Bankernes panik
Fra : Kim2000

Dato : 05-07-08 08:49

I DR TVAvisen i går kunne bankerne forklare om den GIGANTISKE krise
boligmarkedet er i, gennem de sidste par år har ejerne mistet 90 milliarder
af deres friværdi, som forresten er 1700 milliarder. Altså er der tabt ca.
5% på et husmarked der er fordobblet de sidste 10 år.

Hvis man som husejer ikke kan klare en periode med 5% nedgang, så har man
sat sig for hårdt. Som jeg tidligere har sagt, så er der ingen krise, det
går bare ikke ligeså godt som det har gjort. 5% nedgang er slet ikke nok til
at finde krisestemning frem i mit hoved, det ville end ikke få mig til at
overveje at udskyde et boligkøb. Nu er der er stilstand i nogle år, men lur
mig om priserne ikke er fordobblet indenfor 20 år.

mvh
Kim

Fra : Tveskaeg

Dato : 05-07-08 11:08

On Sat, 5 Jul 2008 09:48:33 +0200, "Kim2000" <kim2000@surfer.dk>
wrote:

> [...]
>overveje at udskyde et boligkøb. Nu er der er stilstand i nogle år, men lur
>mig om priserne ikke er fordobblet indenfor 20 år.

Efter de 7 fede år kommer de 7 magre år.

Men mange troede/tror at opsvinget varer forevigt.

I 1982 var der næsten 400.000 arbejdsløse og renten på et 30 årigt
fastforrentet lån var 19%.

Som udgangspunkt skal der ikke bruges en eneste skattekrone på at
redde dem har sat sig et orgie af fleks og afdragsfri idiot lån.

Alle økonomer der var noget inklusive nationalbanken advarede folk
imod at finansiere deres bolig med disse typer lån.

Fra : Frithiof Andreas Jen~

Dato : 05-07-08 11:53

> [...]
> at overveje at udskyde et boligkøb. Nu er der er stilstand i nogle år, men
> lur mig om priserne ikke er fordobblet indenfor 20 år.

Præcis! Men hyleriet bliver endnu højere når et par af de mere spekulative
banker går ned!

Hvis vi er rigtigt, ustyrligt, heldige ryger topskatten; desværre vil Fogh
meget hellere indføre een eller anden korrupt solidaritetsfond hvor Staten
(d.v.s skatteyderne) og de, der kan betale deres lån ender med også at
skulle dække de der ikke kan - for at redde vennerne rundt omkring i
finansverdenen fra konsekvenserne af egen uduelighed!

Og Bente Bendt vil endnu engang bøje sig fremover og sige tak for jobbet!!