jeg har svært ved at se problematikken.

Hvis en moske i afghanistan er første skridt til at vinde
lokalbefolkningens tillid så lad det være sådan.

Næste skridt er en skole, et lille hospital, et rådhus osv osv.

Fra : Kim2000

Dato : 10-07-08 13:41

"Tveskaeg" <nobody@noone.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> lokalbefolkningens tillid så lad det være sådan.
>
> Næste skridt er en skole, et lille hospital, et rådhus osv osv.

Og det er den vej, vi skal vinde krigen. Når lokalbefolkningen er på vores
side, så taber terroristerne.

Fra : S. A. Thomsen

Dato : 10-07-08 14:09

On Thu, 10 Jul 2008 14:41:12 +0200, "Kim2000" <kim2000@surfer.dk>
wrote:

>Og det er den vej, vi skal vinde krigen. Når lokalbefolkningen er på vores
>side, så taber terroristerne.

Nemlig...

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 10-07-08 13:53

"Tveskaeg" <nobody@noone.com> wrote in message
> Jeg må også erkende at jeg har svært ved at se problematikken.

Du er blevet helt fornuftig at høre på nu.

Fra : /Peter

Dato : 10-07-08 14:20

> [...]
> lokalbefolkningens tillid så lad det være sådan.
>
> Næste skridt er en skole, et lille hospital, et rådhus osv osv.

Total nonsens, danske sodater skal sgu ikke bygge moskeer til fremmede
landes ideologier!

De skal sikre freden, så ka de lokale sgu selv bygge alt det de vil,
ellers må der danske håndværkere afsted, der er helt sikkert en håndfuld
herhjemme der ved hvordan en moske skal se ud, så afsted med dem, de er
sikkert også lønnet af staten i forvejen.

Fra : Martin Larsen

Dato : 10-07-08 14:37

"/Peter" <nospam@no.mail> skrev i meddelelsen
> [...]
> landes ideologier!
>
> De skal sikre freden, så ka de lokale sgu selv bygge alt det de vil,

Enig. De har arbejdskraft nok lokalt. Soldaterne skal ikke tosse rundt med
murske og malerpensel.

Mvh
Martin

Fra : Ukendt

Dato : 10-07-08 17:39

/Peter skrev:

> [...]
> herhjemme der ved hvordan en moske skal se ud, så afsted med dem, de er
> sikkert også lønnet af staten i forvejen.

I det mindste er du ikke bitter over, at tingene slet ikke foregår efter
dit hoved.

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 10-07-08 18:20

"McTavish" <soap> wrote in message

> I det mindste er du ikke bitter over, at tingene slet ikke foregår efter
> dit hoved.

I så fald tror jeg ikke, de danske soldater var nået til Afghanistan endnu.

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 10-07-08 18:19

"/Peter" <nospam@no.mail> wrote in message
> Total nonsens, danske sodater skal sgu ikke bygge moskeer til fremmede
> landes ideologier!
>
> De skal sikre freden,

Hvordan gør man mon det?

Fra : /Peter

Dato : 10-07-08 18:42

> Hvordan gør man mon det?

Det gør sgu ike ved at føje fjenden og bygge moskeer,
så bliver man sgu skudt når man er færdig.

Fra : Ukendt

Dato : 10-07-08 18:43

/Peter skrev:

> Det gør sgu ike ved at føje fjenden og bygge moskeer,
> så bliver man sgu skudt når man er færdig.

Gik du ud af 7. klasse?

Fra : /Peter

Dato : 10-07-08 18:47

"McTavish" <soap> skrev i en meddelelse

> Gik du ud af 7. klasse?

?
Er du fatsvag?
Moskeer er for muhamedanere, hvem er det lige der er problemet?
-muhamedanerne ikke?

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 10-07-08 18:51

> Gik du ud af 7. klasse?
´
Ja - og ind.

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 10-07-08 18:51

"/Peter" <nospam@no.mail> wrote in message
> "Christian R. Larsen" <crlarsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Det gør sgu ike ved at føje fjenden og bygge moskeer,

Jeg var ikke klar over, at de civile afghanere var fjenden. Jeg troede i min
naivitet, at fjenden var Al quaeda og Taliban.

Fra : /Peter

Dato : 10-07-08 18:56

> Jeg var ikke klar over, at de civile afghanere var fjenden. Jeg troede
> i min naivitet, at fjenden var Al quaeda og Taliban.

Er de ikke erklærede muhamemdanere eller bruger de en anden slags moske,
tror du
og er du eller de danske soldater i stand til at se forskel på "den
civile" mueamedaner eller en "al queda/taliban" muhamedaner?

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 10-07-08 19:15

> [...]
> og er du eller de danske soldater i stand til at se forskel på "den
> civile" mueamedaner eller en "al queda/taliban" muhamedaner?

Ja, nu du spørger. Blot fordi Dansk Folkeparti har svært ved at skælne, er
det jo ikke sikkert, at alle andre har problemer med det.

Fra : /Peter

Dato : 10-07-08 19:24

> Ja, nu du spørger. Blot fordi Dansk Folkeparti har svært ved at
> skælne, er det jo ikke sikkert, at alle andre har problemer med det.

Nå nej, taleban og al queda har jo bombebælter på !

Fra : Ukendt

Dato : 10-07-08 20:13

Christian R. Larsen wrote:

> Hvordan gør man mon det?

Ja, man opfordrer jo de danske - og andre - soldater til at anlægge skæg,
for at befolkningen kan få et bedre indtryk af dem.

Når de nu skal bygge moskeer, hvorfor så ikke også opfordre soldaterne til
at konvertere til islam, det vil garanteret gøre samarbejdet med
befolkningen lettere, og man behøver ikke gøre det obligatorisk.

Vi kunne også lave et lotteri, hvor fx 5000 stammemænd med familier hvert år
fik lov at indvandre til Danmark, det ville skabe good will, hvorfor skal
det være så svært, når det er så let?

Fra : /Peter

Dato : 10-07-08 20:19

"Knud Larsen" <mafishmaskela-snabela-yahoo.invalid> skrev i en
meddelelse news:02cda7ed$0$21306$c3e8da3@news.astraweb.com...

> [...]
> hvert år fik lov at indvandre til Danmark, det ville skabe good will,
> hvorfor skal det være så svært, når det er så let?

Men vi har alledrede en masse mænd med de selvsamme egenskaber
og de har ikke andet at lave end at rende rundt og lave ballade, så
hvorfor dog ikke sende dem afsted med en murske i hånden - afsted til
afganistan, irak og hvor der ller er brug for dem, lønnen får de
allerede af den alligevel af den danske stat.

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 11-07-08 09:39

"Knud Larsen" <mafishmaskela-snabela-yahoo.invalid> wrote in message

> Når de nu skal bygge moskeer, hvorfor så ikke også opfordre soldaterne til
> at konvertere til islam,

Hvor må du være ærgelig over, at Ekstra Bladet ikke kan bringe sådan en
historie.

Fra : Ukendt

Dato : 11-07-08 09:55

Christian R. Larsen wrote:
> "Knud Larsen" <mafishmaskela-snabela-yahoo.invalid> wrote in message

> Hvor må du være ærgelig over, at Ekstra Bladet ikke kan bringe sådan
> en historie.

Hvorfor skulle de ikke kunne det? Mon ikke det bliver en realitet inden for
nogle få år? Eller skal vi trods alt vente, indtil EU bliver demokratisk,
dvs til evig tid?

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 11-07-08 10:06

> Hvorfor skulle de ikke kunne det?

Nej, din fantasi kender ingen grænser

Fra : Ukendt

Dato : 11-07-08 10:53

Christian R. Larsen wrote:
> "Knud Larsen" <mafishmaskela-snabela-yahoo.invalid> wrote in message

> Nej, din fantasi kender ingen grænser

Den er nu langt fra så god som din, - med "de velfungerende multikulturelle
samfund" - og "hvad er problemet med masseindvandring"

Og den med at muslimer næsten ikke er religiøse, og at de hellige tekster
ikke betyder en papskid for muslimer osv osv osv der er mange gode at tage
af

Og der er jo så harmonisk og fredeligt på Nørrebro, at man må knibe en tåre,
siger du?

Jeg glemmer den med at egypterne næsten ikke er religiøst muslimske, den
slår vel alle dine fantasier trods alt

Du må gerne selv bidrage med nogle af dine tidligere guldkorn, en god latter
er aldrig at foragte.

Fra : Peter

Dato : 11-07-08 11:11

> Du må gerne selv bidrage med nogle af dine tidligere guldkorn, en god
> latter er aldrig at foragte.

Med den slags FAKTA ligner C.R.L en rigtig narrehat,
man bestemt ikke skal tage alvorligt.

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 11-07-08 11:46

"Knud Larsen" <mafishmaskela-snabela-yahoo.invalid> wrote in message

> Den er nu langt fra så god som din, - med "de velfungerende
> multikulturelle samfund" - og "hvad er problemet med masseindvandring"

Kom nu med et af dine kilometerlange udklip, Knud.

Fra : Ukendt

Dato : 11-07-08 12:24

Christian R. Larsen wrote:
> "Knud Larsen" <mafishmaskela-snabela-yahoo.invalid> wrote in message

> Kom nu med et af dine kilometerlange udklip, Knud.

Det kan jeg da godt, hvad med at tænke over denne udfordring fra en
blog-inde du burde læse engang imellem:

LØRDAG, MARTS 29, 2008
Fremtidsscenarier
Der fandtes engang et program, der vist hed Dilemma. Det gik ud på at man
fik forelagt nogle scenarier og skulle foretage valg, der så førte historien
videre og præsenterede én for nye valg. Sådan et helt spil kan vi ikke lige
lave på stående fod, men vi kan da godt prøve at tænke lidt fremad. Hvilken
udvikling er mest sandsynlig? Hvad er realistisk at håbe på? Hvilke
situationer kommer vi i på længere sigt (50-100 år)?

A. Vælg et eller to scenarier, som du finder mest sandsynlige:

1.. Muslimerne er forblevet en lille minoritet i Europa (10-15 procent,
dvs. som nu).
2.. Muslimerne er en stor minoritet i Europa (30-35 procent), men her
stagnerer antallet.
3.. Muslimerne udgør efterhånden over halvdelen af europæerne.
Valget skal begrundes. Hvad er der sket, hvorfor, hvordan valgte vi.

B. Vælg igen de mest sandsynlige scenarier:

1.. Muslimerne er sekulariserede, demokratiske og integrerede. Man gifter
sig uden videre på tværs af religioner, ghettoer eksisterer ikke, og ingen
diskriminerer hinanden pga. religion eller mangel på samme.
2.. Muslimerne lever i ghettoer, isolerer sig socialt, gifter sig internt,
tænker seperatistisk, men finder sig fredeligt i ikke at islamisere
institutioner og samfundsliv. Vestlige værdier præger samfundsindretningen.
3.. Muslimerne lever i ghettoer, isolerer sig socialt, gifter sig internt,
tænker seperatistisk, men der er fred takket være indføring af sharia i de
muslimske dele af landet. Muslimerne har i praksis lokale selvstyreområder,
men også betydelig indflydelse på politikken på landsplan.
4.. Der er tiltagende fjendskab mellem befolkningsgrupperne, terror og
begyndende borgerkrig, fordi befolkningen har vanskeligt ved at enes om
landets skæbne.
Svarene på A og B skal selvfølgelig hænge sammen.
-----

Og et af hendes svar til en udfordrer:

Ulla Nørtoft Thomsen said...
Raapil, mener du, at du dér tegner en fremtid ud fra en åben opmærksomhed på
alle væsentlige strømninger og tendenser i samtiden, positive som negative?

Er det psykologisk velbegrundet, at det had, som vi blandt mange andre
steder lige har set udfolde sig i Hodjas kommentarfelter, forsvinder i den
blå luft?

