Ærgelig østeuropæisk homofobi...
Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 05-07-08 21:47

Som det ses af følgende artikel fra Ekstra Bladet, er der nu for anden uge i
træk tilfælde af angreb mod homo-parader (begrebet "bøsseparader" er
temmeligt misvisende, da der vel også deltager lesbiske kvinder?), denne
gang i Ungarn:

http://ekstrabladet.dk/112/article1029872.ece

Jeg finder det rent ud sagt temmeligt mistænkeligt, at det lokale politi
åbenbart ikke gør mere for at beskytte de homoseksuelle i disse tidligere
Østblok-stater, men derimod tilsyneladende lader ekstremistiske,
anti-parlamentariske "moddemonstranter" komme tilstrækkeligt tæt på de
oprindelige, oprigtige optog til at udgøre egentlig livsfare for deltagerne
dèr.

Er det mon således en søgt undskyldning for totalt at forbyde homoseksuelle
optog "af hensyn til den offentlige orden", der hermed lægges godt i ovnen
til, fra centralt politimæssigt, for da slet ikke at sige decideret POLITISK
hold?

(Og jo, det minder faktisk ganske ubehageligt om, hvordan SIAD herhjemme
direkte er blevet forbudt Grundlovsmæssig ret til demonstration i visse
"ghetto"-områder i Det Danske Kongerige!)

Jeg frygter alvorligt for, at dèn kommunistiske totalitarisme, som disse
lande i min egen levetid ellers formelt betegnes som "befriet" for, så at
sige blot erstattes af andre ligeledes skrupforstyrrede reaktionære kræfter:

1) Eet er at "Kirken" (og hermed sigter jeg altså som nogenlunde selvbevidst
studeret Luthersk-protestant til især Den Katolske Kirke og subsidiært også
de eventuelle Ortodokse denominationer i Central- & Østeuropa) sikkert endnu
ikke har fattet at dens repræsentanter bare ikke har den mindste legitimitet
til at blande sig i det lokale individs sækulær-demokratisk grundfæstede
frihedsrettigheder (herunder dèn ret, jeg da i det mindste - måske også lidt
naivt - HÅBER at homoseksuelle folk i disse lande ellers måtte have til at
praktisere deres seksualitet?)

2) Noget andet - og ikke mindst lige så vigtigt! - er så dèn decideret
uhellige alliance, der tilsyneladende opstår med folk, der i dumbøvet
modreaktion mod Kommunismen og dèns afsindige rædselsregime bare kaster sig
direkte i armene på søgte "lokale" hooligan-varianter af den tyske Nazisme
og således ikke er en kæft bedre, men tværtimod lige så pissehamrende
afstumpede og totalitære som alt, hvad de ellers hævder at hade:
Desværre må det vist nok konstateres at være en ret dyrekøbt historisk
erfaring at stater og folkeslag ikke bare med "trylleslag" bliver
demokratisk orienterede, men at det tværtimod fordrer en vis grad af
langsomt tillært frihed at fralægge sig voldelig totalitarisme, når så meget
af den generelle menneskelige kulturhistorie lige præcis har drejet sig om
voldelig undertrykkelse af minoriteter...

Jeg er som dansker stolt af, at vi som første land i Verden tillod
homoseksuelle par at indgå registrerede parforhold med henblik på juridiske
spørgsmål som f.eks. arveret.

Omvendt har jeg dog også selv - indrømmet! - visse reservationer i
spørgsmålet om samfundets /politiske/ anerkendelse af homoseksuelle, når det
kommer til to tungtvejende tabubelagte emner:

1) FOLKEKIRKELIG "kirkevielse" af homoseksuelle (som desværre som /kirkelig/
handling strider temmeligt kraftigt imod en hel del ganske forbløffende
konsistente Bibel-skriftsteder, der i værste fald vil gøre en eventuel
opdigtet "præstelig Gudsvelsignelse" af denne specifikke samlivsform til
noget nær en selvindlysende løgn.)

2) STATSSTØTTET børneadoption for homoseksuelle (da jeg nu engang som
stemmende skatteyder mener at det ville være bedst for et barn at have
forældre af hvert sit køn for at kunne fungere i en overvejende
heteroseksuel kultur - med alle dens ellers så ivrigt kulturradikalt
forbandede "kønsrollemønstre" - og /derudfra/ selv definere sig selv
seksuelt under videre opvækst.)

Alligevel har jeg det fandme svært ved at se på at folk ligefrem ønsker at
bedrive fysisk vold imod homoseksuelle, endsige ligefrem myrde dem, på grund
af deres blotte seksualitet. Så "farlig" eller "smittende" er den vel heller
ikke, hvis disse primitive nazi-bølle-nossefår (eller for dèn sags skyld
vore ekstrem-homofobe islamiske indvandrere, der også har forsøgt sig med
stenkast på Nørrebro under "Mermaid Pride"-optog) nu ellers var helt trygge
ved sig selv?

Det er i denne henseende RIGTIGT kedeligt at se at visse grupperinger i
Østeuropa stadig er så forbandet langt bagud...

Anders Peter Johnsen