Er det politisk sandsynligt, at en tredoblet muslimsk befolkningsgruppe som
det eneste sted i verden vil undgå at volde problemer i Danmark? Hvad får
dig til at formode det?

Du regner ikke med, at sharia-lovgivning bliver aktuel. Hvorfor ikke?

Du siger ikke præcis, hvor mange du tror, muslimerne bliver? Du siger 1-2,
vil det sige 20-25 procent, og så vil antallet stagnere der? For det første:
med større politisk og trusselsbetonet indflydelse fra muslimsk side på de
politiske forhold, hvorfor skulle antallet stagnere på de 25 procent? For
det andet: Nævnt nogle lande, hvor en så stor muslimsk population har
fungeret fint i længden?

Er det sandsynligt, at den internationale islamiske verdens pres ikke kommer
til at påvirke konfliktniveauet? Tror du også, at den islamiske verden
falder til ro af sig selv?

Hvad får dig til at formode, at muslimerne ikke vil søge at få magten i
samfundet med større islamisering til følge?

Du nævner videnskabelighed. Kunne du så ikke lave en falsifikationstest på
din multikulturalismeteori? laven forudsigelse, som skal gå i opfyldelse, -
gør den ikke det, skal du være villig til at forkaste din teori. Hvad skal
ifølge din teori være sket om et år? Om 10 år? Ja, man kunne være så fræk at
spørge, efter 30 års erfaring med indvandring: Er det overhovedet i de 30 år
sket noget, der bestyrker din teori?

Man må gerne have enkelte ad hoc hypoteser for at tage højde for særlige
forhold, men man skal med sin samvittighed selv holde øje med, om man måske
har lidt for mange af dem. Hvis man fx skal lave ad hoc hypoteser om, at
17-årige 2. generationsindvandrere har krigstraumer, så ved man godt selv,
at der nok er noget galt. Så er man for venlig over for sin teori.

30 MARTS, 2008 22:34
--------
http://ullanoertoftthomsen.blogspot.com/2008/03/fremtidsscenarier.html

begin 666 b16-rounded.gif
M1TE&.#EA$ `0`+,``````/____[V[OZ^CO[:OO]F`/YR$OZ>7OZJ;O[.KOYF
M`OZ",OZR@O[^_O___P```"'Y! $```X`+ `````0`! ```1!T+E"JZ5RWHVY
MOX/0C(GA#6/:$)[8'(>[<".B*,?(S)?J-YN?*MBPW12(T<8%@XT$&Y1PP FI
-!-2/5J/%2+H%200`.P``
`
end

Fra : Martin Larsen

Dato : 11-07-08 12:47

"Knud Larsen" <mafishmaskela-snabela-yahoo.invalid> skrev i meddelelsen

> [...]
> landets skæbne.
> Svarene på A og B skal selvfølgelig hænge sammen.

Nu må man håbe at den i egne øjne hyperintelligente CRL kan besvare dette
lille nemme spørgeskema.

A:3 B:4

Men i modsætning til Vidal håber jeg at folkene i EU når at vågne inden det
kommer så vidt.

Mvh
Martin

Fra : David Konrad

Dato : 11-07-08 13:17

Knud Larsen wrote:

(...)
> [...]
> Om 10 år? Ja, man kunne være så fræk at spørge, efter 30 års erfaring
> med indvandring: Er det overhovedet i de 30 år sket noget, der

Man skal i hvert fald lede længe med et mikroskop.

Selv i nationer som USA hvor hele befolkningen er sammenbragt udefra, fra
vidt forskellige kulturer, fungerer det ikke den dag i dag.

Fra : Ukendt

Dato : 11-07-08 13:35

David Konrad wrote:
> [...]
>
> Selv i nationer som USA hvor hele befolkningen er sammenbragt udefra,
> fra vidt forskellige kulturer, fungerer det ikke den dag i dag.

Og som man kan se "al forskning", som man siger - nej, der er lige kommet en
ny undersøgelse ud, så medfører multietniske samfund, at tilliden i
samfundet formindskes, OGSÅ blandt de enkelte etniske grupper. Derudover
taber de fattigste arbejdere i usa og uk i løn. Men det rager vist ikke
velmenere af typen CRL med sit "hvad er problemet"

Fra : David Konrad

Dato : 11-07-08 15:32

Knud Larsen wrote:

> [...]
> grupper. Derudover taber de fattigste arbejdere i usa og uk i løn.
> Men det rager vist ikke velmenere af typen CRL med sit "hvad er

Eller det faktum, at kulturer aldrig kan leve jævnbyrdigt side om side. Der
vil altid være en dominerende kultur. I USA er det hvid europæisk liberal,
kapitalistisk kultur der er dominerende. Og det er den kultur andre kulturer
må bøje sig for, og som indvandrere må indordne sig. Det gælder lovgivning,
retsvæsen, domstole, statsopbygning, hvordan man kan få succes, måden at
tage en uddannelse på osv.

Hvis man påstår at kulturer og racer er lige i USA, så forklar hvorfor man
kan læse "afroamerikansk kultur" på amerikanske universiteter, men ikke
f.eks "hvid kultur". Det skyldes jo det simple faktum, at sort kultur er
underordnet den dominerende mainstreamkultur.

I Europa, og i Danmark, er vi så bange for, at der nu kommer et opgør mellem
kulturerne, hvor en ny kultur vil tage over dominere den gamle kultur.
Logisk set kan man jo ikke have både Sharia-domstole og sekulært baserede
domstole, grundlagt på jyske lov og internationale konventioner, sideordnet
på lige fod. Det er enten eller.

Jeg ser Joakim kommer på banen. På samme måde forholder det sig f.eks nede i
Israel, og modstanden imod at lade fordrevne palæstinensere vende tilbage.
Man er jo bange for at araberne så vil komme i flertal og dominere. Ikke
fordi man er bange for et velfungerende multikulturelt samfund, men fordi
man så ved, at den israelske kultur vil blive trådt under fode, til fordel
for arabisk, islamisk kultur.

Fra : Joakim

Dato : 11-07-08 15:41

"David Konrad" <dadk@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> velfungerende multikulturelt samfund, men fordi man så ved, at
> den israelske kultur vil blive trådt under fode, til fordel for

Hej

Jeg har intet imod arabisk, islamisk kultur. På mange måder er den
bedre end både jødisk og kristen kultur...

Fra : David Konrad

Dato : 11-07-08 16:26

Joakim wrote:
> "David Konrad" <dadk@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> Hej
>
> Jeg har intet imod arabisk, islamisk kultur. På mange måder er den
> bedre end både jødisk og kristen kultur...

Jeg er holdt op med at rangordne kulturer. Det giver ingen mening. Ejheller
religioner kan man klassificere som gode eller dårlige. Dengang jeg gik
meget op i religion, mente jeg f.eks at islam var den "perfekte" religion.
Men det giver heller ingen mening.

I Danmark er der nogle historiske årsager til, at kristendommen i dag
gennemsyrer samfundet så meget, at man opfatter den som "naturlig" og
"oprindelig", og f.eks retsvæsen, skolevæsen og velfærdssamfund er bygget op
omkring nogle "kristne" demokratiske søjler. Og det fungerer jo fint, men
det er jo ikke det samme som at det er bedre - det fungerer f.eks ikke så
godt for mennesker hidrørende pakistanske klan-samfund.

Men at blande værdierne fra pakistanske klansamfund ind i det danske
samfund - og tro de to ting kan fungere på lige fod, side om side - er lige
så vanskeligt som at parre magnetisk plus og minus´. Én af parterne MÅ give
sig mere end den anden. Én kultur VIL blive dominerende.

Mht Israel er det da meget godt du ikke har noget imod arabisk kultur. Men
du ønsker vel ikke sluserne i Israel åbnet op, og det israelske samfund
arabificeret? Det er det meget forståelige argument jeg har hørt, hvorfor
man ikke sådan kan give sig i tilbagevendings-spørgsmålet, der ofte er
poppet op som et palæstinensisk/israelsk krav i fredsforhandlingerne.

Og det er vel ikke væsensforskelligt ift at have vanskeligt ved at
forestille sig, at 30% muslimer i Danmark ikke skulle udgøre en magtfuld
pressionsgruppe i retning af at føre dansk kultur yderligere i retning af
muslimsk kultur.

Og mht Knud's assimilation - i princippet kunne man vel også fylde Israel op
med arabere, bare de opførte sig som israelere, men problemet er, at de
næppe vil gøre det. Hvis ikke man forventer eller kræver assimilation,
udhules de værdier og det grundlæg det nuværende samfund er baseret på
gradvist. Det kan man være ligeglad med, eller mene, at værdierne måske
ændres til noget bedre - men jeg kan absolut ikke se, hvorfor det skulle
være værre som dansker opslugt af den danske kultur, at hæge om sin kultur
og værdier, end at hæge om sin kultur og sine værdier som pakistaner eller
israeler, opslugt af deres respektive kultur. Indvandrere der ikke
assimileres, assimileres vel fordi de selv mener, at den kultur der er en
del af dem selv, er bedre, eller bare "sådan er jeg".

Fra : Ukendt

Dato : 11-07-08 17:22

Joakim wrote:
> "David Konrad" <dadk@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> Hej
>
> Jeg har intet imod arabisk, islamisk kultur. På mange måder er den
> bedre end både jødisk og kristen kultur...

Er du masochist?

Selv de få arabere som tør udføre selvkritik siger at "vi" arabere
producerer intet som verden kan bruge, hverken materielt eller åndeligt.

En myte-tro kultur, en løgnekultur, en nægten at tage asvar for egne fejl
kultur. En kvindeundertrykkende kultur, en voldsom bogreligiøs kultur, en
næsten nul litteratur kultur. Hvad i alverden er det du synes er bedre end
det vi har?

Læs evt den store rapport fra FN, om denne kultur. Er det de "islamiske
menneskerettigheder" du er imponeret af? Kvindernes underordnede stilling?

Nå, jeg er ved at lave mad, så det bliver noget hurtig sjask

Fra : David Konrad

Dato : 11-07-08 18:35

Knud Larsen wrote:

> Er du masochist?
>

> Selv de få arabere som tør udføre selvkritik siger at "vi" arabere
> producerer intet som verden kan bruge, hverken materielt eller
> åndeligt.

Det er vist ikke helt rigtigt. Dem du refererer til er dem, der i forvejen
har det ene ben solidt plantet i vestlig kultur, og dermed a priori er
modstander af en hel masse fra deres egen kultur.

Jeg synes der er masser af tegn på kulturel vækst i de forenede arabiske
emirater, f.eks. Også den efterhånden dybe sammensmeltning mellem arabisk og
vestlig økonomi kan mane til optimisme.

Det store problem er ikke, at der render en masse fattige, analfabetiske
tosser rundt, der er villige ofre for sindssyg fundamentalisme - men derimod
hvis deres herskere eller ledere også er det. Og det virker ikke på mig som
om der findes mange ledere i dag, i den mellemøstlige verden, hverken de
politiske eller økonomiske ledere (altsammen fraset særtilfældet Iran) som
har interesse i eskalation af fundamentalisme, indadsynethed og formørket
panarabisme eller "kalifatisme".

> [...]
> fejl kultur. En kvindeundertrykkende kultur, en voldsom bogreligiøs
> kultur, en næsten nul litteratur kultur. Hvad i alverden er det du

Det er fordi du udelukkende fokuserer på det allerværste, fra de
allernederste lag. Se Dubai, f.eks. I mange år jeg hørt på den med at "når
olien er slut ender araberne i fattigdom, de kan ikke andet" osv osv. Så kan
man jo mindre om produktion mv. Senest ser vi så Dubai, med deres enorme
byggerier og teknologi-tiltrækkende politik. Nu ligger der f.eks en hel "CO2
og energi-neutral" by på tegnebordet, komplet med el-biler, magnettogbaner
osv.

> Læs evt den store rapport fra FN, om denne kultur. Er det de
> "islamiske menneskerettigheder" du er imponeret af? Kvindernes
> underordnede stilling?

Man bør virkelig ikke generalisere så meget. Du har helt ret hvis vi ser på
klan-samfund i Pakistan osv, men der er jo enorme forskelle, indenfor den
arabiske kultur. Ligesom Afrika. Det er altså ikke hele Afrika der er fyldt
op med flygtningelejre, børn med etiopermaver eller borgerkrige udført af
børnesoldater i junglen. Det er jo heller ikke hele Europa der er imod abort
og skilsmisse og forskning i gener, selvom kirkens egen stat, Vatikanet,
kraftigt modarbejder den slags synd.

> Nå, jeg er ved at lave mad, så det bliver noget hurtig sjask

Fredags-falaffel?

Fra : Ukendt

Dato : 11-07-08 19:11

David Konrad wrote:

> Det er vist ikke helt rigtigt. Dem du refererer til er dem, der i
> forvejen har det ene ben solidt plantet i vestlig kultur, og dermed a
> priori er modstander af en hel masse fra deres egen kultur.

Også et par fra Arabien, fx en prædikant fra Egypten, jeg var imponeret over
at han turde sige det, måske fordi han netop VAR en "lærd".

> Jeg synes der er masser af tegn på kulturel vækst i de forenede
> arabiske emirater, f.eks. Også den efterhånden dybe sammensmeltning
> mellem arabisk og vestlig økonomi kan mane til optimisme.

Er det ikke ren overflade? Jeg har set at kommentatorer og vestlige
journalister skynder sig at komme ud af disse "vestlige" lande, når der er
tryk på kedlen, de siger at araberne er som "de plejer" neden under det
moderne, og de omtalte mennesker bliver simpelthen bange for deres
sikkerhed.

> [...]
> økonomiske ledere (altsammen fraset særtilfældet Iran) som har
> interesse i eskalation af fundamentalisme, indadsynethed og formørket

Jamen manden på gaden bliver jo også mere og mere religiøs og opfanatiseret,
islamister ville vinde i alle arabiske lande hvis der var frie valg, - siger
eksperterne.

> [...]
> ligger der f.eks en hel "CO2 og energi-neutral" by på tegnebordet,
> komplet med el-biler, magnettogbaner osv.

De laveste lag - nej, det højere lag er de allerværste når det kommer til
fanatisme og rabiat tolkning af Koranen.

> [...]
> ikke hele Europa der er imod abort og skilsmisse og forskning i
> gener, selvom kirkens egen stat, Vatikanet, kraftigt modarbejder den

De arabiske lande styres også af klaner, og jeg har altså ikke set meget der
tegner noget der er værd at efterligne, - og jeg har virkelig søgt efter
det. Heller ikke deres gæstfrihed står ofte for en nærmere prøve, men
muligvis i enkelte tilfælde kan man finde noget vi ikke har lignende.

> Fredags-falaffel?

Ja, netop, og så lidt sufi-musik, eller noget tyrkisk, - det har jeg ofte
hørt på og glædet mig over.
Og det ærgrer mig, at jeg ikke mere tør tage til Egypten, de er nu FOR langt
ude i vrede og had, både indadtil og over for udlændinge, - danskere, man
ville være lige så nervøs som på Nørrebro Jeg skal forresten netop til
Nørrebro på mandag, og jeg synes det er sjovt at kigge på gadelivet, det
ligner jo snart Mogadisho eller Cairo, - men jeg tager hjem før mørkets
frembrud

Det er jo dejligt med anderledes kulturer, når bare de bliver, hvor de hører
til

Fra : Ukendt

Dato : 11-07-08 19:34

Knud Larsen wrote:

> Også et par fra Arabien, fx en prædikant fra Egypten, jeg var
> imponeret over at han turde sige det, måske fordi han netop VAR en
> "lærd".

Men ellers MÅ folk jo oftest flytte fra MØ, hvis de kritiserer noget som
helst i landene, - det er en anden negativ ting ved arabere, de bryder sig
hverken om kritik eller selvkritik. Selvkritik er simpelthen ikke en del af
kulturen, mens selvros er.

Anyway, hvis du kunne have lyst til at kigge ind på
http://www.egypttoday.com/

OG har en anden anti-virus end Kaspersky, gider du så lige sige, om dit
program melder om en troyaner?
Min Kaspersky sætter i et hyl, når jeg er på siden.

Fra : David Konrad

Dato : 12-07-08 01:50

Knud Larsen wrote:

> Anyway, hvis du kunne have lyst til at kigge ind på
> http://www.egypttoday.com/

Der ser ud til at være mange interessante artikler!

> OG har en anden anti-virus end Kaspersky, gider du så lige sige, om
> dit program melder om en troyaner?
> Min Kaspersky sætter i et hyl, når jeg er på siden.

Well, ikke her - men det er jo ingen garanti. Jeg stoler rimelig kraftigt på
min firewall, og har ikke haft noget videre i årevis. Jeg lader absolut
intet slippe hverken ind eller ud, hvis jeg er det mindste i tvivl.

Fra : David Konrad

Dato : 12-07-08 02:07

David Konrad wrote:

> Der ser ud til at være mange interessante artikler!

Men den er godt nok ikke særlig godt lavet, sådan håndværksmæssigt. 5
alvorlige fejl og 572 advarsler på forsiden alene. Der er pæne forskelle på
rendereringen i IE, FireFox, Safari og Opera - topmenuerne overlapper og
forsvinder ikke korrekt. Tror ikke man skal frygte noget, dog - det ser
rimelig alvorlig ment ud. Jeg oplevede også en autokørsel i IE, som om den
vil henvise tilbage til siden man kommer fra - det er muligvis det kaspersky
brokker sig over??

Fra : Ukendt

Dato : 12-07-08 08:38

David Konrad wrote:

> [...]
> også en autokørsel i IE, som om den vil henvise tilbage til siden man
> kommer fra - det er muligvis det kaspersky brokker sig over??

OK, jeg sætter den næste gang på "allow".

Ja, jeg har læst mange interessant ting i det blad gennem årene, lige fra
jeg fik det på papir for over 10 år siden.

Kan man mon få back issues? Der er jo fx artikler om prædikanter, om nomader
o.a. som man ikke kan læse andre steder.
Nå, det er jo bare et klik for at finde ud af om det er muligt, det er det
jo sikkert.

Fra : David Konrad

Dato : 12-07-08 09:31

Knud Larsen wrote:

> OK, jeg sætter den næste gang på "allow".

Du skal virkelig ikke lytte til mig! Jeg lever primært på en firewall og
devisen om, at man aldrig kan få snavs hvis ikke man besøger suspekte
hjemmesider, downloader programmer, surfer porno osv. Og det virker, og så
har jeg opøvet en erfaring i at kunne se når noget går galt - der bliver
connected til servere osv. Jeg har slet ikke noget antivirusprogram - dem
har jeg slet og ret fjernet, da de giver falsk sikkerhed. Men jeg tænker mig
om to gange før jeg besøger en side, og siger aldrig ja til noget som helst.

> [...]
> nomader o.a. som man ikke kan læse andre steder.
> Nå, det er jo bare et klik for at finde ud af om det er muligt, det

Det virker virkelig interessant - også fordi de ser ud til at dække mange
slags områder ikke kun i Egypten, og jeg synes altid det er interessant at
se hvad andre medier og lande skriver om en sag. Man skal ikke længere end
til Norge og Sverige før velkendte "facts" alle danske medier er enige om
pludselig fremstilles på en lidt og nogle gange helt anden måde.

Jeg har gemt linket og vil slå op i det løbende. Har en startmenu med 50-60
links jeg bare klikker på, uanset hvilken browser jeg bruger.

Fra : Jens Bruun

Dato : 12-07-08 16:00

> Well, ikke her - men det er jo ingen garanti. Jeg stoler rimelig
> kraftigt på min firewall,

Well, gamle druksut, en firewall beskytter dig ikke mod virus.

> og har ikke haft noget videre i årevis.

Det flæber du da ellers over i en anden tråd i nærværende gruppe. Var det
ikke Morten Bjergstrøm, der havde sneget en virus ind på din maskine gennem
din "firewall"? Eller var det bare i en alkohol-psykose, du oplevede dét?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : David Konrad

Dato : 12-07-08 16:19

Jens Bruun wrote:
> "David Konrad" <dadk@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> Well, gamle druksut, en firewall beskytter dig ikke mod virus.

Næh, kære ven, men hvis ikke man opsøger steder hvor man få virus, ikke
installere crackede programmer, ikke surfer efter porno og meget mere - men
alene holder sin computer strengt til formålet, hvad er så risikoen for at
få en virus?

Ja, i mine øjne er den stort set 0. Det har virket i årevis.

> [...]
> det ikke Morten Bjergstrøm, der havde sneget en virus ind på din
> maskine gennem din "firewall"? Eller var det bare i en

Du har ret i at det var Morten Bjergstrøm, du har ikke ret i at jeg flæbede,
og situationen var en ganske anden, da det var en anden arbejdscomputer -
som jeg har præciseret i tråden - der ikke havde firewall.

Med arbejdscomputere kan man blive lidt træt i længden af at skulle tildele
sig selv rettigheder for selv det mindste, når en lillebitte del af et
program er ændret.

Fra : David Konrad

Dato : 12-07-08 01:46

Knud Larsen wrote:

> Også et par fra Arabien, fx en prædikant fra Egypten, jeg var
> imponeret over at han turde sige det, måske fordi han netop VAR en
> "lærd".

Det KAN da faktisk forekomme. Lige egypterne har som jeg kan forstå vist
gode traditioner indenfor klassisk boglig uddannelse, ikke bare i moderne
forstand, men også ift hvad en præst, skriftklog, imam osv nju forventes at
kunne. Altså være virkeligt belæste og "kloge" i ordets bogstavlige
betydning. Egypterne har en tudindårig intellektuel historie, her tænker jeg
ikke så meget hieroglyffer og pyramider, men koptere, sprituelle mystikere
osv. Og det kræver da en anden for for belæsthed, end at lære koranen
udenad.

> [...]
> der er tryk på kedlen, de siger at araberne er som "de plejer" neden
> under det moderne, og de omtalte mennesker bliver simpelthen bange

Ja, det er meget muligt. Det tætteste jeg har nærmet mig Mellemøsten
personligt har været Marokko. Det jeg tror er, at der i dag i højere grad
findes en interesse for statslederne i den mellemøstlige verden til at om
jeg så må sige at tøjle masserne og drive dem fremad mod bedre tider, skabe
velstand og tænke på begreber som f.eks overbefolkning. Intet mellemøstligt
land har i dag interesse i ustabilitet og konfrontationer med vesten. Det
fungerede lidt bedre i 70'ne og 80'ne, hvor man om ikke andet kunne få våben
og støtte af Sovjet, og hvor man jo altid havde det store fjendebillede
Israel man kunne samles om. Jeg tror f.eks Mubarak da er mindst lige så
bekymret for overbefolkning (dine 130 mio egyptere) og islamisk terrorisme
som du er.

> Jamen manden på gaden bliver jo også mere og mere religiøs og
> opfanatiseret, islamister ville vinde i alle arabiske lande hvis der
> var frie valg, - siger eksperterne.

Det kan vi jo ikke vide. Måske er det meget fint de ikke får chancen Men
der er trods alt forskel på at undersøge noget gennem meningsmålinger, og så
det folk faktisk stemmer, når de får muligheden. Jeg kunne forestille mig at
man f.eks i SA lejlighedsvist kan måle en større tilslutning til islamisme,
end til den nuværende despotiske kongefamilie, men hvis Saudierne stod i
stemmeboksen ville de nok i højere grad end i målingen stemme på
kongefamilien alligevel. De mellemøstlige befolkninger er da ikke tåbelige
eller uvidende - de må da også vide, at det ikke ligefrem går godt, når
rendyrkede islamister der kun har koranen i hovedet overtager styringen af
et land. Og så kan man også spørge efter hvilke alternativer disse eksperter
stiller op. Hvis det f.eks er 1. "islamisterne" 2. Mubarak, så får
islamisterne da sikkert en masse imaginære anti-muburak stemmer.

> De laveste lag - nej, det højere lag er de allerværste når det kommer
> til fanatisme og rabiat tolkning af Koranen.

Well, jeg skelner altså primært mellem om man har et rationelt styre, der
kan operere i en moderne "globaliseret" verden. Dubais store
turistinvesteringer i multimia klassen er jo værdiløse, hvis folk holder sig
væk, fordi de er bange for terror eller bortførsler. Det samme kan siges om
mange af de mellemøstlige lande, Egypten, UAE, SA, Libyen osv, også når vi
ser på at skaffe ordentlig arbejdskraft, IT-folk, læger osv - i det hele
taget er det i deres egen interesse i at dyrke jorden, opkvalificere
befolkningen og holde militant islamisme og religiøs formørkethed langt
nede. Det er den slags jeg tænker på.

Så er det meget muligt, at man strafmæssigt, og f.eks
kvinderettighedsmæssigt, her tænker jeg på ting pisk eller at kvinder ikke
må køre bil og 117 andre "mærkelige" opfattelser, vil blive bevaret - men
det er jo deres valg. Ikke noget der principielt set er uforeneligt med et
moderne samfund i kontrol. Der var heller ikke mange der spåede de asiatiske
lande gyldne tider tilbage i 50'erne - folk lå jo bogstavligt og døde af
sult i gaderne i Seoul mv, og alle landene havde eller har mere eller mindre
despotiske ademokratiske regimer. Men det er jo gået meget godt alligevel.

> De arabiske lande styres også af klaner, og jeg har altså ikke set
> meget der tegner noget der er værd at efterligne,

Nej, heller ikke her. Men at det ikke virker attraktivt for os, eller måske
endda tåbeligt, er jo ikke det samme som at det ikke kan fungere for dem.
Uden sammenligning - du kan se på hvordan dansk virksomhedsliv i store træk
er bygget op - store familiejede virksomheder og ditto fonde der sidder på
en ret stor andel af værdierne, over halvdelen af den danske arbejdsstyrke
er beskæftiget i den type virksomheder, og vi har et mærkeligt begreb der
hedder A og B aktier man ikke rigtig har andre steder (og som EU naturligvis
vil have ulovliggjort). Den konstruktion er i teorien meget usund, den
fordrer ikke til investeringer, umuliggør medejerskab og burde ikke kunne
være dynamiske koncerner der trækker kapital eller genererer og vækst.
Alligevel fungerer denne model fremragende for Danmark, men ville sikkert
føre til total riun, hvis man kopierede den til USA

> [...]
> vi ikke har lignende.

> Ja, netop, og så lidt sufi-musik, eller noget tyrkisk, - det har jeg

Tænkte det nok Bagefter et par sug i vandpiben, siddende i hug på
persertæppet, medens du funderer over nogle passager i koranen over en kop
skoldhed the og nogle figenpostejer. Efter sidste aftenbøn trækker du
smægtende kjortlen af kroppen og kryber ned til din yndlingskone.

> [...]
> forresten netop til Nørrebro på mandag, og jeg synes det er sjovt at
> kigge på gadelivet, det ligner jo snart Mogadisho eller Cairo, - men

Jeg synes det har nærmet sig det groteske. Én ting er at have etniske
forretninger osv, noget andet er gå en kilometer uden at høre ét eneste ord
på dansk. I Århus har man Bazar Vest - På Nørrebro er det snart Bizar Vest.

Fra : Ukendt

Dato : 12-07-08 09:00

David Konrad wrote:

> [...]
> pyramider, men koptere, sprituelle mystikere osv. Og det kræver da en
> anden for for belæsthed, end at lære koranen udenad.

Der findes nogle få forfattere og intellektuelle, men de "lærde" imponerer
ikke ligefrem, med fx deres fremføring af gakkede haditter om at drikke
Profetens pis, og det der er værre. Man *bliver* åbenbart syg i hovedet af
at læse "hellige skrifter" hele tiden. Og det ER jo kun ganske få bøger der
udgives på arabisk, - som ikke er religiøse bøger.

> [...]
> kunne samles om. Jeg tror f.eks Mubarak da er mindst lige så bekymret
> for overbefolkning (dine 130 mio egyptere) og islamisk terrorisme som

160 mio Mubarak er vist kun bekymret over om sønnen beholder magten når
han selv dør, han har ikke vist nogen som helst bekymring for Egyptens
velfærd indtil nu.

> [...]
> alternativer disse eksperter stiller op. Hvis det f.eks er 1.
> "islamisterne" 2. Mubarak, så får islamisterne da sikkert en masse

De mellemøstlige befolkninger ER uvidende, og det siger - så vidt jeg kan
se - simpelthen alle korrespondenter som bor der. Befolkningerne er fulde af
tro på myter og på mirakler, man skal nok bo der for at forstå det.
"Man" siger, på basis af samtaler med tusinder af mennesker, og den
almindelige "mand på gaden" - at islamisterne ville vinde i alle landene.
Islamisterne er jo ikke ens i landene, men folk mener at DE kan skabe orden
ud af kaos, OG det er generelt i hele ummaen at folk vil have mere sharia
indført.
Man føler sig truet af verden og virkeligheden og Vesten, og eneste
"løsning" man kan finde er "mere islam".

> [...]
> at dyrke jorden, opkvalificere befolkningen og holde militant
> islamisme og religiøs formørkethed langt nede. Det er den slags jeg

Men uden at hele tiden nævne, og dyrke, ISLAM, så kan ingen af regimerne
overleve, og jo værre det går, jo mere islam.
Men ellers er det da rigtigt at de bliver nødt til at holde befolkningerne i
faste tøjler, hvis turisterne og investeringerne skal fortsætte. Det er et
stort emne og svært at sige noget fornuftigt om på få linjer.
Er det ikke i Dubai de har dette kæmpestore indkapslede vinterlandskab, hvor
man kan stå på ski osv, mens det er 40 grader udenfor? Fin måde at bruge
pengene på.

> [...]
> landene havde eller har mere eller mindre despotiske ademokratiske
> regimer. Men det er jo gået meget godt alligevel.

Ja, men det har en helt anden type kultur i de lande, i arabien er det "hver
mand for sig selv".

> [...]
> genererer og vækst. Alligevel fungerer denne model fremragende for
> Danmark, men ville sikkert føre til total riun, hvis man kopierede

Ja.

> [...]
> en kop skoldhed the og nogle figenpostejer. Efter sidste aftenbøn
> trækker du smægtende kjortlen af kroppen og kryber ned til din

Det er nemlig helt rigtigt.

> [...]
> forretninger osv, noget andet er gå en kilometer uden at høre ét
> eneste ord på dansk. I Århus har man Bazar Vest - På Nørrebro er det

Ja, det ER mærkeligt, - og det ER måske ikke forkert at begynde at bruge
ordet "kolonister" i stedet for "indvandrere".

Fra : David Konrad

Dato : 12-07-08 12:23

Knud Larsen wrote:

> [...]
> åbenbart syg i hovedet af at læse "hellige skrifter" hele tiden. Og
> det ER jo kun ganske få bøger der udgives på arabisk, - som ikke er

Den mellemøstlige verden skulle i hvert fald være det område, hvor færrest
bøger oversættes og der udgives allerfærrest bøger per indbygger. Erindrer
ikke om det var 2002 eller 2003, men under alle omstændigheder var der et
år, hvor der blev nyudgivet flere titler i Danmark, af danske forfattere,
end i hele mellemøsten tilsammen, mellemøstlige såvel som udenlandske
oversatte forfattere.

Men de "politiske grupper" har da om ikke andet taget internettet til sig

(...)
> 160 mio Mubarak er vist kun bekymret over om sønnen beholder
> magten når han selv dør, han har ikke vist nogen som helst bekymring
> for Egyptens velfærd indtil nu.

Hvad baserer du den tro på? Jeg vil da mene, at hvis han ønsker at udvide
til arvefølge-diktatur har han vel netop stablilitet og økonomisk fremgang i
fokus.

(...)
> De mellemøstlige befolkninger ER uvidende, og det siger - så vidt jeg
> kan se - simpelthen alle korrespondenter som bor der.

Det siger folk også på hospitaler i Danmark. f.eks. Ét af de eksempler jeg
leverede til Joakim er f.eks en rapport der omhandler besværligheder med at
behandle indvandrere, sådan rent medicinsk (udover det trælse eksempel med
at slå sygeplejersken ned fordi der er noget der hedder kø, mv- det sker jo
også at danskere gør det) - f.eks skelner en uforholdsmæssig stor mængde
indvandrere fra MØ mellem "varm" og "kold" sygdom. De kan ikke formidle
deres symptomer, så en ordentlig diagnose er mulig.

Men altså, Knud. Hvad er egentlig dit formål. At lyse alle mennesker fra
mellemøsten i band, eller hvad vil du egentlig? Det som må være i fokus er
den fremgang man trods alt kan spore, som nævnt når f.eks statslederne ikke
længere skal bruge al deres krudt på Israel, fordi der er afsluttet en slags
fred eller våbenhvile. Det er godt for alle parter, og man må da håbe det
kan smitte af på befolkningerne også.

> [...]
> Man føler sig truet af verden og virkeligheden og Vesten, og eneste
> "løsning" man kan finde er "mere islam".

Ja, men gradvist vil denne trussel da forhåbentlig blive afløst af noget
andet. Det er jo ikke en naturlov, eller noget evigt eller "sådan har det
altid været", at befolkningerne i MØ er på denne måde.

Se dit eget link, egypttoday.com. Det vidner da ikke om udpræget
formørkethed, på randen at total ruin og kaos.

> Men uden at hele tiden nævne, og dyrke, ISLAM, så kan ingen af
> regimerne overleve, og jo værre det går, jo mere islam.

DET er meget muligt. Det har du sandsynligvis ret i. Nu er det jo ikke det
samme, men vi har lige haft en irsk EU-afstemning hvor netop det katolske
issue påståes at have haft en effekt, ifb abort osv, og vi har et
præsidentvalg i USA, hvor man jo ikke kan vælges uden at påberåbe sig Gud.

Jeg siger ikke, at det er "det samme", men det er ved gud ikke isoleret til
Mellemøsten.

> [...]
> indkapslede
> vinterlandskab, hvor man kan stå på ski osv, mens det er 40 grader

Jo. Og meget mere. De går helt over gevind i nybyggeri og innovative ideer.
Og Saudi-Arabien der har verdens største mejeri, i øvrigt bygget af Arla.
Jeg tror nok det skal gå. Der har været kedelige reminiscenser efter
kolonistyret, og opdelingen af landene med linealgrænser, og bagefter
oprettelsen af Israel, og det har naturligvis drevet folk i retning af
religiøse forklaringer, men på sigt kan det da godt gå, altsammen. Inkl
grænser og Israel.

> Ja, men det har en helt anden type kultur i de lande, i arabien er
> det "hver mand for sig selv".

I modsætning til "hvert individ.." Ja, men vi ved ikke hvad der vil ske. Det
der optager mig er først og fremmest om Mellemøsten og deres befolkninger
udgør en trussel, og om de kan klare sig selv. Så kan alt det andet, hvis de
vil, komme bagefter. Man får jo ikke lige rettigheder, sekularisme,
demokrati, OG SÅ bagefter velstand og fred - det går den anden vej rundt.
Det gjaldt i nogen grad også for Danmark. Danmark er dog atypisk al den
stund, at det var en kup eller borgerkrigslignende situation parret med en
decimering af landets størrelse som manede til "enighed", der først udartede
sig i diktatur, senere i begrænsede rettigheder for rige, senere endnu flere
rettigheder til endnu flere, da freden og velstanden havde varet længe nok.
Det er under 100 år siden kvinder fik stemmeret, og helt op i 1970'erne blev
åndssvage, grønlændere mv opfattet som undermennesker man kunne
eksperimentere med.

Mange kræver at mellemøstlige lande eller f.eks afrikanske lande skal
demokratiseres, liberaliseres og så optage begreber som menneskerettigheder,
men glemmer, at vor egen historie faktisk er dybt aparte i den sammenhæng.
Det samme gælder folk der sammenligner med "frihedens og demokratiets"
højvogter #1, USA, hvis fødsel jo er baseret på en beskidt og nådesløs
terrorkrig imod kolonimagter, og dernæst den måske mest mest omfattende
borgerkrig i hele menneskehedens historie, set ift det antal borgere
relativt der deltog og blev dræbt.

> Ja.

> Det er nemlig helt rigtigt.

Jeg ville sige : Gid det var så vel! Ville egentlig ikke være uimødekommende
overfor et stille liv med en 3-4 koner, lidt sporadisk "forskning" i koranen
og ellers ren vellevned

> Ja, det ER mærkeligt, - og det ER måske ikke forkert at begynde at
> bruge ordet "kolonister" i stedet for "indvandrere".

Det kommer an på hvordan man opfatter ordet kolonist.

Fra : Ukendt

Dato : 12-07-08 14:34

David Konrad wrote:

> [...]
> mellemøstlige såvel som udenlandske oversatte forfattere.
>
> Men de "politiske grupper" har da om ikke andet taget internettet til

Det må man sige.

> (...)
>
> Hvad baserer du den tro på? Jeg vil da mene, at hvis han ønsker at
> udvide til arvefølge-diktatur har han vel netop stablilitet og
> økonomisk fremgang i fokus.

Han har *aldrig* gjort noget som helst for at fremme egypternes velfærd, og
bruger bare sikkerhedsstyrkere og sin undtagelsestilstand til at holde
masserne i ro. Han kunne have gjort myriader at ting som havde gjort en
forskel, nu er de ved at sumpe til, og det er ved at være for sent, eller
det ER for sent.

> [...]
> der er afsluttet en slags fred eller våbenhvile. Det er godt for alle
> parter, og man må da håbe det kan smitte af på befolkningerne også.

Formål? Jeg fortæller bare, hvad jeg mener er fakta lige nu. Det bliver jo
ikke bedre af at lade som om arabere ikke har disse kedelige træk. Det kan
da godt være jeg IGEN skal forske mere i sagen, og igen læse de lokale
engelsksprogede aviser og flere magasiner med nyt om MØ.

> [...]
>
> Se dit eget link, egypttoday.com. Det vidner da ikke om udpræget
> formørkethed, på randen at total ruin og kaos.

Det kan du ikke se ud fra et sådant magasin. De er også nødt til at være
meget forsigtige, og kan slet ikke skrive hvad de vil.
Men de HAR haft flere artikler om hvordan kvinder bliver chikaneret og
gramset på overalt i fx Cairo, om hvordan mænd nu skal op i 40erne før de
kan blive gift. Om hvordan man ikke mere har råd til et brød til fem øre, om
den stigende religiøsitet, om overfaldet på kirken i Alexandria. Om folks
vrede og hvordan de er på bristepunktet i frustration, - man er vant til at
eliten stjæler det hele uden nogen tanke på "folket" men NU er det blevet
for meget selv for de fatalistiske egyptere. - Fatalisme er jo iøvrigt en
anden karakteristik for araberne, og derfor de finder sig i så meget "Det
står skrevet, - Allah må have bestemt det"

> [...]
> påberåbe sig Gud.
> Jeg siger ikke, at det er "det samme", men det er ved gud ikke

Irerne er konstant blevet *mindre* katolske, og selv de amerikanske
evangelister er blevet mere moderate - iflg The Economist, - men muslimer
altså går i den stik modsatte retning.

> [...]
> helt op i 1970'erne blev åndssvage, grønlændere mv opfattet som
> undermennesker man kunne eksperimentere med.

Men deres befolkningstal bliver fordoblet, og det KAN de ikke klare, derfor
bliver de med sikkerhed mere religiøse og sætter deres lid til Allah.
Der ER selvfølgelig også bevægelser mod mere frihed, MEN den skal hele tiden
kunne baseres på Koranen og sunnaen, og - som der stod i Weekendavisen i
sidste uge, DET er mildes talt op ad bakke, at finde hjemmel til frihed i
Koran og hadit.

> [...]
> "forskning" i koranen og ellers ren vellevned

> Det kommer an på hvordan man opfatter ordet kolonist.

Yes, - bevidst eller ubevidst kolonist?

Fra : Joakim

Dato : 12-07-08 06:25

"Knud Larsen" <mafishmaskela-snabela-yahoo.invalid> skrev i en
meddelelse news:00361e30$0$32249$c3e8da3@news.astraweb.com...

> [...]
> bogreligiøs kultur, en næsten nul litteratur kultur. Hvad i
> alverden er det du synes er bedre end det vi har?

Det tætte familiebånd, respekten for de ældre, den simple
livsførelse, den stærke moral, fastholdelsen af de gamle
traditioner, gæstfriheden og meget meget mere.

Det som slår mig når jeg læser dine indlæg er at trods dine
utallige rejser til arabiske lande, så aner du uendeligt lidt om
den almindelige arabers måde at leve og tænke på. Hva' laver
du egentlig når du besøger eksempelvis Ægypten? Er du under
vand fra du ankommer til du afrejser?

> [...]
> underordnede stilling?
>
> Nå, jeg er ved at lave mad, så det bliver noget hurtig sjask

Det lyder ikke just appetitvækkende, men velbekomme da.

Fra : Ukendt

Dato : 11-07-08 17:28

Joakim wrote:
> "David Konrad" <dadk@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> Hej
>
> Jeg har intet imod arabisk, islamisk kultur. På mange måder er den
> bedre end både jødisk og kristen kultur...

Jeg har læst meget om arabisk kultur, og jeg må indrømme, at jeg synes den
er uskøn. Det er utrolig svært at finde noget positivt at sige om den, -
selv arabere som kommer tilbage til Egypten bliver slået af volden, vreden,
intolerancen osv.

Men hver sin lyst.

Fra : Martin Larsen

Dato : 11-07-08 20:46

"Joakim" <ncm_abfjern@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> "David Konrad" <dadk@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> Hej
>
> Jeg har intet imod arabisk, islamisk kultur. På mange måder er den bedre
> end både jødisk og kristen kultur...

Sludder. Du er nok fascineret af deres stenaldernormer.

Mvh
Martin

Fra : David Konrad

Dato : 12-07-08 01:05

Martin Larsen wrote:

> Sludder. Du er nok fascineret af deres stenaldernormer.

Tak for din indsigtsfulde analyse.

Fra : Martin Larsen

Dato : 12-07-08 09:41

> Tak for din indsigtsfulde analyse.

Hvis ikke du fatter dette, forstår du heller ikke en elaboret udgave...
Desuden ses i dit svar til Knud at min forsigtige formulering var
overflødig...

Mvh
Martin

Fra : David Konrad

Dato : 12-07-08 10:11

Martin Larsen wrote:

> Hvis ikke du fatter dette, forstår du heller ikke en elaboret
> udgave... Desuden ses i dit svar til Knud at min forsigtige
> formulering var overflødig...

"Sludder. Du er nok fascineret af deres stenaldernormer."

er en forsigtig formuering?

Fra : Martin Larsen

Dato : 12-07-08 13:44

> "Sludder. Du er nok fascineret af deres stenaldernormer."
>
> er en forsigtig formuering?

Ja bette Konrad. Ordet "nok" var overflødigt.
Spørg endelig, hvis der er flere ord du ikke forstår.

Mvh
Martin

Fra : Jens Bruun

Dato : 12-07-08 16:07

> Ja bette Konrad. Ordet "nok" var overflødigt.
> Spørg endelig, hvis der er flere ord du ikke forstår.

David Konrad er med egne ord altid spirituspåvirket, når han skriver indlæg
i dk.politik.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : David Konrad

Dato : 12-07-08 16:22

Jens Bruun wrote:
> "Martin Larsen" <mlarsen@post7.tele.dk> skrev i en meddelelse

> David Konrad er med egne ord altid spirituspåvirket, når han skriver
> indlæg i dk.politik.

Det er da en fin indrømmelse, synes du ikke? Ærlighed varer længst.

Gid Martin Larsen kunne erkende, at han altid er idiot, når han skriver i
dk.politik.

Fra : Jens Bruun

Dato : 13-07-08 11:41

> Det er da en fin indrømmelse, synes du ikke?

Egentlig ikke. Jeg er stor tilhænger af, at man ikke skal lyve med mindre,
det er strengt nødvendigt. Jeg er samtidig af den overbevisning, at man ikke
nødvendigvis skal informere omverden om alt.

> Ærlighed varer længst.

Nej.

> Gid Martin Larsen kunne erkende, at han altid er idiot, når han
> skriver i dk.politik.

En skribent, der fortæller, at han altid er spirituspåvirket, når han
skriver indlæg i dk.politik, er vist den største idiot.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : David Konrad

Dato : 15-07-08 01:07

Jens Bruun wrote:
> "David Konrad" <dadk@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> En skribent, der fortæller, at han altid er spirituspåvirket, når han
> skriver indlæg i dk.politik, er vist den største idiot.

Du tager aldrig ting med et gran salt?

Fra : Jens Bruun

Dato : 15-07-08 09:25

> Du tager aldrig ting med et gran salt?

Ofte. Ligesom jeg ofte udtrykker mig meget bombastisk og firkantet, når jeg
skriver usenet-indlæg.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : David Konrad

Dato : 12-07-08 16:21

Martin Larsen wrote:
> "David Konrad" <dadk@webspeed.dk> skrev i meddelelsen

> Ja bette Konrad. Ordet "nok" var overflødigt.
> Spørg endelig, hvis der er flere ord du ikke forstår.

Jeg ville i så fald ikke spørge dig.

Fra : Martin Larsen

Dato : 12-07-08 17:55

> Jeg ville i så fald ikke spørge dig.

Hvem så?

Fra : Jens Bruun

Dato : 12-07-08 15:56

"Joakim" <ncm_abfjern@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg har intet imod arabisk, islamisk kultur. På mange måder er den
> bedre end både jødisk og kristen kultur...

På hvilke måder? Du kan nøjes med at nævne én.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Joakim

Dato : 12-07-08 19:51

> "Joakim" <ncm_abfjern@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> På hvilke måder? Du kan nøjes med at nævne én.

Jeg har nævnt flere i mit svar til Knud, men det så du måske ikke?

Nuvel, familiebåndet er tættere hos muslimer. Sørgelige historier
om ældre, der i månedsvis ligger døde i deres boliger uden at nogle
reagerer, hører man ikke om i denne kultur.
..
Btw mens jeg husker det; tillykke med din maxi 77, en glimrende
sejlbåd, og med din højde kan du jo næsten stå oprejst om læ.

Fra : Martin Larsen

Dato : 12-07-08 20:28

> [...]
> om ældre, der i månedsvis ligger døde i deres boliger uden at nogle
> reagerer, hører man ikke om i denne kultur.

Stop dit flæberi - den døde mærker intet.

Mvh
Martin

Fra : Joakim

Dato : 13-07-08 07:53

> Stop dit flæberi - den døde mærker intet.

Du er i sandhed en pryd for øjet, enhver håbefuld svigermors drøm
så at sige.

Fra : Martin Larsen

Dato : 13-07-08 08:53

> "Martin Larsen" <mlarsen@post7.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Du er i sandhed en pryd for øjet, enhver håbefuld svigermors drøm så at
> sige.

Det er trist at du aldrig finder anledning til at tænke det mindste over
mine korte sentenser, som måske ikke rummer dybe sandheder, men dog rigeligt
dybe til dig.

Mvh
Martin

Fra : Joakim

Dato : 13-07-08 09:02

> "Joakim" <ncm_abfjern@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Det er trist at du aldrig finder anledning til at tænke det
> mindste over mine korte sentenser, som måske ikke rummer dybe
> sandheder, men dog rigeligt dybe til dig.

Haha....

Lille Martin, du fangede slet ikke essensen i budskabet og
overvurderer tydeligvis dit eget intellekt.

Fra : Martin Larsen

Dato : 13-07-08 09:50

> "Martin Larsen" <mlarsen@post7.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Haha....
>
> Lille Martin, du fangede slet ikke essensen i budskabet og overvurderer
> tydeligvis dit eget intellekt.

Nej lille Joakim. Ligesom du slet ikke kunne fatte at Nolde var medlem af
DNSAPN, så kan du heller ikke denne gang fatte mine beskedne sandheder.
Måske frøet spirer senere.

Mvh
Martin

Fra : Ukendt

Dato : 13-07-08 09:39

Joakim wrote:

> [...]
> om ældre, der i månedsvis ligger døde i deres boliger uden at nogle
> reagerer, hører man ikke om i denne kultur.

Man hører tonsvis af "sørgelige historier" om kvinder som bare ganske
pludseligt bliver smidt ud, uden muligheder for at forsørge sig. Så fordi vi
har haft 10 tilfælde af ældre som ikke har slægtninge, så synes du det er
bedre at have en klanstruktur med en mand som bestemmer alt, især alt om
hvad kvinderne skal gøre og især ikke gøre?

Jeg ville betakke mig, og det vil de fleste da også, for sådan et
"familiebånd" - det er jo netop et kæmpefremskridt, at man ikke skal spise
"nådsens brød" i aftægtshuset.

Men det ER meget typisk at nogle mennesker fokuserer på en lille bitte helt
atypisk situation i DK, og så - for at slå denne moskito ihjel - gerne
klasker med en gravko og slår en hel familie ihjel.

Dårlig metafor, men det ER et mikroproblem i DK, mens der er kolossale
makroproblemer med den arabiske familiestruktur.

Hirsi Alis far kunne ikke fordrage, i Saudi Arabien, at høre mange af
mændene banke deres koner om natten, alle kunne høre skrigene, og vidste
hvem det var, det var ingen hemmelighed, for det var naturligt for en
muslimsk araber at slå sin kone.

I det hele taget er den jo tegnet af vold vold og atter vold, og som minimum
voldsomme skældsord og forbandelser som regner ned over fx familiemedlemmer:
"må du få kræft" "må Allah brænde dig i helvede" osv

Efter studier af den arabiske kultur er jeg altså ikke stødt ind i
"juveler" - heller ikke blandt beduinerne, som man jo ofte hører prist i
høje toner. De havde et gæste-system som lyder fint, men som jo var
nødvendigt i en kultur hvor man konstant overfaldt hinandens stammer. Lige
som man jo i 600-tallet havde de måneder hvor man ikke måtte overfalde
hinanden således at folk kunne komme til de hellige steder med livet i
behold. Iøvrigt den regel Muhammed droppede efter nærmere eftertanke, da en
af hans bander havde overfaldet en karavanen i den forbudte tid, - et vers
kom så ned med "Drab er bedre end forfølgelse" og han fandt en måde at
bortforklare bruddet på fredsbudet.

Sidespring.

Den arabiske børneopdragelse er jo desværre også ad helvede til, - jeg har
læst statistikker for arabiske og kristne børn i Libanon, og det er mange
ting som araberne gør på meget uhensigtsmæssige måde, med mindre hensigten
er at få dumme og aggressive drenge.

Fra : Joakim

Dato : 13-07-08 10:25

"Knud Larsen" <mafishmaskela-snabela-yahoo.invalid> skrev i en
meddelelse news:003841de$0$32047$c3e8da3@news.astraweb.com...

> [...]
> har slægtninge, så synes du det er bedre at have en klanstruktur
> med en mand som bestemmer alt, især alt om hvad kvinderne skal

Manden i familien har det det sidste ord at skulle have sagt, det
er korrekt. Er muslimske kvinder i almindelighed så undertrykte,
som du giver udtryk for? Jeg er ikke sikker, f.eks. kunne jeg godt
forestille mig at familiens sociale status har en indvirkning
herpå. Og der er jo ikke blot tale om blot 10 tilfælde af ældre
uden slægtninge.

Vil du virkeligt benægte at der findes tusinder af ældre mennesker
i den vestlige verden, som lever en kummerlig tilværelse, ensomme
og forladte og uden en egentlig kontakt til deres nærmeste?

, >
> Jeg ville betakke mig, og det vil de fleste da også, for sådan et
> "familiebånd" - det er jo netop et kæmpefremskridt, at man ikke
> skal spise "nådsens brød" i aftægtshuset.

Men se, det er jo en typisk vestlig tankegang, sådan opfatter
muslimer det slet ikke.

> [...]
>
> Dårlig metafor, men det ER et mikroproblem i DK, mens der er
> kolossale makroproblemer med den arabiske familiestruktur.

Jeg forsøger såmænd blot at påpege at der er fordele og ulemper ved
enhver samfundsstruktur og jeg synes ærlig talt at du underspiller
de problemer, som vi i den vestlige verden selv tumler rundt med.

> [...]
> skrigene, og vidste hvem det var, det var ingen hemmelighed, for
> det var naturligt for en muslimsk araber at slå sin kone.

Ja, der kan utvivlsomt findes mange skrækhistorier af den art.

Fra : Ukendt

Dato : 13-07-08 12:44

Joakim wrote:
> [...]
> forestille mig at familiens sociale status har en indvirkning
> herpå. Og der er jo ikke blot tale om blot 10 tilfælde af ældre

Ja, muslimske kvinder ER præcis så undertrykte, læs de mange rapporter, og
se hvordan fx egyptiske kvinder får skåret deres klitoris af, hvadenten de
piber eller synger, - det MÅ sgu da være den ultimative undertrykkelse, at
man vil tage en anden persons glæde ved sex gennem hel livet, for at være
sikker på, at hun ikke smutter ud uden slør og muntrer sig.

Igen, læs FN - rapporten fx. Muhammed sagde at kvinder har en defekt
hjerne, - de er flertallet i helvede. De har halv arveret, halv stemme i
retten, må bankes af ægtemanden, annullerer en prædiken hvis man møder DEM
eller en hund eller et æsel på vej til bønnen, osv osv - og så kan du finde
et par vers som er mere fremkommelige. Derudover har man i hele islams
historie gjort meget ud af at "Hawa" forledte Adam i Paradisets have, og
brugt det som afsæt til alle mulige former for diskrimination.

Kvindene må ikke gifte sig med en vantro dansker, og i mange muslimske lande
må de simpelthen ikke gå ud af huset.

Her i landet flokkes de jo iøvrigt i de krisehuse VI har oprettet, og er
over halvdelen af de "indlagte", selv om de udgør 5% af befolkningen, - ikke
undertrykte?

Jeg så lige at Ayaans moder simpelthen ikke fik lov at købe ind i Saudi
Arabien, ofte "endog ikke" når hun havde sin 10 årige søn med. Et sygt
system, efter min mening, hvorfor skal man lægge skjul på det.

> Vil du virkeligt benægte at der findes tusinder af ældre mennesker
> i den vestlige verden, som lever en kummerlig tilværelse, ensomme
> og forladte og uden en egentlig kontakt til deres nærmeste?

Nu er den vestlige verden jo et meget vidt begreb, - jeg ved at problemet
iflg samfundsforskere er overdrevet i Danmark.

Vil du benægte at en muslimsk mand kan smide konen ud til enhver tid, ved at
sige "talaq" tre gange? Og skilsmisseraten i MØ er den samme eller højere
end i DK, - men forholdene for kvinden som bliver smidt på møddingen dér, er
jo noget anderledes end for en skilt kvinde i DK.

> , >
>
> Men se, det er jo en typisk vestlig tankegang, sådan opfatter
> muslimer det slet ikke.

Det kan du nu ikke være sikker på, - så vidt jeg har set så bliver
muligheden for at slippe for at skulle forsørge ældre benyttet så snart den
er der, - både i den muslimske og i den asiatiske kultur.
Ikke benyttet af alle, naturligvis, men det går den vej.

> Jeg forsøger såmænd blot at påpege at der er fordele og ulemper ved
> enhver samfundsstruktur og jeg synes ærlig talt at du underspiller
> de problemer, som vi i den vestlige verden selv tumler rundt med.

Der ER ofte fordele og ulemper, jeg kan bare ikke finde fordelene ved den
arabiske volds- og machokultur, - og jeg HAR kigget.

> Ja, der kan utvivlsomt findes mange skrækhistorier af den art.

Det er IKKE en skrækhistorie, det er kulturen. Lige som det er kulturen i
S.A. at regne tjenestefolkene som nærmest dyr, eller i det mindste som
slaver. Ayaan fik naturligvis et chok ved at blive kaldt "slave" i S.A. -
fordi hun var sort. Derudover regner arabere sig som finere end alle andre
muslimer fordi Muhammed kom fra deres slægt. De er oftest racister så det
brager.

Nej, der er sgu ikke meget guldstøv at finde i den kultur.

En dansk konvertit i den muslimske skole jeg var på, klagede over at han
efter mange år som muslim og gift med en egyptisk kvinde, *stadig* blev
krævet for overpris for varerne i de lokale forretninger hvor de kendte ham.
Kan du forestille dig hvor mange "racisme-råd" der ville gå igang hvis vi
gjorde noget lignende i DK?

Samme person fik iøvrigt et sammenbrud på koranskole i Pakistan, da en
fem-årig dreng blev ubarmhjertig gennembanket med en kæp, fordi han efter
mange timers koranlæsning, bad om at komme på toilettet. Nu er de jo ikke
arabere, men de gør deres bedste for at være *endnu bedre* end de originale
muslimer som erobrede deres land, - og alt før den tid er erklæret "mørkets
tid" - som nu også er ved at ske i Iran, hele den persiske kultur bliver
gemt væk, alt skal være "arabisk".

Kulturer er IKKE lige gode, vi har vores ulemper, men jeg synes vores kultur
er langt bedre, end de brutale af slagsen vi kan se både her og der. Hvordan
du kan få den arabiske til at være bedre end vores, går over min forstand, -
lige som når folk kunne erklære at USSR i 1970erne var "langt bedre" end
Danmark. Dér var også vold og brutalitet i hverdagen, og naturligvis ulighed
så det baskede, og fattigdom og nul personlig frihed, - men en mand som Arne
syntes det var meget bedre, end de VI har skabt, - hver sin smag, selv om
jeg ikke fatter det selv med randen af forstanden.

Fra : Jens Bruun

Dato : 13-07-08 11:49

"Joakim" <ncm_abfjern@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Nuvel, familiebåndet er tættere hos muslimer.

Du mener dét familiebånd, der får søskende til at slå søskende ihjel, når
familien kræver det? Eller det familiebånd, der får moderen til en drabsdømt
muslim til at skrige "fuck Danmark" uden for retssalen? Eller det
familiebånd, der sender en hustru, der ikke formår at føde drengebørn, til
Pakistan, hvor hun slåes ihjel?

> Sørgelige historier
> om ældre, der i månedsvis ligger døde i deres boliger uden at nogle
> reagerer, hører man ikke om i denne kultur.

Nej. Det har du ret i. Jeg er langt fra enig med dig i, at det muslimske
familiebånd er at foretrække.

> Btw mens jeg husker det; tillykke med din maxi 77,

Mange tak.

> en glimrende
> sejlbåd, og med din højde kan du jo næsten stå oprejst om læ.

Ja, jeg kan lige være der. Har netop været en tur til Bøgeskoven, og sovet i
båden for første gang. Dejlig tur, og båden indfriede mine forventninger -
især efter trimning af masten, så jeg nu kan krydse ordentligt. Og
autopiloten er simpelthen et hit. Er dog netop på vej til Ishøj for at give
et tilbud på en Maxi 800 fra '94, der i mine øjne er meget bedre disponeret
om læ, så det kan være, at min Maxi 77 snart er historie

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Joakim

Dato : 13-07-08 12:40

> [...]

> og sovet i båden for første gang. Dejlig tur, og båden indfriede
> mine forventninger - især efter trimning af masten, så jeg nu kan

Har selv prøvesejlet en maxi 77, dejlig let på roret og en
forholdsvis stiv båd.

Og
> autopiloten er simpelthen et hit.

Yep det er en rigtig god ting i en sejlbåd.

Er dog netop på vej til Ishøj for at give
> et tilbud på en Maxi 800 fra '94, der i mine øjne er meget bedre
> disponeret om læ, så det kan være, at min Maxi 77 snart er
> historie

Ok, den kender jeg ikke, har lige slået den op, går under
betegnelsen "en moderne maxi 77".

Et godt råd, hvis du vælger at købe båden, så få en sagkyndig til
at undersøge den, inden du skriver under på en slutseddel.

Fra : David Konrad

Dato : 11-07-08 13:05

Knud Larsen wrote:

> [...]
> Og den med at muslimer næsten ikke er religiøse, og at de hellige
> tekster ikke betyder en papskid for muslimer osv osv osv der er mange

"De muslimske kvinder bestemmer mest", på baggrund af båndoptagelser af hvem
der taler mest rundt omkring køkkenbordet.

Fra : Ukendt

Dato : 11-07-08 13:33

David Konrad wrote:

> "De muslimske kvinder bestemmer mest", på baggrund af båndoptagelser
> af hvem der taler mest rundt omkring køkkenbordet.

Den havde jeg glemt

Fra : Ukendt

Dato : 11-07-08 13:48

David Konrad wrote:

> "De muslimske kvinder bestemmer mest", på baggrund af båndoptagelser
> af hvem der taler mest rundt omkring køkkenbordet.

CRL er et type-eksempel på hvad man kan bilde sig selv ind, når man har
MEGET stor interesse i ET bestemt synspunkt, derfor er han så interessant.
Det er interessant at et begavet menneske kan komme SÅ langt ud i
ønsketænkning og vrøvl fordi det er "velmenende".

Per Vadmand er en lidt anden type, men næsten med samme sammenbidte trang
til at drømme virkeligheden væk, - "nok mindre end halvdelen af muslimerne
er religiøse" osv osv osv.

CRL tror jeg HAR indset, at han tog fejl, han ville bare ikke drømme om at
indrømme det, mens en som Vadmand er forhærdet i sine "teorier" om
virkeligheden

Hørte lige nu en af disse "kunstnere" som også drømmer virkeligheden væk,
jeg måtte lukke, - den med at "danskerne er jo bange for verden og de
fremmede" osv osv. Man tror verden ser ud som på en bogmesse med glade
multi-kulti-forfattere og læsere.

Den dag *jeg* ser muslimske kvinder gifte sig med danske mænd, da vil jeg
tro på den vidunderlige *integration*, vi bliver jo aldrig "en nation", når
det er så skævt, at kun muslimske mænd må gifte sig med ikke-muslimer af
bogreligion-racen.
Og så tror alså Vadmænd og kvinder, at religionen næsten ikke betyder noget
for muslimer, - det er ufatteligt, jeg må over i mit bederum, for at bede om
at disse velmenere snart kommer til koncepterne.

Fra : Joakim

Dato : 11-07-08 14:25

"Knud Larsen" <mafishmaskela-snabela-yahoo.invalid> skrev i en
meddelelse news:0034d240$0$10287$c3e8da3@news.astraweb.com...

> [...]
> aldrig "en nation", når det er så skævt, at kun muslimske mænd må
> gifte sig med ikke-muslimer af bogreligion-racen.

Det er jo det jeg hele tiden har sagt. Du helmer ikke før
muslimerne bliver assimileret om de så er nok så integrerede i det
danske samfund!

Fra : David Konrad

Dato : 11-07-08 15:46

Joakim wrote:
> [...]
>
> Det er jo det jeg hele tiden har sagt. Du helmer ikke før
> muslimerne bliver assimileret om de så er nok så integrerede i det

Er det noget galt i det? Der findes da ikke eksempler på kulturerne kan leve
sideordnet. Så længe muslimer f.eks ikke kan acceptere f.eks politiets
arbejde, skolernes undervisning eller hospitalernes behandling, vil de jo
opfatte det som om, at de ikke hører med i det danske samfund, på lige fod
med andre.

Det bider sig selv i halen. Førend indvandrerne bliver assimileret vil de
opleve de forskelle der er mellem samfundet og deres egne forventninger som
svigt eller racisme fra samfundets side.

Så kan samfundet så tilpasse sig indvandrerne - men så vil en masse andre
mennesker jo føle sig svigtet også, og føle at deres samfund svigter nogle
fundamentale kulturelle normer.

Et fint eksempel er den med halalkød og fravær af medister og leverpostej i
børnehaver og skoler. Du kan ikke både stille dem tilfreds, der afskyer
grisekød, og dem tilfreds, der mener at frikadeller med sovs er en slags
hverdagsspise. Og hvis ikke du siger OK - så kører vi alt halal, uden
grisekød, så "svigter" man jo en masse muslimske børn og forældre, og hvis
man gør det, så svigter man mindst lige så mange børn og forældre, inklusiv
at man træder 500 år gamle madtraditioner under fode.

Udover naturligvis at vi ved, at man jo ligefrem bliver underernæret og syg,
hvis man følger "kostpyramiden" fra muslimske lande. Det er ikke grisekødet
der gør en uforholdsmæssig andel af indvandrere fra muslimske lande
sukkersyge, giver dem dårligt hjerte og blodtryk eller overrerepræsentation
blandt usundt overvægtige.

Fra : Joakim

Dato : 12-07-08 06:44

> Er det noget galt i det? Der findes da ikke eksempler på
> kulturerne kan leve sideordnet.

Ork jo. Vores eget lille land er da et udmærket eksempel på at
forskellige kulturer kan leve sideordnet.

> [...]
> arbejde, skolernes undervisning eller hospitalernes behandling,
> vil de jo opfatte det som om, at de ikke hører med i det danske

Ovenstående illustrerer på bedste vis, den fuldstændigt forkvaklede
opfattelse, danskerne i almindelighed har overfor muslimer.

Hvem siger at de ikke kan acceptere politiets arbejde? Skolernes
undervisning? Hospitalernes behandling?

Det gør du og ingen andre.

Og nu gider jeg ikke tærske mere langhalm på dette evige emne, som
får alle herinde til at miste fatningen.

Fra : David Konrad

Dato : 12-07-08 07:56

Joakim wrote:

> Ork jo. Vores eget lille land er da et udmærket eksempel på at
> forskellige kulturer kan leve sideordnet.

Her ville jeg virkelig kunne have ønsket gode, konkrete eksempler.

I øvrigt er "sideordnet" vel en devaluering af begrebet multikulturalisme?
Når jeg skriver om begrebet multikulturalitet eller "kulturer der lever side
om side på lige fod", mener jeg virkelig kulturer der på lige fod lever side
om side - ikke blot sideodnet, hvor en stærk kultur tåler nogle svagere
kulturers eksistens.

> Så længe muslimer f.eks ikke kan acceptere f.eks politiets
>
> Ovenstående illustrerer på bedste vis, den fuldstændigt forkvaklede
> opfattelse, danskerne i almindelighed har overfor muslimer.

Nu er det jo her i gruppen som regel muslimer der er i fokus. Men muslimer
er da mange meget forskellige ting, og det jeg skriver gælder da for alle
indvandrergrupper - det har ikke isoleret set noget med muslimer at gøre.

> Hvem siger at de ikke kan acceptere politiets arbejde? Skolernes
> undervisning? Hospitalernes behandling?
>
> Det gør du og ingen andre.

Well, jeg ville virkelig være dygtig hvis jeg sådan personligt havde fundet
på de utrolig mange rapporter og undersøgelser der dokumenterer problemer
med indvandrere ift politi, skolevæsen, hospitalsvæsen mm.

Det er jo ikke mig der har fundet på roma-skoler i Helsingør, og på at
straffe forældrene. Det har kommunerne og skolerne. Hint : Går man ikke i
skole, får man svært ved at klare sig.

Det er ikke mig der finder på, at ambulanceførere og falckreddere i stigende
chikaneres af indvandrere, når de vil rydde op efter et trafikuheld, hvis de
da ikke er tilkaldt på falsk alarm, alene for at genere dem - eller finder
på, at brandbiler kræver politieskorte i Brabrand.

Det er ikke mig der finder på, at tyrkerne i Ishøj for 96% vedkommende
gifter sig med en tyrker fra Tyrkiet, også på tredje generation.

Det er ikke mig,der findes på hver fjerde skolelærer mindst én gang om året
udsættes for vold eller trusler, fra elever eller elevers forældre, at der
er sket en stigning på 250% over 15 år, og at gerningsmændene oftest er
indvandrere. Selv Arne har jo indrømmet det.

Det er ikke mig, der har opfundet, at 23% af alle unge muslimske mænd er
dømt for kriminalitet udover cykeltyveri-niveau.

osv osv. Jeg skriver det jo ikke for mig egen skyld, at opfinder det fordi
jeg synes det er morsomt - eller fordi det opfylder en hemmelig skjult
racistisk dagsorden.

Jeg skriver det, fordi det ødelægger "sammenhængskraften" i samfundet, fordi
det er gode eksempler på, at kulturerne ikke kan leve side om side på lige
fod - at når kulturerne støder sammen, bliver mennesker ofre, på den ene
eller den anden måde.

Fra : Joakim

Dato : 12-07-08 09:24

> [...]
> virkelig kulturer der på lige fod lever side om side - ikke blot
> sideodnet, hvor en stærk kultur tåler nogle svagere kulturers

Ok. Den så jeg ikke komme. Du har ret, kulturer som på lige fod
lever side om side, findes mig bekendt ikke,- endnu.

> [...]
>
> osv osv. Jeg skriver det jo ikke for mig egen skyld, at opfinder
> det fordi jeg synes det er morsomt - eller fordi det opfylder en

Jeg tillægger bestemt heller ikke dig racistiske tendenser og jeg
forsøger heller ikke at benægte at vi har store problemer med
integrationen. Men når du f.eks. henviser til dagspressens mange
beretninger om politi og brandvæsen, som bliver forhindret i at
udføre deres arbejde i socialt belastede områder, er det så
muslimer i almindelighed eller en lille skare af utilpassede unge
med muslimsk herkomst som ikke vil acceptere ordensmagten?

Jeg tror heller ikke at vi undgår at skulle se lidt kritisk på os
selv og den måde vi agerer på. Mange af disse unge mennesker kunne
være reddet hvis vi blot fra begyndelsen var lidt mere konsekvente.
Men som sagt, det er en diskussion, jeg ikke ønsker at uddybe
yderligere.

Fra : David Konrad

Dato : 12-07-08 10:07

Joakim wrote:

> Ok. Den så jeg ikke komme. Du har ret, kulturer som på lige fod
> lever side om side, findes mig bekendt ikke,- endnu.

Okay!! Tusind tak! Tak fordi du gad prøve at kapere mit synspunkt - læse
hvad jeg skrev! På trods af mine nogle gange fattige formuleringer, og til
tider hysteriske tågede udmeldinger i beruset tilstand.

Det er faktisk den eneste holdning jeg har, og der går en lige linie tilbage
til 1998 da jeg startede her i gruppen vedr indvandring osv, som kun er
baseret på denne opfattelse. Jeg har f.eks ofte været enig med Knud, som
også virker til at dele denne analyse, men er da vildt uenig med de mere
"islamskeptiske" i gruppen, eller mere "intellektuelle" typer som f.eks
Kreiberg, der på overfladen nogle gange kan synes at mene det samme, men jo
har en helt anden dagsorden.

Og min holdning blev i sin tid ikke dannet fordi jeg ikke brød mig om
indvandrere, eller var imod indvandring til Danmark, men fordi jeg
spekulerede over hvordan det kan være, at der er så stor ulighed i verden,
selv i rige såkaldt multikulturelle samfund. Nu er al ulighed bestemt ikke
forårsaget af kulturelle uoverenstemmelser, men jeg tror uanset hvor meget
man prøver, uanset hvor meget positiv særbehandling og gode miner man
realiserer, så er det noget nær en umulighed at få flere kulturer til at
fungere sammen, på lige fod, side om side, så f.eks alle de gode kvaliteter
fra alle kulturer træder frem, eller kan blive realiseret.

Du nævner f.eks det med din respekt for den arabiske kultur - familien der
er i fokus, det nære sammenhold, respekten for de ældre osv. Det er jo en
helt utrolig styrke. Det er i mine øjne (også) noget attråværdigt. Men
prisen for det gennemregulerede danske såkaldte "velfærds"-samfund har jo
været, at danskerne har opgivet disse dyder, og læsset hele molevitten over
på staten. Det er prisen for at det kan fungere, eller har hidtil været det.
Danskerne institutionaliseres populært sagt fra vugge til grav - børnene
placeres i børnehave, evt specialbørnehave, de gamle på plejehjem, de
arbejdsløse på meningsløse kontakthjælpskurser osv. Alt er sat i system.
Ældres erfaring og værdi er intet værd i det danske samfund - et stykke
papir med nogle tal er det eneste der tæller, om du så har gået med din
gamle farfar i 20 år og lært alt om at lave sko, passe dyr eller skrive
avisartikler.

Og så opstår der jo uværgerligt en konflikt, når folk fra den arabiske
kultur med vold og magt tvinges ned i disse nøgne kasser. De føler det som
et overgreb, som om deres kultur tages fra dem. Vi vil f.eks tvinge
kvinderne ud på arbejdsmarkedet - "det er godt", mener vi, for det styrker
"integrationen" - men det smadrer jo også omvendt hele den arabiske families
"sammenhængskraft".

Det er sådanne meget simple betragtninger, der ligger til grund for min
opfattelse af, at det multikulturelle samfund er en virkelig dødssejler -
for alle parter.

(...)
> [...]
> muslimer i almindelighed eller en lille skare af utilpassede unge
> med muslimsk herkomst som ikke vil acceptere ordensmagten?

Det er en relativt set en lille men også voksende skare, som er et symptom
på et større underlæggende fundamentalt problem. Det man må hæfte sig ved,
synes jeg, er at disse fænomener ikke er isoleret til Brabrand, og 20-25
unge. Det er fænomener man også oplever i England og Italien, f.eks.
Frustrationen kommer til udløb på nogenlunde de samme måder (der er så
heller ikke så mange muligheder) - man føler sig tilsidesat og ringeagtet af
samfundet, parkeret væk i en trøstesløs ghetto, og lader så frustrationen gå
udover "samfundets tjenere", hvis man kan formulere det på den måde.

Jeg kunne også nævne det stigende antal ældre indvandrere, som uden kontakt
med omverdenen overhovedet sygner hen på danske plejehjem. De har normalt,
og det har de sikkert også regnet med, kunne se frem til en alderdom med
børnebørn i familiens skød, hvor de kunne være den ældre og erfarne. Men
deres børn og børnebørn blev for integrerede, de besøger heller ikke farfar
eller mormor, og nu sidder de i en fremmed kultur og kan end ikke
kommunikere med plejepersonalet.

Det er heldigvis ikke alt der er en stor ulykke, men for mange er
kulturmødet ikke specielt givende. Der findes masser af stærke indvandrere
der kan overleve, og begå sig godt - og masser af danskere der sagtens kan
gennemskue problemerne uden at kamme over i hysterisk islamofobi, men
problemerne er virkelige, og de er store.

> [...]
> være reddet hvis vi blot fra begyndelsen var lidt mere konsekvente.
> Men som sagt, det er en diskussion, jeg ikke ønsker at uddybe

Jamen det er jeg 100% enig i. Tilbage i 2001/2002 skrev jeg adskillige
gange, at man i stedet for at straffe unge indvandrere, burde give dem
lærepladser, tiltalefrafald, flytte dem til Jylland, evt til Sjælland, væk
fra det usunde miljø osv - ellers ville vi en dag stå med 10.000 rockere. I
stedet har man strammet skruen, stigmatiseret unge kriminelle indvandrere,
hvis ikke man nærmest identifcerer enhver ung indvandrer med en kriminel, og
i stedet for at forbygge accelereret nogle tendenser. Bla hjulpet på vej af
DF.

Nu har man allerede problemet inde på livet, med et dusin større
rockerbander bestående af indvandrere, der lever af orginaseret
kriminalitet. I stedet for at forebygge, bliver den med "indvandrere er
kriminelle" en selvopfyldt profeti.

Fra : Ukendt

Dato : 12-07-08 09:08

Joakim wrote:
> [...]

> Det gør du og ingen andre.
>

> Og nu gider jeg ikke tærske mere langhalm på dette evige emne, som
> får alle herinde til at miste fatningen.

Det er da dig der taber fatningen.

Tror du virkelig at politiet ganske almindeligt kan foretage en anholdelse i
Vollsmose eller Gellerupparker og i andre ghetto-områder?

Har du læst sygeplejerskernes rapport over hvor svært det er at have med
indvandrere at gøre på hospitalerne, deres brok og uhensigtsmæssige
indstilling de har?

Skolernes undervisning: Ja, man kan jo da ikke undervise i noget med
"jøder", eller komme med nogen som helst religionskritisk om islam eller
Profeten, og der er flere andre områder, som er "no go" områder, - derfor er
der så mange muslimer i privatskoler.

Fra : Ukendt

Dato : 11-07-08 17:08

Joakim wrote:
> [...]
>
> Det er jo det jeg hele tiden har sagt. Du helmer ikke før
> muslimerne bliver assimileret om de så er nok så integrerede i det

Selvfølgelig er de ikke "integrerede" hvis de til evig tid fører en
racistisk ægteskabsskik, ALLE andre etniske grupper gifter sig på kryds og
tværs. Sålænge muslimer ikke kunne drømme om at gifte sig med "vantro", så
lever de jo deres lovreligion her, og er ikke noget der ligner danskere.

Så lige om et tilfælde i går, kan ikke huske hvor, men en fyr - dansker,
blev forelsket i en muslimsk pige, og det var gensidigt. Så kom hendes
brødre, og sparkede døren ind til "kartoflen" og truede ham med en
halsoverkæringsgestus til at holde poterne fra den fromme muslim. Forældrene
til danskere måtte hente ham og de tør ikke klage af frygt for repressalier.

Så længe man har en sådan indstilling til ideen om ægteskab med en
"kartofel", når det går den ene vej, mens man godt kan gifte sig med en
kartofel den anden vej, - så er vi jo langt fra noget man kunne kalde
neutralt eller civiliseret, dvs to vidt forskellige kulturer. Så kan du
kalde en jævnbyrdighed for "assimilation" eller lade være, - hvis racismen
havde været fra typedanskernes side, så ville der blive klaget til FN og EU,
og alle vores "Råd".

Du kan også synes at det ville være helt OK med at få shariadomstole fx,
hvorfor ikke, andet ville jo være at forlange assimilation?

Folk som vælger Danmark, må på et eller andet tidspunkt vælge os, ellers kan
vi ikke i længden betale store milliardbeløb for at have dem i landet?

Fra : David Konrad

Dato : 11-07-08 16:02

Knud Larsen wrote:

> [...]
> og de fremmede" osv osv. Man tror verden ser ud som på en bogmesse
> med glade multi-kulti-forfattere og læsere.

Eller at den atypiske assimilerede integrationskonsulent, eller de hyggelige
spændende typer man møder på universitetet er som indvandrere er flest.

> [...]
> jeg tro på den vidunderlige *integration*, vi bliver jo aldrig "en
> nation", når det er så skævt, at kun muslimske mænd må gifte sig med

Problemet er ikke så meget religion, mener jeg, men at de indvandrere der er
kommet herop i høj grad også udgør allernederste sociale lavpunkt på
rangstigen i deres hjemlande - og det er jo typisk også dem, der er mest
religiøse. De muslimske indvandrere nægter jeg at tro, er repræsentative for
deres hjemlands borgere. Se f.eks "tyrkerne" i Danmark, der jo er milevidt
fra den moderne, veluddannede, urbaniserede tyrker, men kommer fra fjerne
bjerglandsbyer og en kultur, der ligger milevidt fra den moderne tyrkiske.
Det samme gælder pakistanerne. Det er jo ikke personer hidrørende den
politiske, militære eller økonomiske elite - de 40.000 ud af 170 mio der
betale skat - der udvandrer til Danmark, men de allerfattigste og
lavtrangerede, der den dag i dag bor i middelalderlige, analfabetiske
patriarkalske fjerne samfund, selv efter pakistansk målestok, hvor f.eks
æresdrab, flerkoneri og stammekonflikter er reglen snarere end undtagelsen.

Og alle deres dyder - kulturelt, religiøst, uddannelsesmæssigt - slæber man
jo med sig til Danmark, og formidler videre til de næste generationer i
Danmark, der så kva deres kulturelle børnelærdom må finde sig i at udgøre en
underklasse i et moderne, dansk videnssamfund.

Og hvem vil da finde sig i det? Man kommer i opposition til samfundet, og
kan f.eks forklare det med forskelsbehandling og racisme.

Og så kører rouletten, og folk kan så sidde i dk.politik og pege fingre, og
sige : Se hvor er de forfærdelige, disse slemme mennesker - lad os bombe dem
alle sammen, eller når Ali begår kriminalitet, så er Iran sikkert ude efter
at atombombe Vesteuropa, eller man kan som Mogens Camre "drage en lige
linie" mellem tyrkere bosat i Ishøj til angrebet på WTC. osv osv

Så det går ikke rigtigt, det her multikulturelle eksperiment. Det er dømt
til at mislykkes, med mindre da vi sætter en stopper for al
ikke-assimilerbar indvandring, og tager det hele i små portioner. Så skal
det nok lykkes.

Fra : Jens Bruun

Dato : 10-07-08 22:04

> [...]

> kilometer væk, og dermed får et ok forhold til lokal befolkningen i et
> ellers fjendtligt område, så er det vel for pokker ok.

Selvfølgelig er det OK.

Ramaskriget pga. dette svarer til ramaskriget pga. en stakkels, muslimsk
pige, der ønskede at spille landsholdsfodbold med tørklæde. Vi lever i et
uhørt luksussamfund, når dén slags problemer gøres store og
eksistentialistiske.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.